गौरी लंकेश हत्याकाण्ड : भारतमा लोकतन्त्र जीवित छ?

गौरी लंकेश हत्याकाण्ड : भारतमा लोकतन्त्र जीवित छ?

लंकेश हत्याको सही जवाफ एउटै हुन सक्छ- आतंक फैलाउने र सबै विरोधी मतलाई मौन गराउन खोज्नेहरूको विरोधमा निरन्तर उभिनु ।(भारतको कर्नाटक राज्यकी लोकप्रिय पत्रकार एवं सम्पादक गौरी लंकेशको मंगलबार राति गोली हानी हत्या गरियो । भारतमा मौलाइरहेको हिन्दुत्ववादी साम्प्रदायिक राजनीतिको कट्टर विरोधी लंकेश कर्नाटकबाट निस्कने साप्ताहिक पत्रिका 'गौरी लंकेश पत्रिका'की सम्पादक थिइन् । हिन्दु अतिवादीहरूले नै उनको हत्या गरिएको अनुमान छ ।

 

पछिल्लो समय, भारतमा संस्थापन पक्षको आडमा हिन्दुत्ववाद मौलाइरहेको छ । आर्थिक वृद्धिदरको सपना देखाएर पृष्ठभागमा मौलाइरहेको यो अतिवाद भारतीय जनताको निम्तिमात्र नभई सिंगो मानवताकै लागि खतरा बनिरहेको छ । एकातर्फ आर्थिक वृद्धिद्धरको निम्ति भन्दै बहुराष्ट्रिय कम्पनीको पक्षमा नीतिहरू बनाइनु र अर्कोतर्फ त्यसले सिर्जना गरेका समस्यामाथि 'राष्ट्रवाद'को लेबल लगाएर मौनता खडा गर्न खोज्नु कल्याणकारी लोकतन्त्र हुन सक्दैन । बढ्दो हिन्दु अतिवाद हत्याहरूको शृंखलासम्म पुगेपछि प्रश्न उठेको छ- संसारकै ठूलो भनिएको भारतीय लोकतन्त्रमा के साँच्चै लोकतन्त्र जीवित छ ?

संसारभर लंकेश हत्याको विरोधमा र स्वतन्त्र पत्रकारिताको पक्षमा पत्रकार एवं लेखकहरूले विरोध जनाएका छन् । यस घटनाको विरोधमा विभिन्न लेख र सम्पादकीय प्रकाशित भएका छन् । गौरी लंकेशप्रति श्रद्धासुमन व्यक्त गर्दै यहाँ प्रस्तुत छ भारतीय अंग्रेजी अनलाइन 'द वायर'मा प्रकाशित सम्पादकीयको भावानुवाद ।)

अप्ठ्यारा प्रश्न गर्नु, संस्थापनलाई निगरानीमा राख्नु र आवाजविहीन तथा बेदखल गरिएकाको पक्षमा उभिनु पत्रकारको धर्म हो । गौरी लंकेश यो धर्मप्रति पूर्ण सचेत थिइन् । आफ्नो पत्रकारिता करिअर अवधिभर उनी पत्रकारिताको मूल्य-मान्यताको पक्षमा उभिइन् । केवल भ्रष्टाचारविरुद्ध उभिइनन्, बरु साम्प्रदायिक घृणा फैलाउने हठधर्मिताको विरुद्ध पनि उभिइन् । उनलाई पटकपटक धम्की दिइयो, मुद्दा चलाइयो । त्यति गर्दा पनि मौन बस्न नमानेपछि गोली हानी हत्या गरियो ।

हत्याराको पहिचान अझै भइसकेको छैन । तर, उनकै घर अगाडि गोली प्रहार गर्ने त्यो क्रूर हत्यारालाई पछिल्लोपटक उदाइरहेको हिंसाको कोणबाट हेरिनुपर्छ । पछिल्लो समय भारतमा संस्थापन पक्षको विरोध गर्ने, तर्कशील एवं सम्प्रदायवादविरोधी र घृणाविरोधीमाथि हिंसा बढ्दै गएको छ । एक किसिमको असहष्णिुताको वातावरण बनाइएको छ जसलाई धर्मको नाममा खोलिएको अतिवादी संस्थाहरू र त्यसकै आधारमा राजनीति गर्ने नेताहरूले तेल खन्याइरहेका छन् । विडम्बना ठूला मिडियाको एउटा भागले समेत यस्तो वातावरण बढाउन खतरनाक भूमिका निभाइरहेको छ ।

पछिल्ला चार वर्षमा नरेन्द्र दभोेल्कर, गोविन्द पन्सारे र डा. एमएम कुलबर्गीलाई साम्प्रदायिकता र अन्धविश्वासको विरोध गरिएकैले गोली हानियो । हिन्दुत्ववादी संस्थाका लडाकु संगठनहरूको भूमिका सधैंभरि शंकास्पद देखिएको छ तर महाराष्ट्र र कर्णाटकको प्रहरीले यी घटनामा संवेदनशीलता देखाएको महसुस हुँदैन । लंकेशको हत्याराको शैली अघिल्ला हत्याहरूसँग मिल्दाजुल्दा छन् । उनलाई कसले हत्या गर्‍यो र कसले गर्न लगायो भन्ने अनुसन्धान तत्काल गर्न आवश्यक छ । सँगै यस हत्या पछाडिको सन्दर्भलाई बेवास्ता गर्न पनि मिल्दैन ।

गत वर्षमात्रै लंकेशलाई भारतीय जनता पार्टी (बीजेपी) को दुई नेताहरूको आलोचना गरेकै कारण ६ महिना कारावास सजाय सुनाइएको थियो । उनी धरौटीमा रिहा भए पनि सजाय भने टाउकोमाथि झुन्डिएकै थियो । उनलाई लगाइएको आरोप वास्तवमा सबै पत्रकारलाई धम्की थियो ।
पछिल्लोपटक भारतमा स्वतन्त्र पत्रकारिताको दायरा साँघुरिँदै गइरहेको छ । सन् २०१६ मा मात्रै पाँच पत्रकार को हत्या भएको तथ्यबाटै निर्भीक र स्वतन्त्र पत्रकारिता कति खतरामा छ भन्ने अनुमान गर्न सकिन्छ । सोही वर्ष विश्वभरमै स्वतन्त्र प्रेस सूचकांकबाट भारत तीन अंकले झरेर १३६औं स्थानमा परेको छ ।

यस्तो हाकाहाकी हत्याले पत्रकारलाई मात्र होइन सबै स्वतन्त्र चिन्तक र फरक मत राख्नेरुलाई 'तिमीहरूको नियति पनि यस्तै हुन सक्छ' भन्ने सन्देश दिन खोजेको देखिन्छ । यसको सही जवाफ एउटै हुन सक्छ- आतंक फैलाउने र सबै विरोधी मतलाई मौन गराउन खोज्नेहरूको विरोधमा निरन्तर उभिनु । गौरी लंकेशले त्यही गरिन् र हामीले त्यही मार्ग पछ्याउनेछौं ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.