असली तपस्वी

असली तपस्वी

'रंगमञ्च सधैं प्रतिपक्ष हो, हुनुपर्छ । संरचनाभन्दा परतिरको काम गर्ने हुनाले आधारभूत रूपमा म अलिकति लेफ्टिस्ट हुँ । तर, मरिगए पनि म कम्युनिस्ट होइन । र, नेपालमा कोही कम्युनिस्ट छैन पनि,' रंगकर्मी सुनील पोखरेलले यो दाबी गरिरहँदा मभित्रका शब्दले आफ्नो सहज आकार गुमाउँदै थिए । तर, बोल्नु त थियो नै । बोल्नु के थियो, सुन्नु थियो । सुनिरहेँ उनलाई ।

Gurung-sushantaमण्डला थिएटरमा नाटक 'जयमाया आफूमात्रै लेखापानी आइपुगी' हेरिसकेपछि मलाई नौलो सन्नाटाले छोपेको थियो । थिएटरबाहिर निस्केको निकैबेरसम्म साथमै रहेको साथीसँग समेत बोल्नै सकिनँ । अमूर्त भावले लठ्याइरह्यो । स्तब्धजस्तै केही भएँ । साथी पनि साँझको क्षितिजतिर कतै हराइरहेजस्तो लाग्थ्यो । इन्द्रबहादुर राईको कथालाई नवीन ध्वनि र बिम्बमा छोएपछि नाटकको समीक्षातिर लहसिने मन भएन । तर, सुनील पोखरेलसँग गफ्फिने रहरचाहिँ दोब्बर भएर आयो । यही रहरको गोरटो हुँदै पोखरेलको कार्यालय 'ज्ञ'सम्म पुगेँ । कार्यालयको न्वारान कुमार नगरकोटीले गरेका हुन् । शब्द-खेलका चामत्कारिक खेलाडी नगरकोटीलाई लाग्यो, 'पाठपरक नाटकको विरक्तलाग्दो परम्परागत दृश्यमाझ सुनील पोखरेलले अभिव्यक्तिको नवीन गजुर ठड्याएका छन् । नाट्ययात्राको वर्णमालामा यतिखेर सुनील ज्ञानको ज्ञतिर छन् ।' योजना, कक्षादेखि भेटघाटसम्म पनि 'ज्ञ'मा चलाउँछन् पोखरेल ।

आलोकाँचो रहर र परिचयको आदिम भोकको बुइँ चढेर नै रंगमञ्चको आँगनमा टेकेका हुन्- सुनील पोखरेल । साढे पाँच दशक लामो उमेरको डाँडा उक्लिसकेका उनका लागि नाटक अब जीवनको हिस्सा नै भइसकेको छ । उनको नाट्य-स्वादले लठ्ठिने थुप्रै दर्शक छन्, फ्यानको रूपमा । निर्मल बर्माले कतै लेखेका छन्, 'जब हामी कुनै जिउँदो फड्फडाउँदो पक्षीलाई क्षणभर पक्रेर छोडिदिन्छौं, उसको शरीर हामीबाट अलग हुन्छ । तर, धेरै बेरसम्म हत्केलामा उसको धड्कन महसुस भइरहन्छ ।' बर्माको यो काव्यिक अनुभूतिलाई पोखरेलीय नाट्यकर्मसँग नजिक राखेर हेर्न मन लाग्छ मलाई । पोखरेलले दर्जनौं-दर्जन नाटक खेले, खेलाए । रंगमञ्चको स्वभाव पनि जीवनकै जस्तो हुन्छ, समयको कुनै बिन्दुमा भत्किजाने । रंगमञ्चहरू भत्किए । फेरि बने । फेरि भत्किनेछन् । तर, पोखरेलको पसिनामा जन्मेका जीवन्त ती नाटकहरूको स्पन्दन दर्शकले अनुभूति गरिरहेका छन् । सुनील आफैं पनि पुराना पाइलाको आलो सम्झनामा नोस्ताल्जिक हुँदा हुन् ।

नाटकलाई जीवनसँग र जगतलाई रंगमञ्चसँग जोडेर कविहरूले जन्माएका अनेक काव्यिक दर्शन र व्याख्या पुरानो भइसक्यो । भनिन्छ, नाटक जीवनको सादृश्यमा आएजस्तै नाटकीयता हर कला-साहित्यको 'आत्मा'मा रहेको हुन्छ । 'कलाको रहस्य'बारे प्रश्न सोध्दा प्रख्यात उपन्यासकार हेनरी जेम्सले दुई शब्दमा उत्तर दिएछन्, 'वन्ली ड्रामाटाइज' । नाटकीयताको नाता जीवन-यथार्थसँग मात्र जोडिएको हुँदैन, यथार्थको अतिक्रमणसँग पनि उत्तिकै घनिष्ट हुन्छ नाटकीयता । सुनील पोखरेल रंगमञ्चबाट इन्द्रियजन्य यथार्थ मात्र नभई 'नाटकीय यथार्थ'को पनि अन्वेषण गरिरहेका छन् ।

पोखरेललाई जीवनमा खुसीमात्र दिएन नाटकले, 'डिप्रेसन'को डिलसम्म पनि धकल्यो । जीवनको रंगमञ्चमा अनेक अप्ठ्यारा र असफलताले पटकपटक लखेटिरहे उनलाई । आर्थिक अभावको सनासोले कुनै समय उनको सहज-यात्राको घाँटी अँचेट्न खोज्यो पनि । नाटकको 'केन्द्र' बनिसकेको गुरुकुल भत्किने भएपछि उनी विक्षिप्तजस्तै भए । गुरुकुलका नाट्यसामग्री टुँडिखेलमा लगेर जलाउने धम्कीपूर्ण उद्घोष पनि गरेका थिए उनले । अमेरिकारूपी ड्र्यागनको मुखमा छिर्ने सोचको भ्रूण पनि उनको दिमागमा चल्मलाइसकेको थियो । तर, त्यो भ्रूण हुर्कन सकेन । र, नै आज सुनील पोखरेल रंगकर्ममै छन् ।

कुनै जमानामा लेखक-पत्रकार किशोर नेपालले सुनीललाई भनेछन्, 'यो ब्रह्माण्डमा हामी महासागरको पानी-थोपा हौं । थोपा महासागरको हिस्सा हो । तर, त्यो बिलायो भने कसैलाई थाहा हुँदैन ।' यो भनाइले उनलाई अप्ठेरो परिस्थितिमा सहज बन्न सघायो । नजिकै आइसकेको डिप्रेसनलाई त सुनीलले आशा र अथक मेहनतको हत्केलाले पर धकेले । तर, मदिरा-मात्रा अचाक्ली बढ्यो उनको । आफू मदिराको मामिलामा बदनाम रहेको कुराको बोध छ उनलाई ।
उतिबेलाका सुनील पोखरेल उग्र थिए । सामाजिक न्यायको आन्दोलनमा एउटा संस्कृतिकर्मीको भूमिकामा सक्रिय थिए । तर, यतिबेला शान्त तपस्वी-मुद्रामा रहन्छन् उनी । तर, प्रश्नहरू सकिएका छैनन् ।

बच्चाबेला पोखरेलसँग एउटा सुकुमार सपना थियो, शिक्षक बन्ने । अहिले उनी शिक्षककै भूमिकामा नाटक सिकाउँछन् । विद्यार्थीमाझ जीवन-जगत्बारे पढाउँछन् । र, पहिलो कक्षामा प्रश्न गर्छन् चेलाहरूलाई, 'तिम्रो नाम, जात, क्षेत्र, धर्म सब हटाइदिन्छु । भोलि आउँदा लेखेर ल्याऊ कि तिमी को हौ ? तिमी किन छौ ? ' सायद उनी विद्यार्थीहरूतिर फर्केर आफैंलाई प्रश्न गरिरहेका छन् ।

गुरुकुल भत्किने भएपछि सुनील विक्षिप्त भए । गुरुकुलका नाट्यसामग्री टुँडिखेलमा लगेर जलाउने धम्कीपूर्ण उद्घोष पनि गरे । अमेरिकारूपी ड्र्यागनको मुखमा छिर्ने सोचको भ्रूण पनि उनको दिमागमा चल्मलाइसकेको थियो । तर, त्यो भ्रूण हुर्कन सकेन । र, नै आज सुनील पोखरेल रंगकर्ममै छन् ।

प्रिय फिल्म 'इन द सिटी अफ सिल्भिया'को अग्घोर प्रेममा परेपछि न्यून संवादयुक्त फिल्म र नाटकहरूको खोजीमा छु अचेल । संयोग यस्तो छ, सुनील पोखरेल पनि आजकल कम संवादयुक्त नाटक गर्ने मुडमा रहेछन् । 'जयमाया आफूमात्र लेखापानी आइपुगी'मा अन्य नाटकमा भन्दा कम संवाद प्रयोग गरेका छन् । उनलाई लाग्न थालेको छ, 'हामी झुटको लागि धेरै बोल्छौं । मनबाट बोल्दैनौं ।' आजकल बोल्न जरुरी छैन कि भन्ने भानले छोप्न थालेको छ उनलाई । संवादबाट भागुँजस्तो पनि लाग्छ ।

त्रिशूली पढ्दा मैले पहिलोपटक सुनील पोखरेललाई फिल्मको पर्दामा देखेको थिएँ, 'बलिदान'मा । जेलभित्रको छोटो दृश्यमा आउने दुब्लो पात्र देखाउँदै घनिष्ठ दाइ दीपक बस्नेतले भने, 'हेर, यो मान्छे सुनील पोखरेल हो । थिएटरको मान्छे । राम्रो याक्टिङ गर्छ ।' पनौतीबाट आएका दीपक दाइले वीरेन्द्र हमाल, मिथिला शर्माको पनि खुब प्रशंसा गर्थे । हिन्दी फिल्मको चर्चा गरिबस्ने ती दाइले थिएटरको संगत÷स्वाद कसरी पाए होलान् ? सम्झिँदा अनौठो लाग्छ । सुनील पोखरेलले खेलेका फिल्म हेर्ने हुटहुटी थियो मनमा । तर, त्यस्तो अवसर नै जुटेन ।

 

सुनील पोखरेलले केही फिल्ममा अभिनय पनि गरे । तर, फिल्म आदतको रूपमा बस्न सकेन उनमा । उनी नाटकलाई नै असली अम्मल बनाएर बाँचे । आदतको पनि आ-आफ्नै आकर्षण हुन्छन् । पोखरेल नाटकका स-साना 'मुभमेन्ट' भोग्छन् - कहिले कलाकारको रूपमा, कहिले निर्देशकको अवतारमा, त कहिले दर्शकको हृदयबाट । उनलाई लाग्छ, 'नाटक जिन्दगीजस्तै हुन्छ, पर्दा खसेपछि सकियो । त्यसको अभिलेख पनि रहँदैन । हामी मरेपछि स्मृतिमा मात्र रहन्छौं, त्यसरी नै दर्शकको स्मृतिमा मात्र नाटक र पात्रहरू बाँच्छन् ।' उनलाई जीवनजत्तिकै नजिक लाग्छ नाटक । फिल्ममा चाहिँ पोखरेलको रस नै बसेन । फिल्ममा सबै चिज सुनियोजित हुने भएकाले एउटा कलाकारको रूपमा उनले 'इन्ज्वोय' गर्नै सकेनन् । स्तानिस्लाब्स्कीले 'बिल्डिङ अ क्यारेक्टर' किताबमा लेखेका छन्, 'अभिनेता र अभिनेत्रीले आफ्नो रचनाशीलतालाई सहज रूपमा सक्रिय राख्न समर्थ हुनैपर्छ ।' फिल्मको अभिनय बढी प्राविधिक हुने तर नाटकको भावचाहिँ जीवनजस्तै सहज बहावमा बढ्ने भएकाले पोखरेल अनवरत रंगमञ्चमा छन् । आफ्नो कुण्ठा, नीचता, क्षुद्रता, स्वार्थ सब कुरा थिएटरमा छोडेर जान्छन् उनी । र, घर पुग्दा शून्यमा टेक्छन् । के यो मेडिटेसन होइन ? सुनील पोखरेलको लागि रंगमञ्च आदतभन्दा बढी ध्यान बनिसकेछ । उनी पात्रताको दहमा डुब्ने ध्यानमा छन् सायद ।

थिएटरमा अभिनयको अभ्यास गर्ने धेरै कलाकार फिल्मको डिजिटल रंगशालामा कुदिरहेका छन् पछिल्लो समय । यो दृश्यले सुनील पोखरेललाई रमरम खुसी दिएकै छ । फिल्ममा हामफालेका धेरै नाट्य-कलाकारहरूले राम्रो गरेको बुझाइ छ उनको । उनी गर्वसाथ भन्छन्, 'पछिल्लो समय नाटककै कलाकारले धानेका छन् नेपाली फिल्मलाई ।' निर्देशक तथा समीक्षक नवीन सुब्बाको टिप्पणी छ, 'थिएटरका कलाकारले फिल्म बिगारिरहेका छन् ।' सुब्बासँग पोखरेल असहमत छन् । भन्छन्, 'नवीनलाई अभिनय आउँदैन । थिएटरको फ्लप एक्टर हुन् उनी । मैले बुझेको छैन, नवीनले खोजेको कलाकार कस्तो हो ? तर यत्ति चाहिँ भनुँ- नवीनले एक्टिङ बुझेका छैनन् ।' घगडान रंगकर्मीबीचको यो मतभिन्नतालाई पृथक् अध्ययन-स्कुलिङ मानिदिए हुन्छ । 'वाद-प्रतिवाद-संवाद'को प्राज्ञिक प्रक्रियाको रूपमा लिनु अझ श्रेयष्कर होला । सुनील पोखरेल संवाद-डबलीमा देखा परून् या भागून्, नाटकमा चाहिँ निरन्तर छन् । यत्ति नै काफी छ ।

विदेशमा समेत नाटकहरू देखाइसकेका सुनील पोखरेल ठान्छन्, नाटक स्थानीय हुनुपर्छ । उनको धारणा छ, 'नाटक आफ्नो मातृभाषा र संस्कृतिमा हुनुपर्छ । भूमण्डलीकरणको विरोधमा काउन्टर हो नाटक, जसरी कविता हो ।' वैश्वीकरण र बजारीकरणको ठूला-ठूला पाङ्ग्राहरू हाम्रो अभावको छातीमाथि कुदिरहेका छन् । यो पेलाइविरुद्ध संस्कृतिकर्मीले विभिन्न आयाम र आवाजमा बोल्नु राम्रो हो । तर, रंगमञ्चको आवाज राज्यको कानसम्म पुगेको छ त ? पोखरेल भन्छन्, 'यो राज्यको सुन्ने क्षमता छैन ।'तर, निरन्तर प्रतिरोध र टक्करको विकल्प छैन रंगकर्मीसँग ।

सुनील पोखरेललाई लाग्छ, हाम्रो सामुदायिक संस्कृतिमा रहेका प्रदर्शनकारी कलालाई रंगमञ्चले लिन सकेको छैन । यी सांस्कृतिक मनोविज्ञानलाई बुझ्न नसक्दा नाटकले 'रियल इस्यु' उठाउन नसकेको ठान्छन् उनी । अध्ययनको कमी, रंगमञ्चमा बाहुनक्षेत्री-बाहुल्य र रंगमञ्चको आफ्नै भौतिक सीमाका कारण नेपाली समाजको खास ईष्र्या पाखा लागेको स्वीकार्छन् उनी ।

हिजो नाटक कुनै दरबारको चार पर्खालभित्र कैद थियो, जहाँ मनोरञ्जनदेखि मनोरञ्जनका क्षणिक साधनजस्ता थिए कलाकार । आज रंगमञ्च रूपान्तरणको सशक्त माध्यम भइसकेको छ । प्रख्यात कवि÷नाटककार बर्टोल्ट बे्रख्तले रंगमञ्चका सन्दर्भमा 'द सर्ट ओर्गानम'मा भनेका छन्, 'अब हामी सम्पूर्ण अवरोधका बाबजुद पनि अगाडि बढ्नुपर्छ । जब हामी युद्धमैदानमा और्लिन्छौं, हामी लड्नै पर्छ । अविश्वासले हिमालहरू नै चलायमान भएको हामीले देखेका छैनौं र ? हामीबाट केही कुरा लुकाइएको छ भन्ने कुरा स्पष्टै छैन र ? एकपछि अर्को वस्तु पर्दाले छोपिएको छ, अब हामी पर्दा खोलौं ।' अब साँच्चै 'पर्दा खोल्ने' जुझारु नयाँ पुस्ता निर्माण गर्ने जिम्मेवारी सुनील पोखरेलहरूकै काँधमा छ । के भोलि उदाउने कलिलो घामको जवानीप्रति पोखरेल विश्वस्त छन् ? उनका विद्यार्थीको रंगमञ्चीय 'प्यासन' देखेर एक झुल्को आशा झुल्किन्छ पोखरेलको आँखामा । तर, नाटकलाई काव्यिक र वैचारिक स्वाद दिन गम्भीर नहुने नयाँ पुस्ताप्रति दिक्क पनि छन् उनी । अध्ययनको साँघुरो घेरामा खुम्चिरहेका कलिला रंगकर्मीलाई पुस्तक दिन्छन् उनी, गाली गर्छन् र सुझाव दिन्छन् । उनी चाहन्छन्- नयाँ पुस्ताले खुब पढून् ।

सुनाकोटीबाट नाट्यशाला 'ज्ञ' छिरेपछि सुनील पोखरेलको अराजक लय सुरु हुन्छ । तर, उनको लयको केन्द्रीय सुर नाटक, नाटक र नाटकमात्रै हो । पेन्टिङहरूको बीचमा बसेर उनी विविध भूमिकाको कार्य सम्पादन गर्छन् । लामो रंगयात्रा गरिसकेका पोखरेललाई हेर्दा भन्न मन लाग्छ, रंगमञ्चका असली तपस्वी हुन् उनी । पोखरेललाई भेट्न 'ज्ञ' पुग्दा उनी कुनै युवा फिल्म-निर्देशकसँग झन्डै-झन्डै बाझिरहेका थिए । आफ्ना कुरा सादा कागजमा लेखेर ती युवालाई दिँदै उनले भने, 'यो तिमी छाप्न पनि सक्छौ ।' तर, युवा पनि आफ्नो विमति स-सम्मान राख्दै भन्थे, 'सर, यो पेपर छोड्नुस् । तर, कुरा क्लियर नभएसम्म म मरे पनि जान्नँ ।' विवादको छेउकुना नबुझेपछि कोठाको मनोविज्ञानले एक कुनामा गएर खुम्चिन बाध्य बनायो मलाई । असहजजस्तो देखिने दृश्यपछि मेरो मानसमा सकसका साङ्ला सल्बलाउन थाले । लाग्यो, गलत घडीको सुइमा टेकेर आइपुगेछु । सोचेँ, मुडको मुलायम धागो खुस्किसक्यो ।

सायद आज कुराकानीको मखमली रुमाल बुनिँदैन । तर, एकाध मिनेटपछि नै पोखरेल फ्रेस-मुडमा गफ्फिन तयार भए । युवा निर्देशकले पनि मलाई भने, 'दाइ माइन्ड नगर्नुस् है । पर्सनल कुरा हो । सर र मेरो यस्तो चलिरहन्छ ।' मेरो मनमा चाहिँ सन्देह जिउँदो थियो- विवाद शृंखला फेरि ब्युँतिन्छ होला भन्ने । तर, मेरो सन्देहलाई टाउको उठाउन दिएनन् निर्देशक-द्वयले । र, सुनील पोखरेलका वजनदार नाट्य-अनुभव÷अनुभूतिलाई सुन्ने परिवेश पाइरहेँ ।
कुराकानीबीच उनका चेलाचेली, पत्रकार, नवआगन्तुक उनलाई भेट्न आउँथे । फोन बजिरहन्थ्यो । यसै बीचमा उनलाई बिसन्चो बुबाको फोन आयो । र, सुनीलले भने- 'आमासँग सल्लाह गरेर यतै आउनुस् ।' बाबु-छोराबीचको छोटो फोनवार्तामा सन्चोबिसन्चोको मात्र कुरा भएन । 'जयमाया आफूमात्र लेखापानी आइपुगी'को पनि कुरा हुन भ्यायो । कलासाहित्यको बोधयुक्त पारिवारिक माहोल देखेर मभित्र मुरीमरी ईष्र्या भरिएर आयो ।

सुनील पोखरेल मादक-प्रवाहमा बोल्दै थिए, अचानक एक युवक देखा परे कोठामा । सायद उनले पोखरेलसँग पहिले नै समय लिएका थिए । कुरो बुझ्दा थाहा लाग्यो, उनी नयाँ भर्नाका लागि अन्तर्वार्ता दिन आएका रहेछन् । छोटो वार्ताको सुरुमै पोखरेलले घर-ठेगाना सोधे । युवकले आफ्नो घर इटहरी रहेको बताउनासाथ पोखरेलले सोधिहाले, 'मनु मन्जिल थाह छ ? ' युवकले नकार-भावमा टाउको हल्लाए । पोखरेलले फेरि थपे, 'तिमी नाटक किन पढ्न चाहन्छौं ? ' यसपछि पनि एकाध प्रश्न खेर गए । अपेक्षाकृत उत्तर नआएपछि पोखरेलीय अनुहारको भूगोलको रोगन धमिलिइसकेको थियो । जब फुर्तिलो युवकले आमाको मात्र अभिभावकत्वमा आफू हुर्किएको यथार्थ खोले, तब पोखरेलले भावुक हुँदै ती युवकको नाम सोधे । युवक दलित भएको थाहा पाएपछि पोखरेल बोले, 'धेरै मेहनत गर्नुपर्छ । तिमीलाई म पढाउँछु ।' यो सुनेर युवकको अनुहारमा खुसीका हजारौं घाम उदाए । यो दृश्यलाई म मौन-मौन हेरिरहेको थिएँ । हुन सक्छ, रंगकर्मी सुनील पोखरेलभित्रको अर्को 'सुनील पोखरेल' देखिरहेको थिएँ म ।

सुनील पोखरेल लामो समय 'गुरुकुल' यात्राको मुख्य चालक रहे । पागलपनको ऊर्जा लगाएर उनले गुरुकुललाई आकर्षक र गम्भीर डिस्कोर्सको मियो बनाए । 'गुरुकुल' पूर्वीय शिक्षा प्रणालीको प्रतीक-शब्द पनि हो । गुरुकुलीय छहारीमा दीक्षित हुन चाहने चेलाले प्रश्न उठाउनेभन्दा विश्वास गर्नुपर्ने बाध्यता हुन्थ्यो । गुरुकुलको प्रणालीप्रति आकर्षण थियो पोखरेलमा पनि । रूखमुनि बस्ने, निश्चित पाठ्यक्रमको ढाँचामा नबग्ने तरिकाले उनको रुचिलाई तानेको थियो । पोखरेल भन्छन्, 'मेरो गुरुकुलमा चाहिँ अनगिन्ती प्रश्न खडा गर्न पाइन्थ्यो । मेरो व्यक्तित्वमै प्रश्न गर्न मिल्थ्यो । अहिले पनि मिल्छ । अराजक गुरुकुल हो हाम्रो ।' केही नयाँ काम गरुँ भन्ने हेतुले सुनीलले आफ्ना गुरु÷अग्रजहरूको छहारीबाट छुट्टिएर आफ्नै बाटो तय गरी यहाँसम्म आइपुगे । उनले नाट्ययात्राको मोड-घुम्तीमा केही कोसेढुंगा उभ्याइछाडेका छन् । सफलता र असफलताको तराजुलाई पन्छाएर उनले तन-मन लगाएर रंगकर्म गरिरहे । र, आफूलाई बलियो धरातलमा स्थापित गराए ।

सुनीलले नेपालीजत्तिकै विदेशी नाटक पनि खेले, खेलाए । नेपालीमा उनले केही पाठको गुणस्तरमा विश्वास गरेका छन् । तर, नयाँ पुस्ताले गतिलो नाटक नलेखेको तीतो दृश्यले उनलाई पोल्छ । उनी नयाँ पुस्ताका धेरै लेखकलाई नाटक लेखिदिन अनुरोध गर्छन् । तर, उनको अनुरोध हात लागी शून्य भनेझैं भइरहेको छ । भन्छन्, 'लेखिदिए त हामी किन विदेशी नाटक खेल्थ्यौं नि ? तर फेरि सर्त त्यही हो, मन छुनुपर्छ । मन छोएन भने किन गर्छौं र ? मन नछुने नाटक खेल्न कसैको ऋण खाइदिएका छौं ? ' वरिष्ठ लेखकले लेखेका तर मन नपरेका केही नाटकका पाण्डुलिपि पोखरेलको दराजमा सुरक्षित छन् । बजारिया प्रभावमा लेखकहरूले आफ्नो कलमको मसी पातलो बनाएको कुरासँग उनको बलियो विमति छ ।

पोखरेललाई लागेको छ- हामीले गर्न धेरै बाँकी छ नाटकमा । भरतको नाट्यशास्त्र र ग्रिसेली त्रासदी सिद्धान्तहरूको बीचबाट पनि हाम्रै मौलिक नाट्य-कला विकास गर्न सकिन्छ ? यो कोणबाट प्रश्न र बहस गर्नुपर्ने बेला भइसकेको छ । पोखरेल पछिल्लो समय मुन्धुमको अध्ययनमा लागेका छन् । र, चेलाहरूलाई पनि मुन्धुम पढ्न उत्प्रेरित गरिरहेका छन् । प्राकृतिक दर्शनको पृथक स्वरूपबाट नाटकले केही सिक्न सक्छ भन्ने विश्वास पलाएको छ उनमा । थाङ्काजस्ता कलाबाट सिक्नपर्ने धारणा राख्दै भन्छन्, 'हामी हेर्छौं मात्रै देख्दैनौं । कहिलेकाहीँ जातीय कलाको दर्शन बुझ्दैनौं । तर मूल नबुझिकन 'टेलिङ'मा गरिने प्रयोग 'युज' मात्र हुन्छ ।' अबको नाटक हाम्रै सांस्कृतिक विम्बमा पसेमा मौलिक नाट्यशास्त्र निर्माण हुने विश्वास गर्छन् उनी । नयाँ पुस्तासँग उनी नौलो ढाँचामा सहकार्य र विमर्श गर्न चाहन्छन् ।

तर, राज्यसंरक्षित नाट्य-प्रतिष्ठानको बेमौसमी निद्राप्रति सुनीलमा पोखरेलमा निरासा र आक्रोश छ । सिंगो राज्यले नगरेको काम पोखरेलको एकल नेतृत्वमा भइरहेको छ । विराटनगरमा गुरुकुलको भव्य थिएटर निर्माण गरेका छन् उनले । एकल प्रयासमै नयाँ पुस्तालाई नाट्यखेतमा दाइरहेका छन् । उनी ठान्छन्, 'जहाँ जसरी भए पनि रंगकर्मीहरू प्रतिपक्षमा बसेर प्रतिरोध गर्ने हो । नत्र राज्य साँढे हुन्छ, मातिन्छ ।'

संवेगको पाइलाका अविराम यात्री सुनील व्यंग्य गर्छन्, 'नेपालमा नाट्य एकेडेमी भन्ने संस्था छ भन्ने थाहा छैन मलाई ।' नाट्य संस्थानहरू प्राज्ञिक थलोभन्दा जागिरखानामा रूपान्तरण भइरहेको विद्रुप चित्रमा नेपाली नाटकको डरलाग्दो भविष्य पनि प्रतिबिम्बित हुँदो छ । कहिलेकाहीँ नाटकबाट 'रिटायर्ड' हुने अप्रिय विचार पाल्छन् पोखरेल । के उनको दिमागमा 'नाट्य-एकेडेमी'मा जाने सोच पनि पलाउँछ ? उनीसँग तयारी प्राश्निक-जवाफ छ, 'मेरो दिमाग खराब भएको छ ? ' कुनै दिन राज्यको आँखा ठीक हुने र सुनील पोखरेलको 'दिमाग खराब' हुने घटना एकसाथ भएमा के होला ?


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.