सीताजीको रौद्र रूप

 सीताजीको रौद्र रूप

आजभोलि जीटीभीमा एउटा धार्मिक कार्यक्रम चल्दै छ । हुन त यसको नामाकरण जय हनुमान भनेर गरिएको छ, तर नेपालको सन्दर्भमा सीताजीको रौद्र रूपको एउटा घतलाग्दो कथा जोडिएको छ । लंकाका राजा रावणले सीताजीको हरण गरेको कथा सबैलाई थाहा छ । सीताको मुक्तिको लागि लंकामा हमला गरिएको र युद्धमा रावणको मृत्यु भएको पनि ज्ञातै छ । तर त्यसपछि पनि राममाथि अरू संकट आइलागेको कुरा भने धेरैलाई थाहा नहुन सक्छ । रावणको देहावसान भइसकेपछि सदानन्द नाम गरेका उनका एक भाइ राममाथि जाइलागेको कथा यसमा जोडिएको छ ।

सदानन्द रावणभन्दा बलिया र रणनीति कौशल देखाइएको छ । उनले रामका सबैजसो सेना र सेनापतिहरूलाई हराएर उनीहरूको प्राण हरण गरेको देखाइएको छ । रामलाई पनि बेहोस पारेको छ । सदानन्दको मृत्यु एक विशेष हतियारबाट र एक विशेष व्यक्तिको हातबाट मात्र हुने बताइएको छ । कसैको कोखबाट नजन्मिएका व्यक्तिबाट मात्र उनको मृत्यु हुने बताइएको छ ।

त्यो व्यक्ति सीतासिवाय अरू कोही हुन नसक्ने पनि खुलाइएको छ । रामायणमा सीताको जन्म मानिसको कोखबाट नभएर पृथ्वीको कोखबाट जन्मेको वर्णन गरिएको छ । जसरी रामको हातबाटै रावणको बध हुनेमा विश्वास गरिन्छ उसरी नै सीताको हातबाट सदानन्दको बध हुनुपर्ने बाध्यता देखाइएको छ।

समस्या कहाँ पर्न गएको छ भने सीताजस्तो एउटा शालीन, सुशील र शान्तिप्रिय नारीले कसरी एउटा वीर राक्षसको बध गर्ने ? सदानन्दको बध गर्ने अवस्थामा पुर्‍याउन सीताको भयंकर रूपलाई जागृत गर्नुपर्ने आवश्यकता पर्दछ । तबसम्म त्यो मुद्रा जागृत हुँदैन, जबसम्म तिनले आफ्नो पति रामको सुषुप्त अवस्था देख्दैन । एक सौम्य प्राणीमा कसरी रौद्र रूप जागृत हुन सक्छ भन्ने विस्तारमा देखाइएको छ । नारीमा सुषुप्त अवस्थामा ठूलो बल र साहस लुकेको हुन्छ भन्ने हाम्रा प्राचीन ग्रन्थहरूमा जनाइएको छ ।

जब त्यो मुद्रामा तिनी पुग्छिन्, त्यतिबेला तिनी एक भयंकर देवीका रूपमा रूपान्तरित हुन्छिन् । सदानन्दको बध तिनीले सजिलैसित गर्न पुग्छिन् । यो एउटा पौराणिक कथा हो । सत्य हुन पनि सक्छ नहुन पनि सक्छ । तर यो आजको नेपालको एउटा प्रतिबिम्ब भएको संकेत पाइन्छ । सीता नेपाली नारी नै थिइन् । यसमा कसैलाई शंका छैन । जानकी सीताको मन्दिर आज पनि जनकपुरमा अवस्थित छ र रामायणमा वर्णन गरिएका घटना-परिघटनाहरूको सिंहावलोकन गर्दै त्यहाँ हरेक वर्ष उत्सव, समारोह र नाटक आदि गरिन्छ।

आजको नेपालको परिवेशमा कतै सीताको कथा अर्कै रूपमा प्रकटीकरण हुने त होइन भन्ने झझल्को यो कार्यक्रमले दिने गरेको छ । सीता एक अपहरणमा परेकी नारी थिइन् । आज नेपाली जनताले पनि आफू अपहरणमा परेको महसुस गरिरहेका छन् । नेपालीहरूलाई अनेक सुन्दर सपना देखाएर १० वर्षसम्म हिंसा र हत्या बेहोर्न लगाइएको हो । क्रान्तिकारी परिवर्तनबाट केके न लाभ पाइन्छ भनेर लोभ्याइएको हो । त्यसको फलस्वरूप गणतन्त्र, संघीयता र धर्म निरपेक्षताको उपलब्धि देखाइएको छ ।

आजभोलि सत्तामा बसेकाहरू रौद्र रूपको लागि जिम्मेवार भएकाले लाचार मात्र देखिन्छन् । न एमालेलाई सम्झाउन सक्छन्, न त मधेसी मोर्चालाई सन्तुष्ट पार्न सक्छन्, न सत्ता साझेदार नेपाली कांग्रेसलाई चित्त बुझाउन सक्छन्, न त भारतीय नेताहरूलाई दिएको वचन पूरा गर्न सक्छन् । कुनै दिन आफैं ज्वालामुखी भएका नेता आज आफैं ज्वालामुखीको सिकार बनेर बसेका छन् ।

तर नेपाली जनताले धोका पाएको, अपहरित भएको र भ्रममा परेको महसुस गरेका छन् । फलस्वरूप उनीहरू आक्रोशित भएका छन् । उनीहरूको रौद्र मुद्रा पनि बन्दै गएको छ । सरल, सीधा र शान्तिप्रिय जनता कुनै दिन यस्तो रूपमा बदलिन सक्छन् । नबदलिएका पनि होइनन् । २०४६ सालमा नेपाली जनताले आफ्नो रौद्र रूप देखाएकै हुन् । त्यसको पछाडि देशी-विदेशी अनेक कारण र हातहरू भएको तथ्य बाहिर आइरहेका छन् । तर जे भए पनि त्यसबेला नेपालीहरूले गुनासो गर्ने धेरै कारण थिए ।

त्यसैगरी २०६३ सालमा पनि नेपाली जनताले रौद्र रूप देखाएकै हुन् । त्यो त सबैको स्मरणमा ताजै छ । जुन संख्यामा नेपालीहरू त्यसबेला सडकमा ओर्लिए, त्यसले सारा संसारलाई नै चकित पारिदियो । नेपालीहरू त्यसरी आन्दोलनमा ओर्लिन सक्छन् भनेर कसैले कल्पना गरेको थिएन । न राजाले नेपालीहरू कति रिसाएका रहेछन् भनेर थाहा पाए, न त आन्दोकारी नेताहरूले नै जनता त्यो रूपमा निस्कन्छन् भन्ने नै कल्पना गरेका थिए । नेपालीको आन्दोलन देख्दा अरू मुलुकका मानिसहरू पनि प्रभावित भएका थिए । अहिले पनि नेपाली जनता उत्तिकै असन्तुष्ट र आक्राशित भएका छन् । कसैले सलाई कोर्न मात्र बाँकी छ । आगोको ज्वाला निस्कने भएको छ । २०७४ साल माघ ८ गते त्यो ज्वाला निस्कने डरले सबै राजनीतिक नेताहरू तर्सिएका छन् ।

त्यही ज्वालाबाट बच्न उनीहरूले जसरी भए पनि संविधानले तोकेको तीन तहको निर्वाचन गराउन तम्सिएका छन् । तर निर्वाचन विवादले सबै नेताहरू पनि आक्रोशित छन् । संसद्मा विचाराधीन संविधान संशोधनबिना परिमार्जन पारित गर्न खोजेको भनेर महन्थ ठाकुरजस्तो शान्त प्रकृतिको नेता पनि आक्रोशित देखिन्छन् । उनी बोलेको देख्दा उनी पनि रौद्ररूप धारण गर्ने अवस्थामा पुगेका छन् । त्यसैगरी मधेसी मोर्चाका उनका अरू सहयोगीहरू पनि उत्तिकै रिसाएका छन् । अर्कोतिर संविधान संशोधनका कट्टर विरोध गरिरहेको एमालेका नेताहरू पनि आक्रामक र आक्रोशित भएका छन् । सप्तरीमा उनीहरूमाथि भएको हमला र उनीहरूको सामूहिक हत्या गर्ने योजना रहेको कुराले उनीहरू पनि रौद्र रूप धारण गरिरहेका छन् । सुरक्षाकर्मीहरूको हाथबाट मोर्चाका पाँचजना कार्यकर्ताहरूको ज्यान गएकोमा उनीहरू अरू रौद्र रूप धारण नगर्ने कुरै भएन ।

आजको अवस्थामा त्यो रूपमा नदेखिएको नेता एउटा मात्र छ । त्यो हो प्रधानमन्त्री पुष्पकमल दाहाल । युद्धकाल र शान्ति प्रक्रियाकालमा छिनछिनमा जसरी रौद्र रूप लिने गरेका थिए । आजभोलि सत्तामा बसेकाहरू रौद्र रूपको लागि जिम्मेवार भएकाले लाचार मात्र देखिन्छन् । न एमालेलाई सम्झाउन सक्छन्, न त मधेसी मोर्चालाई सन्तुष्ट पार्न सक्छन्, न सत्ता साझेदार नेपाली कांग्रेसलाई चित्त बुझाउन सक्छन्, न त भारतीय नेताहरूलाई दिएको वचन पूरा गर्न सक्छन् । कुनै दिन आफैं ज्वालामुखी भएका नेता आज आफैं ज्वालामुखीको सिकार बनेर बसेका छन् । हुन त नाउँअनुसार त प्रचण्डको रूप धारण गर्न प्रचण्डलाई नै सुहाउने हो । त्यसैले उनीलाई यो नाउँमा विशेष लगाव भएको पनि हो । तर परिस्थिति उल्टो घुम्न लागेकोले उनीमाथि पनि उल्टै असर पर्न गएको देखिन्छ ।

नेपालको आधुनिक इतिहासले के देखाएको छ भने हाम्रा नेताहरू राज्यसत्तामा पुग्न सिपालु छन् र त्यसको लागि जनतालाई जगाउन र उक्साउन पनि माहिर छन् । तर सत्तामा पुगेपछि उनीहरूको भावना र आकांक्षा बुझ्न र सम्झन सक्दैनन् । त्यसैकारण उनीहरू देश र जनताको लागि ठोस काम गर्न असफल भएका छन् । विदेशीहरूको आदेश-निर्देश पालन गर्न भने सिपालु छन् । चाहिने-नचाहिने सिद्धान्त र आन्दोलन गर्न पनि सिपालु छन् । नेपाली जनतालाई भ्रममा पार्न पनि सिपालु छन् । तर जनआकांक्षा र भावना बुझ्न भने सक्दैनन् । फलस्वरूप नेपाली जनतामा उम्लिरहेको क्रोधको आभास उनीहरूलाई परिरहेको छैन । तर जब सीताजीको भयंकर रूपमा नेपाली जनता प्रकट हुनेछन्, त्यसबेला उनीहरूको गति पनि उही सदानन्दको जस्तो हुनेछ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.