नयाँ वर्ष

नयाँ वर्ष

नेपाल सम्भवतः धेरै चाडपर्व, उत्सव र नयाँ वर्ष मनाउने देशमध्ये पर्छ, हो पनि । आफ्नो भाषा, संस्कृति, पर्व र उत्सवहरू सबैलाई प्यारो हुन्छ । तर जब पहिचानको राजनीतिले आवश्यकता र व्यावहारिकता बाहिरको भद्दा स्वरूप लिन्छ अनि त्यो अतिशयोक्तिपूर्ण प्रतिस्पर्धाको विषय पनि बन्न जान्छ । त्यही तडकभडकको प्रतिस्पर्धालाई राजनीतिक कारणले एकभन्दा बढी 'नयाँ वर्ष' ले सार्वजनिक छुट्टीको हैसियत हासिल गरेका छन् नेपालमा ।

विविधता, विविध जातजाति, तिनका भाषा र संस्कृति अनि पर्वहरूले एकअर्काको समर्थन र आदर पाउन सके ती समाज र राष्ट्रको एकतामा अमूल्य निधिसँग राष्ट्र र समाजको सामूहिक चरित्र इँटा र सिमेन्ट बन्न सक्छन् । नकारात्मक होडबाजीमा एउटाले अर्कालाई निषेध गर्ने विध्वंसात्मक प्रवृत्ति जन्मिन्छन् र विविधताका शक्तिहरू विनाशका कारक बन्न सक्छन् । नेपालको राजनीतिमा 'निषेध' र 'प्रतिशोध' को वर्चस्व स्थापित भएजस्तै प्रवृत्तिहरू राष्ट्रको सामाजिक जीवनमा पनि देखा परे भने त्यसले उत्पन्न गर्ने बेथितिलाई राजनीति र राज्यले थेग्न या सम्बोधन गर्न सक्तैन ।

सार्वजनिक र औपचारिक रूपमा वैशाख १ ले नयाँ वर्षको हैसियत ओगटेको छ नेपालमा र सरकारका नीति, योजना तर्जुमा कार्यान्वयन आदिमा त्यसले महत्त्वपूर्ण प्रभाव राख्दछ । तर अन्तर्राष्ट्रिय प्रचलनले पनि स्वाभाविक रूपमा आफ्नो प्रभाव नेपालमा पार्ने हुँदा विश्व परिवेश, अर्थतन्त्र, कूटनीति, शान्ति र द्वन्द्वजस्ता सबैका लागि अर्थ राख्ने विषयहरूको विवेचना हुने गर्छ, जनवरी १ को आसपासमा । नेपाल त्यसबाट कसरी अछुतो रहने ?

तर गत वैशाख १ मा जस्तै अहिले १ जनवरीसम्म आइपुग्दा पनि हाम्रा नेताहरूको नारा र आश्वासन एउटै कुरामा केन्द्रित छ, 'नेपालको संविधान विश्वकै उत्कृष्ट संविधान हो र त्यसलाई कार्यान्वयन गर्नु हाम्रो प्राथमिकता हो ।' तर त्यससँगैको तीतो यथार्थ के पनि हो भने संविधान कार्यान्वयन भएको छैन र हुन सक्ने अवस्था पनि छैन । किनकि एकातिर 'निषेध' को राजनीतिको जगमा त्यसलाई निर्माण गर्ने कोसिस गरियो भने अर्कोतिर संविधान कार्यान्वयनको लागि आवश्यक परिवेश भत्काएपछि बाँकी रिक्तता या खण्डहरूमा त्यसलाई लागू गर्ने कोसिस गरिँदैछ ।

प्रान्तको सीमा कोरिन बाँकी छ, नाम छैन, राजधानी तोकिएको छैन । तर 'त्यहाँ' निर्वाचनको कुरा हुँदैछ । संसद्मा ६ सय एक सांसद छन्, तर दुई सय ४० प्रतिनिधि स्थलका आधारमा स्थानीय निकाय निर्वाचन हुने कुरा भइरहेको छ । 'पुनरावेदन अदालत' पद्धति 'शवगृह' मा पुर्‌याइएको छ र उच्च न्यायालय राजनीतिक भागबन्डाको कुरा नमिल्दा जन्मिनै सकेको छैन । यति हुँदाहुँदै पनि राजनीतिक कुप्रवृत्ति र समस्या जनताको हस्तक्षेपबाट सम्बोधन हुन सक्छ, सम्हालिन सक्छ । आखिर त्यो सम्हालिनैपर्छ । तर पहिचानमा आधारित राजनीतिले अतिवादको स्वरूप लिँदा उब्जिएको सामाजिक समस्यालाई सम्बोधन गर्ने अठोट २०१७ मा जागृत भएन भने त्यसले मुलुकलाई ठूलो कठिनाइमा धकेल्नेछ ।

त्यस अर्थमा भाषा, संस्कृति र रीतिरिवाजजस्ता पहिचानसँग जोडिएका पक्षलाई जीवन र जीवन्तता दिने जिम्मेवारी सम्बन्धित जात र जातीयता स्वयंले स्वीकार गर्नुपर्दछ, प्राथमिक रूपमा । त्यसमा सरकारको भूमिका सहायक मात्र हुनेछ । दोस्रो फराकिलो नेपाली राष्ट्रिय पहिचान बलियो बनाउने खम्बाका रूपमा क्षेत्रीय, जातीय र विविध पहिचानले आआफ्नो भूमिका निर्माण गर्नुपर्दछ । तेस्रो, 'पहिचानको राजनीति' मा विदेशी र दाताहरूको प्रवेश र उक्साहटलाई निषेध गर्नुपर्दछ । यी कार्य हुन सकेमा निषेध, द्वन्द्व र भागबन्डाको राजनीतिको स्वाभाविक मृत्यु हुनेछ । किनकि राष्ट्रिय स्वार्थ र प्राथमिकता सबैको प्राथमिकता बन्नेछ त्यसबेला । सन् २०१७ लाई त्यही आशाका साथ स्वागत !


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.