तीनपुस्ते बारा : 'होनचा' को १०० वर्ष

तीनपुस्ते बारा : 'होनचा' को १०० वर्ष

‘यहाँको बारा र पिरो आलु खायो भने रुघा निको हुन्छ ।’सय वर्ष पुरानो नेवारी खाजा-पसल ‘होनचा’को ‘फेमस’ बाराको तारिफमा ललितपुर, इमाडोलका शिव प्रधान यसो भन्दै थिए । उनी ‘होनचा’का नियमित ग्राहक हुन् । नेवारी समृद्ध खाद्य संस्कृतिको महत्वपूर्ण परिकार हो— बारा । यसलाई नेपालको ‘ब्रान्डेड’ खानेकुरा भनिदिए हुन्छ । आफ्ना विशेष परिकारले सय वर्षभन्दा बढी समयदेखि ‘होनचा’ ग्राहकको सेवामा छ ।

ललितपुरको पाटन संग्रहालयको विपरीततिर रहेको सानो गल्लीको मुखैमा एउटा पुरानो भवन छ । यही भवनको तल्लो तलामा छ, होनचा । आइतबार ३ बजे त्यहाँ होटल छिर्ने र बाहिरिनेको बाक्लो भीड थियो । बारा बनाउँदा ताउबाट निस्किएको बाफ बाहिर सडकसम्म रङमङिएर आइपुगेको थियो । कोही-कोही आँखा मिच्दै भित्र पसिरहेका थिए ।

भित्र सात-आठवटा टेबल÷कुर्सी लहरै मिलाएर राखिएका छन् । ठूला अक्षरमा परिकारको मूल्य लेखेर भित्तामा टाँसिएको छ । दुई ठाउँमा ‘आफ्नो सामानको सुरक्षा आफैं गर्नुहोला’ भन्ने सूचना लेखेर ग्राहकलाई सजग गराइएको छ, किनभने यहाँ भीडभाड हुन्छ । गर्मी नहोस् भनेर राखिएका दुइटा ‘फ्यान’ पनि निकै पुराना भइसकेका छन् । ढोकैनेर एउटा फ्रिज छ । थरीथरी परिकार राखिएका भाँडाहरू छन् । एकजना महिला निरन्तर बारा बनाइरहेकी छन् । तीनजना कामदार खाजा ‘सर्भ’ गर्न र जुठा भाँडा उठाउन व्यस्त छन् । खाने ग्राहकदेखि काम गर्नेसम्म सबैजना हतारमा छन्, होनचामा ।

एक सय वर्षभन्दा अघि पाटनका किसलाल व्यञ्जनकारले ‘होनचा’ खोलेका थिए । अहिले यो खाजाघर व्यञ्जनकार परिवारको तेस्रो पुस्ताको काँधमा छ । किसलालका नाति किरण र नातिनी बुहारी रोजिनाले परिवारको विरासत धानिरहेका छन् । केही समय अघिसम्म किसलालका अन्य दुई नातिनी पनि यहाँ सघाउँथे । अहिले उनीहरूलाई आफ्नै व्यवहारले थिचेको छ । ‘दिदीहरू अहिले यहाँ आउन छाडेकाले रोजिना र मैले होटल चलाइरहेका छौं’, किरणले भने ।

नेवारी समृद्ध खाद्य संस्कृतिको महत्वपूर्ण परिकार हो- बारा । यसलाई नेपालको ‘ब्रान्डेड’ खानेकुरा भनिदिए हुन्छ । आफ्ना विशेष परिकारले सय वर्षभन्दा बढी समयदेखि ‘होनचा’ ग्राहकको सेवामा छ ।

काठमाडौं उपत्यकाका सबैभन्दा पुराना खाजाघरमध्ये एक होनचामा किरणका बाबु पूर्णले पनि आफ्नो सम्पूर्ण जिन्दगी खन्याए । अहिले बाउबाजेको बिँडो थामिरहेका किरणले होनचाको खास जन्ममिति आफूहरूलाई थाहा नभएको बताए । ‘पाटनका बूढापाका पसल एक सय १० वर्षभन्दा पुरानो भएको बताउँछन्’, उनले भने, ‘कोही-कोही त होनचालाई उपत्यकाकै पुरानो होटल पनि भन्छन् ।’

किसलाल सात वर्षको छँदा उनका आमाबा बिते । उनका दुई दाजुभाइ थिए । ललितपुरमा जग्गाजमिन त थियो तर पैसा कमाउने अर्को बाटो थिएन । नाङ्लोमा मालपुवा बेचेर घरको खर्चबर्च जोहो गर्थे उनी । एक दिन मालपुवा बेच्दै हिँड्ने क्रममा पाटनका एक बासिन्दाले उनलाई आफ्नो घरमा बोलाए र होटल खोल्न सुझाए । उनी त्यति बेला १२ वर्षका थिए । त्यसपछि उनले कृष्ण मन्दिरछेउ होटल खोले । किसलाललाई होनचा पनि भन्थे मान्छेहरू । उनको पसललाई होनचाको पसल भन्न थालियो ।

त्यति बेला यो होटलमा चटामरी, बारा, सेल, तरकारी पाक्थे । कोठा बहाल कम तिर्नुपथ्र्याे । कहिले त तिर्नु नै पर्दैनथ्यो । घरभेटीकहाँ हुने विभिन्न भोजमा किसलालले मासु उपलब्ध गराइदिन्थे । त्यसैलाई कोठाभाडा मानिन्थ्यो । होटलमा किसलाल र उनकी श्रीमती काम गर्थे । ‘हाम्रा बाजेबज्यै मिलेर यो पसल चलाइरहेका थिए’, किसलालकी नातिनी मेरिना व्यञ्जनकारले भनिन्, ‘मैले आमाबाले होटल चलाएको देखेँ । त्यति बेला यहाँ टेबल, कुर्सी थिएनन् । मान्छेहरू चकटी र सुकुलमा बसेर खाने गर्थे । पछि बाले यहाँ सिमेन्टका टेबल, कुर्सी बनाउनुभएको थियो।’

मेरिनाले बाजेको पालामा मान्छेहरूले १० पैसा तिरेपछि टन्न बारा खाएर जाने गरेको सुनेकी छन् । ‘मेरी आमा यहाँ १० पैसामा बारा पाइने बताउनुहुन्थ्यो’, उनले भनिन् । अहिले यहाँ एउटा सादा बाराको ४० रुपैयाँ पर्छ । अन्डा हाल्यो भने बाराको भाउ बढ्छ र पुग्छ ५० रुपैयाँ । होनचाले विदेशी पर्यटकलाई भने हरेक परिकारमा १० रुपैयाँ बढी लिने गरेको छ ।

२०४६ सालसम्म यहाँ दाउरा र स्टोभ बालेर खानेकुरा पकाइन्थ्यो । पूर्ण व्यञ्जनकार मास उसिनेर बारा बनाउँथे । खानेकुरा पकाउने मात्र हैन, पसलको हिसाबकिताब पनि उनी नै राख्ने गर्थे । ‘उहाँले जुवातासमा पैसा खर्च गर्ने, हिसाब किताब नदेखाउने गर्न थालेपछि मेरी आमा पुनमायाले पसलको सम्पूर्ण जिम्मेवारी लिनुभयो’, मेरिनाले भनिन् । २०७२ सालको भूकम्पपछि पुनमाया बिरामी परिन् । ७० वर्षीया उनी अहिले पसल आउँदिनन् ।


अहिले होनचामा व्यञ्जनकार परिवारबाहेक तीनजना कामदार छन् । दिउँसो लगभग १० बजेदेखि बेलुका ७ बजेसम्म यहाँ मान्छेको कल्याङमल्याङ गुञ्जिरहन्छ । बारा बनाउने जिम्मा धेरैजसो रोजिनाको हुन्छ । उनको हातको बारा मीठो हुन्छ भन्छन् ग्राहक । होनचाको बारामात्र होइन’ कचिला, आलु, छोइला, भुटन, सुकुटी, झोल मासुलगायत परिकार पनि ग्राहकले असाध्यै रुचाउने गरेका छन् । साहित्यकार कुमार नगरकोटी होनचाका पुराना ग्राहक हुन् । ‘यहाँका हरेक परिकार फेमस छन्’, उनले भने, ‘बारा र पिरो आलु होनचाका सिग्नेचर परिकार हुन् ।’

होटलमा दैनिक २० केजी जति मासु खपत हुने किरण बताउँछन् । ‘पाँच÷छ क्रेट अन्डा लाग्छ’, उनी भन्छन्, ‘दैनिक १५÷२० हजार रुपैयाँ आम्दानी हुन्छ ।’


राजा वीरेन्द्र बारा, आलु र छोइला खान यहाँ आउने गरेको मेरिनाले सुनेकी छन् । ‘हाम्रो बा राजा वीरेन्द्र यहाँ खाजा खान आउने गरेको सम्झनुहुन्थ्यो’, उनले भनिन्, ‘उहाँ आदर्श कन्या निकेतन स्कुलअगाडि गाडी रोकेर आउनुहुन्थ्यो रे । मैलेचाहिँ दरबारका कर्मचारी राजाले पठाएको भन्दै खाजा किन्न आएको देखेकी छु ।’

मेरिनाका अनुसार सन्त नेता कृष्णप्रसाद भट्टराई पनि होनचाका ग्राहक थिए । ‘अरू नेता पनि आउँथे’, उनले भनिन्, ‘अहिले कलाकारहरू थुप्रै आउँछन् । नीर शाह पहिले आउनुहुन्थ्यो, अहिले नआएको धेरै भयो । अहिलेचाहिँ आर्यन सिग्देल आइरहनुहुन्छ।’

होनचाको स्वादले विदेशीहरूलाई पनि तान्ने गरेको छ । आइतबार होनचामा भेटिएका ब्रिटिस नागरिक जोन डेभिस भन्दै थिए, ‘मलाई मेरा केही साथीले यहाँको मीठो खाजा खान सिफारिस गरेका थिए । त्यही भएर यहाँ आएको हुँ । यहाँका सबै परिकार मीठा छन् तर पिरोचाहिँ अलि बढी हुँदो रहेछ ।’ मेरिनाका अनुसार कहिलेकाहीँ विदेशीहरूले कृष्ण मन्दिर छेउ आएर बाटोमा हिँड्दै गरेका नेपालीलाई होनचा देखाइदिन आग्रह गर्छन् ।

दुई वर्षअघि नाकाबन्दीका बेला होनचा लगभग एक महिना बन्द भयो । ‘होनचाको सयवर्षे इतिहासमा पहिलोपटक यति लामो समय बन्द भएको हो’, किरणले सम्झिए । त्यसपछि भने उनीहरूले पसलको एक छेउमा चुलो बनाए र दाउरा किने । त्यसपछि होनचाले फेरि ग्राहकलाई स्वाद पस्किन थाल्यो।

किरणका अनुसार पहिले आगोमा पकाएको बारा सालको पातको टपरीमा दिने गरिन्थ्यो । हिजोआज होम डेलिभरीका लागि मात्र पात प्रयोग गरिन्छ । खाजाको तातोपन कम नहोस् भनेर पातमा दिने गरेको रोजिना बताउँछिन् । ‘मान्छे बारा खाइसकेर पात चाट्थे’, उनले भनिन्, ‘मासको पिठोबाट बनाइने बारा यसै पनि मीठो हुन्छ, त्यसमाथि अन्डा र किमाले यसलाई निकै स्वादिलो बनाउँछ।’

होनचाले आफ्नो ख्याति र खाजाको स्वादलाई अहिलेसम्म कायम राखेको किरण बताउँछन् । ‘यहाँको खानेकुराको स्वाद उस्तै छ’, उनले भने, ‘मान्छेहरू भन्ने गर्छन्, ‘तिमीहरूको पसल कहिल्यै परिवर्तन भएन।’

होनचाको न स्वादमा परिवर्तन भएको छ, न यहाँ लाग्ने भीडमा। ‘भीडभाडको त कुरै नगरम्’, रोजिनाले भनिन्, ‘बेलुकीपख त हामीलाई सास फेर्ने फुर्सद पनि हुँदैन । अर्डर लिँदालिँदै र खानेकुरा दिँदादिँदै रात पर्छ।’

 

होनचाको अन्तिम टेबल’

- कुमार नगरकोटी, लेखक

पहिले-पहिले खुबै जान्थेँ— होनचा । म बस्ने बालकुमारीबाट नजिकै पर्छ, त्यसैले १५÷२० वर्षपहिले दैनिकजसो पुग्थेँ । कुनाको अन्तिम टेबलमा लामो समय एक्लै टोलाएर बसिरहन्थेँ । त्यहाँ बसेर मानिसका गतिविधि हेर्न निकै मज्जा लाग्थ्यो । मानिसका कुरा सुन्दै दारु खान्थेँ । होटलवालालाई कुनै मतलब हुँदैनथ्यो, मेरोबारे । हरेक दिन होनचा जाँदा पनि त्यस होटलका मानिसले मलाई चिनेनन् । उनीहरूसँग मेरोे कहिल्यै कुनै सम्बन्ध नै भएन । अचेल दारु खान्नँ, त्यसैले त्यहाँ कमै जान्छु । त्यहाँको बारा, आलुको झोल मलाई मन पर्ने अन्य परिकार हुन् । त्यस्तै, पिरो आलुको झोल, किमा बारा, अन्डा बारा, कचिला दैनिकै खान्थेँ । होनचामा धेरै कवि÷लेखकलाई पनि लिएर गएको छु । गत साता लेखक बुद्धिसागर र म खाजा खान त्यहीँ पुगेका थियौं ।

कुनै समय यस्तो थियो— हरियो पर्दा लगाएको होटल देख्नेबित्तकै म छिर्थें । त्यही क्रममा होनचा पुगेको थिएँ । यहाँ म कसैको सिफारिसमा पुगेको होइन । मलाई कसैले यस होटलबारे कहिल्यै भनेको पनि थिएन । बस्, दारु खाने क्रममा भेटेँ । त्यसपछि त पाटनमा समय बिताउने ठाउँ नै होनचा भयो । तर, कहिल्यै होनचामा बसेर केही लेखिनँ । पात्रहरू मात्रै हेरिरहेँ । तर, मेरो किताब ‘अक्षरगन्ज’को सम्झौताको साक्षी हो— होनचा र त्यसअघिका पाटनका मन्दिरहरू ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.