भट्टीपसलमा उमिरहेकी बूढी

भट्टीपसलमा उमिरहेकी बूढी

एक
गल्पकार त्यहाँ पुग्दा भट्टीपसल सुनसान थियो र बम्बैबूढी स्टुलमा बसेर उमिरहेकी थिई । उसका दुवै आँखा बन्द थिए । उसको टाउको पुरानो जमानाको घडीको लंगुरझैं लगातार हल्लिरहेको थियो । उसको स्थिति हेर्दा लाग्थ्यो, ऊ कुनै बेला पनि लडेर भुइँमा पछारिन्छे ।

बम्बैबूढीको फुक्क फुलेको कालो अनुहारको अगाडि एउटा झिँगा वर्तुलाकार परिधिमा उडिरहेको थियो । झिँगा उसको थेप्चो नाकको टुप्पामा बस्न खोजिरहेझैं लाग्थ्यो । तर, उसको हल्लिरहेको टाउकोले झिँगाको मुराद सम्भव भएको थिएन ।

त्यस बिहानसम्ममा बम्बैबूढीले चौंसट्ठी वर्ष, केही महिना र केही दिन पार गरिसकेकी थिई । बुढ्यौली जनाउने उसको सेतो कपाल फूलमायाले भर्खरै उसिनेको चाउमिनजस्तो देखिएको थियो, जो पसलको टेबुलमाथि थियो । चाउमिन र उसको कपालमा अरू पनि समानता थिए । चाउमिन जसरी गुजुल्टिएको थियो उसको कपाल पनि त्यस्तै थियो । र, लम्बाइ पनि झन्डै समरूप थियो । उसका हात खस्रा न खस्रा थिए । खुट्टा पटपटी चिरिएका र नांगा थिए ।

बम्बैबूढीले रङ खुइलिएको मैलो फरिया र चोलो लगाएकी थिई । नाकमा सेतो सुनको फुली थियो । कान बुच्चै थिए । कानको लोतीमा पहिले छेडेका प्वालका डोबहरू स्पष्ट देखिन्थे ।

बम्बैबूढी र उसको मुहारवरिपरि रिङिरहेको झिँगा देखेर गल्पकारको मन हल्लियो । ऊभित्र एक किसिमको ऐंठनको भूत पस्यो । त्यसपछि उसले बम्बैबूढी र झिँगालाई हेर्न सकेन । ऊ स्वच्छन्दतावादी-प्रकृतिप्रेमी कविझैं पसलअगाडिको दृश्यतर्फ एकोहोरियो ।

भट्टीपसल गाउँको पुछारमा थियो । त्यसपछि गाउँ सकिएर फाँट सुरु भएको थियो । गाउँ केही मात्रामा भिरालो धरातलमा बसेको थियो । उत्तरदेखि दक्षिणसम्म पसारिएको । पुरानो गाउँ केही माथि थियो भने बस्ती बढ्दै गएपछि बनेको नयाँ गाउँ तलतिर विस्तार भएको थियो । अहिलेसम्म पनि घर र टहराहरू बनिरहेको नयाँ गाउँको जमिन एक दशक अघिसम्म खुला खेत र बारी थियो । केही वर्षयता हुँदो पसलभन्दा दक्षिणको जमिनमा किनबेच चलिरहे पनि त्यहाँ अझै धानैधानको हरियो फाँट थियो ।

पसलको दुई किलोमिटर पर पूर्व मनोहरा नदी थियो । तर, अचेल गाउँको कुनै पनि भागबाट नदी दृष्टिगोचर हुँदैनथ्यो । नदीको गर्भ निचोरेर अन्धाधुन्ध बालुवा चोरिएका कारण त्यसको फैलावट खुम्चिँदै गएको र गहिराइ पनि बढ्दै गएको थियो ।

बस्ती बढेर खेतीयोग्य जमिन घट्दै गए पनि बाँकी बचेको फाँट अझै फराकिलो थियो । फाँटको ठीक बीचबाट नदीले बनाएको डोबजस्तो नागबेली परेको कच्ची सडक थियो । त्यो सडकमा हिउँदमा मात्र सवारीसाधन चल्थे । वर्षायाममा सडक सुनसान रहन्थ्यो । त्यस अवधिभरि त्यहाँबाट मानिस र बस्तुभाउ मात्र आवतजावत गर्थे ।

खेतमा काम गर्न आएकाहरू, बिहानको भ्रमणमा निस्केकाहरू र गाउँको तल्लो भेगका बासिन्दा भट्टीपसलका ग्राहक हुन्थे । पसल अझै त्यति जमेर चलिसकेको थिएन । त्यो केही महिनाअघि मात्र खुलेको थियो । पसलकी मालिक्नी फूलमायाको लोग्ने कतारतिर गएको थियो । उसले त्यहाँ काम गरेर कमाएको पैसा फूलमायालाई महिनैपिच्छे पठाउँथ्यो । लोग्नेले कतारबाट पठाएको पैसा जम्मा पारेर उसले तीन आना जमिन किनी र त्यहाँ टहरोरूपी स्थापत्य उभ्याई ।

यसरी भट्टीपसल सम्पूर्णमा एउटा जस्ताले छाएको छाप्रो थियो, जसमा जम्मा दुई कोठा थिए । पसलखण्ड र भित्रको भाग । भित्री भागमा फूलमाया र उसका ससाना दुई छोरा बस्थे । उसका छोराहरू अझै सुतिरहेका थिए ।

टहरोको नयाँपन त्यहाँ पुग्ने ग्राहकले चाल पाइहाल्थ्यो, भित्तामा लगाइएको सिमेन्टको ओस र गन्धले । तर, गल्पकारचाहिँ सिमेन्टको गन्धले भन्दा पनि पेन्डुलमझैं लगातार झुलिरहेकी बम्बैबूढी र महाकालझैं उसको मुहारमा घुमिरहेको झिँगाले बढी आक्रान्त थियो ।

‘यी बूढी बज्यै लड्छिन् कि कसो ? ' आत्तिएको भावमा गल्पकारले फूलमायालाई भन्यो । पसलको भित्तामा टाँसिएको टेबुलमाथिको ग्यास चुलोमा आलु उसिन्न कुकर बसाल्दै गरेकी फूलमायाले पुलुक्क गल्पकारतिर हेरी । ऊ विकासे नश्लको सुँगुरझैँ थलथल मोटी र हाँडीको पिँधझैं काली थिई । उसले लगाएको पाइन्ट र टीसर्ट उसको शरीरमा टिमिक्क टाँसिएका थिए । खासगरी उसका छाती र नितम्ब सामान्यभन्दा भद्दा र धेरै ठूला देखिन्थे ।
बूढी लड्छे कि भन्ने गल्पकारको डरको जवाफ फूलमायाले दिइन ।

‘यिनी लडिन् भने त टाउको फुट्न पनि सक्छ ।' गल्पकार फेरि करायो ।

‘आऽ के लड्थी अंकल ! यो त चुम्बक पो, चुम्बक ! देश खार शेष भकी चुम्बक ! नामै बम्बैबूढी !'
थसुल्ली फूलमायाको जवाफ गल्पकारलाई मन परेन क्यारे ! उसले नाक खुम्च्यायो तर केही भनेन ।

गल्पकार बम्बैबूढी सामुन्ने तर विपरीत दिशाको स्टुलमा बस्यो र फूलमायालाई चिनीबिनाको एक कप चिया बनाउन भन्यो । ऊ आम-मध्यमवर्गको मानिसझैं चिनीको रोगी थियो ।
‘साह्रै हरिप पो त छे यो बूढी ! रातभर खोलाको बालुवा चोर्छे । अनि दिनभर चाहिँ यस्तै हो, यहाँ आएर उमिरहन्छे । अब त दिक्क पारिसकी अंकल यो राक्षेसनीले ।' फ्रिजबाट तुलसा डेरीको दूधको पोको झिक्दै काली थसुल्लीले भनी । त्यसपछि ऊ चिया पकाउने डेक्ची लिन भनी भाँडा माझ्ने चौकीतिर लागी ।

‘राति मात्र चोर्ने ? दिउँसो मिल्दैन ? '
‘दिउँसो त पुलिसले समात्छ नि अंकल !'
‘पुलिसले दिउँसो मात्र किन समात्छ ? राति छुट दिन्छ ? '
‘त्यत्ति पनि था छैन अंकललाई ? खोलाको बालुवा सर्खारको सम्पत्ति हो रे नि त !'

‘त्यो त सरकारको सम्पत्ति हो । तर, सरकारको सम्पत्ति दिउँसो चोर्न रोक लगाउने र राति चोर्नलाई चाहिँ छुट दिने हुन्छ र ? '
‘पुलिसहरू राति सुत्छन्, त्यस बेला यो चोर्न जान्छे । अनि दिउँसो यो सुत्छे, पुलिसहरू आफ्नो डिप्टी गर्छन् । यो एक किसिमको लुकामारी खेलजस्तै त हो अंकल ।'

‘ए तेसो पो ? सत्य सेवा सुरक्षणं !'
गल्पकार र फूलमायाबीचको संवादले बम्बैबूढीको उम्ने क्रममा कुनै व्यवधान आएको थिएन । लाग्थ्यो, ऊ अर्कै संसारमा थिई । ऊ लगातार उही सुस्त रफ्तार र उपक्रममा हल्लिइरहेकी थिई ।

दुई
बिहान छिप्पिँदै थियो तर आकाशमा धुम्मिएको बाक्लो बादल अझै चुपचाप थियो, मानौं उसको आवाज कसैले लुटेको थियो । जहरसिंपौवाको थाप्लोमाथिबाट आउने सूर्य पनि बादलको सिमाना नाघेर यता आउन सकेको थिएन । कच्ची सडकको दुवैपट्टि खेतमा तीन फिट जति अग्ला धानका बोट गत रातको निद्राबाट अझै ब्यूँझेका थिएनन् । मटमैलो उज्यालोमा तिनीहरू अझै लट्ठ र स्थिर देखिन्थे ।

अल्छी धानका बोटहरू हुँदै गल्पकारले झन्डै एक किलोमिटर परसम्मको सडकमा हेर्‍यो जहाँ एउटा चरोमुसोसम्म देखिएन । खासमा गल्पकार बोडेतिरबाट आउने कुनै एक खर्पनेलाई कुरिरहेको थियो । यो मौसममा खर्पनेहरू साग र अन्य तरकारीको बीउ बेच्न त्यही बाटो भएर यता आउँथे र माथितिरको बस्तीमा जान्थे ।

‘आज यताबाट खर्पनेहरू गए नानी ? ' गल्पकारले थसुल्लीको छातीमा हल्लिरहेका दुई भद्दा स्तनतर्फ आँखा गाडेर सोध्यो ।
‘था भएन त अंकल ।'
‘मलाई काउलीका बेर्ना चाहिया थ्यो ।'
‘काउली रोप्ने बेला भो र अंकल ? '
‘भदौको दोस्रो हप्ता भइसक्यो, अब पनि अल्छी गरेपछि के खानु !'

‘अझै मुसलधारे पानी पर्न रोक्या छैन । हिजो राति खहरेमा आको बाढीले उताको तरकारी फाराम बगाएछ । रायोको बेर्ना राखेको ब्याड पनि पुरेछ । टनेलभित्र लगाको गोलभेँडा पनि चुर्लुम्मै डुबेछ । हिँउदे तरकारी त अलि पानी पर्न कम भएपछि लाउने हैन र अंकल ? '

गल्पकारले फूलमाया थसुल्लीको प्रश्नको जवाफ नदिँदै भट्टीपसलमा एउटा सत्तरी वर्ष नाघेको बूढो मानिस पाइलट चुरोट फुसफुस फुक्दै आइपुग्यो र सामुन्ने उमिरहेकी बम्बैबूढीलाई एकपल्ट क्रूरतापूर्वक घुर्दै अर्को छेउमा गएर बस्यो । ऊ गल्पकारभन्दा लगभग बीस वर्ष जति जेठो थियो । उसले खैरा कमिज-सुरुवाल र कालो इस्टकोट लगाएको थियो । टाउकोमा खजमजिएको पुरानो ढाकाटोपी थियो । खुट्टामा तलुवा खिइएको चप्पल थियो । उसको अनुहारमा चाउरीका अनेक राजमार्ग देखिन्थे । नियमितजसो रक्सी खानाले उसका चिम्से आँखाका दुवै डिल सुन्निएका थिए ।

उसले खाइरहेको चुरोटको गन्ध ह्वास्सै गल्पकारको नाकभित्र पस्यो ।
‘ए बाजे ! यो उमेरमा अब चुरोट छोड्नोस् ! दमको रोगी हुनुभयो भने ? ' गल्पकारले ठालु पोजमा उपदेश दिन खोज्यो ।
‘होस् हाइ सार, चुरटको पिर नागार ! आबा काति नै बाँच्नु छा रा यो ज्यानले ? दुईचार वार्षा ता बाँचिएला हुइ !'

‘जे भए पनि बाँचुन्जेल जीउलाई तकलिफ नभए राम्रो हैन र ? दमको रोग लाग्यो भने त बाँच्न पनि साह्रै सकस पो हुन्छ त बाजे ! बरु खान जान्यो भने चुरोटभन्दा त रक्सी जाती हुन्छ भन्छन् ।'
‘यो ता पच्चीसै आना ठीक हो सार ।'

त्यसपछि ऊ थसुल्लीतिर फर्कियो र भन्यो, ‘लौ हाउ फूलमाई ! यी सारको सल्ला आच्छा छाइना ता ? '
थसुल्लीले कुरा बुझी र मुसुक्क हाँसी । उसले पसलको कुनामा राखेको टेबुलमाथिको प्लास्टिकको जगबाट स्टिलको गिलासमा रक्सी खन्याई र बूढोको अगाडि राखिदिई । हावामा रहेको चुरोटको धुवाँसित रक्सीको गन्ध थपियो । गल्पकारले फेरि नाक खुम्च्यायो ।
त्यसपछि गल्पकारको चिया आइपुग्यो । उता बम्बैबूढी उस्तै हालतमा थिई, लगातार उमिरहेकी र हल्लिइरहेकी ।

तीन

एक गिलास रक्सी पेटमा हुलेर बूढो उठ्यो । यसपल्ट उसले निदाइरहेकी बम्बैबूढीलाई एक आँखाले पनि हेरेन । उल्टै अर्कोतिर फर्केर खोक्यो र सडकमा पुग्ने गरी थुक्यो ।

‘लु है फूलमाई आइराकको पइसा मेरो खातामा लेख्देऊ ! लु ता सार बिदा पाम् । यहाँ बासेर फिरी कस्ले खाना दिन्छ रा !'
‘आज कहाँ काम छ नि मंगलेबाजे ? ' फूलमायाले सोधी ।
‘उइ ता हो ठिक्दारको नुन । आजा ढालान्को काम् छा भान्थ्यो क्यारे ।'
त्यसपछि फूलमायाले केही भनिन । बूढो अर्को पाइलट चुरोट सल्काउँदै माथि गाउँतिर लाग्यो ।

मंगले बूढो गएपछि पण्डितकाजी आयो ।
‘नमस्कार है नारानसर ! आरामै हुनुहुन्छ ? ' मुसुमुसु हाँस्दै सोध्यो ।
‘नमस्कार पण्डितकाजी ! आरामै छु । अनि तपाईं नि ? '
‘म पनि आरामै छु सर । यहाँ फूलमायाको चप्पलमार्का चिसोचिया एक गिलास भुँडीमा हुलौं भनेर ।'
‘हो हो काजीसाप हुल्नुपर्छ ।'

‘ज्यान छन्जेल न यस्तो तिर्सना बाँच्ने हो । मरेपछि त तिर्सना भन्ने राक्षेस पनि शरीरसँगै खरानी भइहाल्छ त !'
‘हो त नि, भष्मिभूतश्य देहश्य पुनरागमनं कुत ? '
‘हो हो । तब न नारान सर ! बुद्धिजीवीको छाँटै बेग्लै !'
पण्डितकाजी जोडजोडले हाँस्न थाल्यो । हाँस्दा उसको थोते मुख साह्रै कुरूप देखियो ।

बाँसजस्तो पातलो ज्यान भएको पण्डितकाजी बितेको बीस वर्षदेखि त्यो गाउँमा थियो । ऊ खानेपानी संस्थानको पिउन थियो । बीस वर्षअघि विश्व बैंकको आर्थिक सहायतामा पानी रिचार्ज गर्ने परियोजना गाउँमा आयो । परियोजनाको निम्ति जग्गा अधिग्रहण गरियो । सुरक्षक र पालोपहरामा बस्ने कर्मचारीका निम्ति भवन निर्माण गरियो । नदीबाट पानी तान्न यन्त्रहरूसहित पाइप ल्याएर जडान गरिए । भूमिगत जलसतहसम्म पानी पुर्‍याउन आठ इन्च गोलाइका पाइप गाडिए । यसरी करौडौं रुपैयाँ खर्च भयो ।

खानेपानी संस्थानको मान्यता थियो, उपत्यकाको भूमिगत जलसतहको पानी रित्तिँदै गएकोले भविष्यमा जमिन नभासियोस् भनेर यो परियोजना आएको हो । विश्व बैंकले पनि यो मान्यतालाई अनुमोदन गर्दै आर्थिक सहायतासहित वैतनिक कल्सल्ट्यान्सी सेवा प्रदान गरेको थियो । तर, परियोजना निर्माण पूर्ण भएपछि रिचार्ज सफल भएन । हुनसक्छ, परियोजना विफल हुन्छ भन्ने कुरा संस्थान र विश्व बैंकलाई पहिल्यै थाहा थियो । जे होस्, परियोजना नचले पनि पण्डितकाजीचाहिँ संस्थानको सम्पत्ति कुर्ने कार्यमा त्यहाँ रहिरह्यो ।

पण्डितकाजीको घर नुवाकोट जिल्लाको खरानीटार गाउँमा थियो । त्यहाँ उसका स्वास्नी र छोराछोरी थिए । गाउँमा रहँदा ऊ चौबीसै घन्टा रक्सीको नशामा लट्ठ रहन्थ्यो । केही काम गर्दैनथ्यो । घरपरिवारका कसैले पनि उसलाई मन पराउँदैनथे । गाउँलेको आँखामा पनि ऊ साह्रै बदनाम थियो । उसको कमाइ-धमाइ केही थिएन, बरु उल्टै ऊ घरका सामान र स्वास्नीको गरगहना चोर्ने गथ्र्यो । घर र समाजले धेरै घृणा गरेपछि ऊ गाउँ त्यागेर राजधानी आयो । सुरुमा उसले यहाँ झन् दुःख पायो । कयौं रात सडकमा यात्रुहरूलाई बाटो काट्न बनाएका आकासे पुलमुनि सुत्यो ।

कयौं दिन भोकभोकै रह्यो । तर, एक दिन उसको भाग्यको ढोका उघ्रियो मानौं भाग्य उसलाई खोज्दै आएको थियो । महाबौद्धको गुरुवाचार्यको भट्टीमा रक्सी खान पसेको दिन नैकापको धुम्बे सार्कीसित उसको चिनजान र आत्मीयता बढ्यो । रक्सीको प्रेम कति धेरै बलियो हुन्छ भन्ने भनाइ चरितार्थ भएको थियो । त्यसको भोलिपल्ट उसैले खानेपानी संस्थानमा लगेर पिउनको जागिर मिलाइदियो । धुम्बे सार्की पहिलेदेखि त्यहाँ पिउन थियो । यी कुरा यसअघि पण्डितकाजीले गल्पकारलाई रिठ्ठो नबिराई सुनाइसकेको थियो ।

पण्डितकाजी हरबखत रक्सीमा डुबे पनि उच्चकोटिको भलाद्मी थियो । चाँडै नै ऊ हाकिमहरूले मन पराउने पिउनहरूको सूचीमा अग्रस्थानमा दरियो । त्यस गाउँमा छ्यालब्याल पैसासहित विश्व बैंकको परियोजना आएपछि ऊ यता खटियो । उसलाई गाउँ खुबै मन पर्‍यो । आफ्नो गाउँमा जस्तो उसलाई घृणा गर्ने यहाँ कोही निक्लेनन् । त्यसपछि ऊ कतै गएन ।

संस्थानमा जागिरे भएपछि ऊ एकपटक पनि घर गएन न त उसलाई खोज्दै घरकाहरू यता आए । यसरी ऊ आफ्नो ठाउँबाट चंगाझैं काटिए पनि यता अर्को चंगामा राम्ररी जोडियो । उसलाई गाउँका सबैले पण्डितकाजी भनेर स्नेह गर्थे । घरमा मीठोमसिनु पाकेको बेला उसलाई सम्झिन्थे । बिग्रेको जँड्याहा भनेर कसैले हेप्दैनथ्यो ।

मंगलेबूढो अलि टाढा पुगेपछि गल्पकारले पण्डितकाजीलाई सोध्यो, ‘यी बूढा यता नयाँ आ जस्ता छन् नि हैन त काजी ? '
‘काँ नयाँ हुनु ! ती यै बम्बैबूढीका लोग्ने त हुन् नि ! यिनीहरू १० वर्षदेखि यहाँ छन् ।'
‘यिनका लोग्ने रे ! तर अघि उनले बूढीलाई बालमत्लब गरेनन् त ? '

‘पन्ध्र दिन जति भो छुट्टाछुट्टै बस्न थालेका । एक दिन दिनभरि झगडा गर्‍या थे, हाम्रै अपिस अगाडिको चौरमा लडाइँ भाथ्यो । मैले त छुट्याउनै सकिनँ । बूढाले लात्तैलात्ताले भकुरे । उनी लोग्नेमान्छे हुनुको घमण्डले चूर देखिन्थे । तर, यी बूढी पनि के कमकी थिन् र ! जवाफमा उनले पनि लात्तैलात्ताले अनारीमा हान्दिइन् । बूढा थचक्कै बसे र आधा घन्टासम्म उठ्नै सकेनन् । त्यसपछि छुट्टिएका हुन् । अहिले एकअर्कालाई देख्नै सक्दैनन् । बूढी निदाएकोले, नत्र यहीँ अघि हानाहान परिसक्थ्यो । अब यिनीहरू जोडिएलान् जस्तो छैन नारानसर ! तपाईं त कवि र लेखक, लौ भन्नोस्त यो मानिस भन्ने जनावर किन यति कठोर र निष्ठुरी हुन्छ ? '

के जवाफ दियो भने पण्डितकाजीभित्रको दार्शनिक सन्तुष्ट हुन्छ होला ? गल्पकार सोच्न थाल्यो । दुविधाले ऊ छटपटियो ।
‘बुढेसकालमा के रमिता गरेका त यस्तो ? के निउँमा झगडा भएछ ? ' गल्पकारले पण्डितकाजीको प्रश्न छलेर उल्टै प्रश्न गर्‍यो ।
‘बूढा भन्थे, बूढी हल्दारसित सुती, अब यस्ती रन्डीसित बस्न सक्दिनँ ! अनि यिनी भन्थिन्, बालुवा झिक्न सजिलो पर्छ भनेर पहिले सुत्न पठाम्ने अनि उल्टै निउँ खोज्ने ? खोइ कुरो के थ्यो भगवान् जानून् नारानसर !'

‘पुलिससित लफडा पर्‍या थ्यो र ? '
‘पुलिस भन्दैमा सबै एकै हुन्नन् सर । एउटा जँड्या हल्दार सरुवा भर याँ आ छ । त्यो आएसि यस्ता काण्ड मच्च्याछन् । हुन त म पनि दिनमा १२ घन्टा रक्सी खान्छु तर मैले अहिलेसम्म यो गाउँका कुनै आइमाईलाई नराम्रो आँखाले हेर्‍या छैन । छ भन्नोस् त नारानसर, तपाईं त याँको रैथाने ? '
फेरि गल्पकार पण्डितकाजीको अर्को प्रश्नले अलमलियो ।

‘अचेल यी बूढीलाई कसैले काम्मा बोलाउन्नन् । हल्दारसित सुतेको काण्डपछि गाउँमा यिनलाई समर्थन गर्ने कोइ छैनन् । अचेल यिनको काम बालुवा चोर्नु र डनहरूलाई बेच्नु हो । ती बालुवाका अवैध व्यापारीहरूलाई त केइ कारबाई हुन्न । कारबाई त यस्तै निमुखालाई हुने न हो । आ-आफ्नु भाग्गेको कुरा ! यी बूढीले जति कसले दुःख पायो होला र जिन्दगीमा ! यिनको घर पनि नुवाकोट हो । मेरोभन्दा एक बिहानको बाटो टाढा पर्छ । लेकतिरकी हुन् । जवान छँदा यिनी आफ्नै इच्छाले बम्बैमा कोठीमा बस्न गकी रे भन्थे ।

त्यसैले यिनको नाम बम्बैकुमारी बनेछ । सायद बम्बै जानुअघि अर्कै नाम हुँदो हो । हामी केटकेटी हुँदा हाम्रो गाउँभन्दा माथितिर त्यस्तो चलन थियो, आफ्नै इच्छाले बम्बै जाने । यिनीहरू ज्यादै गरिब थिए । गरिबीमा पिठो गिलो भन्छन् नि । आमाबाबु रोगी । घरमा अर्को भनेको सानो पिलन्धरे एउटा भाइ मात्र थ्यो । यिनलाई गाउँकै अर्की भुक्तभोगी बूढीले बम्बै लेर गइछ । बीस वर्षसम्म कोठीमा बसेर पैसा कमाएर घरमा पठाइछन् । भाइ ठूलो भएछ । स्वास्नी ल्याएछ । साउको रिन तिरेछ । घरमा जस्ता हालेछ । खेत किनेछ । यिनी बूढी हुन लागेपछि घर फर्किछन् । याँ आउँदा बाआमा मरिसकेका थिए । यता केही दिन त भाइले पालेछ । पछिपछि बुहारीले हेला गर्न थालिछ ।

भाइ पनि उनको निम्ति नबोल्ने भएछ । ल हेर्नोस्त सर कस्तो स्वार्थी संसार ? उनकै दुःखले भाइ धनी भयो तर गुन देखेन । बुहारीले खाने बेलामा भाग लाउनै छोडिछ । केइ बोल्यो कि, ए बेस्से बोल्छेस् भनेर थर्काउन थालिछ ! यता फर्कंदा पनि बेस्से, उता फर्कंदा पनि बेस्से । त्यसपछि उनी आफ्नो थलो त्यागेर यता आइछन् । अघिका मंगलेबूढालाई यैं आर भेटेकी हुन् यिन्ले ।'

पण्डितकाजी एकछिन रोकियो । गल्पकार उसको कथावाचन शैलीमा मन्त्रमुग्ध थियो ।
पण्डितकाजीले फेरि भन्यो, ‘बूढाको कथा पनि त्यस्तै । छोराबुहारीले निकालेका । यहाँ आएर भेट भएपछि पैलापैला त खुप मिलेर बस्या थे । परेबाका जोडीझै सधैं सँगसँगै हुन्थे । काम पाए काम गर्थे, नपाए खोलाबाट बालुवा झिक्थे । बूढाबूढीको जीवन दुःखसुख चल्या थ्यो तर गाउँको अस्थायी चौकीमा जँड्याहा हल्दार आएसि त यिनेरुको बिजोगै पो भो त सर ।'

‘जँड्याहा हल्दार ? '
‘फिलिममा झैं जीवनमा पनि त्यस्ता खलनायक हुँदा रहेछन् नारानसर । भो अब त्यो सैतानको कुरा नगरम् । हाम्रो व्यवस्था पनि कस्तो ? बद्मासलाई मात्र ठाउँ मिल्छ ।'

‘कथा त गज्जबैको रहेछ । अनि पण्डितकाजीको कथावाचन शैली पनि अद्भुत रहेछ !' गल्पकारले भन्यो ।
‘हत्तेरी नारानसर ! अब मलाई जिस्क्याउन पो थाल्नु भो ! ल म पनि कस्तो लठुवा रेछु ? बेफ्वाँकमा अर्काको कुरा काटेर बस्ने ! यसले के फैदा ? ए फूलमाया ! मेरो चिसोचिया ख्वै त ? '

त्यसपछि पण्डितकाजीले एक सासमा दुई गिलास ठर्रा सुइँक्यायो र अमिलो मुख पार्दै त्यहाबाट हिँड्यो । सायद मंगलेबूढा र बम्बैबूढीको विषयमा यत्रो लामो गफ दिएकोमा उसलाई पश्चात्तापको आगोले पोल्न थालेको थियो ।

चार
त्यस बेलासम्म भट्टीपसलको बाटो भएर एउटा पनि खर्पने आएन । अरू केही बेर खर्पनेलाई कुर्ने नाममा गल्पकारले अर्को एक कप चिया थप्ने सोच बनायो र फूलमाया थसुल्लीलाई भन्यो, ‘यसपटक कालो र थोरै चिनी हालेको है नानी !'

उसले मुन्टो हल्लाई ।
‘आज कुनै चाडबाड त परेन ? नत्र यस बेलासम्म त एउटा न एउटा आइसक्थ्यो ।' आफूभित्रको हतास भावलाई जित्न गल्पकार करायो ।
फूलमाया गल्पकारको तनावमा तटस्थ देखिई । ऊ चियाको भाँडो बसालेर जुठा भाँडा पखाल्न चौकीतिर लागी । त्यसै बेला कतारमा काम गर्न गएको उसको लोग्नेले फेसबुकको म्यासेन्जरबाट भिडियो च्याट गर्‍यो । ऊ उभिई-उभिई च्याटमा व्यस्त भई ।

खर्पने नआएकाले गल्पकार साह्रै रन्थनियो । ऊ त्यहाँबाट उठ्यो । पाइन्टको पछिल्लो खल्तीबाट वालेट निकाल्यो । अनि दुई कप चियाको पच्चीस रुपैयाँ फूलमायाको हातमा थमायो र अँध्यारो मुख लाउँदै कच्ची सडकमा निस्कियो ।
बिहानको सूर्य अझै पूर्वी आकाशको बादलपारि थियो । यता भट्टीपसलको स्टुलमा बसेकी बम्बैबूढी पनि अद्यापि उही गति र लयमा उमिरहेकी थिई ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.