धोतीको पहिचान र टोपीको राष्ट्रवाद

धोतीको पहिचान र टोपीको राष्ट्रवाद

नेपालमा पहिचानको बहस पेचिलो बन्दै जाँदा त्यससँग राष्ट्रवादको बहस पनि जोडिन पुगेको छ । पहिचानवादीहरू राष्ट्रवादको बहसलाई पहिचानको काउन्टर सोचिरहेका छन् । राष्ट्रवादीहरू पहिचानको बहसलाई राष्ट्रवादलाई कमजोर बनाउने खेल बुझिरहेका छन् । यो विषयले यति उग्र रूप लिँदैछ कि आफूलाई खाँटी राष्ट्रवादी भन्नेहरू पहिचानको ‘प' पनि सुन्न चाहँदैनन् । अनि पहिचानवादी भन्नेहरूचाहिँ राष्ट्रवादको ‘र' पनि सुन्न चाहँदैनन् ।

पहिचानवादीहरू राष्ट्रवादलाई खतरा देख्छन् । राष्ट्रवादीहरू पहिचानवादीलाई खतरा देख्छन् । राष्ट्रवादलाई महेन्द्रपथ देख्ने आँखा र पहिचानवादीलाई विखण्डनकारी देख्ने दृष्टिदोषको कारण अहिले पहिचान र राष्ट्रवाद दुवै विवादित विषय भएका छन्, जुन विवादित हुनुपर्ने विषय नै होइन । पहिचान कसैको चिनारी हो । राष्ट्रवाद देशप्रतिको माया हो । यी दुवैमा कहाँ छ खतरा ? खतरा त मात्र सोचाइ र बुझाइको संकुचनमा छ ।

अनेकतामा एकता र एकताभित्रको अनेकता नेपालको विविधता र विशिष्टता हो । सबैका भेषभूषा एकताभित्रका अनेकता हुन् । यिनै अनेकताभित्रको एकता नै नेपालको पहिचान हो । एकताभित्र अनेकता स्वीकारिएको र अनेकताभित्र एकता भएकाले नै नेपाल अखण्ड भएको हो । भोलि पनि यो अनेकता, एकता र अखण्डता निरन्तर रहनुपर्छ ।

त्यसो भए वस्ताविक समस्या के हो त ? वास्ताविक समस्या आफू मात्र ठीक अरू बेठीक भन्ने सोचाइ हो । अरूको समस्यालाई समस्या नदेख्ने रोग हो ।

उसको समस्या मेरो पनि समस्या भए मेरो समस्या उसको पनि समस्या हुन्छ । उसको ठाउँमा आफू बसेर पनि हेर्न सक्नुपर्छ । हामीले अरूको ठाउँमा बसेर हेर्न सके अरूले पनि हाम्रो ठाउँमा बसेर हेर्छ । तब समस्या सकिन्छ । यसो गर्नुको सट्टा आफूलाई महान् राष्ट्रवादी र अरूलाई राष्ट्रघाती देख्दा समस्या उत्पन्न हुने हो । यो सानो र तुच्छ सोचाइ हो ।

पहिचान र राष्ट्रवादसँग जोडेर पछिल्लो केही वर्षयता धोती र टोपीको जुहारी चलेको छ । कसैले टोपी दिवस मनाइरहेका छन्, कसैले धोती दिवस मनाइरहेका छन् । टोपीलाई राष्ट्रियताको प्रतीक र धोतीलाई विखण्डनको प्रतीक एकाथरीले बुझिरहेका छन् ।

अर्कोथरी फेरि टोपीलाई निरंकुशताको प्रतीक पनि ठान्छन् । यो दुवै धारणा नै गलत छ । यस्तो संकुचित बुझ्नु हुँदैन । आआफ्नो भेषभूषामा देशप्रतिको सम्मान नै राष्ट्रवाद हो । टोपी नलगाउने अराष्ट्रवादी होइनन् । धोती नलगाउने पनि सबै मधेसविरोधी होइनन् ।

धोती पनि हाम्रै हो, टोपी पनि हाम्रै हो । धोती र टोपी मात्र किन ? दौरा, सुरुवाल, कोट, लबेदा, कछाड, बख्खु सबै हाम्रै हुन् । नेपालीले लगाउने र प्रयोग गर्ने सबै चिज हाम्रा साझा हुन् । त्यो तेरो, यो मेरो, मेरो राम्रो, तेरो नराम्रो भन्ने सोच नै गलत हो । सबैका आआफ्ना भेषभूषा, रहनसहन, संस्कृति र परम्परा छन् ।

धोतीवालाले धोती दिवस, टोपीवालाले टोपी दिवस, बख्खुवालाले बख्खु दिवस मनाउन पाउनुपर्छ, तर यो दिवस राष्ट्रियतासँग जोडेर होइन आफ्नो समुदायको संस्कृति र परम्परासँग जोड्नुपर्छ ।

नेपाली हुनुको पहिचान टोपी मात्र हो भन्नु जति संकुचित हो, मधेसी हुनुको पहिचान धोती मात्र हो भन्नु पनि त्यति नै संकुचित हो । आजको दुनियाँमा पहिचान र राष्ट्रियता लुगामा हुँदैन, भावनामा हुन्छ । टोपी दिवस मनाउँदैमा राष्ट्रवादी र नमनाउँदैमा अराष्ट्रवादी हुने पनि होइन ।

हाम्रो सबैभन्दा ठूलो पहिचान मानव हो । मानवपछि हामी नेपाली हौं । हाम्रो सबैभन्दा ठूलो वाद मानवतावाद हो । विश्वबन्धुत्व हाम्रो सबैभन्दा ठूलो आदर्श हो । मनलाई फराकिलो बनाऔं, सबैलाई आफ्नो देखौं । पनि सुन्न चाहँदैनन् । अनि पहिचानवादी भन्नेहरूचाहिँ राष्ट्रवादको ‘र' पनि सुन्न चाहँदैनन् ।

फेरि कसैले टोपी दिवस मनाउँदैमा धोती लगाउनेले आत्तिनु पर्दैन । न धोती दिवस मनाउँदा नै टोपीधारीले आपत्ति गर्नुपर्छ । धोती र टोपी विरोधी होइनन्, हाम्रै संकृतिका परिपूरक हुन् । त्यसैले धोतीवाद र टोपीवादको द्वन्द्वमा देशलाई फसाउनु हुँदैन । यो निरर्थक हो ।

नेपालको संविधानमा बहुजातीय, बहुभाषिक, बहुधार्मिक, बहुसांस्कृतिक विशेषतायुक्त, भौगोलिक विविधतामा रहेका समान आकांक्षा र नेपालको राष्ट्रिय स्वतन्त्रता, भौगोलिक अखण्डता, राष्ट्रिय हित तथा समृद्धिप्रति आस्थावान् रही एकताको सूत्रमा आबद्ध सबै नेपाली जनता समष्टिमा राष्ट्र हो भनिएको छ । संविधानले विविधता स्वीकार गरेको मात्र होइन, त्यो विविधता नै राष्ट्र हो भनेको सन्दर्भमा पहिचान विवाद किन ? यस्तो विविधतायुक्त मुलुकमा छुट्टै राष्ट्रिय पहिचानको अर्थ छैन ।

हाम्रो पहिलो पहिचान नेपाली हो, धोती र टोपी मात्र नेपालीको पहिचान होइन । त्यो समुदायविशेषको भेषभूषा मात्र हो । नेपाली संस्कृति र परम्परामा यस्ता धेरै भेषभूषा छन् । टोपी लाउन पाउनु टोपी मन पराउनेको अधिकार हो, धोती लाउन पाउनु धोती मन पराउनेको अधिकार हो । तर आफूले लगाएको चाहिँ राष्ट्रिय पहिचान अरूको चाहिँ राष्ट्रिय होइन भन्नु हुँदैन ।

आजको युग विश्वव्यापीकरणको युग हो । यो युगमा देश, भाषा, संस्कृति, भेषभूषा सबै मानव समुदायका लागि हुन् । मानव जातिको हितका लागि हुन् । हरेक कुरा मानवलाई तुच्छ देखाउन होइन, बरु मानवीय उच्च मूल्य, मान्यता र आदर्शका लागि हुनुपर्छ । आजको युगमा मानवभन्दा ठूलो कुरा अरू केही पनि छैन ।

पहिचान भेषभूषामा भन्दा बढी जन्ममा हुन्छ । जन्ममा भन्दा बढी भावनामा हुन्छ । मनमस्तिष्कदेखिको राष्ट्र प्रेममा नै नेपालीत्व झल्किन्छ । नेपाली हुनुको भाव जोसँग छ, त्यो नै नेपाली हो नकि टोपीवालचाहिँ खाँटी नेपाली धोतीवालचाहिँ इतर नेपाली हो ।

संसार युटोपियाको परिकल्पना गर्दैछ । हामी भएको सानो भूमिभित्र पनि छुट्टै पहिचान खोज्दै धोती र टोपीको लडाइँ गरिरहेका छौं । यो गलत हो त्यसैले अब सबै नेपालीले समुदायविशेषको टुक्रे पहिचान होइन, सबै नेपालीको लागि स्वीकार्य हुन सक्ने साझा पहिचान खोज्नुपर्छ । सबै नेपालीको साझा पहिचान भनेकै नेपाली हो । हाम्रो वास्तविक पहिचान नेपाली हो । हामी नेपालमा बस्ने सबै नेपाली हौं ।

नेपालमा बस्ने सबै जातजाति र भाषाभाषीको हाम्रो साझा पहिचान योबाहेक अर्को हुन सक्तैन । नेपाली भन्नुमा गर्व नहुने तर ब्राह्मण, खस क्षेत्री, जनजाति, मधेसी, दलित, अल्पसंख्यक भन्नुमा गर्व गर्नु संकुचित मानसिकताको उपजबाहेक अरू के हुन्छ ? यस्तो संकुचित मानसिकताले नेपालीलाई र नेपाललाई कुन दलदलमा फसाउँछ, सबै नेपालीले बुझ्नुपर्ने विषय हो ।

आजभोलि फेसबुके राष्ट्रवाद र टोपी दिवसहरू धेरै देखिन थालेका छन् । यस्ता राष्ट्रवाद समय बिताउनेबाहेक केही होइन । विदेशमा पुगेर टोपी लगाएर देशका लागि रुने पनि धेरै देखिए । विदेशमा बसेर देशका लागि रुनेहरूको कोलाहलले देश बन्दैन । त्यस्ता रुन्चे सम्राट्को राष्ट्रवादको कुनै काम छैन । सच्च राष्ट्रवादी, देशभक्त र देशका मालिक त ती हुन्, जो यो देशमा पसिना बगाउँछन् । जो आफ्नो पसिनाले नेपाली भूमि सिञ्चित गर्छन्, तिनै राष्ट्रवादी हुन्, चाहे ती धोती लाऊन् या टोपी लाऊन् ।

अहिले धोतीको टोपीमाथि अविश्वास र टोपीको धोतीमाथि अविश्वासले गर्दा राष्ट्रियता कमजोर हुँदैछ । फुटेर वा एकले अर्कोलाई कमजोर बनाएर अविश्वास गरेर राष्ट्रवाद बलियो हुँदैन । बरु झन् कमजोर हुन्छ । राष्ट्र कमजोर बनाउने कि बलियो त्यो हाम्रै हातमा छ ।

निष्कर्षमा भन्दा हाम्रो सबैभन्दा ठूलो पहिचान मानव हो । मानवपछि हामी नेपाली हौं । हाम्रो सबैभन्दा ठूलो वाद मानवतावाद हो । विश्वबन्धुत्व हाम्रो सबैभन्दा ठूलो आदर्श हो । मनलाई फराकिलो बनाऔं, सबैलाई आफ्नो देखौं । सबैको आफ्नो बनौं । राष्ट्रवादबाट पनि एक कदम अगाडि बढेर अन्तर्राट्रियवादतर्फ पाइला चालौं । मानव सभ्यताको महानतालाई संकुचित होइन, अझ फराकिलो बनाऔं ।यसैमा सम्पूर्ण मानव जगत्को हित छ ।




प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.