किलिक् किलिक् ना गाउँ !

 किलिक् किलिक् ना गाउँ !

युवराज नयाँघरे
निदाउन खोज्यो ज्यानले !
दुई दिन दुई रात बाटैमा बितेथ्यो । शरीरमा थिग्रिएको हैरानी र थकानले पेलिएको पीडा थियो । त्यै भएर जहाँ बस्यो त्यहीँ उघूँ, सुतूँ, निदाऊँजस्तै भइरहेको थियो । ज्यानमा दुखाइ र गलाइको थुप्रो थियो खातैखात ।
ना गाउँ पुग्दा मन रमायो अचम्मैसँग ।

लामबगर वरैको छेदछेद भएर डोर्रिएको ढुंगेनी गोरेटोसँग निरन्तर साथी भएको थिएँ । मेरो पाइला सराइमा अरू दुई नि थिए । दुबै परे कापी-कलमका खेलाडी ।
‘हऊ दाजु, ना गाउँ त कहाँको लर्तरो हुनु । यो गाउँ पुगेपछि म त यतै घरजम गरुम्-गरुम् भएर फर्केको थेँ नि !' उद्धवले डोगाङ कट्न लाग्दा भनेथे । उनी लामै समयदेखि दोलखाको सेरोफेरोमा विद्यार्थीको बाघचालमा घेरिएका छन् । उनकै सारमा सार मिलाएर म पुगेथेँ ना गाउँ ।

ना गाउँ पुग्न हम्मे-हम्मे पर्‍यो । बाटाका सुरमुचे र वेदिङहरू उस्तै लोभ्याउँदा बस्ती र जीवनशैली थिए । जति-जति माथि उक्लियो— नयाँ, फरक, भिन्न र अलग धर्तीसँग टाँसो भइरहेको लाग्थ्यो । अझ वेदिङबाट तेर्पे र तेर्छोको साथी होउन्जेलमा शरीरै पुरा झनन्न-झन्नन रमाउँथ्यो । बाटो, बगर, वनसँग लुरुलुरु लम्किरहँदा पनि रोल्वालिङ खोलासँग मुस्कान दिन छोडिनँ मैले ।

कमल कार्कीले भनेको सम्झना छ—‘खोलाको हाँसो मात्रै सुन्ने हो भने पनि रिसाहाहरूको झ्वाँक मैन जस्तो पग्लिन्छ !' हुन पनि कार्की जतिबेलै खोलैखोला अघि-अघि दगुरिइरहेका लाग्थे । उनका खुट्टामा चक्र टाँसिए जस्तो उनी हामीभन्दा चाँडचाँडो लम्किरहेका हुन्थे ।

‘म त मुसुक्क मुस्कान लिन्छु पनि, दिन्छु पनि !'
रोल्वालिङको सङ्लो र धारिलो आवाज निहालेर बोलिरहेका हुन्थे । आवाजमा अरू आवाज थपिएर वातावरण थप संगीतमय बनिरहेको लाग्थ्यो । रूख र पोथ्राका कुरा । ढुंगा र नदीका कुरा । यी सबैसँग आफ्नै पाइला र हृदयको कुराकानी । म सुरताल मिलाइरहेको हुन्थेँ ।

झनै अग्ला भए पहाड । गौरीशंकरको चुचुराका रङ फरक भएर झन् नौलो र भिन्न रुप देखिन्थ्यो । हरेक पाइलामा देखिने हिउँचुलीको ठिंग उभ्याइ पनि अर्कै-अर्कै ठानिरहेको छु ।


हिलारीले सगरमाथा आरोहणलगत्तै यता नि माया पोख्न थालेछन् । त्यै भएर उनले स्कुल बनाइदिएछन् । तर पाँच मास्तिर नउक्लेको त्यो स्कुलमा हिजोआज ताल्चा लागेछ ।


निकै माथि पुगेको ज्ञान त्यति बेला भो— जब किताबमा पढेका डाँफे र मुनालका बथान आँखा अगाडि उड्न थाले भुरुर्रभुरुर्र । गीत पनि निकै गाइयो डाँफे-मुनालका । चित्रमा पनि बढ्तै देखेँ हुँला मैले— यी लेकाली चराको छायाँछवि ।

रोल्वालिङले मलाई छोडेन । मैले नि उसका आवाजका लहर-लहरलाई माला गाँसी छातीभित्र डुलेको डुलेकै गरिरहेँ । यो अनकन्टार लेकाली संसारमा जीवनको उज्यालो भेट्टाउन यस्ता पूmल र मालाले ठूलै भरथेग गर्छन् सायद ।
ना गाउँ भेट्टाउन औधी समय लाग्यो । थोरै भेटिए मान्छे । अरू सबै कुरा जति पनि भेटियो— तर मानिस नभेट्दाको हैरानी, चोट र उकुसमुकुसले आँखा निस्ताउँदा रैछन् । चेतनाले बालेको राँकै यही होला । सामाजिकताको रन्को भनेकै यही होला । मानिसको हृदयमा बलिरहेको ‘आफ्नो' ज्योति भनेकै यही होला ।

ना गाउँ पुग्दा अरू धेरै कुरा पाएँ । अकल्पनीय र अस्पर्शीय भूमिसँग पाइला चालिरहँदा यो एकलास र अद्भुत भूमिले छातीमा बुरुक-बुरुक लहर उफार्थे । मनको खसखस— ‘कसरी बनेका यी पहाड र उच्चाटलाग्दा ढुंगाका रास ? ' हुन नि हिमाल, पहाड र चट्टानका आ-आफ्ना अरिमठ्ठे उभ्याइ हेर्दा कसैको हार देखिन्न्थ्यो । सबैभन्दा निरीह र पराजित देखिन्थे गोठाला । तर, तिनै गोठालाले ढुंगा, पहाड र हिउँचुलीलाई कब्जामा राखेर सुसेला हालिरहेको अनुभव हुन्थ्यो जताततै । अनि पो साथीसँगै मेरा पाइला टक्क रोकिएर अवाक् हुन्थे आँखा ।

 

मान्छेको माया आफ्नै खालको हुन्छ । माया गर्नैपर्दा कुनै बाधा र व्यवधानलाई अघि नसारे पनि मायाको गीत ओठ-ओठमा आइहाल्छ । यतिखेर गौरीशंकरले अग्ला-होचा पारेका यी अनन्त हिमालमा पुगेर फर्केका आँखाको भाषाले यही कुरा बोलिरहेका छन् ।

मलाई लेक नलागोस् भनेर अदुवा, लसुन र टिम्मुरको लेदो चटाउन बल गराउनेहरूको माया कहाँको चानचुने छ र ! चर्को भो मैले भन्नै भएको छैन, साथीहरूको माया नै छ औधी चर्को । हिलारीले सगरमाथा आरोहणलगत्तै यता नि माया पोख्न थालेछन् । त्यै भएर उनले स्कुल बनाइदिएछन् । तर पाँच मास्तिर नउक्लेको त्यो स्कुलमा हिजोआज ताल्चा लागेछ । राति वेदिङमा बास बस्दा आङनिमाले भनेकी थिई । उसलाई मन छैन गुम्बा जान । स्कुल पढ्न नै रहर छ । तर पढिरहेको स्कुलमा अरू थप कक्षा छैन ।

‘कत्ति पढ्नु एउटै कक्षामा तीन-तीन पटक !' उसले पाँच कक्षामै तेब्राइसकी । उसको उर्लिरहेको बैंसे ज्यान हेर्दा नै मैले अनुमान गरिरहेको थिएँ— ज्यान र कक्षा मिलिरहेको छैन । हो, त्यही निमाको घरमा १२ बजे हामी पुगेथ्यौं ना गाउँमा । निमबुटीको घर वेदिङमा पनि छ । भोलि बिहान उसकै घरमा भातभान्सा गरिनेछ भन्ने बाचाबन्धनमा परेर हामीले ना गाउँका लागि ठामठेगाना तोक्यौं ।

ना गाउँ पुग्दासम्म हिमालमा धेरै रङ देखेँ । हिउँसँग ढुंगा, माटो, रूख र हावाले कुदाकुद गरेको सबैभन्दा बढी देखेँ । सफा, स्वच्छ र पवित्र हावा फेरेर होचा छातीले फुरुङ्ङ-फुरुङ्ङ अग्लिएको ठान्दैछु ।
वेदिङभन्दा धेरै तलदेखि नै काँडे लहरा र हिउँका डल्लाडल्लीसँग भेटघाट भएथ्यो । अल्झिएर लड्ने कलामा कमी भएन । फेरि चिप्ला ढुंगा र रातिको स्याँठले चट्टानमा ऐना बनेको पानीले आफ्नो तुजुगमा ल्याएन कमी । म पछारिएको-पच्छारिएकै भएँ । ना पुग्दा घरभित्र बस्न मनै भएन । मीठो घाम र उज्यालो दिनले जतिखेरै आँगनमै अल्मलिइरहूँजस्तो हुन्थ्यो । उपत्यकाको माभैmमा थपक्क बसेको रहेछ ना गाउँ । रोल्वालिङ उपत्यकाले सबै सौन्दर्य ठाउँठाउँमा थपक्क सिँगारेर राखेको देखिन्थ्यो ।

वरिपरि सेताम्मे हिउँचुली । अग्ला र सुरिला पहाडहरू । हिमालका परी-परीका अनुहारहरू । ती हिमाल नाचिरहेका, उफ्रिरहेका । ती पहाड गाइरहेका, चलिरहेका । कतै पहाड र हिमाल जुधिरहेजस्ता । कतै हिमाल र पहाड जिस्किरहेजस्ता । हाडको ढुंगा खोसाखोस गरेजस्तो । हिमालको हिउँ थुताथुत गरेजस्तो । हरेक अप्रत्याशित र अचम्मित तुल्याउने हिमालयको उभ्याइले मनमा खेल्छन् कति धेरै उकुसमुकुसहरू । ‘आमा एक वर्षभरि रुनु भो, बा बित्दा । अचेल च्छोरोल्पातिर फर्केर सुनपाती चढाएपछि आमाको आँखाको आँसु आँखामै सुक्छ !' वेदिङमा भेटिएकी पासाङले भनेकी थिई । मैले मुख धोएर तातोपानी खाउन्जेलमा उसले घिउ हालेको चिया तनतनी पिई । अनि च्यांग्रा र चौंरीका बथान फुकाई । एउटा अग्लो र मोटो कुकुर नि साथै हिँडाइ ।
‘सिम्भु गएर बत्ती बाल्ने आमाको लाख इच्छा छ !'

चरीकोटसम्म एकपटक पुगेकी पासाङले बोलेको कुराले छाती खलबलियो । काठमाडौंको स्वयम्भू नपुगे पनि ‘सिम्भु'सम्म भन्न पुगी । आफ्नो श्रद्धा जोडेर रहर देखाई । ‘म च्छोरोल्पा पुगेर फर्कंदा तिम्रो काँचो ऊन किनूँला !' —यति भनेर उम्किएको थिएँ म । ऊ आमाको इच्छासँग जोडिएर मसँग नजिक भएकी थिई । रोल्वालिङको तीरैतीर हिँडिरहँदा हिमालको एकान्त र हावाको खुसखुसे बोलीमा कान थापिरहेको छु । पहाडको आत्मा पढ्नु भनेको, हिमालको ढुकढुकी सुन्नु भनेको, हिउँको कम्पन जान्नु भनेको यो नै होला ।

ना गाउँ पुग्दासम्म बाटाभरि लेखिएका ठूलाठूला पवित्र अक्षर, शब्द र वाक्यले आँखामा अलौकिक शान्ति भरिइरहन्छन् । अर्थ नबुझिने भाषाभित्र पनि एउटा अद्भुत आनन्दी र मिठासको रङ घोलिएको हुन्छ । त्यो घुलमिल भएको रङ नै जीवन हो । त्यो जीवन बुझ्न र पढ्न नै ना गाउँको चकमन्न र एकान्तमा यी शेर्पाहरू बसेका होलान् ।

ना गाउँमा यस्तै साठी घर छन् झुरुप्प । तिनको एउटै आँगनले बिहे-मृत्यु छिन्छ । तिनको एउटै पिँढीले जन्म-जारी छिन्छ । तिनको एउटै बारीको कुनाले धन-मनको निक्र्योल गर्छ । जति रोऊ, यी पहाडबाट उता जाँदैन । जति हाँस, यो रोल्वालिङ नदीपारि पुग्दैन । जति उफ्र, यो उपत्यकापर कुनै छिटा पुग्दैन । त्यस्तै संसार बोकेर ना गाउँको पूर्वतिर बादल फाट्छ र घामको मसिनो ज्योति छरिन्छ झलमल्ल ।
कचौराजस्तो छ ना गाउँ !

हिमालको अद्भुत घेरो छ । वरिपरि हिउँका अचम्मै लाग्ने आकार । हिमालको अथाह लस्कर । नाम दिएर नसक्ने हिउँचुली छन् । औंला भाँचेर नसकिने संख्याका सेताम्मे पर्वतहरू छन् । हिमाली चुचुराका आकारमा आँखा रोकिन नसक्ने सौन्दर्यका तहतह छन् । खेतमा आलु रोप्न लागिपरेका आइमाई, केटाकेटीहरूले छपक्कै ढाकिएको मान्छेको बगाल छ । जान मन छ मलाई नि ।
‘निमा, आलु खन्ने मन छ । मिल्छ ? '

उद्धवले उत्तर यसरी दिए— त्योभित्र अरू जिज्ञासा, जीवन र समयका वाक्यको उपस्थिति गर्बिलो भयो । ‘च्छोरोल्पा नपुगी— यो रहर नगर्नुस् दाजु । यिनले आलु रोपेका होइनन् । हिउँले नखाओस् भनेर छ महिना अघि खनीखोस्रिएका आलुलाई पुरेका खाल्डाबाट निकालेका हुन् । यी आलुबाट यिनले रोटी, पिठो, सुकुटी, दाल बनाउँछन् । कति ठाउँमा चामलै खालका आलु-दाना बनाउँछन् ।' रुच्यो, मज्जैले खाना रुच्यो । आलुको रस, आलुको भुटुवा, आलुको अचार, आलुको छोप, आलुको कबाब, आलुको पक्कु । ओहो, सबै परिकार आलुकै । आलुमय खाना, स्वाद पनि आलुमय । खाँदै गर्दा आलु पाराले हाँसेँ म ।

मुख चुठेर घाममा बस्दा आँखामा निद्रा ओर्लियो । ज्यानमा निद्राको लोरीले गीत गाएकोले होला— यो अपरिचित र अद्भुत ठाउँको भुइँमा पनि लमतन्न हुने मन छ । तर फेरि सतर्क पारेँ आपूmलाई ।
‘लेक लाग्न सक्छ । नसुत् बाबु ।' सुतेकोसुतेकै भइन्छ फेरि । सुतेकै तालमा सिलटिम्मुर खानेहरू निकै हुँदा रहेछन्— लेकाली धर्तीमा । नसुतेकै जाती । मनमा उठेका यी तर्क र वितर्कसामु मेरो निद्राले नसुनी धरै पाएन।

एकपटक उठेर नांगै गोडाले आँगनमा कुदेँ । चारै कुना पैmलिएका हिमालको लोभलाग्दो लस्कर छ ।
‘चोपुचे !'
उत्तरतिर लमतन्न फैलिएको अद्भुत हिमाल । कतै कुहिरोमा हराएजस्तो लाग्ने । कतै मुसुक्क हाँसिरहेका चुलीहरू । कतै परेली खोलेर रमाइरहेका कुमारी चुचुराहरू । कतै अथाह जोवन पस्केर रमाइरहेका हिमाली यौवनाहरू ।एकपटक आफ्नै सुरिला औंला र ओठसँगै निमाका आवाजमा ओर्लिए वरिपरिका हिमचुलीहरू ।

खाङनाचु, वोमुगो, चेकिगो, राम्दु, यलुमुरी— यी सबै ना गाउँ र च्छोरोल्पा छेउकुनाका हिमाल । अभैm अरू अनौठा नाम थिए— रिपिमोसर, ट्राकडिङ । हिमालको विकटता वा दुर्गम आत्मा नाममा उत्रिएका थिए ।
वरिपरि एकै खालका घर छन् । ती घरलाई ढुंगेनी पर्खालले घेरेको छ । ठूलाठूला भोटे कुकुर बेलाबेलामा अकाशै छेडूँलाजस्तो गरी भुक्छन् । अरू केही छैन आवाजको रहलपहल ।
ज्यान फालेर बसेको छु म— नीमबुटीको घरअगिल्तिर । तातो घाममा वरिपरिका हिमालको मात मेरो शरीरमा ओर्लिरहेको छ । म मातेको छु मस्तले । मेरो मन, आँखा, चेतना, टाउको र रगतका कणकणमा घ्वाप्पघ्वाप्प छुन्छ मातले । लाट्टिएका आँखाले मलाई हिउँको रूप, सुन्दरता र अपार आभामा पौडिन जा भनिरहेका छन् । तर बेखबर हिउँचुलीका रङले आफ्नो मन धोइरहेको छु, पुछिरहेको छु, नुहाइरहेको छु र सुग्घर बनाइरहेको छु ।
मुन्टो घुमाईघुमाई वरिपरिका हिमालसँग आँखाको चिनाजानीमा कमी भएको छैन । हिमाली आभाले छरेको सेताम्मे तिरिमिरीले झंकृत पारेको पारेकै छन् मलाई । मेरो सिंगो शरीर हिउँको अँगालोमा परेर उकुसमुकुसियो ।
‘बडङ्ङ बडङ्ङ !'
चारैकुनाका हिउँचुलीबाट अनौठा अनौठा आवाज आइरहेका छन् । आवाजको तह झन् झन् थपिँदो छ । चर्को आवाजले वरपरको चकमन्नता घरिघरि भत्काउँछ । आवाज अनौठो र अत्यासलाग्दो खालको छ ।
आँखामा यो आवाजले जिज्ञासाभन्दा पनि भय, डर र संशय उमार्छ । सिंगै हिमाल सोहोरिएर ना गाउँमा ओइरिएको लाग्छ कता-कता । जम्मै हिउँचुली कामेर भुतभुताएको लाग्छ पटकपटक ।

के हिमाल कराएको हो ? के हिउँचुली रिसाएर बर्बराएको हो ? के हिमगिरिले फलाको हालेको हो ? के हिमालले सराप दिएको हो ? के हिउँ पर्वत चिच्याएको हो ? हामी तीनैजनाले ती अनौठा आवाजहरूसँग उत्तरका लागि खुलदुली गर्‍यौं ।

घरभित्र नगई-नगई पनि वरिपरिका चुच्चा, सुरिला, खिरिला, काँडेदार, थेप्चे, भ्यात्ते र नाकठाडे हिउँ-पहाडका आकारबाट आइरहेका शिखरहरू पढिरहेथेँ । घामको तातोसँगै पग्लेर खसेका हिउँ-पहिरोबाट आवाज आइरहेको रहेछ । कतै गोली चलेजस्तो, कतै बारुद पड्केजस्तो, कतै पेस्तोलको तकाइजस्तो— हिमालका कुनाकाप्चाबाट आइरहेका आवाजले घरीघरी झस्काइरहे मलाई । मसँगै हिमालको चकमन्नताले डामेको चोट र हिउँ पहिरोले घोचेको पीडा छ चर्कै ।

नीलो अकाशमा पातलो सेतो बादलमुनि कनिके भुस छरिएर उल्लास र उमंगको वातावरण बनाइरहेको छ । आकाश हाँसेको भन्छन्, यै होला । हृदयले किलिक् किलिक् तस्बिर खिच्न छोडेन ।
चारै सुरका घरमा भेडाको ऊनैऊनको धोक्रो घाममा सुकाएको देखियो । सिंगो शरीरको मासु खाएर भुत्ला र छाला जोगाएर बनेको धोक्रो मैले वेदिङ, सुरमुचेमा नि ओढेको थिएँ । ठाउँ, अवस्था र आवश्यकताले हरेक बस्तु जीवनको नजिक राख्न मान्छेले जानेकै हो ।

‘साथी हो, खुट्टामा जुत्ता कस । झोला ढाडमा बोक । पानी बोक । आँखा नखाने चस्मा नाकेडाँडीमा हाल्न नबिर्स । लौ लाग च्छोरोल्पा !' यसो भनेर पाइला चालेँ ।
नयाँ वर्षको पहिलो दिन थियो यो ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.