लोकनायक छन्, लायक छैनन्

लोकनायक छन्, लायक छैनन्

हिजोअस्ति प्रजातन्त्रवादी साम्यवादी समाजवादी पञ्च-अपञ्च राजावादी र नाराजी भन्दै नेपाली भूलोकभित्र राजनीतिमा लागेका वा तिनकै फोटो, सालिक ढोग्दै अनुवादी बन्दै गएकाहरूकै राजनीतिक हालीमुहाली अहिले पनि विद्यमान छ । राजनीतिक वंशवादी, नश्लवादी र रुढिवादी भयो भन्दै संघवादी, समावेशवादी एवं गन्तव्यवादी बन्दै उनीहरू नै अहिले नयाँ लोकतान्त्रिक नेपालका लोकनायक बनिरहेछन् । बितेको आठ दसकयता नेपाली राज्य प्रणालीमा प्राय: एक दशाब्दीमा आइरहने परिवर्तनको ऐतिहासिक क्रम उपक्रममा तैपनि त्यही प्रकारको वंशानुक्रम अनुक्रम, परम्परागत प्रवृत्तिक्रम यथास्थिति छ ।

लोकको राजनीतिमा लोकतान्त्रिक राज्य पद्धति र लोकसम्मत विधि व्यवस्था हुनुपर्छ । अनि त्यस्तो स्थिति प्रणालीलाई निरन्तर अघि बढाइराख्न तथा लोकको हित गर्दै लैजान लोकनायकहरूको अहं भूमिका पनि चाहिन्छ । लोकको चिन्तन गर्ने लोकमार्गमा हिँड्ने र लोकलाई डोर्याएर शिखरतर्फ लम्काउँदै जाने अनि त्यसनिम्ति त्यस्तै किसिमको सही नेतृत्व दिन सक्ने लोकनायकहरू भइदिए भने नै लोकको उध्र्वगामी रूपान्तरण हुने हो । अन्यथा उचो-उचो पुनर्संरचनाको कोरा कुरा मात्र गर्ने नाटकीय नायकीबाट देश उँभो लाग्दैन । यो लौकिक यथार्थ हो ।

राष्ट्रको राजनीति र राज्य प्रणाली राष्ट्रिय प्रकृति परिवेश एवं प्रवृत्तिअनुरूप कायम हुनुपर्छ । भूमण्डीकरण, विश्वग्राम र बदलिँदो अन्तर्राष्ट्रिय विधि, प्रविधिका जति नै कुरा गरे पनि हरेक राष्ट्रको पद्धति वा परिपाटी अन्तत: आफूअनूरूप नै हुनुपर्छ । अरू कसैको देखासिकी विश्वजनीन स्थिति तथा पारस्परिक निर्भरताको विधि, प्रणाली भनेर भनिने विषय विशेष अब विश्वले नै बदल्न खोजेको र बदल्दै जान थालेको देखिन्छ । त्यसैले विश्वका भिन्नभिन्न भूलोकभित्रका हरेक नायकहरूको लोकतान्त्रिक मान्यता पनि लोकसम्मतिअनुरूप मौलिकताको आधारमा केन्द्रित हुनुपर्ने देखिन्छ ।

नेपाल राष्ट्रको निरन्तर बदलिँदो राज्य पद्धति र खासगरी यताका एघार वर्षदेखिको स्थिति दृष्टिगत गर्दा विद्यमान हाम्रो लोकतन्त्र लोकतान्त्रिक मूल्यमा अघि बढ्न नसकेको देखिन्छ । हो, लोकमुखी, जनमुखी र लोकतान्त्रिक विधि नै उत्तम शासन पद्धति हो । आधुनिक विश्व व्यवस्थाको यो निर्विकल्प सत्यलाई नर्कान सकिन्न । तर लोकतन्त्र स्वयं साधन हुँदैन । त्यसलाई कुशलतापूर्वक सञ्चालन गर्ने लायक नायकहरू जब हुँदैनन् तब विधि मात्रको लोकतन्त्रले लोकको भलो गर्दैन । २०६३-७४ वर्ष संवत्सरको यो सँघारमा आइपुग्दा हामीकहाँ देखिने अवस्था यही हो । अनि यतिखेर हामीकहाँ राखिनुपर्ने हेक्का पनि यही नै हो ।

संघीय लोकतान्त्रिक गणतन्त्र पद्धति भनेर नेपालका नवनायकहरूले विगत एक दसकदेखि जति फलाके पनि नेपालीहरूले संघात्मक, लोकात्मक र गणात्मक फल पाइरहेका छैनन् । जीवन पद्धति एवम् लौकिक गतिविधिमा हुनुपर्ने आधारभूत आवश्यकता परिपूर्ति नेपाली जनता अद्यापि वञ्चित छन् । शिक्षा, स्वास्थ्य, बाटो, पानी, बत्ती, शान्ति, सुरक्षा, गाँस, बास, कपासका कुरा जति नै गरे पनि अनि मानवअधिकार सुशासन र न्यायको बखान जतिसुकै भए पनि वास्तवमा मानवीय जीवन व्यवहारमा ती सबैको परिप्राप्ति भइरहेको छैन । कारण त्यही हो- नेपालको राजपाटमा पुग्ने र पुग्न खोज्ने नायकहरू लायक भएनन् ।

नेपालमा प्रशस्त प्राकृतिक स्रोत छ, हाम्रो प्रकृतिभित्र अपार सम्पत्ति छ । तर यहाँको पानी घरघरका धारामा छैन । मान्छेलाई पिउने, नुहाउने, लुगा धुने, खाना पकाउने पानी छैन । हाम्रो पानी जुलुसका मान्छेका आँखा फुट्ने गरी फोहोरा बन्छ अनि हाम्रो पानी आफैंले खडा गरेको धुवाँ, धुलोले खान्छ । हाम्रो जमिन अन्नहीन खोपीहीन र उत्पादनहीन बन्दै जान्छ । हाम्रो ढुंगा, माटो, वन वनस्पति र औषधि कता जान्छ कता पुग्छ, तर त्यसले भूकम्पग्रस्त टहरावासीको घर बन्दैन, नेपाली रोगीहरूको स्वास्थ्य संरक्षण गर्दैन ।

पद्धति, विधि व्यवस्थामा सबै कुरा छ । शिक्षा, स्वास्थ्य, आवास, सुरक्षा आदिमा योजना, परियोजना, प्रबन्ध, परिपाटी सबै छन् तर ती तमाम जनताका निम्ति छैनन् । व्यय छ वृद्धि छैन । व्यवस्था छ अवस्था बाञ्छित छैन । सबथोक औपचारिक छ, व्यावहारिक छैन । कारण त्यही हो, राज्यका हाम्रा सञ्चालकहरू नायक छन्, लायक छैनन् ।


हाम्रो भूलोकमा संसद् छ, सरकार छ, न्यायिक निकाय छन् र अधिकारवादी भनिने संघसंस्था, संकायहरू पनि छन्, तर तिनमा न ताल छ न सुर छ । यो सबै पहुँच क्षमता नराख्ने मतिहीन गतिहीन शर्मनाक नायकहरूकै कारण भएको हो ।

लोकनायक वा राज्य सञ्चालकमा नीति-निष्ठा, आदर्श सिद्धान्त र कुशल चरित्रगत व्यावहारिक प्रतिबद्धता तथा गतिशील शैली हुनुपर्दछ । तर त्यस्तो देखिएन । हाम्रा नेताहरूको लोकको चिन्ताभन्दा पद प्राप्तिको भोक ज्यादा देखियो । अनि त्यसका निम्ति झोक, रोग प्रवृत्ति बढी हाबी हुँदै गयो । नौ महिनाका निम्ति भनेर गठन भएको गठबन्धित सरकारको आकार नौपटक फेरफार र विस्तार भयो तर घोषित लक्षपूर्तिमा नवौं महिनामा आइपुग्दा पनि कुनै नौवत देखिएन । यो सब हुनुको पछाडिको अर्थ र आशय त्यही हो कि राजनीति एवं राज्य व्यवस्थाका हाम्रा दलहरूमा कुनै दृष्टिकोण र दर्शन भएन ।

हालै सप्तरीमा दुर्दान्त दु:खद घटना भयो । सिंगो मधेस मर्माहत छ अनि उता कन्चनपुर वरपरका सिंगो सुदूर पश्चिम प्रताडित चिन्तित छ । तर हाम्रा प्रधानमन्त्री, गृहमन्त्री तथा दलदलका नायक-नायकबीच परस्पर आरोप-प्रत्यारोप मात्र छ । दुई दसकपछि देश स्थानीय सरकार चुनावी अभियानमा आयो भनिएको छ, तर त्यो स्थानीय तह के हो, को हो, कुन चराको नाम हो र त्यो हुनेनहुने के हो, कुनै ठेगान छैन ।
संसद् छ, सरकार छ, न्यायिक निकाय छन् र अधिकारवादी भनिने संघसंस्था, संकायहरू पनि छन्, तर तिनमा न ताल छ न सुर छ । हतार-हतारको लहड र लहरमा गुज्रिँदै गएको यो लामो संक्रमणको प्रहर अझै सङ्लो, उज्यालो, गतिलो हुने झिल्को देखिएको छैन । स्पष्ट गन्तव्यको पहुँच क्षमता नराख्ने मतिहीन गतिको शर्मनाक नायकहरूकै कार्य कारण हो यो ।

राजनीतिमा खेल खेलिन्छ, नाटक हुन्छ, लालसा हुन्छ र आआफ्नो आड अडान हुन्छ भनिन्छ । अनि राजनीतिमा दायाँबायाँ उत्तर दक्षिण हुन्छ- सदा स्थिर र सत्य ध्रुव हुँदैन भनिन्छ । त्यसैगरी राजनीतिमा सदा मित्रु र सदा शत्रु हुने होइन पनि भन्ने गरिन्छ । तर छिनछिनमै बदलिने बाँडिने, नजिकिने टाढिने हाम्रा नेपालको राजनीतिक एवं राज्य प्रणाली देख्दा, हेर्दा, सुन्दा, बुझ्दा यो फोहोरी खेल मात्र हैन, विचित्रको शर्मनाक नाटकजस्तो लाग्छ । नांगै भएर अरूलाई देखाइने यस्तो दृश्य देखाउनेलाई भन्दा देख्नेलाई लाजलाग्दो देखिन्छ ।

अहिलेको नेपाली राजनीतिक चित्रपट ऊँट झैं खडा छ । कांग्रेस के हो, माओवादी केन्द्र के हो, राप्रपा कताको हो र मधेसकेन्द्रित आठदस थरी दलहरूको दर्शन के हो र अरू एकदुई, पाँचसात सिट बटुलेर राजनीतिक दलका रूपमा दरिनेहरूको दरभाउ के हो ? कतै कुनै छेउटुप्पो भेटिँदैन । नेपाली लोकनायकहरूले देखाइरहेको यो शर्मनाक नाटकबाट नेपाली जनता अब नाक, कान, आँखा, मुख छोपेर घोप्टे भीरतिर घोप्टिएर घोत्लिनुपर्ने अवस्थामा भेटिन्छन् । गर्ने के ? भन्ने के ? सुनाउने कसलाई ? सुन्ने को ?

 


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.