अक्षम नेतृत्वको अचानोमा राष्ट्र र जनता

अक्षम नेतृत्वको अचानोमा राष्ट्र र जनता

राजनीतिमा न्याय र अन्यायको परिभाषा समय परिवेश र तत्कालीन आर्थिक-सामाजिक मान्यतासँगसँगै परिमार्जित र परिवर्तन भइरहन्छ । कुनै कालखण्डमा सती जानुलाई महान् धार्मिक कार्य मानिन्थ्यो नेपालमा, रंगभेद नीति पश्चिमा मुलुकको राष्ट्रिय नीति थियो, तर यी मिथ्या, भ्रमपूर्ण र अन्यायपूर्ण छ भनेर उद्घोष गर्ने काम राजनीतिले नै गरेको हो ।

त्यसैले ठोस विषयको उठान गर्नु र त्यसलाई समयानुकूल पुनः परिभाषित गर्ने काम राजनीतिले नै गर्छ । लडाइँमा जानु वा नजानु, समलिंगीको अधिकार स्थापना गर्ने वा नगर्ने, वेश्यावृत्तिलाई व्यवस्थित गर्न वेश्यालय खोल्न दिने वा नदिने, बालविवाहलाई दण्डित गर्ने वा नगर्ने, लागू पदार्थ सेवन, उत्पादन, ओसार-पसारलाई नियन्त्रण गर्ने वा नगर्ने जस्ता विषयको टुंगो लगाउने काम राजनीतिले नै गर्छ ।

यी विषयका बारेमा निर्णय गर्दा कुनै वर्ग वा समुदायमा पर्ने न्याय वा अन्यायलाई केन्द्रित गर्नुभन्दा पनि बहुजन हितायको कुन्जीमा आधारित हुने गर्छ । अर्थात् समाजमा न्याय स्थापना गर्ने वा नगर्ने जिम्मेवारी र उत्तरदायित्व पूर्णतः राजनीतिक नेतृत्वमा रहन्छ ।

किनकि सामाजिक आर्थिक परिवर्तन राज्यसत्ताको बागडोर सम्हाल्ने नेतृत्वबाट मात्र सम्भव हुन्छ, अन्य वैकल्पिक शक्तिहरू जस्तै- नागरिक समाज, सञ्चारमाध्यम, बुद्धिजीवी आदि फगत अनुकूल वातावरण सिर्जना गर्ने सहायक पात्र मात्र हुन् ।

तर विडम्बना भनूँ यसतर्फ भन्दा पनि गएको एक दसकमा चरम राजनीतिक विचलन, सिंहदरबारको कुर्सी प्राप्त गर्ने फोहोरी र अनैतिक गठजोड, सामाजिक न्यायका नाममा जातिवादको उदय, नेतागिरी गर्नेहरूको जीवनमा आएका चमत्कारिक आर्थिक-भौतिक परिवर्तन, सर्वमान्य दक्षता र योग्यताका आधारमा नियक्ति गर्ने प्रावधान र मान्यताविपरीत दलीय आधारमा संवैधानिक र वरिष्ठ पदमा आफन्त र हुक्के बैठकेको नियुक्ति र चरम आर्थिक वस्तुगत अनि तथ्यगत आधारमा उभिएको राजनीति जनतालाई सुसूचित तथा सशक्तीकरण गर्न सक्षम हुन्छ ।

भविष्यको मार्गचित्र कोर्छ । जनताको सम्मानजनक जीवन बाँच्ने अधिकारलाई मूर्तरूप दिन्छ । त्यसैले यसलाई नीतिहरूमा सबैभन्दा उत्तम नीति भनिएको हो । तर नेपालको राजनीति फगत उडन्ते आलोचना र आत्मगत मनगढन्ते विषयहरूमा केन्द्रित रहेको छ ।

राज्यको सर्वोपरि विकास तथा प्रवद्र्धनका लागिभन्दा पनि वैयक्तिक तथा दलगत स्वार्थपूर्तिको लागि राजनेताहरू मरिहत्ते गरिरहेका छन् । यस क्रममा पार्टी फुटाउने, गुटबन्दी गर्ने र सिंहदरबारको कुर्सी हत्याउन जस्तोसुकै गठबन्धन गर्ने कार्य सामान्य भएको छ ।

सिद्धान्त, नैतिकता, इमानदारी जस्ता विषय हात्तीको देखाउने दाँत भएका छन् । नेपालको राजनीति एक फगत फोहोरी खेलको पर्यायवाची हुन गएको छ । जहिले पनि अक्षम नेतृत्वको अचानोमा राष्ट्र र जनता पर्दै आएका छन् ।‘अधिकतम जनसहभागिता न्यूनतम नेतृत्व' तथा ‘केन्द्रीकृत राज्यसत्ता होइन, विकेन्द्रित राज्यसञ्चालन व्यवस्था' भन्ने नारा सबै दलले आफ्नो मुखपत्र, कार्यक्रम तथा भेलामा जोडतोडका साथ उद्घोष गरेकै हुन् ।

यसको ठीक विपरीत दलहरूका शीर्षस्थ भनिने नेताहरूका झुन्डद्वारा गरिएको विभिन्न कोठे सम्झौता र भद्र सहमतिद्वारा स्थापित विषयहरूलाई अनुमोदन गर्ने थलोका रूपमा संविधानसभालाई परिणत गरे ।

बहुमतको दमनको सिद्धान्त अनुमोदन गर्ने संस्कृतिका कारण राजनीतिक दलहरू मुलुकको समग्र विकास र शान्ति सुव्यवस्थामा भन्दा आगामी चुनावमा कसरी आफ्नो दललाई भारी मतसहित जिताउने भन्ने रणनीतिमा व्यस्त रहन्छन् ।

राज्यको पुनर्संरचना जातीय र क्षेत्रीय आधारमा गर्नुपर्ने दलीलका कारण पहिलो संविधानसभा तुहियो र दोस्रो संविधानसभाले पनि यसैलाई धेरथोर आधार बनाएर सात प्रदेशको खाकासहितको संविधानको घोषणा गरे । ‘न्यूनतम जनसहभागिता अधिकतम नेतृत्व' का कारण जनताको वास्तविक अभिमत संविधानमा मुखरित हुन सकेन ।

संविधान घोषणापछि मधेस आन्दोलनमा दर्जनौँ मानिसहरूले ज्यान गुमाए, भारतको अघोषित नाकाबन्दी व्यहोर्नुपर्‍यो, अर्थतन्त्र तहसनहस भयो, एक महिना नबित्दै पहिलो संशोधन भयो । त्यसैले आज संविधान धरापमा परेको त हैन भन्ने प्रश्न उठेको छ ।

बहुदलीय प्रजातन्त्रमा दलहरूको स्वच्छ प्रतिस्पर्धा महत्वपूर्ण हुन्छ । यसमा एक दलले अर्को दललाई प्रतिस्पर्धीका रूपमा स्विकारेको हुन्छ, तर नेपालको राजनीतिमा दलहरू एकअर्काका कट्टर दुस्मनका रूपमा प्रस्तुत हुने गरेको पाइन्छ । ‘बहुमतको दमनको सिद्धान्तलाई अनुमोदन गर्ने संस्कृतिका कारण यी दलहरू देशको समग्र विकास र शान्ति सुव्यवस्थामा भन्दा आगामी चुनावमा कसरी आफ्नो दललाई भारी मतसहित जिताउने भन्ने रणनीतिमै व्यस्त रहने गर्छन् । यसै रणनीतिअनुरूप उनीहरू जातीय, क्षेत्रीय जस्ता विषयहरूलाई प्रमुखताका साथ उठाउने गर्छन् ।



प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.