३८ अनुहारमाथि रङरोगन

३८ अनुहारमाथि रङरोगन

जीवनका घुम्तीहरूमा अनेक पात्र भेटिन्छन् । कसैसँग सौहार्द र चम्किला सम्बन्ध जोडिन्छन्, कसैसँगको सम्बन्धले गति समात्दैन । आधा शतकदेखि नेपाली साहित्यिक पत्रकारितालाई निरन्तर टेको लगाउँदै आएका रोचक घिमिरेले जीवन-हिँडाइमा भेटेका आत्मीय, घनिष्ठ एवं समाजमा चिनिएका केही अनुहारमाथि अनुभूतिजन्य रङरोगन गर्ने प्रयत्न गरेका छन् । 'अनुहार र अनुभूति'मा बितेको ५६ वर्षदेखि दुईमहिने साहित्यिक पत्रिका 'रचना'को स्तरोन्नतिमै समय, सीप र पैसासमेत लगानी गर्दै आएका वाङ्मय-सेवी घिमिरेले साहित्यिक-दौडाइमा भेटेका उपल्लो तहका व्यक्तित्वका चरित्र, चिन्तन, आनीबानी, कर्तृत्वलाई चाल्नाहरूमा राखेर चाल्ने प्रयत्न गरेका छन् ।

'bibas-bastiरचना' प्रकाशनपूर्व र पश्चात् नेपाली साहित्य, भाषा, कलाजगत्, पत्रकारिता, राजनीति, सामाजिक क्षेत्रसँग जोडिएका व्यक्तिसँगका घनिष्ठ सम्बन्धका छिद्र-छिद्र पर्गेल्ने कार्य घिमिरेले आफ्नो यो नवीन कृतिमा गर्न चाहेका छन् ।

एउटा क्षेत्रमा विशिष्ट उचाइ हासिल गरेका व्यक्ति अर्को क्षेत्रमा पनि दक्ष, विशिष्ट र पारंगत नहुन पनि सक्छन् । नेपाली गीत-संगीत र नाट्यजगत्का पुरोधा नै थिए, माष्टर रत्नदास प्रकाश । राणाकालीन समयदेखि नै कलाकर्ममा सक्रिय प्रकाशमा अरू क्षमता भए पनि भाषण, अन्तर्वार्ता दिने क्रममा भने 'मौखिक वक्तव्य' आउनु स्वाभाविक थिएन । २०१८ सालदेखि नै आफूसँग नजिकिएका प्रकाशले कैयांैपटक पुरस्कार, सम्मान पाउँदा आफूले लिखित भाषण लेखिदिएको प्रसंगलाई अत्यन्तै मिठास रूपले पस्किएका छन् । प्रकाशले चर्चित व्यंग्य-सर्जक भैरव अर्यालसँग पनि भाषण लेखाएका प्रसंग कोट्याएका छन् । 'छिन्नलता गीत पुरस्कार' पाउँदा भने प्रकाशले घिमिरेसामु पहिला-पहिलाजस्तै भाषण लेखिदिन अनुरोध बिछ्याएका रहेछन् ।

अग्रजदेखि समकालीन पुस्ताका सर्जकहरूका यस्ता भित्री पक्षहरूलाई समेत रोचक घिमिरेले स्वसम्पादन नगरीकनै आवरणमा उतारेका छन् ।

त्यसपटक भने घिमिरेले 'भाषण लेखन'को बोझिलो जिम्मेवारी कथाकार धु्रव सापकोटातिर पन्छाएर पारि श्रमिकस्वरूप पाँच सय नगद दिलाउनसमेत लगाएका रहेछन् । आफूले लेखिदिएको भाषण मास्टर रत्नदासले छिन्नलता पुरस्कार वितरण समारोहमा अभिनय गरीगरी वाचन गर्दा 'घोस्ट भाषण लेखक' सापकोटा र त्यसको गुदी बुझेका घिमिरेमा उत्पन्न हाँसो-प्रसंग पठनीय लाग्छन् ।
२०१८ सालमा 'नयाँ समाज' दैनिकमा एउटा समाचार छापियो । त्यसको शीर्षक थियो, 'बीपी कोइराला र गणेशमान जेलमुक्त ।' खबरले सहरभरि सनसनी मच्चायो । तर, त्यो पत्रकार बालमुकुन्ददेव पाण्डेको 'गाईजात्रे प्रयोग' थियो । नेपाली अखबारहरूले गाईजात्रा पर्वमा विशेषांक निकाल्ने प्रचलन त्यही समयदेखि प्रारम्भ भयो ।

 

वरिष्ठ शब्दशिल्पी पाण्डेको अनुहार सम्झेर अनुभूति पोख्ने क्रममा घिमिरेले 'रूपरेखा' प्रकाशन गर्दा उत्तम कुँवर र पाण्डेबीचको 'सौहार्द युद्ध'का रिफ्लेक्सनहरू पनि सतहमा उतारेका छन् । एक ठाउँमा उल्लेख गरेका छन्, 'रूपरेखाका दिमाग बालमुकुन्द थिए भने उत्तम कुँवर त्यसका प्राण । पछि आएर बालमुकुन्द र उत्तमबीच मतभेद भयो । केही व्यक्तिले आफ्नो स्वार्थी खेल खेल्दै रूपरेखाबाट बालमुकुन्दलाई हटाउन रचेको प्रपञ्च २०३६ सालमा आएर सफल भयो ।'

कविशिरोमणि लेखनाथ पौडेलप्रति त औधी नै कृतज्ञ देखिन्छन् घिमिरे । रामेछापमा सामान्य मास्टरी गरेर बसेका उनका पिता सोमनाथ घिमिरे 'व्यास'लाई काठमाडौंको रैथाने बनाउन पौडेलकै भूमिका सर्वोपरि बनेको रहेछ । मुद्दाको तारेख खेप्न काठमाडौं आएका व्यास भीमशमशेरकी बुहारी समुन्द्रादेवीकहाँ पुराण लगाउने क्रममा पण्डित बनेर पुग्दा प्रमुख पुराणवाचक थिए, कविशिरोमणि ।

तर, पुराण वाचनको तेस्रो दिन नै कविशिरोमणिको गला बसेपछि व्यासले वाचन अवसर पाए । त्यही प्रसंगबाट समुन्द्रादेवीको नजरमा परेका व्यासलाई काठमाडौंमै स्थायी रूपमा बसोबास गर्ने बन्दोवस्त मिल्यो । कविशिरोमणिसँग बुवाको न्यानो सामीप्यले गर्दा घिमिरेले पनि बाक्लै संगत गर्न भ्याए । उनले कविशिरोमणिमा रहेको हास्यचेत पनि पस्किन भ्याएका छन् । त्यस्तै राजनीतिज्ञ राजेश्वर देवकोटासँगको संगतलाई भने उनले बडो रोचक र कलात्मक बान्की दिएका छन् । पञ्चायती राजनीतिमा जमे पनि साहित्य लेखनका समेत प्रखर देवकोटाको कदकाँठीलाई लिएर चल्ने गरेका हास्य-विमर्शका केही झिल्काहरू उनले छरेका छन् ।

पोखराबाट काठमाडौं आउने क्रममा थानकोटमा बस पल्टिँदा आफ्नी पत्नी र देवकोटा घाइते भएका प्रसंग र पछि वीर अस्पतालमा टाँका काट्न देवकोटा आउँदा भेट्दाका क्षणबारे उनको 'सप्रसंग व्याख्या' निकै मार्मिक र चोटिला छन् ।

प्राचीन संस्कृति, भाषा र लिपिप्रति जनकलाल शर्माको अध्ययन-दायरा फराकिलो मानिन्छ । शर्मा र आफ्ना पिताबीच कायम घनिष्ठ सम्बन्धका पोयोहरू बाट्ने काम पनि उनले गरेका छन् । विद्वताले भरिपूर्ण शर्मा पुरातत्र्व विभागमा रहँदा खोज-अनुसन्धानलाई नै जीवनको मियो ठानेर चलेका रहेछन् । शर्माले प्रसिद्ध कलाशिल्पी मनुजबाबु मि श्रलाई साक्षी राखेर आफ्नो जीवन-प्रवाहका क्रममा उद्घाटित केही रोचक सन्दर्भ सर्जक रोचकलाई सुनाएका रहेछन् । त्यसमध्येका तीन रोचक प्रसंग रोचकले उल्लेख गरेका छन् । जसमा, २०१६ सालमा तत्कालीन प्रधानमन्त्री बीपी कोइरालाको निमन्त्रणामा सोभियत संघका राष्ट्रपति भोरोस्लाभ नेपाल आउँदाका प्रसंगले भने खित्का छुटाउने क्षमता राख्छ ।

भएछ के भने, पुरातत्र्व विभागमा सामान्य जागिरे शर्मालाई उचालेर कार्यालयकै एकजना साथीले सोभियत संघका राष्ट्रपतिलाई स्वागत गर्न एअरपोर्ट लिएर गएछन् । कुनै विशिष्ट ओहदामा नभए पनि शर्मा स्वागत गर्न लहरमा उभिएछन् । अनधिकृत मानिसहरूको भीड बढेपछि सुरक्षाकर्मीले सबैलाई खेद्न थालेछन् । तर, खेदाइमा पर्नै लागेका शर्मालाई भने एकजना सुरक्षाकर्मीले नेपाली कांग्रेसका नेता गणेशमान सिंह भनेर छाडिदिएछन् ।

राष्ट्रपतिलाई स्वागत गर्न तम्तयार मन्त्रीहरूका लाइनमा उभिएका शर्मालाई देखेपछि बीपी झस्किएछन् र हत्तपत्त राष्ट्रपतितर्फ इसारा गर्दै भनेछन्, 'गभर्मेन्ट आर्कियोलोजिस्ट मिस्टर जे.एल. शर्मा ।' आफ्नो र गणेशमान सिंहको अनुहार मिल्ने त्यो सन्दर्भलाई रोचकले गज्जबले प्रस्तुत गरेका छन्।

प्रसिद्ध नाटक-सर्जक विजय मल्लसँग गुजारेका अन्तरंग क्षणहरू त उनले कुनै कन्जुस्याइँ नगरी अक्षरबद्ध गरेका छन् । 'रचना' को पहिलो अंकका निम्ति रचना माग्दा झुलाएर नौ अंक निस्किएपछि मात्र मल्लले नाटक दिएका रहेछन् । त्यो नाटक छाप्न पाएकोमा गौरव ठान्ने घिमिरेले विजयको बहुआयामिक सिर्जना-संसारबारे जह्रैसम्म खोतल्ने प्रयत्न गरेका छन् ।

उनी मल्लको प्रतिभाबाट हायलकायल नै देखिन्छन् । एकपटक ओमबहालमा मल्ल, उपेन्द्र श्रेष्ठ, पुरुषोत्तम बस्नेत लगायतले मदिरा सेवन गरेर राति १२ बजे पुतलीसडकमा रहेकी पारिजातकहाँ कविता सुन्न पुगेका प्रसंग उप्काउँदा भने स्रष्टाहरूमा व्याप्त कमजोरीका हाँगाबिंगा पहिल्याउन मद्दत गर्छ । मदिरा-सेवनबाट टाढै बस्ने रोचकलाई सुराप्रेमीहरूले मध्यरातसम्म राखेका र पछि नशाकै सुरमा पारिजातको डेरामा गएर कविता सुनेरमात्र उम्किन दिएका क्षणबारे लेख्छन्, 'पारिजातको ढोका ढक्ढक्याउने काम मदन रेग्मीले गरे ।

भित्रबाट सुकन्याको स्वर आयो 'को हो ? ' भन्ने प्रश्न बोकेर । 'हामी हौं, हामी । रोचकजी पनि छन्' भने मदनले । उनले मेरो नाउँ लिनुको तात्पर्य एकजना सज्जन मान्छे पनि हामीसँग छ, त्यसैले सदाशय लिएर आएका हौं भन्ने थियो ।'

सर्जक रोचकको स्रष्टाहरूसँग उठबसको सीमा व्यापक थियो । नाट्यसम्राट् बालकृष्ण समदेखि इतिहासकार नयराज पन्तसम्मै । अझ, प्रख्यात स्रष्टा मदनमणि दीक्षित, रमेश विकल, धुस्वाँ साय्मि, हर्षबहादुर बुढामगर, आनन्ददेव भट्ट, नारायणबहादुर सिंह, देवकुमारी थापा, गणेशबहादुर प्रसाई, माधवलाल कर्माचार्य, जगदीश घिमिरे, डा. धीरेन्द्र, मनु ब्राजाकीजस्ता समकालीन र अग्रज प्रतिभाहरूसँग उनको संगत नहुने त प्रश्नै रहेन ।

यी स्रष्टाहरू उनको जीवन-हिँडाइमा कहीँ न कहीँ जोडिन आइपुगे । ब्राजाकीसँगको आत्मीय उठबसलाई त उनले धेरै नै खुलेर लेखेका छन्, 'कहिले त जनकपुरबाट रात्रिबस चढेर एकाबिहानै सोझै मकहाँ टुपुल्किन्थे मनु । साथको उनको ब्याग बोकेका एकजना मधेसी सहयोगी पनि हुन्थे । सहयोगीलाई तलै छाडेर माथि मेरो कोठामा उक्लिन्थे र भन्थे- दाइ, अस्ति छापिएको कथाको भुक्तानी र आगामी अंकलाई दिने कथाको पेस्की पारि श्रमिक पाऊँ । उनले सधिकार भनेकोलाई अवमूल्यन गर्न सकिँदैनथ्यो ।'

वाङ्मय-साधक घिमिरेले आफूसँग घनिष्ठ एवं प्रगाढ सम्बन्धमा बाँधिएका भाषा, साहित्य, संस्कृति, पत्रकारिता आदि क्षेत्रका साधकहरूका व्यक्तित्व एवं कृतित्वका पाटोलाई सम्यक रूपले मूल्यांकन गर्न चाहेको प्रस्टै देखिन्छ । अग्रजदेखि समकालीन पुस्ताका सर्जकहरूका यस्ता भित्री पक्षहरूलाई समेत उनले स्वसम्पादन नगरीकनै आवरणमा उतारेका छन् । घिमिरेको 'अनुहार र अनुभूति' पढ्नेहरूलाई यस्तो लाग्नु स्वाभाविकै देखिन्छ, त्यस्ता साधकहरूका जीवनका कुनै पक्ष सायदै अनुद्घाटित छन् होलान् ।

कृति : अनुहार र अनुभूति
लेखक : रोचक घिमिरे
प्रकाशक : बुकआर्ट, नेपाल
पृष्ठ : ३०४
मूल्य : ३५५।-


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.