फैसलाको सामाजिक प्रभाव

फैसलाको सामाजिक प्रभाव

 

सर्वोच्च अदालतले मंगलबार बोक्साबोक्सी र भूतप्रेतको अस्तित्व नहुने भन्दै यसका नाममा हुने क्रियाकलापविरुद्ध सरकारलाई कदम उठाउन आदेश दिएर ऐतिहासिक निर्णय गरेको छ । धामीझाँक्रीले अन्धविश्वास फैलाएर त्यसैको आडमा शोषण गरिरहेकाले त्यस्तो क्रियाकलापमाथि नियन्त्रण गर्न सर्वोच्चले सरकारको ध्यानाकर्षण गराएको हो ।

धामीझाँक्रीले ‘बोक्सी’ ठहर गरेपछि चितवनकी ठेगनीदेवी महतोका छिमेकीले २०६८ फागुन ५ गत महतोलाई आगो लगाई दजनौं प्रत्यक्षदर्शीसामु हत्या गरेको सन्दर्भमा यो निर्णय आएको हो । सर्वोच्चको आदेशमा ‘यो सन्देश सोझो रूपमा जनतासमक्ष पु‍र्‍याइनुपर्छ’ उल्लेख भएबाट अब जादु-टुनामुना र तन्त्रमन्त्र भन्दै उपचारका नाममा दुनियाँलाई ठग्नेहरूसमेत कानुनी परिधिभित्र आउने अपेक्षा गर्न सकिन्छ ।

भौतिक विकास र समृद्धितर्फ अघि बढिरहे पनि नेपालका गाउँसहरमा पुराना अन्धविश्वासका अनेक स्वरूप जिउँदै छन् । ‘पढेलेखेका’ मान्छेदेखि पदप्रतिष्ठा हासिल गरेका व्यक्तिसमेत व्यावहारिक, आर्थिक र स्वास्थ्य समस्या पर्दा धामीझाँक्री र ‘जान्ने’ कहाँ अझै जाँदैछन् । यता अन्धविश्वासमा टिकेको धामीझाँक्री पेसा कतिका लागि कमाइको राम्रो स्रोत बनेको छ । गाउँघरमा ब्यानर नराखी ‘मुखैमार्फत’ चल्ने यो ठगी पेसा अहिले सहरबजारमा ब्यानर राखेर मात्र होइन, मिडियामा विज्ञापनै गरेर खुलेआम हुने गरेको छ ।

बोक्सी र डायनप्रथा धामीझाँक्रीकै उत्पादन हो । नेपालका खासगरी मधेस-तराईमा बोक्सी प्रथा डरलाग्दो रूपमा जरा गाडेर बसेको छ । यदाकदा कमजोर, गरिब र झुम्रेझाम्रे पुरुषलाई ‘बोक्सा’ भनेर कुटपिट गर्ने गरेको भए पनि टुनामुना गरेको दाबी गर्दै र बोक्सी भन्दै महिलामाथि हिंसा हुने गरेको छ । कसैका गाईभैंसीले दूध नदिए वा गाईभैंसी बिरामी भए, मान्छेलाई रोग लागे वा कसैको अकस्मात् मृत्यु भएमा धामीझाँक्री बोलाएर झाँक्रीका मुखबाट समाजको कुनै कमजोर महिलालाई बोक्सी करार गर्ने गरिन्छ । बोक्सी करार गरेपछि बोक्सी भनिने व्यक्तिमाथि समाजका व्यक्तिले जस्तोसुकै अत्याचार र यातनासमेत दिने गर्छन् । ‘बोक्सी’ करार गरिएको व्यक्तिलाई फलाम तताएर शरीर डाम्ने, दिसापिसाब खुवाउनेदेखि आङै सिरिङ्ङ हुने खालका हिंसा थोपर्ने गरिएको छ । ‘आरोपित’ लाई नांगै हिँडाउने, योनीमा चक्कु छिराउने, झुन्ड्याउने र जिउँदै जलाउने घटनाका समाचार बेलाबेला बाहिर आएका छन् ।

बोक्सीका नाममा एकल, विधवा, वृद्ध, असहाय, राता आँखा भएका, कपाल लट्टा परेका र गरिब महिला मात्रै यस्ता हिंसाका सिकार हुने गरेका छन् । तर समाजबाट बहिस्कृत हुने डरमा यस्ता हिंसा र अत्याचारलाई लुकाएरै बस्न बाध्य छन्, पीडित महिला । अवस्था कतिसम्म डरलाग्दो छ भने भने गत असोजमा वीरगन्जकी महिला अधिकारवादी राजकुमारी उपाध्याय स्वयं बोक्सीको आरोपमा निर्घात् कुटिइन् ।

जागिरे प्रहरी नै उनलाई कुट्नमा सामेल भेटिए । तराई क्षेत्रमा कुनै महिलाको हुर्मत लिनुपर्‍यो भने उनलाई बोक्सीको आरोप लगाइदिने चलन सामान्य हो । अन्धविश्वास कति जकडिएको छ भने बोक्सीका नाममा आफ्नै छोराले आमा कुटेका छन्, आमाले छोरीलाई घरबाट लखेटेका छन् । हिंसाका सैयौं यस्ता दृष्टान्त छन् । तराई-मधेसका प्रत्येक गाउँमा बोक्सीको आरोपमा दुव्र्यवहार खेप्नुपरेका पाँचदेखि आठजना महिला भेटिन्छन् ।

मुलुकी ऐनले बोक्सीजन्य हिंसामा कठोर दण्डको व्यवस्था गरेको छ । तर अन्धविश्वासमा आधारित यो कुप्रथा न्यूनीकरण गर्न र हटाउन अदालतले आदेश दिए झैं विद्यालयको पाठ्यक्रममै व्यवस्था गर्न र सञ्चारमाध्यममार्फत व्यापक प्रचारप्रसार गर्न जरुरी छ । त्यस्तै, स्थानीय स्तरका अभियन्ता, शिक्षक र जनप्रतिनिधिलाई नै यस्ता जघन्य हिंसाविरुद्ध परिचालित गरिनुपर्छ । अदालतले व्याख्या गरेजस्तै बोक्सी प्रथाविरुद्ध मात्र होइन, त्यसको कारकको रूपमा रहेको धामी÷झाँक्री प्रथाविरुद्ध राज्य, कानुनी प्रणाली र न्याय व्यवस्था उभिन सक्नुपर्छ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.