ग्याङ अफ फाइभ

ग्याङ अफ फाइभ

‘च्याङ्वा है च्याङ्वा

डम्फुले आज क्या भन्छ
जाम, कता जाम, जाम...’
कुनै समय नेपाली जिब्रोमै झुन्डिएर विस्मृतिमा पुगिसकेको यो गीत फेरि उसैगरी चर्चित भयो लामो समयपछि । डीजे राजुले एकदमै फरक टोन र नयाँ बाजाहरूको प्रयोगमा उस्तै मेलोडीमा ‘रिमिक्स’ गरेपछि यो गीत पुनः जीवन्त भएको छ । त्यसपछि सहरका सांगीतिक जमघटहरूमा यो गीत छुटेको पाइँदैन ।

‘रिमिक्स’ मेलोडीमा तन्नेरीहरूले कम्मर मकार्उन थालेको धेरै भइसकेको छ । रिमिक्सकै प्रचलनलाई नियाल्ने हो भने त प्रश्न उठ्नसक्छ कुन रिमिक्स हो र कुन होइन । र्‍यापसहित मल्टिपल इन्स्ट्र्मेन्टहरूको प्रयोगमा पुरानो मेलोडी पस्किने विधिलाई रिमिक्स मान्ने हो भने पनि नेपाली संगीतमा त्यसको इतिहास कम्तीमा डेढ दशकभन्दा बढी हुन पुग्छ ।

रिमिक्सका विभिन्न तरिका छन् । तीमध्ये एक हो— ईडीएम (इलेक्ट्रोनिक्स डान्स म्युजिक) । विभिन्न जमघट, पार्टीहरूमा डिजिटल म्युजिकसँग मिक्स गरेर प्रस्तुत गर्ने विधि हो ईडीएम । यो बनाउने काम डीजेले गर्छन् ।

केही समययता नेपाली म्युजिक क्षेत्रमा निकै चल्तीमा आएको शब्द हो- डीजे । काठमाडौंलगायत सहरी क्षेत्रमा डीजे-एकेडेमीहरू प्रशस्तै खुलेका छन् । यी म्युजिक ‘स्कुल’को मुख्य उद्देश्य डीजे उत्पादन गर्नु हो । एकेडेमीमा म्युजिक सिक्न आउनेको संख्या उल्लेख्य छ । ०७२ देखि शान्तिनगरस्थित ‘स्पार्क डीजे एकेडेमी’ चलाइरहेका सौजन सुवेदी भन्छन्, ‘इडियम सिक्न आउनेको संख्या अहिले बढेको छ । ७÷८ कक्षा पढ्ने विद्यार्थी पनि म्युजिक सिक्न आउँछन् ।’

सुवेदी आफैं पनि डीजे हुन् । ‘डीजे डेविल’ भनेर चिनिने उनी सन् ०१२ देखि यही क्षेत्रमा छन् । सुरुमा उनले बुम एकेडेमीमा म्युजिकको अभ्यास गरेका थिए । लगभग दुई महिना म्युजिक सिकेपछि उनले यो क्षेत्रबारे धेरथोर थाहा पाए । ‘डिजेइङ’ गरेका गीतले उनलाई आनन्द दिन्छ । कहिलेकाहीँ त उनी यस्ता गीत घन्टौंसम्म सुनिरहन्छन् । डीजेहरूले गीतलाई तोडमोड गरेर फरक स्वादमा श्रोता÷दर्शसम्म पुर्‍याउनसक्ने बताउँछन्, उनी । भन्छन्, ‘सेन्टिमेन्टल गीतसमेत हामी नाच्न उपयुक्त हुने बनाइदिन्छौं ।’ डिजेइङ गरिएका गीतमा म्युजिक थपिनुका साथै नयाँ गीतसमेत जोडिन्छ । कुनै बेला त गीत नै ओल्टेपाल्टे हुन्छ ।

सुवेदीजस्तै अर्का डीजे हुन्- प्रतीक भट्टराई (डीजे ट्रिक्स्टर) । लगभग तीन वर्षदेखि उनी विभिन्न कार्यक्रममा डीजे भएर उभिएका छन् । कहिले क्लबमा त कहिले सार्वजनिक कार्यक्रममा उनी सहभागी हुन्छन् । यस क्षेत्रमा लागेर जिन्दगीमा नयाँ योग्यता थपिएको अनुभूति हुन्छ उनलाई । मास्टर्स पढ्दै गरेका भट्टराई म्युजिकका पारखी हुन् । त्यसैले त शिक्षकले पढाउँदै गर्दा उनी प्रायः डिजेइङमा नयाँ ‘टेक्निक्स’ सोच्दै हुन्छन् । दिउँसोभरि काममा जान्छन् । थकाइ लागे पनि बेलुका म्युजिक अभ्यास गर्न शान्तिनगरस्थित स्पार्क एकेडेमीमा पुगेकै हुन्छन् । ‘डीजेमा जति अभ्यास गर्‍यो, उति खारिने हो’, उनले भने, ‘यसमा कल्पनाशीलताको पनि खुबै जरुरी हुन्छ ।’

रहरको पछिपछि

डीजे बन्नु तन्नेरी पुस्ताको एउटा रहर हुनसक्छ । हाल नरदेवी बसिरहेका अमित वैद्य (डीजे टाइसी)ले डिजेइङ गर्न थालेको लगभग तीन वर्ष भयो । उनलाई चल्तीका अन्य गीतभन्दा डिजेइङ गरेका गीत मन पथ्र्यो, सानैदेखि । कार्यक्रममा जाँदा यस्ता गीत बजेको सुन्थे । डीजे बनेर म्युजिकसँग खेल्ने उनको रहर त पुरानै होे । त्यसैले समय मिलाएरै भए पनि उनी म्युजिकको अभ्यास गर्न एकेडेमी पुग्थे । अहिले उनी विभिन्न कार्यक्रममा डीजे भएर उपस्थित हुन्छन् । डिसेम्बरमा हुने ब्याटल अफ डीजेमा उनको पनि उपस्थिति देखिनेछ । पूर्ण रूपमा यसै क्षेत्रमा लागेका वैद्यलाई भविष्यमा राम्रो डीजे बन्ने धोको छ । भन्छन्, ‘अहिले यो क्षेत्र राम्रो हुँदै आएको छ । मान्छेहरूले पनि विस्तारै बुझ्न थालेका छन् ।’

डीजेहरूले दुइटा गीत एकैपटक बजाइरहेका हुन्छन् । एउटा दर्शकले सुन्छ, अर्को डीजेले मात्र हेडसेटमा सुन्छ । बाहिर बजिरहेको गीतमा डीजेले आफूले मात्र सुनिरहेको गीत मिसाइदिन्छ । जुन कुरा दर्शक÷ श्रोताले थाहै पाउँदैनन् ।

यस्ता सिर्जनशील काम मानिसले रहरमै गर्ने हुन् । बाध्यतामा सिर्जनशीलता हराउँछ सायद । सुवेदी रहरैरहरमा यसमा लागे । सुरुमा परिवारले डीजे बन्नु सट्टा अन्य कुनै राम्रो जागिर खान सुझाएका थिए । तर, मान्छेको ‘प्यासन’ त्यत्तिकै कहाँ छुट्थ्यो र ! अरूको कुरा सुनेनन् । यसैमा लागिरहे । पछिपछि उनको म्युजिकप्रतिको लगाव देखेर घरबाट पनि सहयोग हुन थाल्यो ।

भविष्यमा डीजे र प्रोड्युसर दुवै बन्ने इच्छा बोकेका सुवेदीलाई लाग्छ, ‘अहिले यसको भविष्य राम्रो हुँदै गएको छ ।’ केही समय अघिसम्म ‘डीजे’को अर्थ धेरैले बुझेका थिएनन् । समय फेरियो । समयसँगै मानिसका विचार पनि फेरिँदै गए । सहरमा नयाँनयाँ प्रविधि भित्रिएसँगै नयाँ पुस्ता ती प्रविधिसँग अभ्यस्त बन्दैछन् । सुवेदी पनि यसबाट टाढा रहन सकेनन् । उनी अहिले विभिन्न क्लबदेखि कार्यक्रमसम्म डीजे भएर पुग्छन् । नेपालका प्रायः सहरमा उनी डिजेइङ गर्न पुगेका छन्, दर्शकलाई मनोरञ्जनमा झुमाएका छन् । डिजेइङ गर्नु एउटा टेक्निक हो । ‘डिजहरूले दुइटा गीत एकैपटक बजाइरहेका हुन्छन् । एउटा दर्शकले सुन्छन् भने अर्को डीजेले मात्र हेडसेटमा सुन्छ’, उनले भने, ‘बाहिर बजिरहेको गीतमा डीजेले आफूले मात्र सुनिरहेको गीत मिसाइदिन्छ । जुन कुरा दर्शक÷ श्रोताले थाहै पाउँदैनन् ।’

डिजेइङको आकर्षक कुरा भनेकै म्युजिकभित्र खेलिने टेक्निक हो । त्यसैले पनि यसमा लाग्नेहरू बढिरहेकै छन् । यहाँ थरीथरीका जुक्ति अपनाएर मोबाइल गेम खेलेजस्तै म्युजिक वा शब्दसँग खेलिन्छ । धेरैले यो तरिकालाई मन पराउँछन्, केहीलाई मन पर्दैन । जे होस्, कार्यक्रममा दर्शक उफार्न र मनोरञ्जन दिन डीजेको भूमिका उल्लेख्य हुन्छ ।

नेपालमै पहिलो...

नेपालमा डीजेको संख्या बढिरहँदा पनि यससम्बन्धी प्रतियोगिता भएको सुनिँदैन । कहिलेकाहीँ क्लबहरूले दर्शकलाई मनोरञ्जन दिन डीजेसहितका कार्यक्रम सञ्चालन गर्छन् । तर, यसलाई लिएर ठूल्ठूला ‘शो’ भएको देखिँदैन । यसपालि माहोल अलि बेग्लै छ । यही १६ मंसिरमा नेपाल र गोवाबीच दरबारमार्गस्थित देजाबु क्लबमा डीजे कम्पिटिसन हुँदैछ । यसमा नेपालबाट पाँचजनाले भाग लिएका छन् । कार्यक्रममा डीजे डेभिल, ट्रिक्स्टर, जे वाउ, टाइसी, इभिल सहभागी हुँदैछन् ।
‘क्रियटो ए टु जेड’ले आयोजना गर्ने उक्त कार्यक्रम एक दिनको हुनेछ । ‘यो नेपालको पहिलो ब्याटल अफ डीजे हो’, कार्यक्रमका आयोजक सायर क्षेत्री भन्छन्, ‘विदेशमा यस्ता कार्यक्रम भइरहे पनि हाम्रोमा भएको थिएन । अब सुरु भयो ।’ कार्यक्रमका लागि झन्डै साठी लाखदेखि एक करोड रुपैयाँ खर्च हुने उनको अनुमान छ ।

नेपालबाट भाग लिएकामध्ये तिनै एक पात्र हुन्- भट्टराई । यसका लागि हिजोआज उनको मेहनत बढेको छ । अचेल प्रायः उनी एकेडेमीतिरै हुन्छन् । दिउँसोभरि विभिन्न अभ्यास गर्छन्, नयाँ टेक्निक प्रयोग गर्छन् । कार्यक्रमकै लागि दैनिक तीन घन्टा अभ्यासमै खर्चिरहेका छन् । त्यसो त अघिपछि अभ्यास गर्थे, विभिन्न कार्यक्रमा हिँड्थे । महिनाको दुईतीनवटा कार्यक्रममा उनको सहभागिता हुन्थ्यो । यो अरू पनि देशका प्रतिस्पर्धीसँग पहिलोपटक नेपालमै हुने भएकाले विशेष रहने उनले बताए । उक्त कार्यक्रममा बिट म्याचिङ, मिक्सिङ, वर्ड प्ले, स्क्राचिङ जस्ता थुप्रै क्षमता देखाउनुपर्ने उनले बताए।

भट्टराईजस्तै व्यस्त छिन्, जोस्लिन राई (डीजे जे वाउ) । कार्यक्रम नजिकिँदै गर्दा आफूहरू कसरी राम्रोसँग प्रस्तुत हुने भन्ने कुराले उनी नियमित अभ्यासरत छिन् । कार्यक्रम फगत मनोरञ्जनात्मक मात्र नहुने, बरु प्रतिस्पर्धा हुने भएकाले धेरै मेहनत गरिरहनु परेको उनको भनाइ छ । क्लास नै लिएर यो क्षेत्रमा हात हालेको भर्खरै पाँच महिना भयो राईको । यो बीचमा उनले धेरै कार्यक्रममा सहभागिता जनाइसकेकी छन् ।

डीजेको कमाल

बनिसकेका गीतलाई विभिन्न टेक्निक प्रयोग गरेर नयाँ स्वादमा पस्किने काम गर्छन् डीजेहरूले । उनीहरूको काम भनेकै टेक्निकहरूमा खेल्ने हो । यसमा ‘बेसलाइन’, ‘की’ जस्ता कुराहरू मिलाउनुपर्छ । कतिपय अवस्थामा दुई गीतलाई जोड्नुपर्छ । यसरी जोड्दा गीतको शब्दहरू मिसिनु हुँदैन । एउटा सकिने बित्तिकै अर्को सुरु हुनु पर्‍यो, बजिरहेको गीतको शब्दबाटै अर्को गीत पनि बज्नु पर्‍यो । मानौं, कुनै गीत ‘जुध्नु भएन’मा गएर टुंगिन्छ भने डीजेका काम गीतलाई रोकिन नदिन ‘जुध्नु भएन’ भन्ने शब्दबाट अर्को गीत सुरु गरिन्छ ।

पछिल्लो समय सांस्कृतिक कार्यक्रमहरूमा यस्ता गीतहरू सुन्न पाइन्छ । डीजेहरूले दर्शकहरूलाई झुमाउन गीतमाथि विभिन्न प्रयोग गरिरहेका हुन्छन् । भट्टराई भन्छन्, ‘गीतको बीचबीचमा ‘इफेक्ट’ खेलाउनेदेखि गीतमा ‘हटक्यु’ राखेर खेलाउनुपर्छ ।’ बिट म्याचिङ, ड्रपिङ वान, मिक्सिङ, वर्ड प्लेजस्ता कुरा यसभित्र आउँछन् । राई भन्छिन्, ‘डीजेको क्षमता नै यही हो । दुइटा फरक स्लो गीत र फास्ट गीतलाई पनि उस्तै बनाएर हामी लगातार एउटै गीत जसरी बजाइदिन सक्छौं ।’

गीतमा डीजेहरूले कहिलेकाहीँ ड्रमजस्ता म्युजिक पनि थपिदिन्छन् । रमाइलो वातावरण छ भने त्यहाँ मान्छेहरूलाई थप मनोरञ्जन दिन उनीहरूले अनेक हत्कण्डा अपनाउँछन् । विशेषगरी क्लबहरूमा यस्तो दृश्य देखिन्छ । मोबाइलमा भएका गीत बजाउनु आजको पुस्तालाई कुनै नौलो कुरै भएन । त्यसो भए सामान्य मान्छे र डीजेबीच के फरक भयो त ? डीजेहरू गीत बजाउने मात्र नभएर गीतभित्रै स्वाद थप्ने पनि काम गर्छन् । राई भन्छिन्, ‘एउटा सामान्य गीत चार मिनेटको हुन्छ । तर, यो चार मिनेटभित्र हामी नरोकिईकन थुप्रै गीत बजाइदिन सक्छौं ।’ डीजेहरू नरोकिईकनै लगातार गीत बजाएर दर्शकलाई झुमाउन सक्छन् ।

यसरी डिजेइङ गर्दा पुस्ताअनुसार गीतलाई परिवर्तन गर्न सकिन्छ । शब्द भने उही नै रहन्छ । एउटै गीतलाई नयाँनयाँ तरिकाले प्रस्तुत गर्नु डीजेहरूको शैली हो । यसमा सिर्जनशीलता र भावनाको भरपूर प्रयोग हुने बताउँछन् वैद्य ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.