आमिर किन उठाउँछन् सामाजिक मुद्दा ?

आमिर किन उठाउँछन् सामाजिक मुद्दा ?

सामाजिक मुद्दालाई निरन्तर उठाइरहने अभिनेता हुन्, आमिर खान । बलिउडमा पछिल्लो समय उनका दंगल, सेक्रेट सुपरस्टारजस्ता फिल्मको निकै तारिफ भएको छ । उनीबारे निकै अफवाह पनि फैलिने गर्छन्, बेलाबेलामा । खासगरी फिल्मको मागअनुसार शारीरिक बदलाव ल्याउन सक्नेमा पनि उनी चर्चित छन् । फिल्मअनुसार बदलिरहने गेटअप र उनको आमजीवनभन्दा उनले फिल्ममा उतारेका सामाजिक मुद्दाहरू छलफलको विषय बन्नु उपयुक्त हुन्छ ।

१४ मार्च सन् १९६५ मा मुम्बईको मुस्लिम परिवारमा जन्मिएका आमिरले पहिलोपटक १९७३ मा ‘यादों कि बारात’बाट बालकलाकारका रूपमा फिल्मी करिअर सुरु गरे । ‘कयामत से कयामत तक (१९८८)’, ‘राजा हिन्दुस्तानी (१९९६)’ र लगान (२००१) बाट सर्व श्रेष्ठ अभिनेता पुरस्कार जिते । २००७ मा बनेको ‘तारे जमिन पर’ आफैंले निर्देशन गरेर सर्व श्रेष्ठ निर्देशकको अवार्ड पनि हात पारे । रंग दे वसन्ती, थ्री इडियट्स, पीके, दंगल र सेक्रेट सुपरस्टारजस्ता फिल्म बनाएर बेग्लै छाप छाडे ।

९० को दशकमा राजा हिन्दुस्तानीजस्ता हिट फिल्म दिएका उनको फिल्मी यात्रा सन् २००० पछि मोडिएको देखिन्छ । २००१ मा आमिर खान प्रोडक्सन खोलेर ‘लगान’ बनाए । यसले आमिरलाई चर्चाको शिखरमा पुर्‍यायो । भारतीय किसानको बारेमा बनेको लगान तेस्रोपटक ओस्कारको उत्कृष्ट अन्तर्राष्ट्रिय फिल्म पुरस्कारका लागि छानियो । त्यसपछि उनले २००६ मा ‘रंग दे वसन्ती’ बनाए । २००९ मा थ्री इडियट्स बनाएर गलत शिक्षा पद्धतिबारे प्रश्न उठाए ।

आमिरलाई मात्रै सामाजिक मुद्दामा किन फिल्म बनाउनुपर्ने ? किन उनी बलिउड नगरीमा फरक सिनेमा बनाउँछन् ? फिल्मसँग समाजको घनिस्ठ साइनो किन गाँस्छन् ? यो प्रश्न सिनेक्षेत्रमा बेलाबेला उठ्ने गर्छ ।

आमिरलाई मात्रै सामाजिक मुद्दामा किन फिल्म बनाउनुपर्ने ? किन उनी बलिउड नगरीमा फरक सिनेमा बनाउँछन् ? फिल्मसँग समाजको घनिष्ठ साइनो किन गाँस्छन् उनी ?

व्यक्तित्व निर्माणमा सामाजिक प्रक्रिया महत्वपूर्ण रहन्छ । आमिर त्यस्तो बन्नुमा उनको बाल्यकाल र उनी बाँचेको समाजसम्म पुग्नुपर्ने हुन्छ । एकपटक उनी आफ्ना साथीसँग ‘तँ’ सम्बोधन गर्दै टेलिफोनमा बोल्दै थिए । उनकी आमा जीनत हुसैनले नजिकै आएर भनिन्, ‘तँ भनेर बोल्न कसले सिकायो तिमीलाई ? ’ त्यसपछि आमिर चुप लागे । यसबाट के देखिन्छ भने उनको बाल्यकाल राम्रो संस्कारमा हुर्कियो । उनका बुवा ताहिर हुसैन एक फिल्म निर्माता थिए । उनका काका नासिर हुसैन पनि निर्माता र फिल्म निर्देशक थिए । भारतका पूर्वराष्ट्रपति डा. जाकिर हुसैनका वंशज हुन् उनी । सम्पन्न परिवारमा जन्मिएका उनी सानैदेखि संवेदनशील र सुसंस्कृत भएको अनुमान लगाउन सकिन्छ ।

आमिरको जीवनमा २०१२ देखि अर्को नयाँ मोड थपिएको देखिन्छ । यसले उनलाई सामाजिक मुद्दातर्फ केन्द्रित बनायो । आमिरले २०१२ मा ‘सत्यमेव जयते’ नामक रियालिटी शो सञ्चालन गरे । नेसनल दूरदर्शनका साथै स्टार नेटवर्कको विभिन्न च्यानलबाट प्रसारित उक्त कार्यक्रम रातारात चर्चित भयो । कार्यक्रममार्फत उनी भारतीय समाजको कुरीतिविरुद्ध केन्द्रित भए । महिला हिंसा, बाल यौनशोषण, दाइजो प्रथा, अपांगता, घरेलु हिंसा र छुवाछूतजस्ता सामाजिक मुद्दामा उनको टिम केन्द्रित भयो ।

दुई वर्षसम्म सञ्चालन भएको उक्त कार्यक्रममार्फत उनले निकै सकारात्मक प्रतिक्रिया पाए । सबैभन्दा महत्वपूर्ण विषय उनले समाजसँग अझ नजिक हुने अवसर पाए । कतिपय समीक्षकले सो कार्यक्रमलाई एक कार्यक्रममात्रै नभई मानिसको सोच बदल्ने आन्दोलनका रूपमा समेत लिए । कैयौं बलिउडका हस्तीहरूले सत्यमेव जयतेलाई दशककै सर्व श्रेष्ठ कार्यक्रम भन्दै आमिरको उक्त कार्यक्रमले देशमा क्रान्ति नै ल्याउनसक्ने बताए ।

सत्य मेव जयतेको एक शृंखलामा उनी नारीवादी सामाजिक अभियन्ता कमला भासिनसँग देखिए । भासिनले आमिर खानसँग भनेकी छन्, ‘भारतमा लाखौं किसानले आत्महत्या गरे, त्यसका दुई कारण छन् । एउटा गरिबी, अर्को पुरुषत्व । त्यो पुरुषले सोच्यो ‘म कस्तो पुरुष हुँ ? मैले आफ्नो बच्चा पाल्न सकिनँ ? त्यसपछि आत्महत्या गरे । त्यस बेला कुनै पनि महिलाले आत्महत्या गरेनन् ।’ आमिर कार्यक्रममा एक बौद्धिक कार्यक्रम प्रस्तोताका रूपमा उभिएका थिए । उनी कैयौं कार्यक्रममा पीडितसँगै रोए पनि । फरकफरक विषयलाई दर्शकमाझ पस्किएर समाजसँगको दूरी नजिक बनाइरहे।

उनी बेलाबेलामा भेष बदलेर ‘सरप्राइज भिजिट’मा निस्कन्छन् । भारतका विभिन्न स्थानमा घुमेर जानकारी लिन्छन् । घन्टौं आफूसँगै हिँडिरहेका सुपरस्टारबारे आममानिस अनभिज्ञ हुन्छन् । जब आफ्नो असली रूप देखाउँछन्, मानिसहरू छक्क पर्छन् । त्यसपछि आमिर गाउँका मानिसलाई प्लेन चढेर आफ्नो फिल्म हेर्न निम्तो दिन्छन् । साथै उपहारस्वरूप सुनको औंठी दिएर हिँड्छन् ।


सत्यमेव जयतेबाट समाज र मानिसलाई हेर्ने आफ्नो नजर बदलिएको आमिरले बताएका थिए । उनले एक टेलिभिजन अन्तर्वार्तामा भनेका छन्, ‘विभिन्न स्थानमा गएर मैले सच्चाइलाई गहिराइमा देखेँ । कैयौं मानिसका कथा बुझेँ । समाजसँग अझ नजिक जोडिएँ ।’

बलिउडको फिल्म नगरीमा कैयौं भेटरान कलाकार छन् । सबै आआफ्नै स्थानमा स्टार छन् । तर, आमिरमात्रै त्यस्ता कलाकार हुन्, जसले सामाजिक मुद्दाहरू निरन्तर उठाइरहेका छन् । उनी कहिले शिक्षापद्धतिबारे फिल्म बनाउँछन् भने कहिले धर्मको बारेमा त कहिले महिलाको विषयमा । सन् २००० पछि बनेका उनका चर्चित फिल्महरू एक ठाउँमा राखेर हेर्दा उनी अभिनेता मात्रै नभई समाज सुधारक एक अभियन्तासमेत रहेको भान हुन्छ।

आमिर बजार र मानवीयताको बीचमा बसेर कला साधना गर्ने कलाकारभन्दा अन्यथा हुँदैन । उनी बजारलाई पूर्णत: निषेध गर्दैनन् । र, मानवीयतालाई त्याग्दैनन् पनि । पैसाका लागि जस्तो पनि फिल्म खेल्नेमध्येका अभिनेता होइनन् उनी । बजारमार्फत सामाजिक मुद्दा करोडौं दर्शकमाझ पुर्‍याउँछन् । रोमान्स र फाइटवाला फिल्म पनि बेलाबेलामा खेल्छन् । त्यही बजारु फ्रेममै बसेर समाज उपयोगी फिल्महरू बनाउन उनी माहिर छन् । यस अर्थमा उनी ‘डाइनामिक’ कलाकार हुन्।

फिल्मलाई साहित्यको अंग नमान्नेहरू छन् । तर, आमिर कविता पढ्छन् । भारतीय कविहरूसँगै मराठी भाषामा लेखिएका सुन्दर कविताहरू उनी पढ्छन् । यसबाट समाजको अझ गहिराइमा पुग्न सकिने बताउँछन् उनी ।

केही वर्षअघि भारतमा मुस्लिम समुदायमाथि दुव्र्यवहार बढेपछि उनले भारतीय समाज असहिष्णु बन्दै गएको बताएका थिए । उनका धारणा बाहिर आएपछि आमिरले भारत छाड्न लागेको भनी प्रचार गरियो । त्यसपछि उनले भनेका थिए, ‘मातृभूमि मेरो आमा हो । ब्रान्ड होइन । मेरी आमालाई कुनै पनि दृष्टिबाट म ब्रान्ड देख्नै सक्दिनँ ।’ त्यसपछि त्यो आरोप सेलायो । यी बौद्धिक अभिनेताको भारतबाहिर कुनै घर छैन ।

उनी विज्ञापन धेरै गर्दैनन् । एक वा दुई वर्षमा एउटा फिल्म बनाउँछन् । अवार्ड समारोहमा जाँदैनन् । अवार्ड समारोह उनलाई प्रायोजित लाग्छ । फिल्म हिट हुनुमा आफ्नो कारण मान्दैनन् । लेखक र डाइरेक्टरका कारण भएको बताउँछन् । उनी जुनसुकै ठाउँमा रोइदिन्छन् । आफ्नो इमोसन लुकाउँदैनन् । ‘म धेरै रुन्छु’, उनी सहजै स्वीकार्छन् । इमोसन लुकाउन आउँदैन भन्छन् उनी ।

मानिस खुला हुनुपर्छ । मानिसको भित्र जे छ, त्यो बाहिर देखिनुपर्छ भन्ने मान्यता राख्छन् उनी । भारतीय संस्कृतिको प्रभावबाट नेपाल मुक्त छैन । भारतीय संस्कृति दसजगा पार गरेर नेपालका घरघरमा भित्रिरहकै छ । आमिरका फ्यानहरू नेपालमा धेरै छन् । उनको नयाँ फिल्मको व्यग्र प्रतीक्षा गरेर हेर्ने दर्शकको कमी छैन । उनका सकारात्मक पक्षबाट केही सिक्न सकिन्छ । त्यसो त उनको केही दोष पनि छन् । अरूभन्दा फरक बाटो रोजेर बलिउडमा स्थान सुरक्षित राख्ने उनको भित्री योजना पनि हुनसक्छ ।

प्राय: नेपाली कलाकार घरदेखि सुटिङस्थल सुटिङदेखि घर यही ब्रह्माण्डमा घुमिरहेका हुन्छन् । समाजसँग कुनै पनि साइनो राखेको देखिन्न । नेपाली फिल्ममा समाजको असली चित्र नदेखिनु समाजसँग कलाकारको साइनो पातलिनुले हुनसक्छ । समाजशास्त्री चैतन्य मिश्रले भनेका छन्, ‘समाज बुझ्न साताको एकपटक सार्वजनिक यातायात चढ्नुपर्छ ।’ तर, हाम्रा सिनेकर्मीहरू थाहा छैन, कति दशकदेखि सार्वजनिक यातायात चढेका छैनन् ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.