त्यो सार्कीगाउँ, यो नयाँबानेश्वर

त्यो सार्कीगाउँ, यो नयाँबानेश्वर

करिब आधा शताब्दीअगाडि नयाँ बानेश्वर सार्कीगाउँमा मैले पाइला पाइला टेकेको रहेछु । सार्कीहरूको बस्ती धेरै ठूलो नभए पनि कुमाले सार्की, गोल्छे सार्कीहरूको नाम थियो त्यो बस्तीमा । मलाई सर्वप्रथम यहाँ लिएर आएका थिए- कुमुद देवकोटाले । उनी महाकवि लक्ष्मीप्रसाद देवकोटाका काइँला भाइ मधुसूदन देवकोटाका जेठा छोरा ।

मद्यपानप्रेमी र प्रजातान्त्रिक सत्संग रुचाउने अत्यन्त मिलनसार व्यक्तित्वका धनी कवि कुमुद देवकोटालाई नचिन्ने को होला र बानेश्वरमा ? त्यस बेलादेखि अहिलेसम्म उनी नयाँ बानेश्वरका प्रत्येक बौद्धिक, रसपानप्रिय जीवित नागरिकमा त्यत्तिकै जीवन्त छन् मृत्यु भएको ३० वर्षपछि पनि । उनको घुँघुरिएको कपाल, ठूलो निधार हेरेर महाकवि देवकोटालाई देख्नेहरू देवकोटाको 'डुप्लिकेट' ठान्थे उनलाई । मलाई पनि उनीसँग हिँडिरहँदा परिचयको संकट पर्दैनथ्यो । उनको संगत नै काफी थियो, कवि भनेर चिनिनलाई ।

उनका बुवा मधुसूदन देवकोटा पनि त्यत्तिकै मद्यपान र कविताप्रेमी थिए । अंग्रेजीमा विशेष दख्खल राख्ने भएकाले मान्छेहरू उनीसँग छिनभरमै प्रभावित हुन्थे । उनी अंग्रेजी पनि फर्रर बोल्नसक्ने भएकाले जीविकोपार्जनका लागि 'गाइड'को काम गर्थे र दिनभर विदेशीसँग बिताएर साँझपख लर्वरिँदै घर फर्कन्थे । कुमुदलाई उनी 'झंके' भनेर बोलाउँथे । कुमुद देवकोटाको न्वारानको नाम नै रहेछ- झंकप्रसाद । एमालेबाट प्रभावितजस्तो देखिए पनि गोल्छे सार्की जाडोमा घाम लाग्ने ठाउँमा बसेर नेफा हेर्दै जुम्रा मारेर दिन बिताउँथे । राजाको प्रत्यक्ष शासनकालमा सहायकमन्त्री भएका बेला उनले सगुनमा यति रक्सी खाएछन् कि धेरै बाँचेनन् । त्यसको केही दिनपछि नै उनको दुःखद निधन भयो । सार्कीगाउँमा सबैले उनलाई आदरपूर्वक सम्झन्छन् । जहिले वडा नं. १० को मूल सडकको पूर्व सबैलाई वडा नं. ३१ बनाइएको छ ।

बुवा जागिरको सिलसिलामा भोजपुर गएका बेला म त्यहीँ जन्मेको हुँ भन्ने 'चपाइएका अनुहारका'का लेखक उपन्यासकार दौलतविक्रम विष्टलाई पनि मैले सार्कीगाउँ नजिकै रहेको 'ब्यारेक'मा भेटेको थिएँ । नेपालीमा एमए पढ्दा उक्त उपन्यास पढ्नुपथ्र्यो । त्यसमा लडाइँको यति राम्रो वर्णन छ कि दौलत दाइ लडाइँका भुक्तभोगी अवकाशप्राप्त सिपाहीजस्तो लाग्न थाल्छन् ।

त्यो त एउटा कुरा भयो । मूलतः उनी भोजपुरमा जन्मेकोमा गर्व गर्छन् भनेर सुनेकाले मैले कुमुदलाई फ्याट्ट त्यो कुरा उठाएँ । 'लौ त हिँड तिमीलाई दौलत दाइसँग चिनजान गराइदिन्छु' भनेर उनले ठूलो ब्यारेक (अहिलेको व्यवस्थापिका संसद्) छेउको पुरानो-पुरानो घरमा लिएर गए । त्यहीँ भेट भएको थियो पहिलोपटक दौलत दाइसँग ।

दौलत दाइलाई भेट्नासाथ सोधी पनि हालेँ, 'के तपाईं भूतपूर्व सैनिक हो ? 'चपाइएका अनुहारहरू' हेर्दा त त्यस्तै लाग्छ ।' दौलत दाइले मलाई सम्झाउने पाराले ट्याप्प समातेर झ्यालमा लिएर गए र भने, 'ऊ देख्यौ म सिपाहीहरू बस्ने ब्यारेक ! यहाँ ती सिपाहीहरू उठ्नासाथ 'झूठो लडाइँ' खेलिरहन्छन् । त्यही हेर्दाहेर्दै असली लडाइँ कस्तो हुँदो रहेछ भन्ने जानकारी भयो । त्यही अनुभवको आधार र कहीँ कतै भेट हुँदा लाहुरबाट फर्केका लाहुरेहरूको कुरा सुनेको भरमा 'चपाइएका अनुहारहरू'मा लडाइँको वर्णन गरेको हुँ ।'

दौलत दाइले पछि मलाई आफू जन्मेको बेला भोजपुर कस्तो थियो भन्ने सुनाए । 'बुझ्यौ साकार, म जन्मेको ठाउँबाट भोजपुरको जेल धेरै टाढा थिएन । राति ड्युटीमा बसेको सिपाही कराएको- खबरदार- आवाजले हामीलाई दिउँसोसमेत तर्साइरहन्थ्यो । जेलमाथि डाँडा थियो र त्यहाँ केटाकेटीहरू चंगा उडाइरहन्थे ।' दौलत दाइको विस्तृत बयानबाट मलाई के कुरा प्रस्ट भयो भने उनका बुवा हाम्रै घरमा बस्नुभएको रहेछ र दौलत दाइको जन्म हाम्रै घरमा भएको रहेछ ।

नयाँ बानेश्वरबाट सहर अर्थात न्यूरोड जाने बाटो नै थिएन । एउटै मात्र बाटो थियो- थापागाउँबाट ओरोलो दौडेर धोबीखोला पार गर्ने र हनुमानथानबाट सीधै पश्चिम लागेर सिंहदरबार नाघेर धरहरा निस्कने । त्यही बाटो अहिले फराकिलो र पिच भएको छ ।

उनले चाख लिई लिई बयान गरेको डाँडा मैले नै बालककालभरि चंगा उडाउने गरेको ठाउँ रहेछ । अरू त अरूर त्यही डाँडामुन्तिर रहेको सिस्नो घारीको दमाईंगाउँको समेत चर्चा गरे उनले । त्यसपछि त दौलत दाइसँग मेरो सम्बन्ध गाढा र प्रगाढ हुँदै गयो । उनको घरमा भएको कुनै पनि धार्मिक अनुष्ठान र भोजभतेरमा समेत मेरो सहभागिता रहन थाल्यो ।

सहर (नयाँ सडक) जाने बाटो नै थिएन । एउटै मात्र बाटो थियो, थापागाउँबाट आरोलो दौडेर धोबीखोला पार गर्ने र हनुमानथानबाट सीधै पश्चिम लागेर सिंहदरबार नाघेर धरहरा निस्कने । त्यही बाटो अहिले फराकिलो र पिच भएको छ । थापागाउँ पुग्न नै अप्ठ्यारो थियो । ब्यारेकको सम्पूर्ण शौचालय उत्तरपट्टि थियो र त्यसको गन्धले सुँगुरहरू त्यो सानो गोरेटो बाटोभरि 'च्याँच्याँ र चुँचुँ' गरी दौडिरहन्थे । यति फोहर कि छिचोल्नै गाह्रो ।

हास्यकलाकार गोपालराज मैनाली, कुमुद, म, अच्युत थापा, श्याम ठकुरी नाक थुनेर दौडीदौडी त्यो ठाउँ पार गथ्र्यौं । थापागाउँबाट ओरालो लागेपछि अलिकति रात पर्‍यो कि किचकन्नीको डर !
एकपल्ट के भयो भने नयाँसडकबाट रोचक, रमेश विकल, भैरवहरूसँग छुट्टिएर आउनै ढिलो भएकोले म दौडीदौडी हनुमानथान आइपुगेँ । त्यहाँदेखि अगाडि बढ्नै मलाई आँट आएन । रातको करिब साढे ८÷९ बजेको थियो होला । तैपनि डेरा त आउनु नै थियो ।


कुमुदकै निर्माणाधीन घरजस्तो घरमै मेरो डेरा थियो । दौडी-दौडी धोबीखोला तरेपछि यसो अगाडि मात्र के बढेको थिएँ, एउटी स्त्री छायाले मेरो बाटो छेक्यो । स्त्री नै रहिछ त्यो । उसले मलाई सोधी, 'दाइ यति बेला कहाँबाट ? '

अब पक्कै किचकन्नीको फेला परिएछ भन्ने मलाई बोध भयो । त्यहाँबाट यस्तो दौडिएँ म, सायद ओलम्पिकमा भाग लिन सक्थेँ होला- सधैं त्यसरी नै दौडेको भए । नयाँ बानेश्वरको लक्ष्मी दिदीको त्यस बेलाको झुप्रो मासु पसलमा आइपुगेर सास फेरेँ । पछि सबैले 'धन्न बाँचेछौ' भनेपछि म ढुक्क भएँ ।

हरिबोल, राजेन्द्र खरेलहरूसँग भने अलिपछि मात्र बसउठ हुन थाल्यो । बरु सानो भाइजसरी कुमुदको पछि लागिरहने मनमोहन भट्टराईसँग धेरै नजिक भएर गाँसिएर हाम्रा दिनहरू बितिरहे । लक्ष्मी दिदीको नजिक छेउमै गुन्द्री ओछ्याएर दुई बूढी दमिनीहरू ब्यारेकेहरूका उध्रेका लुगा टालिरहन्थे । एक दिन कुमुदसँग मात्तिएर हिँडिरहेको सन्तोष भट्टराईले हामीलाई जन्मदिनको निम्तो गर्‍यो ।

बेलुकाको रमझम उतै गर्ने भनेर कुमुद, म, मनु ब्राजाकी नयाँ बानेश्वर नजिक रहेको सन्तोषको घरमा गयौं । उनका बुबा पुष्कर भट्टराई बीपी कोइरालका कानुनी सहायक थिए, गणेशराज शर्मा पछिका । उपहार नलिई जन्मदिनको पार्टी खान के जानु भनेर हामीले मिलेर कमिज, टाई किनेर गएका थियौं । त्यो उपहार देख्नासाथ सन्तोषले 'मकहाँ आउँदा तिमीहरूले उपहार लिएर आउनुपर्ने !' भनेर झमझम पानी परिरहेको बेला झ्यालबाट बाहिर खेतमा फालिदियो । हामी भिज्दै म डेरा र कुमुद आफ्नो घरमा आइपुग्यौं ।

धेरैपछि चिनियाँहरू बाटो बनाउने भनेर मीनशमशेरको दरबारवरिपरि देखिन थाले, जहाँ अहिले सिभिल अस्पताल छ । त्यस बेला दाइ परशु प्रधान पनि पद वर्गीकरणको तालिम लिएर अमेरिकाबाट केही पैसा कमाएर आइपुगे । उनी आफ्नो सहायक श्याम ठकुरीको जोडले जग्गा किनेर घर बनाउन सार्कीगाउँमै आए, २०२९ सालमा । त्यो घर बनेपछि त्यहाँ सुत्ने पहिलो व्यक्ति मै थिएँ । २०४२ सालमा आफ्नो घर बन्यो । त्यसपछि त नयाँ बानेश्वर आफ्नै हुँदै गयो, आफन्तहरू धेरै थपिए । आफ्नै घर भयो- हिजोको सार्कीगाउँ, आजको यो भव्य नयाँ बानेश्वर ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.