मधेसका नाममा गल्ती नदोहोराऊ

मधेसका नाममा गल्ती नदोहोराऊ

देश स्थानीय तहको दोस्रो चरणको निर्वाचन सँघारमा छ । जनजनमा जुन खालको उत्साह छ, त्यो ऐतिहासिक छ । यो उत्साह के पहाड, के हिमाल, के तराई सर्वत्र छ र एकैखालको छ । दोस्रो चरणको निर्वाचनपूर्व सरकार परिवर्तन हुनु आफैंमा नसुहाउने कुरा हो लोकतन्त्रमा । स्मरण होस्, निर्वाचनको आचारसंहिताको पालना र स्वच्छ लोकतान्त्रिक अभ्यास सच्चा लोकतन्त्रका मेरुदण्ड हुन् । निर्वाचनको लागि समयमै पर्याप्त तयारी किन गरिएन भन्ने प्रचण्ड सरकारलाई दोष दिने प्रशस्त ठाउँ छन्, तर १५ दिनपछि गर्न लागिएको निर्वाचनसम्म पनि कुर्ने धैर्य नराख्नु र विश्वमा कतै नभएको गलत अभ्यास गर्नुले प्रजातान्त्रिक भनिने दल र त्यसका नेताहरूको उचाइ बढाएको होइन, बरु घटाएको छ ।

Ramesh-Paudel-PPनेपाली जनजनलाई थाहा भइसक्यो, किन यो निर्वाचन गर्नको लागि यति साह्रो किचलो परिरहेको छ भनेर । मधेसी जनताको आवरणमा देशलाई अस्थिरतामा धकेलेर मधेसी जनतालाई दास बनाउने मनोवृत्ति भएकाहरू यो निर्वाचन हुन नदिन लागिरहेका छन् । तर धरातलीय यथार्थ के हो भने यो स्थानीय तहको निर्वाचन सम्पन्न हुनासाथ २०६२÷६३ को आन्दोलनले स्थापना गरेका उपलब्धिहरू गाउँ र टोलमा पुग्नेछन् । ठीक कार्य प्रणाली स्थापना गर्न सक्दा लोकतन्त्रबाट प्रत्यक्ष लाभान्वित हुनेहरूको संख्या अहिलेको भन्दा पक्कै बढ्नेछ । सबैलाई लोकतन्त्रको फल चखाउन भने हामीले लामै बाटो हिँड्नुपर्नेछ । यही उपलब्धि लिने कुरामा पनि मधेसलाई पछि पार्न खोजिँदैछ । यस सन्दर्भमा केही सान्दर्भिक विवेचना प्रस्तुत गरिएको छ ।

विगतमा मधेस

राज्य चलाउनेहरू विगतमा अन्धा भएकै हुन् । मधेसमा पर्ने सीमा व्यवस्थापन, पूर्वाधार निर्माण, सिँचाइजस्ता कुरामा अतिरिक्त ध्यान दिनुपथ्र्यो, त्यो नभएकै हो । त्यति मात्र होइन, मधेसमा भएका विभिन्न थरीका संस्कृति र परम्परा, भाषा आदिको विकास जस्ता कुरामा पनि उचित ध्यान नदिएको साँचो हो । त्यहाँ विकासका सम्भावना जे थिए, त्यसमा ध्यान नदिएकै हो । यसर्थ मधेसमा सत्ता आरोहीहरू अन्धा भएकै हुन् ।

यस्ता अन्ध हुने शासकहरू पहाड, हिमाल र तराई सबै क्षेत्रबाट चुनिएका थिए, चाहे हामी पञ्चायत, बहुदल वा लोकतन्त्रको समयबारेमा कुरा गरौं । अर्को तीतो यथार्थ के पनि हो भने त्यो अन्धोपन मधेसका सन्दर्भमा मात्र होइन, कर्णालीमा अझ बढी र अन्य पहाड या हिमाली क्षेत्रको विविध विकासका सन्दर्भमा पनि उजागर भएको छ । शदीऔंसम्म दक्षिणी नाकामा मात्र आश्रित बन्नु पनि एक किसिमको अन्धोपन नै हो, यो देशका विगतका सबैखाले शासकहरूको । मधेसका भनिने नेताहरूले मधेसको अधिकारका बारेमा बहस गरिरहँदा यो तथ्य पनि बिर्सन हुँदैन ।

किन अल्झन ?

चरण-चरणमा निर्वाचन गरेर मधेस नेपालको छुट्टै र विशिष्ट क्षेत्र हो भन्ने सन्देश दिन खोजिएको छ, जुन मधेसकै लागि पनि अभिशाप बन्दै गएको छ । अहिले राजनीतिक हैसियत भएका मधेसवादी दलहरू निर्वाचनमा सरिक भइसकेपछि पनि राजपाका नेताहरू तयारीको लागि समय अपुग भन्दै फेरि पनि निर्वाचन सारिरहेका छन् । अगाडिका अल्झनको त कुरै छोडौं, वैशाख ३१ को निर्वाचन जेठ ३१ मा सार्ने सन्दर्भ पनि राजपाको माग हो, त्यसपछि पटकपटक गरी असार १४ र असोज २ को समय निर्धारण उनीहरूकै मागलाई ध्यानमा राखेर सरकारले गरेको हो ।

संविधान नमान्ने धम्की दिए पनि राजपा यो संविधानको एउटा अंग बनिसकेको छ । राजपा लोकतन्त्रवादी हो र दलहरूका बीचमै कुरा मिल्न सक्दैन भने त्यसको छिनोफानो गर्ने काम जनताले निर्वाचनबाटै गर्दैनन् र ?

सरकारले प्रदेश नम्बर २ को निर्वाचन असोज २ मा गर्ने निर्णय गरिसकेको छ । अब त सबैले प्रस्टै बुझिसके- राजपा किन यसो गरिरहेको छ ? उसको आशय जति सक्दो निर्वाचन पर सारेर निर्वाचन भएका र नभएका प्रदेशबीच जबर्जस्ती भिन्नता प्रस्तुत गर्नु हो । किनभने निर्वाचन सम्पन्न भएका स्थानीय निकायहरूले त यो वर्षकै बजेटलाई कसरी कार्यान्वयन गर्ने भनेर अगाडि बढिसकेका छन् । एक हिसाबले योजना बनाएर जनताको सेवामा स्थानीय जनप्रतिनिधिहरू जुटिसकेका छन् । अर्थात् अहिल्यै निर्वाचन भएका क्षेत्रहरू निर्वाचन नभएका क्षेत्रभन्दा एक हिसाबले फरक देखिन सुरु गरिसकेका छन् । तराईलगायत दोस्रो चरणको निर्वाचन तोकिएका क्षेत्रहरू अझै पनि स्वाभाविक अन्योलमा रहेका छन् र निर्वाचन नहुँदा यो अन्तर बढ्ने निश्चित छ ।

मधेसकै मागमा संघीयता

सबैलाई थाहा छ- नेपालमा संघीयता कसरी आयो भनेर । हो, २०६२÷६३ को आन्दोलन सकिएपछि भएको मधेस आन्दोलनबाटै यसको माग उठेको हो । अर्थात् यो आफैंमा देशव्यापी रूपमा भएको आन्दोलन वा क्रान्तिको माग थिएन । तर पनि राजनीतिक पार्टीहरूको नेतृत्वले तराईको संवेदनशीलता बुझेरै संघीयतालाई ग्रहण गरेका हुन्, जबकि देशमा आज पनि आवश्यकता संघीयताभन्दा व्यवस्थित विकेन्द्रीकरण नै हो ।

नेतृत्वले अपनाएको संयमतालाई मधेसका यी नेताहरू देशको कमजोरीका रूपमा ठानेका छन् । त्यसपछि पनि तराईको यो समूहको जति धेरै मागको सुनुवाइ यो देशमा अरू कसैको भएको छैन । अर्थात् तराईकै नाममा देशका अरू धेरै अधिकारका कुरा बन्धक नै बनेका छन् । देशले बेहोरेको पछिल्लो नाकाबन्दी पनि यसैको परिणाम हो । ९० प्रतिशतभन्दा बढी सांसदको समर्थनमा बनाएको संविधानलाई पनि उनीहरूको हठका कारण अस्थिर बनाइएको छ, जबकि यही संविधान पाउन सात दशक लडेर संविधानसभा ल्याइएको हो । कतिसम्म भने यो समूहको चित्त बुझाउन सर्वसम्मतिका नाममा संसद्को करिब एकतिहाईको प्रतिनिधित्व अपमान गर्ने काम भएको छ । तर त्यही संघीयता कार्यान्वयन गर्ने कुरामा चुक्ने र संघीयताको कार्यान्वयन गर्ने विशेष खुट्किलो स्थानीय तहको चुनावमा भाग लिन नसक्ने कसरी मधेसवादी हुन सक्छ ?

असल प्रतिनिधि को ?

खासगरी राजपाका नेताहरूले बुझ्न नसकेको के हो भने लोकतन्त्रमा सधैं आफूले भनेको मात्र नहुन पनि सक्छ । सधैंभरि, सबै कुरामा, सबै मानिसको चित्त नबुझ्ने भएकैले त्यसलाई जनमतको माध्यमबाट जे व्यक्त हुन्छ, त्यसलाई सबैले मानिने भएकोले नै यो राजनीतिक व्यवस्थालाई लोकतन्त्र भनिएको हो । हो, राजपाका धेरै नेताहरू विगतमा जनप्रतिनिधि हुनुहुन्थ्यो । उहाँहरू अधिकांश अहिले संसद्मा हुनुहुन्न । तसर्थ अहिले उहाँहरू नेता हो, जनप्रतिनिधि होइन ।

हामीलाई थाहा छ- उहाँहरूको परिवारका मानिसहरू संसद्मा मनोनीत छन् र उहाँहरूलाई आफैं जनप्रतिनिधि भएको भान हुन्छ । हाम्रो लोकतन्त्रमा जनप्रतिनिधिको पनि प्रतिनिधिलाई बढी महत्व दिइएको छ, यो गलत हो । लोकतन्त्रवादी पार्टीहरूले बुझ्नैपर्छ- लोकतन्त्रमा जनमतको महत्व हुन्छ तर बिनातर्कका आधारमा गरिने हठको महत्व हुँदैन । उहाँहरूले मधेसका जनताका दैनन्दिनका कुनै समस्याको बारेमा पनि आवाज वा माग उठाउनुभएन, सधैंभरि आफ्नो राजनीतिक भविष्यको ग्यारेन्टीको खोजीमै यो देशलाई बन्दी बनाउने मानिस कसरी
मधेसको असल प्रतिनिधि हुन सक्छ ?

मधेसको आन्दोलन मधेसलाई कति घाटा गर्‍यो भन्ने कुरा त वीरगन्ज नाकालाई नाकाबन्दीभन्दा अगाडि र पछाडिको अवस्था तुलना गर्दा स्पस्ट हुन्छ । जनकपुरमा हिजो जुन खालको चमक थियो, आज जनकपुर त्यो कसरी पुनः प्राप्ति गर्ने भन्ने सोचिरहेको छ । प्रदेश नम्बर २ का अन्य विकासोन्मुख सहरहरू आज भविष्यभन्दा पनि हिजोको अवस्थाको खोजी गरिरहेका छन् । अर्थात् हिजोको मधेस आन्दोलनले मधेसलाई नै घाटा बनाएको प्रमाणित भएको छ ।

त्यसैगरी यो नेतृत्वले अरू समयमा राजनीतिक कार्यक्रम गर्दैन । जब संविधान जारी भयो तब यो आन्दोलनमा होमिन्छ । जब देशमा निर्वाचनका मितिहरू तोकिन्छन्, तब ऊ आन्दोलनमा होमिन्छ । अर्थात् देशमा केही राम्रो हुन्छ, स्थिरताको बाटोमा देश अगाडि बढ्छ कि भन्ने आशा नेपाली जनमानसमा पलाउने अवस्था हुन्छ, तब यो समूह आन्दोलनमा होमिन्छ । अरू जनता रमाउँदा यो झगडा गर्दछ र दुःखमनाउ गर्छ । यो कस्तो खालको राजनीतिक दल हो ? के यो समूहले जनताको प्रतिनिधित्व गर्न सक्छ ? प्रश्न उठेका छन् ।

राजपाका सांसदहरूले प्रत्येक प्रधानमन्त्रीहरू चयन गर्ने निर्वाचनमा लाइन लागेरै भोट हालेका छन् । उनीहरूले आफ्नो र नेताहरूको अभिमत पटकपटक व्यक्त गरेका छन्, तर जनताको अभिमत व्यक्त हुने निर्वाचन गर्नको लागि आनाकानी गरेर त्यसलाई फेरि सार्न लागिरहेका छन् ।

एकपटक होइन, पटकपटक सारिरहेका छन् । के लाग्दै छ भने उनीहरूलाई स्थानीय तहको निर्वाचनमा चासो पनि छैन किनभने त्यसबाट छानिने र अवसर पाउने नेताले होइन, कार्यकर्ता र जनस्तरले हो । होइन भने राजपा के अर्थमा विशिष्ट हो र उसलाई तयारीको लागि सधैं अतिरिक्त समय चाहिने, त्यो बुझिनसक्नु छ । समयमा केही नगर्ने अनि सधैं राज्यसँग झगडा नै गरेर ल्याइने अस्थिरताले मधेसलाई घाटा बढी भएको छ ।

विगतका नजिर के छन् ?

विगतका निर्वाचनहरूको इतिहास हेर्दा पनि कुनै न कुनै राजनीतिक समूहले निर्वाचन बहिष्कार गर्दै आएका छन् । पन्चायतकाल, बहुदलकाल वा लोकतन्त्रकामा भएका सबै निर्वाचनमा कुनै न कुनै पक्षले असहमति जनाएकै छन् र बहिस्कार गरेकै छन् । हो, तिनीहरूको प्रभावमा फरक छ । लोकतन्त्रमा भएको पछिल्लो निर्वाचनमा पनि त्यतिबेलाको राम्रै शक्ति बहिष्कारमा लाग्यो । बरु पछि उसको शक्तिमा ह्रास आएको आभास भयो ।

हामी राजपालाई किन यति धेरै महत्व दिइरहेका छौं ? पटकपटक उसैको चित्त बुझाउन चुनाव किन सारिरहेका छौं ? किनभने ऊ संविधान कार्यान्वयन प्रक्रियामा सामेल भएको छ, अरू नभए पनि प्रधानमन्त्रीको निर्वाचनमा भाग लिएको छ र उसका प्रतिनिधि व्यवस्थापिका-संसद्मा छन् । संविधान नमान्ने धम्की दिए पनि ऊ यो संविधानको एउटा अंग बनिसकेको छ । तर अब नेपाली जनता र यो व्यवस्थाले सोच्नैपर्ने भइसकेको छ- विगतका नजिरहरू राजपालाई किन नलाग्ने ? कहिलेसम्म उसलाई महत्व दिएर राज्य अलमलिइरहने ? राजपाले आफ्ना कुरा लिएर निर्वाचनमा जाने र त्यहींबाट स्थापित भएर किन नआउने ? तपाईंहरू लोकतन्त्रवादी हो भने दलका बीचमै कुरा नमिलेपछि त्यसको छिनोफानो गर्ने काम जनताले निर्वाचनबाटै गर्दैनन् र ?




प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.