नानी बाबुसँग चित्रबहादुर केसीका मनका कुरा

नानी बाबुसँग चित्रबहादुर केसीका मनका कुरा

हाम्रो जीवन क्षणभंगुर छ । त्यसैले बेलैमा समाजका लागि केही नयाँ काम गर्नेतर्फ सोच्नुपर्छ । तबमात्र यो अमूल्य जीवनले सार्थकता प्राप्त गर्छ ।मैले मेरा बुवाले विवाह गर्नुभएका पाँचवटी आमाहरू देखेँ । उहाँले अरू पनि विवाह गर्नुभएको सुनाउनु हुन्थ्यो । हाम्री आमालाई विवाह गर्ने बेलामा मुखियाकी छोरीसँग गरिब बाहुनको छोराले प्रेम गरेको भनेर बुवालाई बाँधेर पिटेछन् । बुवाले जसरी पनि बिहे गरेरै छाड्नु भएछ । तीनवटी आमाबाट जन्मिएका हामी १४ जना दाजुभाइ र ११ जना दिदीबहिनी थियौं ।

मेरो जन्म बागलुङको हाल गल्कोट नगरपालिकास्थित, गल्याङको साधारण परिवारमा भएछ । आमा माइतबाट फर्किंदा बाटैमा बेथा लागेछ । बाँसको ठुटो समाएर बसेकै बेला मेरो जन्म भएछ । आमाको दूध नआएपछि मलाई छिमेकी सुनारनी महिलाको दूध खुवाइएछ ।

गाईबस्तु चराउने अनि खेतीपातीको काममा सहयोग गर्दैमा मेरो बाल्यकाल बितेछ । आठ वर्षकै हुँदादेखि एक्लै लेकको गोठमा बसेको, अग्लाबस्तु बाँध्न र फुकाउन नभेट्टाएको, अररिएका दाम्ला बर्टान नसकेको झलझली सम्झिन्छु ।

हाम्रा घरमा सात पाथी जाने ठेकामा दिनहुँ दुई जनाले मोही पार्ने चलन थियो । घिउको जोहो गरेर १२–१३ दिन लगाएर बुटवल बेच्न लाने र वर्ष दिनलाई खान पुग्ने नुन, तेल र सामान्य कपडा ल्याउने चलन थियो । पहिले मुस्ताङतिरबाट नुन ल्याउँदा भारतको नुन लुतो हुन्छ भन्ने चलन थियो ।

हाम्रा हजुरबुवा अति नै गरिब हुनुहुँदो रहेछ । अन्नको जोहो गर्न नसकेर हजुरआमा खोले पकाउने कुँडोसमेत मागेर खानुहुन्थ्यो रे । बुवा साक्षर मात्र भए पनि टाठो हुनुहुन्थ्यो । उहाँले ६ महिना बर्मा पुगेर नोकरीसमेत गर्नुभयो । १९९० सालको हैजामा जेठाबा पट्टीका सबैजना सकिएछन् । त्यसपछि बुवाले जेठाबाको समेत सम्पत्ति प्राप्त गर्नुभएछ ।

मेरा दाजुको पनि १९ वर्षको उमेरमै तीनवटा विवाह भइसकेको थियो । मेरो विवाह हुँदा म १४ वर्षको र पार्वती ९ वर्षकी थिइन् । त्यसबेलाको चलन नै त्यस्तै । बुवाआमाले नै बुहारीलाई सौता हालिदिने चलन थियो । मलाई पनि दोस्रो विवाह गरिदिने तयारी भइसकेको रहेछ । म भागेर बचेँ । यस्तो काम ठीक होइन भन्ने चेत ममा सानैदेखि थियो ।

मेरो प्रारम्भिक शिक्षाको सुरुवात गाउँमै भयो । गाउँका पण्डित, पुरोहितले साक्षरसम्म बनाउथे । स्कुल खुल्न थालेकै थिएनन् । हाम्रो क्षेत्रमा चौबिसे राज्यअन्तर्गत गल्कोट राज्य कायमै थियो । पछि डा. केआई सिंह प्रधानमन्त्री भएपछि गल्कोट राज्य उन्मूलन गरे । यो निर्णयले अड्डा अदालत सबै हट्ने भए ।

राजनीतिक अड्डा हटे पनि देवानी अड्डा रहनुपर्छ भनेर सात जनाको टोली राजा महेन्द्रकहाँ बिन्तीपत्र लिएर हिँड्यो । टोलीको एक सदस्य बुवा पनि हुनुहुन्थ्यो । म बुवाको भरिया भएर पोखरासम्म आएँ । फेरि उहाँले काठमाडौंसम्मै ल्याउनुभयो । यसले भारतीय सेनामा भर्ती हुने मेरो सपना पूरा भएन ।

हामी काठमाडौं आएर गल्कोटे राजाको दरबारमै बस्यौं । बुवा पहिले गल्कोट दरबारमा भान्सेको रूपमा काम गर्नुहुन्थ्यो । दरबारका मान्छेले बुवालाई छोरो आफू जस्तै बनाउने कि पढाउने भनेर फकाएछन् । पढाउँछौं भनेपछि बुवा लोभिनुभएछ । उहाँ मलाई यतै छाडेर फर्किनुभयो । तर दरबारको मनसाय अर्कै रहेछ । भाँडा माझ्ने मान्छे नभएर मलाई राखिएको रहेछ ।

मैले चाङका चाङ भाँडा माझ्नुपथ्र्यो । खानाको नाममा दिउँसो ३ बजेतिर उसिना चामलको थोरै भात खान दिन्थे । दरबारमा पाक्ने हरेक मिष्ठान्नको गन्ध मात्र पाउँथे । मलाई असह्य भएपछि चिठी लेखेर आमालाई पठाएँ । घर जान पैसा थिएन । आमाले कानमा लगाएका मुन्द्री खोलेर पठाइदिनु भएछ । त्यसलाई तीन सय ९८ रुपैयाँमा बेचेँ ।

म दरबारबाट विद्रोह गरेर निस्किएँ । पाँच रुपैयाँ भाडा तिरेर डेरा बस्न थालेँ । अनि नन्दी किशोरी रात्रि पाठशालामा भर्ना भएँ । त्यहाँ तीन वर्षमा एसएलसी पास गराइन्थ्यो । त्यहीँबाट एसएलसी गरें । पछि त्रिचन्द्र कलेजबाट आईए र प्राइभेट परीक्षा दिएर बीए पास गरेँ । मैलै सुरुमा गाउँकै स्कुलमा पढाउन थालेँ । दरबारका मान्छेले यसले पढेकै छैन भनेर गाउँमा हल्ला फिँजाएछन् । अनि करिब १० महिना पद्मोदय हाइस्कुलमा र पछि केही वर्ष बागलुङमै पनि पढाएँ ।

हाम्रा छिमेकमा तीनवटा दलितका घर थिए । व्रतबन्ध, बिहे गरेपछि त्यहाँ जान प्रतिबन्ध जस्तै थियो । तर गोठ बस्दा पनि दलित साथीहरूसँगै हिमचिम थियो । म उनीहरूकहाँ खाना खान जान्थे । उनीहरूकहाँ भात, खोले, सिस्नु जे पाके पनि अलिनो हुन्थ्यो । उनीहरू नुन जुटाएर पनि खान सक्ने अवस्थाका पनि छैनन् भन्ने पछि मात्र थाहा भयो ।

२०५६ सालको आम निर्वाचनमा मैले बागलुङबाट जितेपछि काँडेबासमा विजय जुलुसको आयोजना गरिएको थियो । बाल्यकालमा सँगै दूध खाएका र खेलेका दुई बाल सखालाई सभामा देखेपछि म भावुक भएँछु । मसँगै उनीहरू पनि रोएँ । म चुनाव जितेकामा भन्दा पनि उनीहरूलाई त्यहाँ पाएकोमा औधी खुसी भएँ । मैले उनीहरूकै संगतबाट दुःख देखेको थिएँ ।

बाल्यकालको अर्को रमाइलो घटना पनि सम्झिन्छु । छिमेकी कामीको घरमा श्राद्ध गर्ने चलन थियो । उनीहरूका पुरोहित थिएनन् । जुवाईं आएर जाँता माथि बसेर के के बर्बराउँथे । हाम्रा घरमा भन्दा श्राद्ध छिटो सकिन्थ्यो । उनीहरू पिण्ड पनि चढाउँथे । पिण्ड नारी खोलामा सेलाउने चलन थियो । तिनै मेरा दौंतरीलाई पिण्ड सेलाउन पठाइन्थ्यो । हामी बाटैमा बाँडीचुँडी खान्थ्यौं । त्यस्तै रातभर चराका गुँडमा हात हाल्दै हिँडेको पनि सम्झिन्छु ।

भाइबहिनीहरू, समाजमा भ्रष्टाचार बढेको बढ्यै छ । हाम्रै गाउँ समाजदेखि सिंगो देश हाँक्ने सिंहदरबारसम्म भ्रष्टाचारले जरा गाडेको छ । यसमा हाम्रो पनि जिम्मेवारी हुन्छ । हाम्रो शिक्षा प्रणाली पनि समाजका लागि उपयोगी बन्न सकेको छैन । हामीमा नैतिक शिक्षाको अभाव छ । गुरु एवं बुवाआमाको अर्ती उपदेश सुन्ने र पालन गर्ने परिपाटी छैन ।

हाम्रो राजनीतिक संस्कार गलत छ । व्यक्तिवादिता हावी भएको छ । देश निर्माण गर्न भनेर तम्सिएका नेता निजी स्वार्थभन्दा माथि उठ्न सकेका छैनन् । यिनीहरूलाई सही बाटोमा हिँडाउने, राजनीतिक संस्कार सिकाउने जिम्मा भाइबहिनीकै काँधमा छ । बेलैमा समाजका लागि केही नयाँ काम गर्नेतर्फ सोच्नुपर्छ । तबमात्र यो अमूल्य जीवनले सार्थकता प्राप्त गर्छ ।

हरेक कुरामा नयाँ संस्कार बसाउने भनेकै बाल्यकालदेखि हो । उमेर छिप्पिएपछि त आफ्नै वशमा नहुन पनि सक्छ । त्यसकारण आगामी पुस्ताका लागि समेत केही योगदान गर्ने गरि सोच्नेबेला आएको छ ।

(पूर्वमन्त्री केसीसँग समीरबाबु कट्टेलले गरेको कुराकानीमा आधारित)


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.