एउटा राजीनामाको मनोव्यथा

एउटा राजीनामाको मनोव्यथा

म एक 'सफल' प्रधानमन्त्री भएर पनि किन राजीनामा दिएँ ? प्रश्न धेरै मानिसहरूको मनमा पलाएको छ । मेरो मनमा पनि उब्जिएको छ । दिनुपर्ने कुनै खास कारण थिएन । संसद्मा मेरो बहुमत छँदै थियो । नभएको खण्डमा मेरै प्रतिपक्षले चाहिँदो समर्थन जुटाइदिने आश्वासन दिएकै थिए । देशमा कुनै संकट परेको पनि थिएन । ममाथि कुनै अविश्वासको प्रस्ताव पेस भएको पनि थिएन । दक्षिण कोरियाका राष्ट्रपतिको विरोधमा जस्तो विशाल जुलुस मेरो विरोधमा निस्केको पनि थिएन ।

adityamanभेनेजुयलाका राष्ट्रपतिको राजीनामाको माग गर्दै अहिले पनि ठूलो जुलुस निस्कँदै छ, तर उनले सत्ता छोडेका छैनन् । त्यो देख्दा त म त साह्रै सोझा र सीधा मान्छे रहेछु भन्ने लाग्छ । मेरा सत्ता सहमार्गीहरूले भद्र सहमतिको कुरा निकाल्नेबित्तिकै मैले खुरुक्क राजीनामा दिइटोपलें । हुन त तिनकै प्रधानमन्त्रीले यस्तै सहमति भएअनुसार सत्ता छोडिदिनुस् भन्दा पटक्कै मानेका होइनन् । हुन त मरिसकेका मानिसको के कुरा गर्नु ? राजनीतिमा लागेका मानिसहरू बाँचे पनि मरेसरह नै हुने रहेछन् र मरे पनि बाँचेकैै हुने रहेछन् । त्यसकारण सन्दर्भ मिलेको बेलामा चर्चामा आइहाल्छन् । त्यसकारण मैले उनलाई सम्झेर अन्यथा गरेजस्तो लाग्दैन । मैले आलोचनात्मक स्मरण गरे पनि उनको आत्माले शान्ति पाओस ।

नेपालीहरूले मलाई राम्ररी चिनेकै छन् । म अप्रत्यासित निर्णय गरेर चमत्कार गर्न प्रख्यात छु । मैले १० वर्षसम्म जनयुद्ध चलाउँदा नेपाली जनताले दसैं राम्ररी मनाउन पाऊन् भनेर कतिपटक नसोचिएको रूपमा युद्धविराम गरेको थिएँ । घमासान लडाइँ चलेको बेला अचानक शान्ति हुँदा मानिसहरू चकित हुने गर्दथे । मैले पहिलोपटक प्रधानमन्त्रीको पदबाट राजीनामा पनि चटक गरे झैं दिएको थिएँ । कटवाललाई खोस्न मेरै सहयोगीले मलाई बसिखान दिएनन् । त्यसैले अचानक निकालिदिएको त म नै अचानोमा परें । त्यो बेला पनि मैले राजीनामा नदिइनहुने अवस्था थिएन । म अनेक संवैधानिक र राजनीतिक किसिमले लड्न सक्थें, तर मेरो मन न हो छोडिहालें । मेरो बानी नै यस्तै छ- मनमा लाग्यो कि गरिहाल्ने । यस्तो देख्दा तपाईंहरू आश्चर्य मान्नुहोला । बेलामौकामा मलाई पनि आफैंसित आश्चर्य लाग्छ ।

तपाईंहरूलाई थाहै छ- यसपटक म प्रधानमन्त्री बन्न खोजेको पनि थिइनँ । परिस्थितिवश मलाई बन्नुपर्‍यो । होइन भने मैले आफ्नै सहयात्रीको विरोधमा अविश्वासको प्रस्ताव संसद्मा किन पेस गर्थें र ? मैले सो काम आफूखुसी गरेको थिइनँ । त्यो त तपाईंहरूलाई थाहै छ किन गरें भनेर । जे भए पनि मैले उनीहरूले भने भनेका काम त गरिन नि ! द्रूतमार्ग उनीहरूलाई नै चाहियो भनेका थिए । मैले दिइनँ । आफ्नै देशको सेनालाई सुम्पिदिएँ । ओबोर सम्झौतामा पनि हस्ताक्षर नगर भन्थें । जे त पर्ला भनेर जाने बेलामा हस्ताक्षेर गरिदिएँ ।

त्यसबाट हाम्रो देशलाई फाइदा नै फाइदा हुन्छ भन्ने त थाहा थियो । तर के गर्ने आफ्नै सहयात्री त्यो फाइलमाथि बसेको बसेकै, छोड्दै नछोड्ने । बल्लबल्ल उम्काएर सही गरेर पठाएँ । त्यही कुरामा हिमालपारिका छिमेकीको ठूलो खप्की खाएँ । मसँग रिसाएर मेरो मुखै हेर्दिनँ भनेर बसेका रहेछन् । बल्लतल्ल यसपालि मनाएर आएको छु । पछि के गर्ने हुन् भन्न गाह्रै छ । उनीहरू धेरै बोल्दैनन् । इशाराबाट बुझ्नुपर्छ । साह्रै गाह्रो छ । अर्को छ छुच्चो । यसो गर्दे उसो गर्दे भनेर दिनरात कराइराख्छ । गरिदिऊँ तपाईं-हाम्रो नोक्सान हुने । नगर्दिऊँ धम्काइहाल्ने । हेग पठाइदिन्छु भन्ने । कस्तो मान्छे परेछ भने दिक्कै लाग्छ सम्झँदा पनि । कुग्रामबासः कुजनस्यः सेवा । खराब ठाउँमा बस्दा र दुर्जनको सेवा गर्दा आगो नभई जीउ डढ्छ भन्छन् । मलाई उसको मुख सम्झनेबित्तिकै त्यस्तै लाग्ने भयो । त्यसकारणले मलाई यो प्रधानमन्त्रीको पदमा बसिराख्न मनै लागेन । छाडिदिएँ ।

गणतन्त्र ल्याइयो, हिन्दु राज्यलाई फालियो, संघीयता लागू गरियो । तर के गर्नु यी परिवर्तन समाहित भएको संविधान भने आफूले भनेजस्तो ल्याउन पाइएन । जसको पतनको लागि लडिएको थियो, त्यसैलाई मान्नुपर्‍यो । मलाई केको रहर छ र यो संसदीय व्यवस्था जोगाइराख्न ?

बसिराखूँ पनि कसरी ? अरूको काम गर्दागर्दा हैरान भएँ । नयाँ आईजीपी नियुक्ति गर्ने कुरा कति सजिलो थियो । तर अरूको कुरा सुन्दा कत्रो बबन्डर भयो । उनकै गृहमन्त्रीलाई चित्त नबुझेको काम मलाई गर्न कर लगाइयो । काम कुरा बिग्रेपछि त्यसमा मेरो कुनै हात छैन भनेर सार्वजनिक बक्तव्य निकालें । चोरको खुट्टा काट् भन्दा स्वाट्ट खुट्टा तानेजस्तै भयो । त्यसको दोष अनावश्यक रूपमा मेरो टाउकोमा आयो । यसमा केकति घोटाला भएको थियो मलाई थाहै भएन, तर धान खाने मुसो चोट पाउने भ्याकुतो भन्ने चरितार्थ भयो । त्यतिले पनि नपुगेर प्रधानन्यायाधीशमाथि नै खनिन पुग्नुपर्‍यो । तिनले के नि अपराध गरेकी थिइन् र तिनमाथि महाभियोग लगाउनुपर्ने ? तिनले त हामीले भनेका नियुक्ति आदि गरिदिएकै थिइन् । आफूलाई चित्त नबुझे पनि यो कुर्सीमा बसेपछि यस्तै नचाहिँदो काम गर्नुपर्दो रहेछ । त्यसैकारणले पनि त्यहाँ बसिराख्न मन लागेन र छोडिदिएँ ।

अर्को झमेला पर्‍यो, यी मैदानका साथीहरूसित । हुन त मैले नै भौगोलिक स्वायत्तता, जातीय पहिचान र अधिकार र उत्पीडित वर्गको मुक्तिका नाराहरू निकालेको हुँ । तर यिनीहरूले त्यही हतियार लिएर मैमाथि आइलागे । यिनीहरू आखिर मेरो घाँटीमा अड्केको हाडजस्तै भए । न ओकल्न सक्छु न त निल्न सक्छु । जे भए पनि म सत्तामा हुँदासम्म यिनीहरूलाई फकाइफुलाइ थामथुम पारेर राख्न सकें । हुन त मलाई थाहा थियो- उनीहरूले भनेजस्तो संविधानमा संशोधन गर्न सकिन्न । मलाई पनि चित्त बुझेको होइन । तर उनीहरू र उनका सहयोगीहरू नउक्सियून् भन्नको लागि यो कुरा उठाइराख्न करै लाग्यो । यसबारेमा प्रतिपक्षसँग पनि शीर्षस्तरमा गोप्य समझदारी भएकै हो । आखिर मेरो कार्यकालको अन्तिम समयसम्म यसलाई तानेर ल्याउन सफल भइयो । अब हेर्छु नि मेरा उत्तराधिकारीले कसरी यो पेचिलो समस्या उल्झाउँदा रहेछन् ! यसको समाधान मैसँग मात्र छ भनेर खुबै दावा गर्दै हिँड्ने गरेका छन् । जे भए पनि मेरो टाउको त हलुँगो भएको छ । उहाँलाई मेरो शुभकामना !

मलाई मेरा दौंतरी नेताहरूमाथि सारै टिठ लागेर आउँछ । मैले जस्तो स्पष्ट कुरा कसैले गरेजस्तो लाग्दैन । तैपनि कुरै बुझ्दैनन् । साँच्चै भन्ने हो भने नेपाली जनताले नै मेरो मनको कुरा बुझेका छैनन् । जनतालाई बुझाउन नसक्दा एउटाले श्रीपेच नै गुमाए । त्यसैले डर लागिराख्छ । मलाई १७ हजार मान्छे मार्‍यो भनेर दिनरात गाली गरिरहन्छन् । मान्छे जन्मेपछि त्यसै पनि मर्छन् । कुनै महान् उद्देश्यको लागि मर्नु गौरवको कुरा हो । त्यसमा पनि स्वार्थरहित भएर काम गर्दा कसैको ज्यान जान्छ भने त्यसलाई हत्या मानिँदैन भन्ने सत्य हाम्रै धार्मिक ग्रन्थमा लेखिएको छ ।

यस्य नाहङ्कृतो भावो बुद्धिर्यस्य न लिप्यते, हत्वापि स इमाँल्लोकान्न हन्ति न निबध्यते । जुन मानिसमा कर्ताको भावना छैन र जसको बुद्धि सांसारिक पदार्थ र कर्ममा लिप्त छैन, उसबाट कसैको मृत्यु हुन गए भने पनि त्यसलाई हत्या मानिँदैन र पाप लाग्दैन । यो लेखिएको गीताको अठारौं अध्यायको सत्रौं श्लोकमा । यसको मर्म राम्ररी बुझ्ने मानिसहरूले ममाथि हत्याको दोषारोपण कदापि लगाउन सक्दैनन् । यस्तो गुह्य कुरा बुझ्न नसक्ने मानिसहरूलाई म के भनूँ ?

म प्रधानमन्त्री बनेकोमा र छोडेकोमा केके नि भयो भनिठान्छन् । मलाई भने यो मामुली लाग्छ । नेपालमा कत्रा-कत्रा परिवर्तन ल्याउन सकियो ! गणतन्त्र ल्याइयो, हिन्दु राज्यलाई फालियो, संघीयता लागू गरियो । तर के गर्नु यी परिवर्तन समाहित भएको संविधान भने आफूले भनेजस्तो ल्याउन पाइएन । जसको पतनको लागि लडिएको थियो, त्यही पुरानै संसदीय प्रणालीलाई मानेर बस्नुपर्‍यो । त्यसैमा अल्मलिनुपर्‍यो । मलाई केको रहर छ र यो संसदीय व्यवस्था जोगाइराख्न ? सके त अहिले पनि फालिदिने थिएँ । नसकेर मात्र गम खाएर बसेको छु । तर मौका आयो भने यसलाई फालिहाल्नेछु । शक्तिशाली राष्ट्रपति बनूँला र के-के चमत्कार गरेर देखाउँला भनेको त खालि प्रधानमन्त्रीको कुर्सीमा बस्ने र उठ्ने चमत्कारसिवाय अरू देखाउनै सकिएन । यो पद त मेरो लागि तृण बराबर हो । मेरो असली रूप र चमत्कार नेपाली जनताले देखेकै छैन । एकपटक त्यही देखाउन पाऊँ भनेर प्रार्थना गर्दैछु ।




प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.