हिन्दु राष्ट्रको पुनर्स्थापना

हिन्दु राष्ट्रको पुनर्स्थापना

मानव सभ्यताको विकासबारे अध्ययनमा जीवन पद्धति र सामाजिक आचरण दुई मुख्य अंगका रूपमा देखा पर्छन् । समय, परिस्थिति र भूगोलअनुसार यी दुई पक्ष आआफ्नो विशेषतामा अगाडि बढेका देखिन्छन् । यसैबीच विभिन्न महान् व्यक्तिको प्रयाससमेतले एउटा बृहत् सामाजिक अनुमोदनको प्रक्रियाबाट अनेक आचारसंहितारूपी अभ्यास हुँदै आएका छन्, जो धर्म कहलिए, जीवन दर्शन भनिए ।

मानव जातिले संसारको सृष्टिकर्ताका रूपमा कुनै सर्वशक्तिशाली पक्षलाई मानेको छ, जो भगवान् हो, जसका आआफ्ना परिस्थितिअनुरूपका नामाकरण भएको पाइन्छन् । भगवानको अस्तित्व नमान्नेहरूलाई पनि आफ्नो वैकल्पिक धारणाको चुनौती सिद्ध गर्न सजिलो भएको छैन । अपार सृष्ट्रिको विहंगमता र अनन्ता नकार्न थोरै केही सूत्रहरू पर्याप्त हुनै सक्दैनन् । हामी मानव नै सीमाविहीन यो ब्रह्माण्डको कता कति स्थान लिएर बसेका छौँ त्यो सायदै कहिल्यै पत्ता लाग्ला ।

हामी वैदिक सनातन धर्म सभ्यताका अनुनायीहरूको संसार हेर्ने दृष्टिकोण अरूको भन्दा नितान्त फरक छ । प्राणीमाथिको हिंसा, वचन कर्मबाट कसैको मन दुख्ने अवस्था र अन्याय हुने भाव, यी तीनै चीजलाई यस सभ्यताको मूल दर्शनशास्त्र श्रीमद्भागवत्गीताले वर्जित गरेको छ । मानव कल्याण र जीवात्माहरूप्रतिको अक्षुण्ण प्रेमभावनिम्ति तप अभ्यासको लागि कहलिएको हिमवत् खण्ड सारा वैदिक सनातन दर्शनधाराको उद्गमस्थल हो । यो नै नेपाल हो ।

वैदिक सनातन धर्मका पौराणिक पात्रहरू प्रायः आधुनिक नेपाल भूमिसँग आबद्ध देखिन्छन् । भगवान् शिवको निवास मानिने विशाल हिमशृंखला, सीता माताको जन्मस्थल जनकपुर र भगवान् बुद्धको जन्मस्थल लुम्बिनी यसका केही अति लोकप्रिय उदाहरण हुन् ।

यहाँ पंक्तिकारले आफ्नो जन्मजातीय, कर्मजन्य धर्मबारे बखान गर्न मात्र लागेको होइन । सबैलाई आफ्नो धर्म प्यारो छ । सबै सभ्य मानिसहरूले संसारमा प्रचलित अन्य धार्मिक अभ्यासको सम्मान गरि नै हाल्छन् ।

प्रसंग केही वर्षयताको हो, जसले गर्दा नेपालको हिन्दु राज्यका रूपमा संसारमा स्थापित छवि गुमेको छ । त्यो कुनै विशाल दुर्घटना, योजना र चाहनाबाट नभई रातारात कोही व्यक्तिको निर्णयबाट भयो, विस्मय त्यसमा छ । नेपालमा पछिल्लो दसक एक किसिमको राजनीतिक परिवर्तनको लागि शक्ति संघर्ष भयो, हिंसाचक्र चल्यो, त्यो रोकिएपछि जटिल संक्रमण चलिरहेको छ ।

यसबीच अनेकन स्वार्थको अतिक्रमण नेपाली समाजमा भइरहेको छ, जुन संसारका अन्य तुलनीय समाजमा कल्पनीयसमेत छैन । स्वभावले नै अति मन्द प्रतिक्रियाबाट चल्ने संयमित र सहनशील सनातनीय आर्य समाज बलपूर्वक, प्रभावमा गरिएको यो परिवर्तनसँग क्षुब्ध भएर आफ्नो संहिता गुमाउने उपक्रममा लागेको छैन, लाग्दैन । किनकि सनातनीय धर्मपद्धति जस्तोसुकै अप्ठेरो परिस्थितिमा पनि धैर्य र सहिष्णुता गुमाउनु हुन्न भन्ने दर्शनमा आधारित छ ।

परन्तु कुल जनसंख्यामध्ये ८० प्रतिशतभन्दा बढी (तथ्यांकमै समेटिएका) र भित्री हृदयमा चाहिँ अझै सनातनीय धारणा राख्ने बाँकी २० प्रतिशतमध्येका कतिपय नेपालीले समेत यो कुनै तर्कबाट स्थापित हुन नसक्ने परिवर्तनसँग सहमति राख्न सक्दैनन् । कालचक्रको कुनै विन्दुमा यसबारे समीक्षा हुने वातावरण नबनी सुख छैन ।

अलिकता पृष्ठभूमितर्फ जाऊँ । नेपाल हिन्दु राज्य भएर संसारमा एउटा शान्ति, सहिष्णुता र मिलापको मुलुकका रूपमा चित्रित रहेको थियो । हिन्दु धर्म कहिल्यै पनि नेपाली भूमिबाट कसैको मन बिझाउने, कसैलाई कजाउने माध्यम वा विषय बनेको इतिहास छैन । यति सहज, सरल र सबैलाई अपनत्वमा राख्नसक्ने धर्म अरू छैन भन्ने संसारका अनेकन गैरहिन्दु धर्म अध्ययनहरूबाट समेत स्विकारिएको अवस्था छ ।

तान्त्रिक पूजन विधिबाट भगवान्को आराधना र जीवन पद्धतिलाई तपवृतिमा राखेर शक्ति हासिल गर्ने परम्परा विश्व समुदायको लागि कहिल्यै बिझेको चिज रहेन । सनातनीय धर्मपरम्पराका कतिपय अभ्यास, यसका कतिपय हाँगाबिँगा विश्वका अन्य धर्मावलम्बीहरूले समेत धारण गरेको पाइन्छ । संसार आज योगका माध्यमबाट निरोगी बन्न चाहिरहेको छ ।

ध्यानविना अब शान्ति मिल्दैन भन्ने निष्कर्षमा संसार पुगिसकेको छ । संसार फेरि आज प्राकृतिक शुद्धता र सामूहिक मिलापको दिशातर्फ फर्कन चाहिरहेको छ । भौतिक प्राप्तिमा अन्धो भएको मानव समुदाय अहिले दृष्टि खोजिरहेको छ, गुमेको मानवीय मूल्यहरू फेरि खोज्दै ।

पछिल्लो कालखण्डमा हामीकहाँ केही विषम परिवेश उत्पन्न भयो । सशस्त्र द्वन्द्वलाई सामाजिक परम्परा भत्काउने दिशामा उन्मुख गरियो । गौमाता सम्मानको बर्खिलापमा गौमास अभियान चलाइयो । समाज बसाल्ने आदिस्रोत संस्कृत शिक्षालाई निषेध गर्न हिंसा चक्र चलाइयो । मन्दिर, पूजन अवसरहरूमा वाधा पुर्‌याइयो । त्यो आगोमा घिउ थप्ने काम अन्य मूलधारका पक्षले समेत गरे, जो खासमा सनातन परम्पराका विरोधी आफूलाई कहिल्यै भन्न चाहँदैनन् ।

तर उनीहरूले सत्ता लालसामा वशीभूत भएर आफूलाई संस्कारबाट विमुख गर्न हिच्किचाएनन । यसले धर्मप्रतिको अनादर प्रोत्साहित गर्न चाहने तत्त्वहरूलाई बल मिलेकै हो । निश्चित उद्देश्य साध्य गर्न लागिपरेकाहरूको लागि लालसामा लिप्त मानिसहरू सजिला ठहर्छन् । भयो त्यस्तै, आखिर कांग्रेस, एमाले र माओवादी तीनै दलका शीर्ष नेतृत्वहरूको अनुमोदनमा नेपाल एक्कासि हिन्दु राष्ट्र रहेन ।

के त्यो जनताको म्यान्डेट थियो ?

नेताहरूले प्राणपखेरु रहुन्जेल दाबी गर्लान्, हामीले प्रजातन्त्रका लागि लड्यौँ । तर जनताको नजर, ज्ञान र निर्णय प्रक्रियाबाट लुकाएर गरिने परिवर्तन प्रजातन्त्र हो ? २०६३ को आन्दोलन जनताको इच्छाबाट प्रेरित थियो । त्यसमा मिसिएका अनेक बाह्य स्वार्थ पनि छन् । तैपनि त्यो खासमा जनताको इच्छा थियो । जनता चाहन्थे, सशस्त्र द्वन्द्व रोकियोस् अनि समस्या समाधानमा सक्षम नठहरिएका प्रयोगहरू रोकियून् । तर जनताको त्यो शान्तिकामी उत्सर्गमा राष्ट्रकै धर्महरण गर्ने चेष्टा गुप्तरूपमा मिसाइएको रहेछ ।

हिन्दु राष्ट्र रहेर पनि कहिल्यै धर्म सापेक्षताका कुनै अप्ठेरा थिएनन् नेपालमा । विश्वका सबै धर्मले खासगरी नेपालको हिन्दु छविलाई शान्तिको प्रतीकका रूपमा स्वीकार गरेको अवस्था अहिले पनि छ । नेपालमा कसैले चाहेर कहिल्यै धार्मिक सद्भाव बिग्रने घटना भएन, न कुनै खाले धार्मिक उत्पीडनको गुनासो सुनियो । मन्दिरै-मन्दिरका बीच निर्बाध रूपमा मस्जिद अनि गिर्जाघर चलेको, धार्मिक सहचार्य सर्वस्वीकृत परम्पराका रूपमा चलेको परिवेश नेपालबाहेक अन्य कुनै मुलुक सायदै छ ।

यहाँ कहिल्यै घृणा भन्ने चिजले प्र श्रय पाएन । धर्मलाई कर्मकाण्डीय नजरले मात्र हेर्ने पात्रहरू त सबैतिर छन्, नेपालमा ती पनि न्यून संख्यामा छन् । सहिष्णुताले जित्दै गएको अवस्था थियो, तर त्यसमै प्रहार गरियो ।

बेलायतका पूर्व प्रधानमन्त्री डेभिड क्यामरुनले संसद्बाट बेलायतलाई क्रिश्चियन स्टेट भनेर धार्मिक समाजको श्वाश्वत पक्षलाई उजागर गरे । नेपाल पनि हिन्दु मुलुक नै हो, यो स्वयंसिद्ध तथ्य हो ।

आन्दोलनको खाका नयाँदिल्लीमा तयार भएको थियो, भारतीय संस्थापनको सहयोगमा । त्यहाँ हस्ताक्षरित बाह्रबुँदे समझदारीका आधारमा माओवादी र दलहरूबीचको सहकार्यबाट आन्दोलन भयो । राजाले संसद् पुनस्र्थापना गरिदिए ।

त्यसपछिको गन्जागोलबीच जेठ ४ को संसदीय घोषणाबाट नेपाल एकाएक धर्मनिरपेक्ष मुलुक भनियो । कसैले उठाएको माग थिएन त्यो, न बाह्रबुँदे गराउने भारतकै इच्छा । रातारात घुसाइएको त्यो निर्णय ककसको सहभागितामा भयो, त्यसमा के-के लाभ सामेल थिए भन्ने समयक्रमले पत्ता लगाउला । अब त्यसका कारण जनतामा छाएको व्यापक निराशाले निर्णयकर्ताहरूलाई सानो समस्या पारेको पक्कै छैन । तर जनताप्रति सायदै जिम्मेवार ती मनहरूलाई आफ्नो जीवनकालमा त्यसले खासै दोष अनुभव नगराउला ।

हिन्दुत्व राजनीतिक मुद्दा होइन । यो राजनीतिक निर्णय बन्नुपर्ने थिएन । अब यसलाई सर्वकालको लागि राजनीतिक मुद्दा बनाएर फाइदा लिन्छु भन्नु पनि मूर्खताशिवाय केही होइन । थोरै समयबीच यो पुष्टिसमेत भइसकेको छ । तर राजनीतिक रूपमा कोपभाजनमा परेकाले यसको उपचार एक चरणको लागि गैरराजनीतिक हुन सक्दैन । वर्तमान संविधानमा जडित केही वाक्यांश किमार्थ पर्याप्त छैनन् ।

ती त संविधानमाथि जनमत संकलन हुँदाको अपार सुझावलाई एकातिर थन्काएर थम्थमाउन फुराइएका शब्द मात्र हुन् । विश्वमा धेरै मुलुकहरूले आफ्नो धार्मिक पहिचान सगौरव प्रचार गर्छन् । यसअघिका बेलायती प्रधानमन्त्री डेभिड क्यामरुनले संसद्बाट बेलायतलाई क्रिश्चियन स्टेट भनेर धार्मिक समाजको श्वाश्वत पक्षलाई उजागर गरे ।

नेपाल पनि हिन्दु मुलुक नै हो, यो स्वयंसिद्ध तथ्य हो । यसलाई पछिल्लो कालखण्डमा खण्डित गर्न खोजिएको मात्र हो । यसलाई जोड्दा कसैलाई हानि छैन । नेपाल मुलुकको पहिचान र साविक मिलापकै भावना अनि अझ सुरक्षित वातावरणको लागि यो पुनर्योग जरुरी छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.