झरी त्रासदी

झरी त्रासदी

 

आजकल यात्रामा निस्कन लाग्दा नजिकका आफन्त र इष्टमित्रहरू जोड लगाएर 'शुभयात्रा' भन्छन् । पहिलेपहिले पनि यस्ता कामना नगरिने होइनन् । तर, आजकल सडक र हवाई दुर्घटनाको संख्या दिनप्रतिदिन बढ्दै गएकाले त्यो 'शुभ' शब्दमा निकै जोड लगाएको अनुभूति हुने गर्छ । यात्रामा निस्केको मान्छे फेरि कहिल्यै फर्केर नआउने हो कि भन्ने नजानिँदो त्रासदी मनमा बोकेर उनीहरू 'शुभयात्रा' दोहोर्‍याइरहन्छन् ।

UmaUjjwal-Prasai_1त्यस दिन पनि 'शुभयात्रा'का अनेक कामनासहित बिदा भएका असंख्य मानिस जोखिमको भय मनमा बोकेर यात्रा गरिरहेका थिए । एकोहोरो वर्षा भइरहेकाले पूर्वी तराईमा डुबान भएका खबर आउँदै थिए । केही मानिसको ज्यान गइसकेको थियो । मोबाइलमा सामाजिक सञ्जाल खोलेर डुब्दै गरेका मैदान र घर, रूखमा चढेर ज्यान जोगाउन खोजिरहेका मान्छे, खोलाले बगाएर बिचल्ली बनाएका वृद्धवृद्धा र बालबालिकाका तस्बिर हेरेर डराउँदै हामी मुग्लिन, नारायणघाट हुँदै सुर्खेत पुग्न माइक्रो चढेका थियौं । त्यस रात सुर्खेत बास बसेर भोलिपल्ट अछामको कालिकास्थान जाने योजना थियो । सुभास दर्नाल अवार्डले आयोजना गरेको कार्यक्रममा पश्चिमका विभिन्न जिल्लामा सक्रियतापूर्वक काम गरिरहेका दलित अभियन्ताका अनुभव सुन्न यो पंक्तिकार र यहाँ समावेश फोटोकी स्रष्टा उमा विष्टसहित १० जना काठमाडौंबाट हिँडेका थियौं ।

jhari1

अविरल वर्षाले हिलाम्मे बनाएको मुग्लिन-नारायणघाट छल्ने सल्लाह थियो । तर, दामन उक्लेर हेटौंडा हुँदै जाने हाम्रो योजनालाई नबोलेरै खारेज गरिदिएका थिए भाडामा लिइएको माइक्रोका चालकले । मुग्लिनतर्फ गाडी सोझिएपछि गाडीभित्र सबैको अनुहार मैलिएको थियो । अघिल्तिरको ऐनामा चालकको अनुहार पनि उति चहकिलो देखिन्थेन । अप्ठ्यारो भीरमा गाडी चलाइरहेका चालकको चित्त दुखाउनु दोब्बर जोखिम बढाउनु हो । हामी उनका मौन आदेशपालक बन्यौं ।
बाटामा पानीले भरिएका खाल्डा कत्रा हुन्, अनुमान लगाउन गाह्रो थियो । सधैं यो बाटो छिचोल्ने गरेका चालक पनि बडो अन्दाज लगाई-लगाई, अघिल्तिरका गाडीको डोब हेरी-हेरी गाडी हाँकिरहेका थिए ।

नारायणघाट पुग्दानपुग्दै बुटवल जाने बाटो दाउन्नेमा पहिरो गएर सडक अवरुद्ध भएको खबर सुनियो । केही घन्टामा पहिरो पन्छाएर सडक सुचारु गरिने सूचनामा भर परेर हामी बुटवलतर्फ लाग्यौं । मध्यबिन्दु नगरपालिकामा पर्ने जंगल कट्दै गाडीका ताँती देखिन थाले । चतुर माइक्रो चालकले अरूलाई उछिन्दै, कतै खाली ठाउँमा एकछिन साइड लगाउँदै, फेरि अघि बढ्दै गरेर दुम्किबास नजिकै लगेर अब अगाडि बढ्न नसकिने सूचना दिए ।

jhari2

यति बेला झमक्क साँझ परेको छ । हामी दुम्कीबासतर्फ पैदल हिँड्न थाल्यौं । कमसल चिनियाँ छाताको प्रभावहीन ओतमा आआफ्ना भारी बोकेर लगभग आधा घन्टा पैदल हिँड्यौं । बाटाका दुईपट्टि ताँती लागेका गाडीका बीचबाट पैदल यात्रुसँग कुम जुधाउँदै हिँड्नु उति अप्ठ्यारो थिएन । अनिश्चयको कोपराई भने बरु अलि बढी नै थियो ।

दुम्कीबासको सानो बजार यात्रुहरूले भरिसकेका थिए । भएका केही लज भरिए, खाना पकाउने साना रेस्टुरेन्टमा पाकेका सबै खाना सकिए भन्दै हल्ला गर्नेहरू थुप्रै थिए । कार्यक्रम आयोजकले केही स्थानीय चिनारुसँग सम्पर्क गरेर खाने र बस्ने ठाउँको जोहो गरे । गएकामध्ये एक साथीले उति आइजाई नगरेका ससुराली सम्झेर फोन गरे । तीनजनाको एउटा टोली उनै मित्रका ससुरालीसँग साइनो गाँसेर बास बस्यो । महिलाहरूको टोलीले मूल सडकछेउ पसल भएको घरमा बास पाएको थियो । सुत्ने बेला सहयात्री एक साथीलाई महिनावारी भएको घरमूलीले थाहा पाएपछि घरभित्र नपस्न उर्दी जारी गरिन् । एकछिनपछि तिनले जात पनि सोध्न थालिन् भने अर्को बितन्डा होला भन्ने ठानेर साथीहरूले राती नै त्यो घर छाडे । अर्को एक टोली सुतेको ठाउँमा महिला साथीहरूलाई जसोतसो सुत्ने व्यवस्था मिलाइयो ।

jhari3

रातभरि दर्के पानी पर्‍यो । जति बेला ब्यूँझँदा पनि पानी परिरहेकै सुनिन्थ्यो । बिहान उसैगरी पानी परिरहेको छ, हामी बुटवलतर्फ जाने निधो गर्छौं । आधा बाटो गाडीमा जाने र आधा बाटो पैदल छिचोल्ने निर्णय हुन्छ । पछिल्तिर डाली भएको जिपमा चढेर हामी बर्दघाटतर्फ लाग्छौं । वर्षाले थामिने कुनै छेकछन्द देखाउँदैन । सबैसँग उही मझौला छाता छन्, एकजनासँग रेनकोट छ, अर्को एकजनाले प्लास्टिक जोहो गरेर ओत बनाएका छन् ।

जिपबाट आधा बाटोमा ओर्लेपछि हिँडाइ सुरु हुन्छ । दोकाँधे पारेर पिठ्यूँमा बोक्ने ब्यागलाई सबैले अघिल्तिर ल्याउँछन् । काँधमा उनेर पेटमा ब्याग अड्याउने, त्यही ब्यागमाथि छाताको डन्डी अड्याएर हातले समाउने अनि हिँड्ने । धेरैले एउटा हातले छाता र अर्को हातले केही सामान बोकेका छौं । जसै पैदल सुरु हुन्छ, पानीको घनत्व बढ्दै जान्छ । आठ किलोमिटरमा चार किलोमिटर पार नगर्दै पानीको रूप हाँडीघोप्टे बन्छ । हाँडीबाट ह्वारह्वार खन्याएजस्तो पानी दर्किन थालेपछि छाताको काम औपचारिकतामा मात्रै सीमित हुन्छ । चप्पल र जुत्तामा पहिरोसँगै खसेको रातो माटो चप्परी भएर टाँसिन्छ, हिँड्न अझै सकस हुन्छ ।

हाम्रै हविगतमा पैदल हिँडिरहेका यात्रुमध्ये अधिकांशले दुम्कीबासदेखि बिहान ५ बजेदेखि नै पैदल यात्रा थालेका थिए । सयौं मान्छे घनघोर वर्षा छेक्ने निम्छरो प्रयत्न गर्दै हिँडिरहेको देखिन्थ्यो । कसैले नीला-राता प्लास्टिकका रेनकोट बनाएका थिए, कसैले जुत्ता चप्पलले हिँड्न असहज भएकाले खोलेर बाटामा मिल्काएका थिए, कोही भने बालबच्चालाई पानीबाट जोगाउने असफल यत्नमा लागेर सुस्तरी बाटो नापिरहेका थिए । विदेशबाट फर्केका युवाले त्यो हिलाम्मे बाटामा आफ्ना ट्रली सकीनसकी तानिरहेका दृश्य अप्ठ्यारो मान्दै हेर्नुबाहेक गर्न सकिने केही थिएन । कतारबाट जोगाएर ल्याएको एलसीडी टीभी र माइक्रो वोभन ओताउन उनीहरूलाई परेको हम्मे हेरिनसक्नु थियो ।

jhari4

दसौं ठाउँमा सानाठूला पहिरो लडेको देखिन्थ्यो । वर्षा बढ्दै गएपछि माटो र ढुंगा बुरुरु झर्छ, यात्रुको भागाभाग चल्छ । छाता यसो कोल्ट्याएर पैरो हेर्दै भाग्नु सहज कहाँ हुन्छ र ? फेरि भएन आतुरीमा जति चाँडो भाग्न खोज्यो, त्यति नै ढिलो चल्छ पाइला । प्रत्येक पैरो कटेर बाटामा बगेको पानीमा चप्पल पखाल्दा अर्को पहिरोमा बितिने पो हो कि भन्ने भयले मुटु गाँज्छ । त्यसरी केही डरलाग्दा पैरोहरू छिचोलेर बर्दघाटको मैदानी सडकमा पुगेपछि ढुक्क हुन्छ । अछाम पुग्ने तोडमा हिँडेका सबै साथी बुटवलबाट अघि बढ्न नसकिने निधो गर्छन् । दाउन्नेका पहिरोहरू नै यात्रा शुभ नहुने पर्याप्त संकेत थिए ।

मझौला चुरे पहाडमा बनाइएका पक्का सडकको अवस्था त यस्तो छ भने डोजर इन्जिनियर भनिने सिकारुहरूले बाटोको रहर गरेर अक्करिला भीरमा जथाभावी खनेका सडकको के कुरा ! कामना मात्रले जीवन जोगिने भए !


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.