तामेडाँडाको तामाखानी र कालो आलु

 तामेडाँडाको तामाखानी र कालो आलु

तपाईंले कालो आलु खानु भएको छ ? नझुक्किनुहोस्, मैले कालो नै भनेको हुँ ? खानु भएको छ कहिल्यै ? खानु भएको छैन भने एकपटक रामेछापको तामेडाँडा पुग्नुहोस् । तामेडाँडाको कालो आलु नेपालभरिकै विशेष स्वादको मानिन्छ । यो स्वाद चाख्नकै लागि पनि त्यहाँ जान आवश्यक ठानिन्छ । हुन त बिक्रीमा ल्याइएका त्यही आलु सहर बसीबसी खान पाइएला तर बारीबाट खन्नासाथको स्वाद अर्कै हुन्छ । । त्यो अग्र्यानिक स्वाद सहरसम्म आइपुग्न सक्दैन ।

टेलिभिजनमा संसार हेरेजस्तो मात्रै हो बजारमा किनेको आलु त । अनि तामाखानी पनि सिधै आफ्नै आँखाले हेरेर हातले छोएर अनुभूत गर्न सकिने यस ठाउँको विशेषता हो । आखिर यति रुचाइएको आलुको खेती किन गरिन्न यहाँ ? स्थानीय तामाङ दाइहरू भन्छन्- ‘काम गोर्ने मन्छे छाइना ।' हो, मोन्छेहरू पैसा टिप्न कतार दुबई भरिएका होलान् ।

अनि करिब एक मिटरको व्यासमा खनिएका गहिरा प्वालहरू छन् । प्वालको वरिपरि तामाजस्तै टल्किने ढुंगाहरू भेटिन्छन् । ती प्वालमा ढुंगा फाल्दा गाग्रीमा पैसा हाल्दाको जस्तो आवाज आउँछ । यस्ता स-साना तामाखानीका प्वालहरू थुप्रै छन् त्यहाँ । लाग्छ, कुनै समयमा जमिनभित्रबाट तामाका लाभाहरू विस्फोट भएका थिए ।

तामेडाँडा जानको लागि काठमाडौंबाट बनेपा, धुलिखेल, मंगलटार, बीपी हाइवे हुँदै सुनकोसी नदीको किनारैकिनार एक सय ३१ किलोमिटर मन्थलीसम्मको बाटो पिच गरिएको छ भने त्यसपछि चाहिँ कच्ची बाटो छ । पूरै कच्ची त नभनौ ढुंगाले छापेको बाटो हुँदै अगाडि बढ्नुपर्छ । ठाडो उकालो पनि छैन । त्यसैले जति माथि पुग्यो उति रमणीय ठाउँहरू देख्न पाइन्छ । साँच्चै भन्ने हो भने त्यहाँ पुगेपछि जीवनका ८० प्रतिशत तनावको पारो सुलुलु घट्छ र मन शान्त हुन्छ।

यो डाँडैमुनि जन्मेर सगरमाथा नाघी, सात समुद्र पार गर्न सक्ने म तामेडाँडा पुग्न जीवनका चार बीस उमेर पर्खिएछु । हजुरआमाबाट सुनेको लोरी नातिले आफू हजुरबा होइसक्दा पनि उत्तिकै मीठोगरी सम्झना गरे जसरी मैले यो तामेडाँडालाई हरेक वसन्तमा सम्झिरहेँ । विडम्बना, हिँड्ने बिहान ड्राइभरले पेट दुखेर आउन सकिन भनिदियो । मानिसमा विश्वास भन्ने कुरा हराएपछि विश्वासहीनहरूको संगतिले पनि आधा मर्नुपर्छ । एकछिन त मरेजस्तै भाउन्न भयो।

यात्रा त गर्नै छ । रमेश भतिजलाई गाडी व्यवस्था गरिल्याउनू भनेर बाइकमा उमेशसँग यात्रा सुरु गर्‍यौं । बाइकमा यात्रा यस्तै हो । काका भतिज मन्थली नपुगिएला कि जस्तै भइरह्यो बाटैभरि । कोटेश्वरमा नै म झन्डै दुर्घटनामा परेँ । एकापट्टि माइक्रोले अर्कोपट्टि बसले च्याप्छ । झगडा गर्नुको कुनै तुक छैन । यहाँ त जसले बढी बोल्न सक्यो उसैले न्याय पाउँछ । गाडीमा क्यामरा भए पो गल्ती चिनिन्छ । ट्राफिकहरू सिर्फ कानका भरमा काम गर्न बाध्य छन् । अन्यायमा परेर पनि बोलिनँ, मन्थली पुग्नुछ । जोगिँदा जोगिँदै बनेपामा साइकलले धम्की जोत्यो । उसमाथि धुलिखेलको धुलोले आँखा ल्याप्पै टाल्यो ।

बाह्रबिसेमा खाएको चिया र खाजाले भने एक्सिलेटर बटार्ने बल उमार्‍यो । उम्रिएको बलले बाइकको गति के बढाइएको थियो खुरकोटको डाँडामा झन्डै झरियो भीरतिर । खतरा ठाउँ आउनुअघि कुनै संकेत बोर्ड राखिएको छैन, झन्डै नमरेको खुसीयालीमा बिसाइयो । सानै छँदा म कल्पना गर्थे, ‘एक दिन सगरमाथा चढ्नेछु' । पछि बुझ्दै जाँदा चढ्नुपर्ने चुचुराहरू त कत्ति रछन् कत्ति । तर सगरमाथा चढ्ने धोको भने पूरा भएन । पानीको व्यग्र प्यासमा बरफको टुक्रा चुसिहिँडेजस्तो म मेरा अतृप्त चाहनाहरू बोकिहिँड्या छु । युरोपेली साथीहरू मबाट सगरमाथा आरोहणको रोमाञ्चक कथा सुन्न चाहन्छन् । म बबुरो उल्टो कुरा बोलिदिन्छु - ‘सगरमाथा मेरो शिर हो, गोडाले टेक्न चाहन्न ।' फन्नी राइटर भनेर हाँसिदिन्छन् । आफ्नो कमजोरीहरू त आफैंलाई मात्र थाहा हुन्छ नि । ती कसैगरी पनि ढाँटिन्नन् ।

तामेडाँडाको अर्को विशेषता गुराँसको जंगल रहेछ । डाँडैभरि विभिन्न जातका गुराँस फुल्दा रहेछन् । रातो, सेतो र गुलाबी रङका गुलाफहरूले सिंगो पहाडलाई बगैंचा बनाइदिएका थिए ।

बेतालीको हलुवा गाउँमा आरनको दर्शन पाइयो । जसको सम्मानका लागि मैले एकजोर खुकुरीको अर्डर दिएँ । गाडीको स्पातद्वारा बनाइने खुकुरीलाई पाँच सय ५० मात्र रहेछ । त्यही खुकुरीलाई काठमाडौंको ठमेल या अरू कतै ३५ सयभन्दा कमीमा पाइन्न ।

करिब तीन घन्टा गाडीको यात्रा पार गरेपछि रस्नाला जेठानको घरमा पुगियो । त्यो रात त्यही बसियो । घर त मेरो पनि रस्नालु नै हो । तर आफ्नो घर त बाआमासँगै हिँडिहाले । गाउँ पुग्नासाथ मन चसक्क दुख्यो । भोलिपल्ट बिहानै तामेडाँडाबाट गौरीशंकर हिमालको शिरमा सूर्यको सुनौलो प्रकाश हेर्न बिहानै लागियो उकालो रस्नालु । बाटो कच्ची भएकोले समयमा पुग्न सकिएन । बिरौटा, खोलाखर्क, चौतरा, बासे हुँदै तामेडाँडाको फेदीमा पुगियो ।

गौरीशंकर हिमालसँग अनुहार जुध्यो । अरू हिमालहरू पनि हामीलाई हेर्न लस्करै उभिएजस्ता देखिन्थे । ‘म नेपाली' भन्ने गौरव छातीमा आएर ढक्क बस्यो । नेपाली भनेर जीवनमा अनेकौं अपमानहरू भोगियो होला । हिमाल अगाडि उभिएपछि अपमानका ती सारा चोट निमिट्यान्न भए । पूर्वतिरका डाँडापाखा पनि मज्जाले उघ्रिएको थियो । त्यहाँबाट देखिने जिरीको चर्दुङडाँडा, चरीकोट र पोकली छाँगामाथिको डाँडा पनि मज्जाले नै देखिँदोरहेछ । यहाँबाट धरहरा पनि देखिन्छ भन्ने सुनेकाले खोजिहेरेँ । भूकम्पमा ढलेको बिर्सिएको रहेछु । कामना गरेँ अब बाइसतले धरहरा बनोस् र अर्कोपटक आउँदा हेर्न पाउँ ।

तामेडाँडाको अर्को विशेषता गुराँसको जंगल रहेछ । डाँडैभरि विभिन्न जातका गुराँस फुल्दा रहेछन् । रातो, सेतो र गुलाबी रङका गुलाफहरूले सिँगो पहाडलाई बगैंचा बनाइदिएका थिए । पारिपारि हाँवा, होसिंगे, फुलपिङ र तलपट्टि झरेनी र बिरौटा नामका गाउँका देखिन्थे । मैदानी बस्ती नभए पनि दमसाइलो परेको यी गाउँ प्रकृतिको क्यानभासमा कोरिएका चित्रकारका चित्र जस्ता देखिन्थे । अचेल त भुँजी डाँडामा चिया रोपेर हरियो भएको रहेछ । कसैले अलैंची पनि रोपेछन् । अलिक लेकमा फल्ने कालो आलु यस ठाउँको मुख्य आकर्षण हो । यसपछि कालो माटोमा फलेको पहेँलो मकै अर्को आकर्षण हो । यो मकैबाट बनेको जाँडदेखि ढिँडोसम्म अब्बल दर्जाकै मानिन्छ ।

फेरि अलिक तलतिर झर्‍यो भने आलु रातो पाइन्छ । यसबाहेक प्याज, धान प्रशस्त उत्पादन हुनाले खानको लागि गाउँलेले कुनै चिन्ता गर्नु पर्दैन ।
डाँडाको टुप्पोमा चाँइदेवी थानको थपना गरिएको रहेछ । डाँडामा जाने पर्यटकहरूले चढाएको पैसा थानको परिसर वरिपरि हावाले उडाइरहेको थियो । यसै गाउँका लोकप्रिय गायक राजु लामालाई भेटेर यस स्थानको लागि सानो मन्दिर बनाउने सल्लाह गरांै भन्दा फोनमा सम्पर्क हुन सकेन । तर बुर्केका खड्क सुनुवारलाई भने भेटियो । तामेडाडाँलाई जतिसक्दो चाँडो पर्यटकीयस्थल बनाउनेबारे उहाँ र रस्नालुवासी अनि अरू गन्यमान्यसँग छलफल भयो ।

त्यसो त स्थानीयवासीले आफ्नो जन्मभूमिप्रति बेवास्ता गरेको भन्न मिल्दैन । विदेशमा कमाएको धन उनीहरूले मज्जैले घर बनाउनमा खर्च गरेको देखिन्छ । सहरमा पनि त्यतिका पक्की घरहरू सायदै होलान् । तर सामाजिक विकासको नाममा भने मन्दिरमा एउटा दानपेटिका पनि भेटिन्न । त्यहाँ वैशाख १ गते र साउन २ गते मेला लाग्ने पुरानै चलन छ । पिकनिकका लागि पनि विभिन्न स्थानबाट मानिसहरू आउँदा रहेछन् । दक्षिणतिर अति भिरालो भएकाले वनभोज या मेला भर्न आउने मानिसहरू वर्षैपिच्छे यहाँबाट कोही न कोही खस्ने गर्दछन् ।

हाम्रा आधा टिम माथि कालो चौतारामा नै आराम गर्दै खाजा तयार बनाएर बसेका थिए । कालै ढुंगा र कालै माटोले बनेको हुनाले यसको नाम कालो चौतारो हुन गएको रहेछ । २०६४ सालमा सडकले भत्काएपछि मान्छेको दिमागमा मात्रै रहेछ कालो चौतारा । सडकसँगै होटेल व्यापार फष्टाउँदै गयो । गाउँ झन् धनी भयो । भन्छन्- कालो चौतारामा सेतो छ्याङ खान जाऊँ च्याङ्बा !


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.