अस्ताए जदौ

अस्ताए जदौ

‘जदौ श्रोता, म दाहाल यज्ञनिधि !’

यो आवाज अब कहिल्यै रेडियोबाट सुन्न पाइने छैन । रेडियो नेपालको लोकप्रिय कार्यक्रम ‘साहित्य संसार’बाट पहिलो पटक प्रसारित जदौ शब्द स्थापित गर्ने यज्ञनिधि शुक्रबार अस्ताएका छन् ।

जदौ शब्द बोलेकै कारण रेडियो नेपालमा पटकपटक हप्की खानुपरे पनि उनी बोल्न कहिल्यै छाडेनन् । पञ्चायती शासकले सेन्सर गरेर दिएका शब्द कहिल्यै बोलेनन्, बरु अधिकृतको जागिरै छोडिदिए ।

विज्ञापनअनुसार दिएको आवेदन, स्वर परीक्षा र अन्तर्वार्ताबाट पहिलो नम्बरमा नाम निस्किएपछि रेडियो नेपाल प्रवेश गरेका दाहालले २३ वर्षसम्म करारमै काम गरे । दाहालले २०३४ साल कात्तिक ११ गते रेडियो नेपालको औपचारिक करार सेवा सुरु गरेका थिए । हरेक दुई वर्षमा करार थप्दै उनले ०५७ साल असार मसान्तसम्म रेडियो नेपालमा जागिर खाए । सरकारी जागिरबाट अवकास पाउने अवधिसम्म उनको जिन्दगी करारमै बित्यो । रेडियोबाट कविता, गीत र निबन्ध बोलेकै कारण स्पष्टिकरणका दर्जनौं कारबाही भोगे ।

रेडियो नेपालमा प्रवेशका सुरुवाती दिनमा हप्ताभरि कार्यक्रम चलाउँथे । साहित्यिकसँगै अन्य कार्यक्रमको जिम्मेवारी थियो । सुरुमा ‘साहित्य संसार’, ‘प्रवासका कुरा’, ‘हाम्रो संस्कृति हाम्रो परम्परा’लगायत कार्यक्रम चलाए । बिस्तारै उनका कार्यक्रम कटौती हुँदै गए । दाहाल ०५७ सालमा आइपुग्दा ‘साहित्य संसार’ मात्रै चलाउँथे । त्यही बीचमा मृर्गौला फेल भएपछि दाहाल १० महिना रेडियो नेपाल जान सकेनन् । यसैलाई कारण देखाएर रेडियो नेपालले उनलाई करारको जागिरबाट निष्कासन गरेको थियो । त्यसपछि उनको रेडियो नेपालको २३ वर्षे यात्रा टुंगियो ।

जनआन्दोलन २०६२÷०६३ पछि दाहाल फेरि रेडियो नेपाल प्रवेश गरे । ०६३ कात्तिक १ गते रेडियो नेपालको नयाँ नियुक्ति पाएका उनले दुई वर्ष त्यहाँ कार्यक्रम चलाए ।

अघिल्लो पटक रेडियो नेपालबाट निकालिएपछि दाहालले २०५९ असारदेखि २०६५ माघसम्म ‘जदौ’ कार्यक्रमलाई निरन्तरता दिए । पछिल्लो डेढ वर्षदेखि दाहाल रेडियो अन्नपूर्णमा हरेक शनिबार बिहान ८ बजेपछि ‘जदौ’ कार्यक्रममा बोल्दै थिए । अघिल्लो शनिबार उनको अन्तिम कार्यक्रम बजेको थियो ।

शब्दचित्रमा जदौ

२०१० साउन ८ गते खोटाङको लथ्याङ गाविस ७ धारापानीमा पिता स्व.तारानाथ र आमा विष्णुकुमारीको कोखबाट दाहालको जन्म भएको थियो ।१६ वर्षमै उनले बुबा गुमाएका थिए । १७ वर्षमा औपचारिक शिक्षा आरम्भ गरेका दाहालको पढाइ पितृवियोगपछि बीचमै रोकिएको थियो । बुबा बितेको वर्षदिनपछि भरियाहरूसँग भागेर उनी धरान पुगे र त्यहीँ थप औपचारिक शिक्षा लिए ।

‘आँपको मञ्जरी’ शीर्षकको कविताबाट साहित्य यात्रा आरम्भ गरेका दाहालको ‘उद्वेग’ शीर्षकको कविता पहिलो पटक प्रकाशित भएको थियो । भैरव अर्यालले मागेर २०३३ सालमा मधुपर्कमा पहिलो कविता छापिदिएका थिए ।

साहित्यकार तथा सञ्चारकर्मी दाहाल शिक्षक पनि हुन् । उनले दरबार स्कुलमा २७ वर्ष शिक्षण गरे ।

नेपाली समाजमा दलित समुदायका व्यक्तिले कथित ठूला जातका मान्छेलाई भन्ने जदौ शब्द दाहालले रेडियोमार्फत् लोकप्रिय बनाएका थिए । उनको रेडियो कार्यक्रम किसानले खेत जोत्तै गर्दा काँल्ना र डिलमा राखेर पनि सुने । जदौ शब्द उनको परिचय बन्यो, यसलाई उनले कहिल्यै छोडेनन् । उनी सबैलाई ‘जदौ’ शब्दले नै अभिवादन गर्थे ।

साहित्यतर्फ कविता, गीत र निबन्धमा कलम चलाएका दाहालका रचनाा सामाजिक विकृतिविरुद्ध वैचारिक स्वर पाइन्छ । उनी साहित्यमा बीपी कोइराला र लक्ष्मीप्रसाद देवकोटालाई आदर्श व्यक्ति मान्थे । उनको एउटा मात्र किताब ‘जदौका निबन्ध’ प्रकाशित छ । फुटकर रूपमा भने उनका दर्जनौं रचना प्रकाशित छन् ।

०५७ फागुनमा उनको मृर्गौला फेरियो । फेरेको मृर्गौलाले काम नगरेपछि २०६८ साउन २२ गतेदेखि दाहाल ओछ्यान परे । त्यसपछि उनको जिन्दगी डायलिसिसमा निर्भर बन्यो । बुधबार (साउन २३ गते) घरमा लडेर बेहोस भएका उनको शुक्रबार ललितपुरको धापाखेलस्थित सुमेरु अस्पतालमा निधन भएको हो । उनकी ८१ वर्षीया आमा र श्रीमती सुधा छन् ।

लडेर टाउकोमा चोट

बुधबार घरमा लडेपछि दाहालको टाउकोमा सामान्य चोट लागेको थियो । टाउकोको चोटका कारण दिमागमा रगत जमेको थियो । त्यसको उपचारका लागि अपरेसन गर्नैपर्ने थियो । नियमित डायलिसिसमा रहेकाले अपरेसन सम्भव नभएपछि अन्नपूर्ण न्यूरो अस्पतालका प्रमुख डा.वसन्त पन्तको टिमले सुमेरु अस्पताल रिफर गर्‍यो ।

‘लामो समय चेत नखुलेपछि उहाँको ब्रेनभित्र रगत रहेको थाहा भयो । अस्तिभन्दा हिजो र हिजोभन्दा आज त्यसको मात्रा बढेर गयो । अपरेसन हुन नसकेपछि हामीले डायलिसिस थाल्यौँ । तर डायलिसिस हुन सकेन’, सुमेरु अस्पतालका प्रमुख डा.ऋषिकुमार काफ्लेले भने, ‘डायलिसिस गर्दा श्वासप्रश्वासमा समस्या भएपछि भेन्टिलेटरमा राख्नुपर्ने भयो । अक्सिजन र भेन्टिलेटरमा राखेर पनि ‘स्टेबल’ राख्न सकिएन । म्यासिभ ब्रेन ह्यामरेजका कारण हामीले उहाँलाई बचाउन सकेनौँ ।’

दाहालकै चाहनाअनुसार उनको मृत शरीर टिचिङ अस्पताललाई दान दिने निर्णय परिवार र शुभचिन्तकले गरेका छन् ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.