गुरुङ गाउँमा तामाङ भाषा ! 

गुरुङ गाउँमा तामाङ भाषा ! 

एउटै जातजाति, एउटै समुदायका बासिन्दाको मात्र बसोबास रहेको गाउँबस्तीमा अक्सर सोही भाषा बोल्ने चलन छ । तर, गोरखाका बूढीगण्डकीपारिका एक दर्जन गाउँबस्तीमा गुरुङ समुदायको मात्र बसोबास छ तर भाषा भने तामाङको बोल्ने गरिन्छ । गोरखा सदरमुकामबाट दुईदेखि तीनदिनसम्म पैदल बाटो टाढा रहेका यी गाउँहरूमा बिहेबारी, चाडपर्व र अरू संस्कारहरू गुरुङकै अपनाउँछन् । बोलीचालीमा भने सयौं वर्षदेखि तामाङ भाषा नै प्रयोग गर्दै आएको स्थानीयवासी स्वीकार गर्छन् ।

धार्चे गाउँपालिका वडा १ को केरौंजागाउँ, केरौंजाबेसी, रुन्चेत, धार्चे गाउँपालिकाको वडा ७ काशीगाउँ, यार्सा, चामखर्क, आरुघाट गाउँपालिका वडा १ र २ का धोरत, धुन्चेत, पातलेखर्क, कटुन्जे, श्यामचेत, माझगाउँ, चुमनुब्री गाउँपालिका ३ भालुवन गाउँका दसौं हजार गुरुङ घलेहरूले सयौं वर्षदेखि तामाङ भाषा बोल्दै आएका छन् ।

तल्लो कटुन्जे र माझगाउँमा मिश्रित समुदायको बसोबास छ । धोरत, धुन्चेत, माथिल्लो कटुन्जे, यार्सा, काशीगाउँ र केरौंजागाउँ, केरौंजाबेसी, रुन्चेत, भालुवनमा भने गुरुङ र घले समुदायको मात्र बसोबास छ । उनीहरू सबै तामाङ भाषा बोल्ने गुरुङहरू हुन् । स्थानीयवासीका अनुसार केरौंजामा करिब पाँच हजार पाँच सयजना, काशीगाउँमा करिब दुई हजार दुई सय र मान्बुमा करिब दुई हजार पाँच सयजना गुरुङ, घले समुदायको बसोबास छ । उनीहरूमध्ये कसैले पनि गुरुङ वा घले भाषा बोल्दैनन् । ‘विभिन्न विवरण भर्नुपर्दा मातृभाषा लेख्नुपर्ने ठाउँमा ‘गुरुङ' नै लेख्छौं तर बोल्नचाहिँ तामाङ भाषा बोल्छौं', कटुन्जेका शिक्षक भीमबहादुर गुरुङ भन्नुहुन्छ, ‘खै बाजेबराजुको पालादेखि बोल्दै आइयो । हामीले पनि बोल्यौं, बालबालिका पनि त्यही बोल्छन् ।' पुस्तौंदेखि बोल्दै आएकाले यो भाषा आफ्नै लाग्ने उहाँको भनाइ छ ।

२०३२ साल अघिसम्म साविकको मान्बु, काशीगाउँ, केरौंजा, सिर्दिबास, चुम्चेत र छेकम्पार गाविस धादिङ जिल्लामा पथ्र्यो । सबैलाई एकमुष्ठ केरौंजा पञ्चायत भनेर चिनिन्थ्यो । धादिङमा परेका बेला यी गाउँ पञ्चायतलाई दुर्गम घोषणा गरेको थियो । त्यसैले यी सबै भूभाग अहिलेसम्म पनि सरकारी मापदण्डमा दुर्गम नै उल्लिखित छ । कर्मचारीले पाउने सेवासुविधा पनि दुर्गमकै पाउने गर्छन् । तर, बूढीगण्डकी वारिका यहाँभन्दा धेरै माथिका भूभाग पनि दुर्गम घोषित छैन । मान्बु, काशीगाउँभन्दा धेरै नै टाढा पर्ने लापु, गुम्दा, उहियाको सेवासुविधा सुगमकै सरह छ ।

‘६ गाविसलाई छयालीस सालअघि केरौंजा पञ्चायत भन्थ्यो', केरौंजाबेसीका फिरेन्द्र घले भन्नुहुन्छ, ‘३२ सालमा सरकारले गोरखापट्टि बनाइदियो । सरकारले २०३९ सालमा नापी पठायो । लालपुर्जा फेरेर गोरखाको बनायो । २०४४ सालमा नागरिकता टोली पठायो । नागरिकता फेरेर गोरखाको भयो तर भाषा कहिल्यै फेरिएन ।' धादिङकै संगतले यस भेगका गुरुङले तामाङ भाषा बोल्ने गरेको हुनसक्ने उहाँले अनुमान गर्नुभयो । सिमानामा धादिङका तामाङ बस्तीहरू छन् । संघीय संरचनाबमोजिम यी ६ गाविस अहिले तीन गाउँपालिकामा बाँडिएका छन् । चुम्चेत, सिर्दिबास र छेकम्पार चुमनुब्री गाउँपालिका, काशीगाउँ र केरौंजा धार्चे गाउँपालिका र मान्बु आरुघाट गाउँपालिकामा विभाजित भएका हुन् ।

तल्लो कटुन्जे र माझगाउँमा मि िश्रत समुदायको बसोबास छ । धोरत, धुन्चेत, माथिल्लो कटुन्जे, यार्सा, काशीगाउँ र केरौंजागाउँ, केरौंजाबेसी, रुन्चेत, भालुवनमा भने गुरुङ र घले समुदायको मात्र बसोबास छ । उनीहरू सबै तामाङ भाषा बोल्ने गुरुङहरू हुन्

मान्बुदेखि छेकम्पारसम्म केरौंजा पञ्चायत भनिएकाले मान्बुमा रहेको स्वास्थ्यचौकीको नाम अहिलेसम्म पनि फेरिएको छैन । पटकपटक संरचना फेरिए पनि स्वास्थ्यचौकीको साइनबोर्डमा अहिले पनि ‘केरौंजा स्वास्थ्यचौकी' लेखिएको छ । यी गुरुङ गाउँबस्ती धादिङको सीमानामा पर्छन् । ‘सर्सर्ती हेर्दा तामाङले तामाङ भाषा, गुरुङले गुरुङ भाषै बोल्नुपर्ने हो । तर हाम्रो गाउँका गुरुङहरू सबै तामाङ भाषा नै बोल्छौं', काशीगाउँका मानबहादुर गुरुङ भन्नुहुन्छ, ‘धादिङमा तामाङ धेरै छन् । तामाङको संगतले हाम्रा पुर्खाले तामाङ बोले होलान् । त्यही अहिलेसम्म चलिआएको हो ।' समुदायमा आफ्नो भाषाप्रतिको जागरण अहिलेसम्म नआएको उहाँ बताउनुहुन्छ । ‘नयाँ पुस्ताले नेपाली भाषामा जोड दिइरहेका छन् । गुरुङ भाषा कसले सिकाउने, कसले सिक्ने ? ' शिक्षकसमेत रहनुभएका भीमबहादुर गुरुङले भन्नुभयो ।

बूढीगण्डकीवारि साविकको उहिया, गुम्दा, लाप्राक, लापु, बारपाक, सौरपानी, स्वाँरा गाविसमा पनि गुरुङ, घलेको बाहुल्य छ । यहाँ बोलिने भाषाको पनि अहिलेसम्म नामकरण गरिएको छैन । घलेले घले भाषा दाबी गर्दै आएको छ भने गुरुङले गुरुङ भाषा दाबी गर्ने गर्छन् । विवादले बेलाबेला चर्को रूप लिने गर्छ । भाषाविद्हरूले बेलाबेला गोष्ठी सेमिनार गरेर नामकरण गर्ने प्रयास गरे पनि यहाँका बासिन्दाले बोल्ने भाषाको नामकरण गरिएको छैन ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.