हरेक जीवात्मामा परमात्मा 

 हरेक जीवात्मामा परमात्मा 

सम्पूर्ण ब्रह्माण्ड र सबै प्राणीका सृष्टिकर्ता महाप्रभुलाई परमेश्वर नामकरणबाट विश्वमानवले पुकारेको छ । त्यो परमात्माबाट वियोग भएर यी सर्वप्राणीहरू जीवात्माका स्वरूपमा प्रकट भए । यी जीवात्माहरूमा पनि पूर्ण परमात्माको गुण हुन्छ ।

जीवात्मामा जब अहंकार उत्पन्न हुन्छ, तब शरीर धारण गर्छ । सात्विक प्रबलता, राजसी प्रबल तथा तामसी प्रबलता तीन गुणयुक्त शरीर जीवले धारण गर्छ । सत्वगुण ज्ञानस्वरूप, रजोगुण ज्ञान र अज्ञान दुवैको मिश्रित रूप हो । तमोगुण अज्ञानस्वरूप छ । बुद्धिको विषमताबाट गुणहरूका पनि वैषम्य हुन्छ । यस्ता विद्वान्हरू भन्छन् ।

सात्विक : सात्विक पुरुष सबै मानवका श्रद्धानुसार उसको अन्तस्करणको अनुरूप हुन्छ । त्यो पुरुष श्रद्धामयका कारण देवताहरूको पूजन गर्छ । उसको यज्ञ, तप र दान कार्य नै जीवनको लक्ष्य हुन्छ । त्यस पुरुषले आयु, बुद्धि, बल, आरोग्य, सुख र प्रीतिलाई प्राप्त हुने आहार अर्थात् भोजन गर्छ । उसमा भयको सर्वथा अभाव, अन्तस्करणको पूर्ण निर्मलता, तत्ववज्ञानका लागि ध्यानयोगमा निरन्तर दृढ स्थिति र सात्विक दान, इन्द्रियहरूका दमन, भगवान्, देवता र गुजनका पूजा तथा अग्निहोत्र आदि उत्तम कार्यहरूका आचरण हुन्छ ।

वेद-शास्त्रहरूका पठनपाठन तथा भगवान्को नाम र गुणहरूका कीर्तन, स्वधर्मपालनका लागि कष्टसहन र शरीर तथा इन्द्रियसहित अन्तस्करणको सरलता, मन, वाणी र शरीरबाट कुनै पनि प्रकारको कष्ट अरूलाई दिँदैन । यथार्थप्रिय भाषण, क्रोधरहित, निन्दारहित, सम्पूर्ण प्राणीमा दया, कोमलता, लोक र शास्त्रविरुद्ध आचरण चेष्टा गर्दैन । तेज, क्षेमा, धैर्य, बाहिरी शुद्धि एवं कसैमा पनि शत्रुभाव राख्दैन । आफूमा पूज्यताको अभिमानको अभाव सात्विक पुरुषको लक्ष्यण हुन्छ।

रजोगुण : राजस पुरुष यक्ष र राक्षसहरूलाई पूजन गर्ने हुन्छन् । अमिलो, पिरो, लवणयुक्त, धेरै तातो, दाहकारक र दु:ख चिन्ता तथा रोगहरूलाई उत्पन्न गर्ने खालका आहार अर्थात् भोजन राजस पुरुषलाई प्रिय लाग्छ । कर्मफल प्राप्तिलाई दृष्टिमा राखेर जुन यज्ञ हुन्छ त्यो राजस यज्ञ हो । जुन तप, सत्कार, मान र पूजाका लागि तथा अन्य कुनै स्वार्थका लागि क्षणिक फल दिने तपलाई राजस भनिन्छ । जुन दान क्लेशपूर्वक तथा प्रत्युपकारको प्रयोजनबाट अथवा फलको दृष्टि राखेर दिन्छ, त्यो राजस दान हो ।

तमोगुण : तामसी पुरुष प्रेत र भूतगणहरूलाई पूजन गर्छन् । जुन शरीररूपबाट स्थित भूतसमुदायलाई पनि कृश गर्छ, ती अज्ञानीहरूलाई असुर स्वभाव भएको मान्नुपर्छ । जुन भोजन आधी पाकेको, रसरहित, दुर्गन्धयुक्त बासी र उच्छिष्ट तथा अपवित्र पनि छ, त्यो भोजन तामस पुरुषलाई प्रिय हुन्छ । शास्त्रविधिबाट हीन, अन्नदानबाट रहित, बिनामन्त्रहरूको, बिनादक्षिणाको र बिना श्रद्धाको कार्य गर्ने यज्ञलाई तामस यज्ञ भनिएको छ ।

ईश्वर भन्नुहुन्छ— जुन आत्मा अद्वितीय, स्वस्थ, शान्त, सूक्ष्म, सनातन, सबैको भित्र, साक्षात, चिन्मात्र र तीन गुणभन्दा पर छ, त्यही अन्तर्यामी छ ।

ईश्वर भन्नुहुन्छ— जुन आत्मा अद्वितीय, स्वस्थ, शान्त, सूक्ष्म, सनातन, सबैको भित्र, साक्षात, चिन्मात्र र तीन गुणभन्दा पर छ, त्यही (आत्मा) अन्तर्यामी छ । त्यहीँ पुरुष छ, त्यहीँ प्राण छ, त्यहीँ महेश्वर छ, त्यहीँ काल तथा अग्नि छ र त्यहीँ अव्यक्त छ । यस्तो श्रुतिका वचन छ । ईश्वर भन्नुहुन्छ— तिमी सबै परमेष्ठीको प्रभावलाई सुन, जसलाई जानेर पुरुष मुक्त हुन्छ र फेरि संसारमा गिर्दैन । जुन परभन्दा परत्तर शाश्वत निष्कल, नित्यानन्द, निर्विकल्प, ब्रह्म छ, त्यो ईश्वरको परम धाम हो ।

संसारमा रहने सबै जीवलाई पशु भनिन्छ । म ईश्वर तिनका पति हुन्, यसकारण विद्वान्हरूद्वारा उहाँलाई पशुपति भनेको हो । ईश्वरको मायारूपी पाशद्वारा आफ्नै लीलाबाट कार्य हुन्छ । मायारूपी पाशद्वारा ईश्वरको लीलाबाट यिनी पशु (जीव)हरूलाई बन्धनमा बाँधिएको छ । वेदज्ञ पुरुष पशुपतिबाट नै पशुहरूलाई मुक्त गर्ने मोचक हो भन्दछन् ।

प्रकृति, अहंकार आदि चौबीस तत्वव, माया, कर्म तथा गुण पशुपतिको पाश र पशु (जीव) हरूलाई बन्धनमा राख्ने क्लेश हुन् । मन, बुद्धि, अहंकार, पृथ्वी र जल, अग्नि, वायु, आकाश यी प्रकृति हुन् । कान, छाला, आँखा, जिब्रो, नाक, गुदा, लिंग, हात, खुट्टा, वाणी, शब्द, स्पर्श, रूप, रस, गन्ध यी तेइस तत्वव प्रकृति अर्थात् प्रकृतिबाट उत्पन्न हुन्छन् ।

चौबीस तत्वव अव्यक्त प्रधान छन् । ती गुणहरूबाट लक्षित हुने आदि, मध्य तथा अन्तबाट रहित जगत्का परम कारण छ । सत्व, रज र तम यी तीन गुण छन् । यी तीन गुणको समतावस्थालाई अव्यक्त प्रकृति भनिन्छ । बन्ध नाम दुई पशलाई धर्म र अधर्म भनेको छ । ईश्वरमा अर्पित गर्दै गरेको कर्म बन्धनबाट मुक्तिका लागि हुन्छ ।

मूल प्रकृति, प्रधान, पुरुष, महत्वव, अहंकार आदि विकारयुक्त तत्वव सबै देवादिदेव सनातनका नै रूप हुन् । यही सनातन पुरुष बन्धन हो, यही बन्धनमा राख्ने हो । यही पाश र यही पशु हो । यही सबै जान्दछ । तर, त्यसलाई जान्ने कोही छैन । त्यसलाई नै आदि पुराण पुरुष भनिन्छ ।

त्यस परम पुरुषमा न सूर्य प्रकाशित हुन्छ, न चन्द्रमा, न नक्षत्र, न अग्नि र न नै विद्युत् ! त्यसैको प्रकाशबाट सम्पूर्ण विश्व प्रकाशित हुन्छ । यो विशुद्ध अविनाशी साक्षात् परम ज्योति हो । सर्वेश्वर शिव पशुपतिको पाशुपतयोगमा निश्चय गरेका पुरुष ॐ यस प्रणवको नित्य ध्यान गर्छन् । परम आकाशको मध्यमा एकमात्र अद्वितीय परम ज्योतिलाई प्राप्त गर्छन् । त्यहाँ न भूमि छ, न जल छ, न मन छ, न अग्नि नै छ, यसैप्रकार प्राण, वायु, आकाश, बुद्धि तथा अन्य कुनै चेतन तत्वव त्यहाँ छैन । त्यो परम स्थान पशुपतिको ईश हो ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.