कोरस नाच्ने सुकुम्बासी बस्ती

कोरस नाच्ने सुकुम्बासी बस्ती

त्रिपुरेश्वरनजिकै बाग्मती किनारको सुकुमबासी बस्तीबाट एक हूल किशोरी सफाचट भएर बाहिरिए । तर, बस्तीको खास दृश्य अर्कै छ । बाग्मती किनारको एउटा बस्तीलाई कहिले बाढीले तर्साउँछ, कहिले सरकारले । त्रासैत्रासमा करिब २५ वर्षदेखि अस्तित्वमा छ एउटा बस्ती । सहरको किनारामा, नदीको किनारामा ।

काठमाडौं त्रिपुरेश्वर नजिकै बाग्मती किनारको यो सुकुमबासी बस्तीलाई वंशीघाट पनि भनिन्छ । असार अन्तिमको बाढीले बस्तीलाई बिहानै जगाएको थियो । एक सय ७३ घरधुरी भएको बस्तीका प्रायः सबै परिवार त्रसित थिए । बस्तीमा पसेको बाग्मतीको भेल कतै घुँडासम्म, कतै कम्मरसम्म आइपुगेको थियो । बूढाबूढीहरू डिलमाथि उक्लिएर भेल हेर्दै थिए । युवा तथा वयस्कहरू घर भित्रबाट सामान बाहिर निकाल्दै थिए । साना नानीहरू लुगलुग काम्दै छेउमा उभिइरहेका थिए । केटाकेटीहरू बाग्मतीको उर्लिंदो भेल हेर्दै थिए ।

कोरस जिन्दगी

दोस्रो दिन बिहानै सुकुमबासी बस्ती पुग्दा हिजो देखिएका एक हूल किशोरी त्यसैगरी बस्तीबाट बाहिरिन तयार थिए । करिब १० जनाको हूल बाँधेर दिनहुँ बस्तीबाट बाहिरिने उनीहरू खासमा म्युजिक भिडियोमा कोरस नाच्न जाँदा रहेछन् । बस्तीमा आइपर्ने ससाना विपत्को वास्तै नगरी उनीहरू वर्षौंदेखि कोरस नाच्न गइरहेका छन् ।

बस्ती आफैं सहरको कोरसमा छ । सहरले आफूलाई मोडल र किनारको सुकुमबासी बस्तीलाई कोरस ठान्छ सधैं । त्यही बस्तीका २० भन्दा बढी युवा कलेज धाउने उमेरमा कोरस नाच्न गइरहेका छन् । बस्तीबाट कोरस नाच्न जाने उनीहरू पहिलो पुस्ता होइनन् । त्यसअघि उनीहरूका काकी, माइजू पनि बस्ती छोडेर कोरस नाच्न ‘सहर’ गइरहन्थे । त्यसपछि दिदीहरू गए । भाउजूहरू गए । आज यी किशोरीहरू जाँदैछन् । एउटा सिंगो बस्ती वर्षौंदेखि कोरस नाचिरहेको छ । मानौं, यो सुकुमबासी बस्तीले कोरस कलाकार मात्र जन्माउँछ ।

२२ वर्षीया रसु बलामीलाई ‘कोरस’ होइन, क्यामेराको ‘फ्रन्ट’मै आउन मन लाग्छ । तर, त्यो ‘फ्रन्ट’ उनीहरूको सपना मात्रै बनेको छ । रसु भन्छिन्, ‘म्युजिक भिडियोमा अगाडि देखिने रहर कसको नहोला र ! तर के गर्नु, म्युजिक फिल्डमा हामीले चिनेजानेको कोही छैन ।’

१२ कक्षा पास गरेपछि रसुको पढाइ रोकियो । प्लस टु पढ्दै गर्दा उनी बेलाबेलामा कोरस नाच्न जान्थिन् । १२ पास गरेपछि स्नातक तह पढ्न पाइनन् । कलेज धाउने पाइला कोरस डान्सतिर मोडियो । दुई वर्षदेखि निरन्तर म्युजिक भिडियोमा कोरस नाच्दै छिन् रसु । सुरुसुरुमा एउटा गीतमा नाचेको ६ सय रुपैयाँ पाउँथिन् उनी । अहिले नौ सय कमाउँछिन् । त्यसरी कमाएको पैसा आमालाई दिन्छिन् रसु । त्यही पैसाले घरमा नुन–तेल चलाउँछिन् आमा । रसु केही पैसा आफैंसँग पनि राख्छिन् ।

भर्खरै आएको बाढीले त्रिपुरेश्वरको सुकुमबासी बस्तीमा ठूलो भेल पसेको थियो । तर, बाढीको वास्तै नगरी एक हूल किशोरी म्युजिक भिडियोमा कोरस नाच्न बस्तीबाट बाहिरिँदै थिए ।

२२ वर्षीया सुमी गिरी यसै बस्तीमा जन्मिइन् । बाग्मतीको किनारासँग खेल्दै हुर्किइन् । उनी सानैदेखि नाच्थिन् । १२ कक्षा पास गरेपछि सुमीको पढाइ रोकियो । उनी अघिका दिदीहरूको सिको गर्दै उनी पनि कोरस नाच्न थालिन् । दुई वर्षको अवधिमा सयौं म्युजिक भिडियोमा नाचिसकिन् । कति भिडियो त आफू नदेखिईकनै सकिन्थ्यो । भन्छिन्, ‘सुरुसुरुमा किनै क्युरिसिटी हुन्थ्यो । अहिले त मतलब नै हुँदैन । कति नाचियो कति !’ उनको एउटा सपना छ, मोडल बन्ने । तर कसरी ? आफैंलाई प्रश्न गर्छिन्, ‘यो क्षेत्रमा कला मात्रै भएर नहुँदो रहेछ । आफ्नो मान्छे पनि चाहिँदो रहेछ ।’

उनीहरू तीज र दसैंतिहार वरपर निकै व्यस्त हुन्छन् । त्यस बेला महिनाको तीसै दिन म्युजिक भिडियोमा कोरस नाच्न जान्छन् । अरू महिनाको १५ दिन जति बित्छ सुटिङ स्थलमा । महिनाभरि नै काम भयो भने करिब २० हजार रुपैयाँ कमाउँछन् । अरू बेला मासिक १०÷१२ हजार रुपैयाँ कमाइ हुन्छ ।

उनीहरू मेहनतको फल सधैं पाउँदैनन् । कहिलेकाहीँ ठगिन्छन् पनि । बस्तीमै जन्मिएकी १८ वर्षीया अरुणा भुजेल भन्छिन्, ‘कतिले दिनभरि नचाउँछन् । साँझमा पैसै नदिई जान्छन् । पछि फोन गर्नु भन्छन् । केही दिनपछि फोन नै अफ गरेर भाग्छन् ।’

१८ वर्षीया सुस्मिता गुरुङ पनि विगत एक वर्षदेखि म्युजिक भिडियोमा कोरस नाच्दैछिन् । ११ कक्षा पढ्दै गरेकी उनले अहिलेसम्म दर्जनौं म्युजिक भिडियोमा नृत्य गरिसकिन् । कमाएको पैसा उनी आमाबुवालाई दिन्छिन् । कलेजको शुल्क कोरस नाचेको पैसाबाटै जोहो गर्छिन् । भन्छिन्, ‘कलेजमा तिर्नुपर्ने फी, युनिफर्म र किताबका लागि ममीड्याडीलाई भन्नु परेको छैन ।’

बस्तीमै हुर्किएकी १७ वर्षीया अनुषा विश्वकर्माका बुवा डकर्मी काम गर्छन् । उनलाई पढाउन बुवाआमालाई धौधौ थियो । अनुषाले कोरस नाच्न थालेपछि घरखर्चको तनाव हट्यो । ११ कक्षा पढ्दै गरेकी अनुषा भन्छिन्, ‘कोरस नाचेर आएको पैसाले पढाइखर्च पुग्छ ।’

१८ वर्षीया अप्सरा तामाङ र १७ वर्षीय सन्तोष मोक्तान पनि कोरस नाच्छन् । उनीहरू दुवै दुई वर्षदेखि कोरस नाच्दै आएका छन् । ११ कक्षा पढ्दै गरेकी अप्सरा पढ्ने खर्च आफैं जुटाउँछिन् । स्नातक तह पढ्दै गरेका सन्तोष आफ्नो कमाइ आमालाई दिन्छन् । बाढीले घर भत्काएपछि घर बनाउन सन्तोषले आमालाई पैसा दिएका छन् ।

बुगीवुगीमा टप–३ मा पुगेका सरोज मोक्तान साइनोले सन्तोषका दाइ हुन् । सन्तोषकी आमा ललिता लामा भन्छिन्, ‘यिनीहरू एउटै आँगनमा हुर्किए । म नै यिनीहरूलाई कोरस नाच्न लैजान्थेँ । सन्तोषभन्दा अघि सरोज कोरसमा नाच्थ्यो ।’ सरोजको ठाउँमा अहिले सन्तोष नाच्न थालेका छन् ।

कहिलेसम्म कोरसमै ?

एक पुस्ताबाट अर्को पुस्तामा हस्तान्तरण भइरहेको छ, कोरस नृत्य । कहिलेसम्म चलिरहन्छ यो चक्र ? कसैलाई थाहा छैन । उनीहरू पनि आफ्ना भविष्यबारे अनभिज्ञ छन् । कोही नाच्दानाच्दै बिहे गरेर बाहिर जान्छन् । दिदी बिहे गरेर गएपछि उसको ठाउँमा बहिनी नाच्न आइपुग्छिन् । बिहे गरेर पनि नाच्न आउनेहरू छन् । ललिता भन्छिन्, ‘बिहे गरेर गए पनि कतिजना त फेरि नाच्न आइपुग्छन् ।’

यो बस्तीबाट अहिलेसम्म कुनै पनि कलाकार मूलधारमा पुग्न सकेका छैनन् । भिडियोमा खाली ठाउँ भर्ने ‘फिलर’ मात्रै भएका छन् उनीहरू । तर, सरोज मोक्तान बुगीवुगीको टप–३ मा पुगेपछि बस्तीमा रौनकता थपिएको छ । खुसियाली आएको छ । उनीहरू उत्साहित पनि बनेका छन् ।

‘कोरस मात्रै कति नाच्नु, मोडल नै बन्न मन लाग्छ नि । तर, कसरी बन्नु खै !’, रसु भन्छिन् । रसु सबै मोडललाई राम्रोसँग नाच्न नआउने बताउँछिन् । कतिपय मोडल उनीहरूभन्दा पनि नराम्रो नाच्छन् । त्यस्ता मोडलका कारण धेरैपटक ‘टेक लिनु’ पर्दा रिस उठ्ने बताउँछिन् रसु । भन्छिन्, ‘कति मान्छे त पैसा तिरेरै मोडल बन्छन् । कतिपय गायकको आफ्नो मान्छेलाई मोडल बनाइन्छ ।’

उनीहरू धेरैपटक भोकभोकै नाचेका छन् । नाच्दानाच्दै बिरामी पनि भएका छन् । रक्ताम्मे हुने गरी खुट्टा फुटेका छन् कतिपटक । जति नाचे पनि मोडल बन्न निकै गाह्रो हुने बताउँछन् उनीहरू । कला र क्षमताका आधारमा भन्दा चिनजान र पहुँचबाट मोडल बनिने उनीहरूको निष्कर्ष छ । सुमी भन्छिन्, ‘हामीभन्दा नराम्री, नाच्न पनि नजान्ने मान्छे मोडल बनेको देख्दा रिस उठ्छ ।’

पार्टीले सिकायो

सहरले नगनेको, सहरले नचिनेको बस्तीको त्यति बेला महत्व बढ्छ, जब देशलाई चुनाव लाग्छ । चुनावसँगै बस्तीमा बाक्लै फर्फराउन थाल्छन् विभिन्न पार्टीका झन्डा । आँगनैभरि छरिएका हुन्छन्, पर्चा र पार्टीका घोषणापत्र । नेताहरूको एउटै प्रतिबद्धता हुन्छ— बस्ती स्थायी गराउँछौं । तपाईंहरू नडराउनुस् । हामीलाई भोट दिनुस् ।

त्यसपछि चुनावी सभामा नचाउन कलाकार त्यही बस्तीबाट लगिन्छ । स्कुलका किताब थन्क्याएर उनीहरू टाढाटाढासम्म चुनावी गीतमा नाच्न पुग्छन् । केहीले धेरथोर खर्च पनि दिन्छन् । चुनाव सकिएपछि चाहिँ उस्तै हुन्छ बस्तीको रंग, जस्तो पहिलो थियो । उस्तै हुन्छ कलाकारको अनुहारको रंग, जस्तो पहिले थियो ।

रसु भन्छिन्, ‘धेरै पार्टीको चुनावमा नाच्न गइयो तर कसैले पनि केही गरेनन् ।’


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.