नानीबाबुसँग धनञ्जय शर्माका मनका कुरा

नानीबाबुसँग धनञ्जय शर्माका मनका कुरा

पढाइमा निरन्तर अभ्यास चाहिन्छ विद्या पैसाले किन्ने वस्तु होइन । थुप्रै सामुदायिक विद्यालयले स्तरीय शिक्षा दिएका छन्, यो कुरा हामी थाहा नै पाउँदैनौं । मेरो जन्म पर्वतको कटुवाचौपारी गाउँमा भएको हो । यो अहिले कुश्मा नगरपालिकामा पर्छ । हाम्रो परिवार कृषिमा आधारित थियो । अति विपन्न हाम्रो परिवारको वर्ष दिनको कमाइले ६ महिना पनि खान पुग्दैनथ्यो । हामी चार दाजुभाइ र चार दिदीबहिनी थियौं । बुवा चण्डी, रुद्री आदि पढ्नुहुन्थ्यो तर पुरोहित्याइँ गर्नुुहुन्नथ्यो । उहाँ पात्रो हेर्नुुहुन्थ्यो । गाउँका मानिसको चिठी पत्र, तमसुक आदि लेखिदिनुुहुन्थ्यो । उहाँले घुँडामा नेपाली कागज राखेर लाहुरेहरूका लागि चिठी लेखिदिनुभएको सम्झिरहन्छु ।

मेरा दाजुहरू साक्षर मात्र हुनुभयो । दिदीबहिनीले पढ्ने मौका पाएनन् । हाम्रो बाल्यकाल मोदीखोलामा वस्तुबाख्रा चराउँदैमा बित्यो । आठ वर्षको हुँदा मैले बुवासँग ठूलो वर्णमाला पढेँ । त्यसपछि चण्डी छिचोलेँ । उतिबेला पढ्नु भनेकै कण्ठस्थ पारेर सुनाउनु थियो । त्यसपछि म गाउँकै स्कुलमा कक्षा ६ मा भर्ना भएँ । हाम्रो घरबाट हाइस्कुल पुग्न घण्टौं लाग्थ्यो । खोलामा पुल टाढा भएकाले घुमेर जानुपथ्र्यो । मलाई उतै राखेर पढाउन सक्ने पारिवारिक स्थिति थिएन ।

आमाले काठको कोसीमा दही जमाउनु हुन्थ्यो । एकदिन मैले आमा नभएको मौका पारेर खोपामा राखिएको दही चोरेर खाने विचार गरेँ । अग्लो ठाउँमा भएकाले भेटिन । पिरा खात राखेर खोपको दही खाएँ । मुख पुछेर निस्किँदै गर्दा आमाले देख्नुभयो । भोटोमा लागेको दही आमाले देखिहाल्नुभयो । उहाँ मोही पार्ने तयारीमा हुनुहुँदोरहेछ । दही देवतालाई नचढाई खान नमिल्ने भनेर पीर लिनुभयो । त्यसपछि मैले कहिल्यै पनि चोर्ने काम गरिनँ ।

एकपटक बाख्रा चराउन एक्लै गएको थिएँ । सेती बाख्राको एउटा पाठो ढुंगाको कापमा यताउति गरिरहन्थ्यो । त्यसदिन पाठो टाउको छिराएपछि निस्कन सकेन, अगाडि जान पनि सकेन, च्यापिएर कराउन थाल्यो । मैले पनि पछाडिबाट तान्नुको साटो पाठालाई अगाडिबाट तानेछु । बल गर्दागर्दै पाठो म¥यो । साँझ परेपछि बाख्राहरू घर फर्किए । म पाठो रुँघेर जंगलमै बसिरहें । मलाई दाजुले लिएर जानुभयो ।

एकदिन मलाई बुवाले मोदीबेनीमा नयाँ मान्छेसँग भेट गराइदिनुभयो । अर्कोदिन उनको साथ लगाएर मलाई भारत पढ्न पठाउनुभयो । दुई, तीन सय रुपैयाँ दिनुभयो होला ती मानिसलाई । करिब २० रुपैयाँ मेरा हातमा पनि हालिदिनुभयो । हामी रानीघाट हुँदै पाल्पाबाट भैरहवा निस्कियौं । त्यहाँ मैले पहिलो पटक मोटर देखेँ । गाडी कसरी कुद्छ भन्ने खुल्दुली भइरह्यो । सँगैका साथीलाई सोध्न पनि सकिनँ । गोरखपुरमा बत्तीको उज्यालोले दिन रात केही पनि छुट्टिएन । मलाई झन् आश्चर्य लाग्यो । मैले सोध्दा बिजुली हो भनेर उत्तर दिए । तर मेरो जिज्ञासा मेटाउन सकेनन् ।

मलाई दिनुभएको नेपाली रुपैयाँ भारतमा साटिएन । उनले मलाई अयोध्या पु¥याए । वास्तवमा ती मान्छे असल रहेनछन् । उनले मलाई राम्रो व्यवस्था गर्नुुको सट्टा एउटा मन्दिरमा अलपत्र जस्तै छाडिदिए । झन्डै बेवारिसै भएँ । त्यो वैष्णव समुदायको मन्दिर रहेछ । म कुचो लगाउने काम गर्न थालेँ । त्यहाँ रोटी खान दिन्थे । मलाई मीठो लाग्दैनथ्यो । नयाँ भाषा, नयाँ ठाउँ बानी हुन समय लाग्यो । तै पनि म उनीप्रति अनुगृहित नै छु ।

त्यहाँ मैले प्रथमाको परीक्षा दिने तयारी गर्न थाले । ६ महिना जति भाषा सिक्नै समय लाग्यो । तर मैले मेहनत गर्न छाडिनँ । त्यसपछि संस्कृत महाविद्यालयमा भर्ना भएँ । छात्रवृत्तिबापत पाइने नगद ३० रुपैयाँले सजिलो भयो । २०३१ सालमा शास्त्री पास गरेर फर्किएँ ।

२०३२ सालमा म शिक्षण सेवामा प्रवेश गरेँ । २०३६ सालको जनमत संग्रहका बेला बहुदलको आरोपमा मलाई जागिरबाट निकालियो । त्यसपछि पर्वतबाट काठमाडौं आएँ । पत्रकारिता सुरु गरेको थिएँ, २०३८ सालमा काठमाडौंको ज्ञानोदय मावि, बाफलका हेडमास्टर रेवरत्न वज्राचार्यसँग भेट भयो । उहाँले मलाई त्यहाँ लगेर नियुक्ति दिनुभयो । हामी विद्यालयको स्तर वृद्धिमा केन्द्रित भयौं । २०४० सालदेखि २०५० सम्म मैले उहाँको सहायकको रूपमा काम गर्ने मौका पाएँ । त्यसपछि त्यही अनुभवको आधारमा म २० वर्ष हेडमास्टर भएँ । त्यसपछि स्कुलको रिजल्ट एकाएक राम्रो भयो । प्रायः ९५ प्रतिशतभन्दा माथि नै रिजल्ट आउथ्यो । हाल उक्त विद्यालयमा २६ सय विद्यार्थी अध्ययनरत छन् । प्रवेश परीक्षामा सामेल ३५ प्रतिशत विद्यार्थीले मात्र त्यहाँ भर्ना पाउँछन् ।

भाइबहिनीलाई मेरो के अनुरोध छ भने पढाइ भनेको साधना हो । यसमा निरन्तर अभ्यास आवश्यक हुन्छ । पढेर मात्र केही सिकिँदैन, लेख्ने बानी गर्नुपर्छ । सिकाइलाई परिणाममुखी बनाउन चिन्तन मनन् जरुरी हुन्छ । त्यसो गर्न सके सिकेको कुरा व्यवहारोपयोगी हुन्छ । जीवनोपयोगी पनि हुन्छ ।

हिजोआज आमाबाबु र गुरुप्रति सम्मान भावमा कमी आएको छ । उहाँहरूले हामीलाई जन्ममात्र दिनुभएको छैन । भरणपोषण गर्नु भएको छ । पढाउनु भएको छ । संस्कार दिनुभएको छ । बाँच्ने कला दिनुभएको छ । आमाबाबुले छोराछोरीबाट ठूलो आशा राखेका हुँदैनन् । छोराछेरीले नाम कमाएको र सुख पाएको देख्दा मात्रै उहाँहरू सन्तुष्ट हुनुहुन्छ ।

हामी पूर्वीय दर्शन, संस्कार संस्कृतिप्रति निरपेक्ष हुँदै गएका छौं । यो हाम्रो पुर्खाको सम्पत्ति हो । यसको जगेर्ना गर्नुुपर्छ । हाम्रा मूल्यमान्यता सबै गलत छैनन् बरु वैज्ञानिक छन् । हामीमा मानवीय संवेदना हराउँदै गएको छ । पारस्परिक अभाव बढेर गएको छ । हामी स्कुलको पढाइ सक्नासाथ विदेशबारे सोच्न थाल्छौं । विदेश गएपछि उतै भासिन्छौं । हामीसँग भएका अपार सम्भावनाबारे खोजी गर्दैनौं । हामी बत्तीमुनिको अध्यारो जस्तै भएका छौं । उच्च शिक्षाको लागि विदेश गए पनि हामीले आफ्नो देश भुल्नु हुँदैन ।

विद्या पैसाले किन्ने वस्तु होइन । हिजोआज अभिभावक र विद्यार्थी आकर्षक विज्ञापनका पछाडि कुद्ने गरेका छन् । पैसा तिर्दा मात्र गुणस्तरीय शिक्षा प्राप्त हुन्छ भन्ने मान्यता छ । थुप्रै सामुदायिक विद्यालयले सस्तोमा स्तरीय शिक्षा दिएका छन्, यो कुरा हामी थाहा नै पाउँदैनौं ।

(ज्ञानोदय माध्यमिक विद्यालयका पूर्वप्रधानाध्यापक शर्मासँग समीरबाबु कट्टेलले गरेको कुराकानीमा आधारित ।)


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.