चंगा पाएपछि मात्रै दसैं आए जस्तो लाग्थ्यो

चंगा पाएपछि मात्रै दसैं आए जस्तो लाग्थ्यो

मेरो जन्म काठमाडौंको बत्तीसपुतलीमा भएको हो । हाम्रो पुर्ख्र्यौली थलो पहिले गुल्मी र पछि अर्घाखाँची रहेछ । हाम्रो टण्डन परिवार राणा प्रधानमन्त्री जंगबहादुरकै पालामा काठमाडौं आएको हो । जंगबहादुरले दोस्रो विवाह टण्डनकी छोरी अर्थात् हाम्रै परिवारकी चेलीसँग गरेका रहेछन् । त्यसपछि हाम्रा पुर्खालाई जंगबहादुरले नै यता ल्याएका रहेछन् । बत्तीसपुतलीको राम मन्दिर पनि हाम्र्रै पुर्खाले बनाउनु भएको हो । यहाँको गुठी नेपालकै प्रसिद्धमध्येमा पर्छ ।

पछि हजुरबुवाहरूले अर्घाखाँचीको जग्गा बेचेर हेटौंडामा किन्नुभएछ । हामी अहिले पनि वर्षमा ६, ७ पटक हेटौंडा जान्छौं । त्यहाँको स्थानीय चामल र तामा हाम्रा घरमा पहिल्यैदेखि प्रसिद्ध छ । हामी सानो छँदा धोबीखोलाको सङ्लो पानीमा असला माछा समाउन जान्थ्यौं । पौडिन नजानेर वाग्मतीले झन्डै बगाएको सम्झना आजसम्म पनि ताजै छ । साथीहरू मिलेर गुच्चा खेल्थ्यौं, फुटबल, ब्याडमिन्टन, जिम्न्यास्टिक पनि खेल्थ्यौं । त्यसबेला बत्तीसपुतलीमा जताततै खुला थियो । घरहरू केही मात्र थिए । खेल्नलाई सजिलो थियो । हामी वनकाली, सिफलको चौरतिर पनि पुग्थ्यौं । त्यसबेला डन्डीबियो खेल्दा भाइको निधारमा लागेको खत आज पनि छँदैछ । फलफूल हिजोआज जस्तो पाइँदैनथ्यो । बिरामी हुँदा मात्रै पाइन्थ्यो ।

हाम्रो पालामा स्कुलहरू सीमित मात्र थिए । आजको जस्तो छानीछानी कहाँ पाइन्थ्यो र ? मेरो अक्षरारम्भ श्रीपञ्चमीको साइतमा घरैमा बुवाबाट भयो । त्यसपछि पशुपतिस्थित शारदा माविमा केही महिना पढेँ । अनि रत्नराज्यमा एक वर्ष जति पढेर डिल्लीबजारस्थित विजय स्मारक माविबाट सात कक्षा पास

गरेँ । त्यसपछि पद्मोदय हाइस्कुलबाट एसएलसी पास गरें ।

त्यसबेला होटल लजहरू प्रायः थिएनन् । हाम्रा घरमा साधुसन्तहरू बास बस्न आइरहन्थे । बुवा पनि ज्ञानी सन्तहरूलाई घरमा ल्याउनु हुन्थ्यो । मैले त्यसैबेला स्वामी प्रपन्नाचार्य योगी नरहरिनाथ, आदिसँग भेट गर्ने मौका पाएँ । उहाँहरूबाट मनुष्य जीवनको महत्व थाहा पाएँ ।

बाल्यकालको एउटा घटनाले मेरो जीवनमा धेरै प्रभाव पारेको छ । हाम्रो टोलको एक छाप्रोमा अचानक आगलागी भयो । त्यस घटनापछि सबैजना रमिते मात्रै देखिए । सहयोगमा कोही पनि जुटेनन् । यसैबेला मैले साथीभाइको अगुवाइ गरी चन्दा संकलन गरेँ । करिब ३५ सय बटुलेर पीडित परिवारलाई बाँड्न पाउँदा भएको खुसीको वर्णन यहाँ गर्न सक्दिनँ । त्यही पैसाले पहिलेभन्दा राम्रो छाप्रो तयार भयो । यसले मलाई सामाजिक सेवामा लाग्न प्रेरणा दियो ।

बाल्यकालमा रेडियो नेपालको बालकार्यक्रममा कविता, निबन्ध सुनाउन पाउँदा औधी रमाइलो हुन्थ्यो । त्रिचन्द्र कलेजमा पढ्दाताका सबै कलेजमा ड्रेस अनिवार्य गरिएको थियो तर कतिपयले विरोध गरिरहेका थिए । यहीबेला ‘ड्रेसले विद्यार्थीलाई अनुशासनमा राख्छ, विद्यार्थी बाहिर भएको थाहा हुन्छ’ भन्ने आसयको पत्र गोरखापत्रका सम्पादकलाई लेखेँ । त्यो छापिएपछि झन् खुसीको सीमा रहेन । मैले महेन्द्ररत्न कलेजबाट आईए र त्रिचन्द्रबाट स्नातक गरेँ । त्रिविबाट स्नातकोत्तर नसक्दै सहायक प्राध्यापकको हैसियतमा प्राध्यापन पनि सुरु गरँं । स्नातकोत्तरमा पशुपतिको बारेमा अध्ययन गरेको थिएँ तर खासै चित्त बुझेको थिएन ।

हाम्रो पालामा राष्ट्रिय विकास कार्यक्रम लागू थियो । स्नातकोत्तर गर्दागर्दै काम गर्न गाउँमा जानुपथ्र्यो । मलाई धनकुटा खटाइयो । त्यहाँ महामारी फैलिएकाले हामी सबै फिर्ता आयौं । त्यसपछि केही समय पाल्पा तानसेनको मदनपोखरामा पढाएँ । अनि बराङ्दीमा ६ महिना काम गरें । त्यहाँ मैले गाउँ बुझ्न पाएँ, विकास निर्माणबारे बुझ्न पाएँ । मलाई अहिले पनि नेपालको विकासका लागि उक्त राविसे कार्यक्रम आवश्यक छ भन्ने लागिरहन्छ । त्यहीबेला पाल्पाबाटै पठाएको लेख पनि गोरखापत्रमा छापिएपछि ममा लेख्ने प्रेरणा मिलिरह्यो ।

पशुपतिको अध्ययनमा सन्तुष्टि मिलेको थिएन । त्यही विषयमा पीएचडी गर्न मन थियो तर सहज भने थिएन । आवश्यक अध्ययन सामग्री न त गुठी संस्थानले दिन्थ्यो न त पशुपति प्रांगणमा गएर पढ्नै पाइन्थ्यो । एक दिन राजा वीरेन्द्रसँगको गोकर्णमा भएको सामूहिक भेटमा मैले आफ्नो रुचि बिन्ती गरेँ । तत्कालै उहाँले आफ्ना स्वकीय सचिवलाई सहयोग गर्न आदेश दिनुभयो । त्यसपछि सबैबाट सहयोग पाउन थालेँ । अनि पशुपतिका मूल भट्ट पनि त्यति कठोर भएनन् ।

२०४३ सालमा पशुपति क्षेत्र विकास कोष गठन भएपछि मैले कोषाध्यक्षको नियुक्ति पाएँ । त्यो समय सिकाइका लागि महत्वपूर्ण रह्यो । धेरै कुरा सिक्ने मौका पाएँ । कोषको अध्यक्ष रानी ऐश्वर्य हुनुहुन्थ्यो । उहाँले पनि आफूसँग भएको फाइल पठाइदिनुभयो । यसले मलाई अध्ययनमा ठुलो सहयोग पुग्यो ।

मेरो थेसिस त्रिविमा बुझाइएको आजसम्मकै ठूलोमध्येमा पर्छ । त्यसबेला ए फोर पेपरमा २८ सय पेज बुझाइएको थिएँ । पछि त्यो ‘पशुपति क्षेत्रको सांस्कृतिक अध्ययन’ नामबाट २०५३ सालमा पहिलो र २०५६ सालमा दोस्रो खण्ड निस्कियो । यसले पशुपतिकाबारे जान्न खोज्ने जो कसैलाई पनि सहयोग पुगेको छ । यो किताबलाई अंग्रेजीमा अनुवाद गर्ने राजा वीरेन्दको धोको भने अझै पूरा भएको छैन । मेरा संस्कृति विषयमा लेखिएका दर्जनौ कृति प्रकाशित छन् । पछि फेरि अघिल्लो पटक सदस्यसचिव भएको २७ वर्षपछि २०७० सालमा पुनः सोही पदमा नियुक्ति पाएँ । पशुपति क्षेत्रको विकासका लागि गुरुयोजना बनाएर अघि बढ्नुपर्छ भन्नेमा मेरो जोड छँदैछ ।

हामीले सफल बन्ने भन्दा पनि असल बन्ने कुरामा जोड दिनुपर्ने रहेछ । जीवनमा धेरै व्यक्ति सफल हुन्छन् तर असल हुँदैनन् । असल व्यक्तिको सफलता मात्रै काम लाग्दो हुने रहेछ । सबै जना असल भएको भए हाम्रो यति सुन्दर देश आज यो अवस्थामा पक्कै रहने थिएन । हामीले कुनै पनि काम फरक ढंगले गर्नुपर्छ । उत्पादनशील काममा मात्रै समय खर्च गर्नुपर्छ ।

सकारात्मक सोचले मात्र मानिसलाई अगाडि बढाउँछ । हाम्रा जीवित देउता भनेकै आमाबुवा हुनुहुन्छ । उहाँहरूलगायत अग्रजहरूका सल्लाह पनि सुन्न अनिवार्य छ । आफैंमा सुख शान्ति ल्याउन सके मात्रै समाज र देशका लागि केही गर्न सकिने रहेछ ।

हामीले सधैं उदाहरणीय बन्न जोड गर्नुपर्छ । कहिलेकाहीँ असफल हुँदैमा चिन्ता गर्नु हुँदैन बरु यसबाट पाठ सिक्नुपर्छ । जीवनमा आरोह अवरोहलाई जित्न सके मात्रै सफलता हात लाग्न सक्छ ।

(संस्कृतिविद् डा. टण्डनसँग समीरबाबु कट्टेलले गरेको कुराकानीमा आधारित ।)


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.