जिन्दगीको नाममा...

जिन्दगीको नाममा...

डियर जिन्दगी,
आज तँलाई सम्झेर केही गफ दिन मन लागेको छ । हुन त तँलाई कहिल्यै सम्झिन्नँ भन्छु तर सक्दिनँ, सम्झिहाल्छु ।
तेरो नाममा केही थान भूल÷गल्ती जो गरेको छु । भन्नका लागि केही जानाजान, केही अन्जान । खासमा जान्ने भएपछि अन्जान गल्ती गरिँदैन । तँ आफैं भन् न, जान्ने भएपछि अन्जान गल्ती गर्छ र कोही ? तर, मेरो हकमा बारबार गल्ती भइरहन्छ ।

भइरहन्छ होइन, गरिरहन्छु । नजान्दा नजान्दै कतिपय चीज जानेजस्तो गरेँ । थानका थान सवालहरू नबुझ्दा-नबुझ्दै बुझेजस्तो गरेँ । आफूसँग केही पनि नहुँदा नहुँदै भएजस्तो गरेँ । जटिलभन्दा जटिल कुरालाई सहज लिएँ, तर सहज बनाउन सकिनँ । सरलभन्दा सरल कुरालाई फ्वाँक्कैमा जटिल बनाएँ । जवान हुँदै बूढो भएको जस्तो व्यवहार गरेँ । यी र यस्तै भूलहरूले जिन्दगीमा एउटा भूलभुलैया तयार गरिदियो । म त्यसमै भुलिरहेँ । मान्छेलाई भुल्न, अल्झिनका लागि कुनै ठूलै चीज चाहिँदैन रहेछ । आफ्नै जिन्दगीको रमितामा पनि म सायद रमाइरहेँ । विगतका तमाम घटना-दुर्घटनामा अल्झिँदासम्म ठीकै हुन्छु, बल्झिँदा भने म उत्पात बल्झिन्छु ।

हो, गल्ती जानाजान नै गरिन्छ । अन्जान भयो भन्नु आत्मरती मात्रै हो । बहाना वा स्वभ्रम त्यस्तै केही हो । गल्ती गर्दा सामान्य लाग्नु जति स्वाभाविक हो त्यति नै स्वाभाविक वा अस्वाभाविक जे पनि हुन सक्छ त्यसको परिणाम । हर एक गल्तीसँगै यथेष्ट साहस-दुस्साहस जुट्छ, जुटाइन्छ नै । साहस वा दुस्साहस केही त हुनैपर्छ । एक सनक, एक लहड, एक बहानामा धेरैले धेरै गल्ती गर्छन् । मैले पनि गरेँ । धेरैले गर्ने चीज मैले पनि गरेँ । सामान्य कुरा हो नि ! कसैले नगर्ने मैले गरेको होइन । तै ठिकै छ । अहिले सोध्नुभयो भने ‘जिन्दगी जेनतेन ठिकठाक छ, घरि यता घरि उता दौडिरहेकै छ’ भनेर छोटो जवाफ दिन मलाई खासै गाह्रो पर्दैन ।

१४-१५, त्यस्तै थियो उमेर । जिन्दगीका केही ससाना अनुभव अर्काइभ हुन थालेका थिए । १६ तिर आफंैलाई भन— के गलत के सही ! जिन्दगी बाँच । आफ्नै आयुको ठेगान छैन । गलत-सहीको ठेक्का लिनलाई तँ तेरै जिन्दगीको ठेकेदार पनि त होइन । कुनै चिजको ठेगान नभएको यो नाथे जिन्दगीको ठेक्का लिन खोज्नु घाटाको व्यापार हो । छोडिदे, कति माया गर्छस् ? यो भाते जिन्दगीको यति धेरै माया गरेर तँ स्वयं भाते हुनु पनि त छैन । सम्झाएँ, कति गल्ती भोलि सहीसिद्ध भइजान्छन् । र, कति सहीहरू भोली गलत साबित पनि भइजान्छन् । समयले फरक-फरक परिभाषा जो दिन्छ नै ।

अस्तित्वले आफ्नो गर्भमा लुकाएको तेरो भविष्यले बताउला, के सही के गलत ! सो, गल्ती नगर्न भनी नबाँच्नुको कुनै अर्थ छैन ।
र भनेँ- बाँच्छु, गल्ती होस् वा सही ! किनकि नबाँच्नुजस्तो अर्को गल्ती पनि त छैन । यस्तै भनिरहेँ र त गल्ती गरिरहेँ ।
हो, यहाँ हरकोही मुडस्विङको सिकार हुन्छ । टिनएजमा यो चुरिफुरी डरलाग्दो हुन्छ । सही ऊर्जाको गलत प्रयोग गर्ने÷हुने संक्रमणकाल हो यो । हजुरबुबाले यस्तै भनिरहे । मैले माथि भनेजस्तै गरिरहेँ ।

खासमा बाँच्दा-बाँच्दै थोरधेर-धेरथोर मर्दै-मर्दै जानु प्राकृतिक कुरा हो । साह्रै ढिलो गरी बुझेको सत्य । बाँच्न मात्रै खोजेँ, अप्राकृतिक काम जो भयो । दृष्टिकोणमा खोट । भूल जो भइगएछ, जानाजान । जिन्दगीको आयु हुन्छ । जहिले सिद्धिन्छ, सिद्धिन्छ । तर, एक दिन सिद्धिन्छ । चिरायु पो छु कि झैं गरेँ । सायद त्यो उमेरमा अक्सर सबैलाई यस्तै लाग्दो हो ।

आयु सिद्धिँदै गर्दा खुसी हुन पाउने खासै कुनै काम गरेको छैन । अट्टहास हाँस्दै मर्न सक्ने गरी सन्तोष सँगाल्न सकेको छैन । बालबच्चा छन् । तिनलाई छोडिजाने केही चीज छैन । भरेभोलि के होला के होला, श्रीमतीलाई तिम्रो सेक्युरिटी यो हो है भनेर दिने कुनै आधार छैन । बा-आमालाई बुढेसकालमा दिनैपर्ने कुनै लक्जरी तयार छैन । समग्र परिवारको इज्जत बढ्ने त्यस्तो कुनै काम पनि गरेको छैन । साथीभाइका लागि गर्वकै कुरा हुनसक्ने कुनै त्यस्तो सम्झना पनि निर्माण गर्न सकेको छैन । यी सबका लागि म धेरथोर बाँच्दै, थोरधेर मर्दै गरेको भए सम्भव थियो । त्यसो गरिनँ, गल्ती गरेँ । मैले खुसी मानेका सबै माहोलहरू जोड्यो भने पनि यो असन्तुष्टि झन् गाढा भएर आउँछ । असन्तुष्टि किन भने, असलमा म असल पुत्र, पिता, प्रेमी, श्रीमान् र मित्र कुनै एक पनि हुन सकेको छैन । आधाउधी जिन्दगी त बितिसक्यो । यी पाँच चीजमा एक पनि हुन नसके पनि कम्तीमा आफ्नो कर्म÷पेसामा त उच्च कोटीको हुनैपर्ने थियो, भइनँ । केयरलेस जो थिएँ ।

कहिलेकाहीँ आउनैपर्ने कुरा मनमा आयो । ‘राजन बाबु, तँ आफूलाई अबको १० वर्षमा कहाँ देख्न चाहन्छस् ? ’ भयो के भने प्रश्न मात्रै सोधेँ, उत्तर दिइनँ । सायद उत्तर नै थिएन मसँग । कम्तीमा उत्तर भएको भए बाटो बनाउँथे होला । आउनैपर्ने प्रश्न त आयो । तर, गइहाल्यो । खोजेर पनि उत्तर दिनुपथ्र्याे । दिइनँ, गल्ती गरेँ । हुन त आजकाल पनि कहिलेकाहीँ आउँछ आउन त । तर, अझै मसँग उत्तर छैन । सायद अब त उमेर÷ऊर्जा÷स्रोतको अभाव पनि कारक भयो । त्यसैले त भन्छु, १७ देखि २५ अत्यन्तै संवेदनशील हुनुपर्ने उमेर ।

बाई द वे, ल सोचिहाल्नुस् है । अनि उत्तर पनि दिनुहोला नि ! नभए खोजेरै भए पनि । अबको पाँचपाँच वर्षको अन्तरालमा तपाईं आफूलाई कहाँ-कहाँ देख्न चाहनुहुन्छ ? मेरो त यस्तै भइगयो ।

जीवन समग्रमा हेर्ने दृष्टिकोणमा भर पर्छ । गलत । दृष्टिकोणहरू तत्कालका लागि स्वअनुकूल बनाएँ, समयानुकूल बनाएँ । र, बाचँे । उमेर ढल्कँदै गएपछि लाग्न थाल्यो— के बाचँे ? खै, के बाचँे ?

उमेर पैंतीस भयो । आजसम्म कुनै मिसन लगातार बाँचिन । कति चाहेर पनि बाँच्न सकिनँ । कति नचाहेर । आफ्नै मिसनहरू आफैंसँग बाँचिरहन सकेनन् । मैले बचाइरहन सकिनँ । तसर्थ सिजन सिजनमा भिजन बदलेँ । उपाय नास्ती भएपछि जीवन पनि नास्टी हुन्छ । सिजनल मिसन बाचेँ । आज त्यही सिजनल मिसन पनि मसँग छैन । जेनतेन ज्यूँदै छु । जल्छु, पोलिन्छु । तर, पलाउन छोडेको छैन । र, त ज्यूँदै छु ।

सम्पत्तिको नाममा केही जोडिनँ, केही छैन । कमाएँ, सिध्याएँ । यस्तै भयो । बचतसचत बाल दिइनँ । थाहा थियो, बचत गरे बाँच्न धौधौ । बाँचे, बचत गर्न । बाँच्नु कि बचत गर्नुको दोधारमा बाँच्नु रोजेँ । त्यो पनि गल्ती गरेँ । अलिअलि बाँच्नु र अलिअलि बचत गर्नु मजस्तै निम्न मध्यमवर्गीय मान्छेका लागि बुद्धिमानी हुँदो हो । आफ्टर अल ब्यालन्स म्याटर्स ! उमेर र परिस्थितिले बूढो बनाउँदै लगेपछि आफसेआफ व्यावहारिक हुँदै जाँदो रहेछ मान्छे । व्यावहारिक भएर बिताउनुपर्ने उमेर हावा हावामा बहकिएर सिध्याएँ । अब हुनुको के अर्थ ! नहुनुको के अर्थ ! बीचमै ठीक, गुजारा नै ठीक । मान्छेहरू भन्छन् नि, ल अब त व्यावहारिक हुनुपर्‍यो । तपार्इंलाई पनि तपाईंका मान्छेले भनिरहन्छन् होला । तर, तपाईंलाई लाग्ला कि यो उमेर व्यावहारिक÷जिम्मेवार÷गम्भीर हुने उमेर होइन । मलाई लाग्छ, व्यावहारिक हुनैपर्ने उमेर हो १७ देखि २५ । तपाईंले गर्ने कामप्रति । तपाईंको करिअरप्रति । तपार्इंप्रति ।

मेरै कुरा अगाडि बढाऊँ है ? व्यापार गरेँ । पारिवारिक-व्यक्तिगत । जागिर खाएँ । फुलटाइम-पार्टटाइम । तिनका पनि आफ्नै किस्सा छन् । सम्झन्नँ भन्छु, सम्झिहाल्छु । कतिपयले आज पनि खिस्याउँछन् । बेलाबेला पछुतोकम्पन अझै हुन्छ । र, कतिपय सम्झेँ भने खल्ती छामिहाल्न मन लाग्छ । आर्थिक अनुशासन जो ध्वस्त थियो । रात गए अग्राख पलाउँछ टाइपको मानसिकता थियो । हो, आश त्यस्तो चीज हो जसले मान्छेको सास जोगाउँछ । तर, त्यही आशको दुरुपयोग गरेँ । आशैआशले थिचेर आशलाई लास नै बनाएँ क्यार । ‘डियर आशा, हार्दिक समवेदना !’ लेखेर आफ्नै लागि समवेदना भने कस्सो कस्सो निम्त्याइनँ । कस्सो-कस्सो, आई क्यान मेक इट स्टिल ब्युटीफुल भनिरहेँ ।

बडो गजबको स्वाद छ यो शब्दमा, धैर्य । मैले व्यापार एवं जागिरमा अधैर्य नभएर गल्ती गरेको छु । जिन्दगीको बहिखातामा आफ्नै धैर्यले लगाएको नोक्सानी ठूलो छ । सो, सधैं न धैर्य सही हुन्छ । न अधैर्य सधैं गलत हुन्छ । टाइम टाइमको कुरा हो ।

देवकोटाले भनेझैं हातका मैला सुनका थैला के गर्नु धनले... होइन रहेछ । देवकोटा दाइ, गलत जो आइडिया दिइगयौ । व्यापारमा असफल मान्छे हुँ म । जागिरमा त भन्नै परेन । आफ्नै नेतृत्व सम्झें भने जोकजस्तो लाग्छ । अनि आफैंसँग झोक्किन मन लाग्छ । कहिले योजना बनाइरहेँ र कार्यान्वयन गरिनँ । कहिले योजना नै बनाइनँ, हावादारी लगानी मात्रै गरिरहेँ । कति योजना बनाएँ, अनुवाद नै गर्न सकिनँ । र, ती यावत् दिस एन्ड द्याटकै ह्याङओभरमा करिअर काउन्सिलिङको काम सुरु गरेँ । पहिला आफ्नो गर्नुपथ्र्यो । आफ्नो नगरी अरूको गरेँ । गल्ती गरेँ । अहिले सच्याउँदै छु । आफ्नो र अरू, दुवैको गर्दै छु ।

निम्न मध्यमवर्गीय परिवारमा जन्मेपछि खातका खात सपनाहरू फ्री-फ्री र फ्री मिल्छन् । भनेँ, गुमाउनु केही छैन । जोखिम मोल । के थाहा, कुन क्लिक पो मिराकल क्लिक हुन्छ । जोखिम त असंख्य मोलेँ, त्यस्तो मिराकल कहिल्यै घटेन । सायद मिराकल हुने गरी बनेको योजनाको अनुवाद नै भएन । ड्रिमिङ डज नट कस्ट एनिथिङ, सो किप ड्रिमिङ भनेँ । गलत गरेँ । ढुक्क हुनुस् । कुनै दुविधा छैन । झुरै मान्छे हुँ म ।

सबैले शिक्षा-शिक्षा-शिक्षा भने । इच्छा कसैले सोधेनन् । हो केरे भनी म पनि दिनहुँ जोड गरिरहेँ । आधारभूत शिक्षा थियो नै । बुझ्ने बेला भएकै थियो । कम्तीमा कुनै सानोतिनो व्यापारमा लाग्नका निम्ति आवश्यक शिक्षा पुगेकै थियो । त्यति गणित प्रशस्त हुन्थ्यो । त्यति काफी थियो त्यो बेला । हुँदा न खाँदाको भूत सवार गरिदिए मान्छेहरूले । म त्यसमै सवार भएँ । विश्वविद्यालय गएँ । गएँ भन्नुमात्रै भयो । त्यहाँ खर्चेको समयको मूल्य खै कति हो, थाहा छैन । सायद त्यो सत्कर्म नै थियो तैपनि मलाई ठूलो पछुतो छ । फरेस्ट्री साइन्स र स्नातक कानुनको ड्रपआउट । अंग्रेजी साहित्यमा स्नातक । आमसञ्चारमा स्नातकोत्तर । काम करिअर कोचिङ । जोक नै जस्तो छ । के गर्नु !

प्रेम गरेँ । रक्सी, चुरोट, चियासँग औधी प्रेम गरेँ । किताब, साधुसन्त, कविसँग पनि अतिशय प्रेम गरेँ । प्रेमिकाहरू सबैसँग उत्पात प्रेम गरेँ । हरेक प्रेम लत बन्यो । हरेक प्रेममा गल्ती गरेँ । लत जो बन्यो, बनाएँ । आफंैलाई आफ्नै वशमा राख्न नसक्ने गरी प्रेम गर्नु पनि गल्ती हो । चाहे त्यो नशा होस् वा प्रेयसी । २० वर्षको हुँदो हुँ, वैवाहिक बन्धनमा तनमन जो सुम्पिएँ । यो उमेरमा गरिने विवाहले मान्छेलाई कि चाहिनेभन्दा बढी परिपक्व बनाउँछ वा आवारा । म कहिले आवारा भएँ । कहिले अति परिपक्व । यो निर्णयले पनि जिन्दगीका कतिपय रेसहरू ‘सम्झना बिर्सना सलल’ भइगए । तपार्इं अहिलेको पुस्ता अलिक फरक हुनुहुन्छ । त्यो बेलाको मभन्दा धेरै नै बुझ्ने हुनुहुन्छ । सम्बन्धजन्य मामलामा सिरियस भएको राम्रो । कम्तीमा सम्बन्धजन्य कुरा लहड÷सनकमा नगर्नुहोला । उनी माली बनेर पो त, नत्र उहिल्यै उजाड-उदास भइसक्थ्यो मेरो कहानी ।

कहिले पशुपतिनाथको आरती नभेट्दा निदाउन सकिनँ । कहिले पर्पल हेजको लाइभ म्युजिकबिना निदाउन सकिनँ । कहिले मदिरा र मन्दिर दुवै नभई भएन । सम्झिल्याउँदा जिन्दगी जोक बनाएछु जस्तो लाग्छ, सम्झिल्याउँदा जिन्दगी जोक बनाएछु जस्तो लाग्छ । लतमाथि लत थप्दै गएँ । तर, आफैंले थप्दै गएको लत घटाउन कहिल्यै सकिनँ । निरीह, असहाय एवं दयालाग्दो हुन्छ मान्छे, आफ्नै लत-कुलतको सामुन्ने । माथिका सबै लत-कुलतहरू कुनै एक सनक, लहड र बहानामै जन्मिएका हुन् । खोजिबस्छु, त्यस्तै कुनै सनक, लहड, बहाना झ्याप्प आओस् र आफ्नै लतकुलतहरूको फटाक् हत्या गर्न सकूँ । अहँ आएनन् । आजसम्म । आशा त नभनूँ तर समयले त्यस्तो सनक पनि त ल्याउला ।

अनुभव, ज्ञान, क्षमता, हैसियत सबै भुलेर विगत १० वर्षदेखि नितान्त जीविकोपार्जनमा केन्द्रित भएँ । जीविका चल्दै गयो, गइरहला पनि । ती अनेकन गल्तीहरूमा गुम्सिएर, थुनिएर रोगी भएको छु । अब उमेर पनि खस्किसक्यो । बालबच्चा, श्रीमती, आमाबाको जिम्मेवारी झन्झन् बढ्यो । म जहाँको त्यहीँ छु । ती गल्ती जसको पश्चात्तापमै सधैं अलमल-अलमल भएँ । कहिले लाग्यो, गल्ती सुधारेरै मात्र अगाडि बढ्छु । सधैं लाग्यो, गल्ती भुलाएर अगाडि बढ्छु । दुवै हुन पाएन । बिचरा मेरो करिअर सधैं तिनै गल्तीहरूको गल्लीमा घरि यता घरि उता गरिरह्यो । त्यस गल्लीबाट हाइवेमा आजसम्म निस्कन सकेको छैन । यसरी फेरि अर्को भूल गरेँ ।

तपाईंलाई सोध्न मन लाग्यो होला, राजन आज ती गल्तीको कुनै मूल्य छ ? अमूल्य छ तिनको मूल्य । विगत १० वर्षदेखि मूल्य नै चुकाइरहेको छु । कुनै ठेगान छैन कहिले कुन मोडमा के के कति कति मूल्य चुकाएपछि म ती तमाम गल्तीहरूबाट मुक्त हुनेछु । कति गल्तीले जीवनको भेटी नै माग्छन् रे । डरै पो लाग्छ । उमेर छँदै सम्हालिनु पथ्र्यो । आज त उमेरको लक्जरी पनि छैन । शारीरिक अवस्था लगभग डेन्जर जोनतर उन्मुख छ । अब सम्हालिएर खासै केही हुनेवाला पनि छैन ।

स्वाभाविक हो, तपाईंलाई यस्तो लाग्न पनि सक्छ कि राजन गोदार, टेक इट इजी । लिभ इजी । जिन्दगी व्यर्थमा घाटाका चीजहरू सोचीबसी खेर फाल्नु कुनै सत्कर्म होइन । तर, जीवन नाफाघाटाको सम्मि श्रण हो । मैले कहिले नाफा मात्रै हेरेँ । आजकाल घाटा मात्रै हेरिरहेछु । अर्को गल्ती गरिरहेछु ।
गल्ती हरकोही गर्छन् । अति सामान्य विषय हो यो । गल्ती गरिन्छ, त्यसबाटै सिकिन्छ । यस्तो विषयलाई यति धेरै अनावश्यक इस्यु किन बनाएको ? भनेर गाली गर्न पनि सक्नुहुन्छ । तर, जिन्दगीमा इस्यु नै यही बनेको छ । हर क्षण हर ठाउँ यही इस्युले जीवनका अन्य अनन्य इस्युहरूलाई उठ्नै दिएको छैन, म उठ्नै सकेको छैन । आज पनि यदाकदा आशाको कल आउँछ । उठाउन भ्याएको छैन । जहिले पनि आशाको कल मिस्ड भइरहेको छ । जहिले रिसिभ हुन्छ तहिले काम होला । यही एउटा आशा बाँकी छ ।

यी तमाम कारणवश राजन गोदारको सम्भावित सुन्दर करिअर एउटा कुनामा मिल्किएको छ । गुनासो नगरी मूल्य चुकाउँदै छु । हरदिन जिन्दगीको एक टुक्रा भेटी चढाउँछु । जस-जसले जे-जे मेटे पनि कोहीकसैले आफ्नै लागि आफ्नै इतिहास मेट्न सक्दैन ।
मन थियो, अझै धेरै भनूँ । भइहाल्यो, आजलाई नभनूँ है ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.