स्थायी बन्ध्याकरणको पासोमा महिला

स्थायी बन्ध्याकरणको पासोमा महिला

झापा : उमेर ठ्याक्कै कति भयो उनलाई थाहा छैन । बच्चा भने ४ जना छन् । शारीरिक रूपमा एकदमै कमजोर देखिने नासिफा घरमा बच्चा स्याहार्ने, घर लिपपोत गर्ने घाँसदाउरा जोहो गर्ने काम गर्छिन् । फुसको घर छ । एक दिन पोतेन भने कमिलाले सबै माटो बोक्छ । ४ जना छोराछोरी १ वर्ष फरकका छन् । १ छोरा ३ छोरी छन् । नासिफा भन्छिन्, ‘बेटाको लागि ३ वटा बेटी जन्मियो ।’ पछिल्ला छोराछोरी जन्मिँदा रगत बढी गयो । परिवारले घरमै जन्मिएला भन्ने आसमा ढिला मात्र बनियानी स्वास्थ्य केन्द्रमा पुर्‍याए ।

झापा कचनकवलकी नासिफाले श्रीमान्लाई अस्थायी साधन प्रयोग गर्न प्रस्ताव राख्न पनि सकिनन् । ‘हाम्रो धर्मले दिँदैन । प्रयोग गरे पनि हामी श्रीमतीहरूले नै अस्थायी साधन प्रयोग गर्ने गरेका छौँ’, उनले भनिन् ।

अस्थायी साधनले उनलाई स्वास्थ्यमा त्यति राम्रो नगरेपछि हाल उनी परिवार नियोजन संघ झापाले आयोजना गरेको शिविरमा स्थायी बन्ध्याकरण गरेकी छन् ।

ठूला २ वटा बच्चा घरमै र सानी छोरी डेढ वर्ष र अर्को कान्छो छोरा ७ महिनाको अर्को नानी काखमा लिएकी उनकी आमा रमिया खातुन नासिफाको छेउमा थिइन् । नासिफा अर्धहोसमा बोल्दै थिइन् । २ वटा साना बच्चा अर्धहोसमा बोलेकी आमासँग टाँसिरहेका थिए । ‘बच्चा जन्माउँदा धेरै दुःख पाई छोरीले, कमजोरी छ’, आमा रमियाले भनिन्, ‘ज्वाइँ अटो चलाउँछन् । काम नगरी खान पुग्दैन ।’

त्यत्तिकैमा नासिफाका पति आफ्ताफ आउँछन् । ‘के गर्नु कमजोरी छ । मैले त २ वटा छोरीमै चित्त बुझाएको थिएँ, बुबा–आमा मान्नु भएन । अरू बच्चा जन्माउने क्रममा नासिफा कमजोर भइन्,’ आफ्ताफ भन्छन्, ‘हाम्रो समाजमा छोरा मान्छेलाई अप्रेसन गर्न दिइँदैन ।’

झापाका अधिकांश आदिवासी समाजमा पुरुषले स्थायी बन्ध्याकरण गर्दैनन् । झापाको दक्षिण भेगका अधिकांश आदिवासी समाजमा मुस्लिम बस्ती, राजवंशी समुदाय र सन्थाल बस्तीका पुरुषले स्थायी बन्ध्याकरण गर्ने जिम्मा श्रीमतीलाई नै दिएका हुन्छन् ।

कचनकवल गाउँपालिका–६ की स्वास्थ्य स्वयंसेविका मीरा घिमिरे नेपाल भन्छिन्, ‘घर छेउमा राजवंशी बस्ती छ । उक्त बस्तीबाट अस्थायी परिवार नियोजनका साधन महिला आफैं स्वास्थ्य केन्द्रमा गएर लगाउने गर्छन् ।’

स्थायी बन्ध्याकरण गर्न श्रीमान् र परिवारको सल्लाहमा श्रीमतीले नै गर्नुपर्ने उनले बताइन् । उनका अनुसार सामान्यतया घरबाहिर पैसा कमाउन जाने श्रीमान् नै भएको हुनाले उनीहरूलाई गाह्रो भयो भने घरमा आउने रासन पानी बन्द हुन्छ । बरु श्रीमती आफैंले कष्ट सहने प्रचलन छ ।

नेपाल भन्छिन्, ‘गाउँमा घरमा बस्ने श्रीमतीको कामको मूल्यांकन नै हुँदैन । उनीहरूलाई पनि गाह्रो हुन्छ । घरको काम गरेर थाक्छन् भन्ने पुरुषको सोचाइ नै हुँदैन ।’

भद्रपुर नगरपालिका–३ की पूर्णिका राजवंशीका ३ वटा बच्चा भए । बच्चा पुग्यो भन्ने भएपछि श्रीमान्ले उनलाई अब स्थायी परिवार नियोजन गरौँ भनेर सल्लाह गरे । प्रश्न उठ्यो, कसले गर्ने ?     

पूर्णिकाका ३ वटै २ वटा जुम्ल्याहा र १ बच्चा अप्रेसन गरेर जन्मिएका थिए । वैदेशिक रोजगारीमा गएका श्रीमान्ले म अप्रेसन गर्छु भन्छन् कि भन्ने उनलाई झिनो आशा थियो । तर, उनले नै स्थायी बन्ध्याकरण गर्नुपर्‍यो ।

त्यस्तै, १५ दिनअघि मात्र स्थायी बन्ध्याकरण गरेकी सीमाका श्रीमान् अटो गाडी चलाउँछन् । सीमा भन्छिन्, ‘अब बच्चा पुगे, । श्रीमान्लाई कामको लोड बढी छ, कमजोरी हुनुहुन्छ त्यसैले म आफैंले स्थायी बन्ध्याकरण गरेँ ।’

मुस्लिम समुदायमा भने केही हदसम्म धर्मको पनि कुरा होला । झापाको बनियानी प्राथमिक स्वास्थ्य केन्द्रमा स्थायी बन्ध्याकरणको शिविरमा करिब डेढ सय महिला आएकामा उक्त संख्यामध्ये १ जना पनि पुरुष नआएको नेपाल परिवार नियोजन संघ झापाकी प्रमुख सुजन काफ्लेले बताइन् ।

काफ्लेले भनिन्, ‘दक्षिण भेगका मुस्लिम र जनजाति समुदायमा यो समस्या पहिला पनि थियो । प्रविधिले यति फड्को मार्दा पनि उक्त समस्या ज्युँका त्युँ छ ।’


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.