थारु बस्तीमा दसैंभरी नाच

थारु बस्तीमा दसैंभरी नाच

 नेपालगन्ज : बाँके जिल्लाको बैजनाथ गाउँपालिकाको एकदेखि ८ नम्बर वडाका थारु बस्तीमा दसैंभरी हरेक दिन राती नाच भइरहेको छ तर बस्ती पिच्छेको नाच भने फरक छ ।

‘१–५ नम्बर वडाका गाउँ क्रमशः च्यामा, जब्दहवा, सुतैया, बानियाभार, सिंहबाहिनीमा दंगाली थारु बढी भएकाले सखिया नाच भइरहेको छ’, स्थानीय थारु अगुवा चन्द्र चौधरी भन्छन्, ‘६ र ७ मा देसउरे थारु बढी भएकाले हुर्रदगंवा नाचिन्छ । वडा नं. ८ मा दाङको देउखुरीबाट झरेका थारु बस्छन् । त्यहाँ झुम्रा नाच भइरहेको छ ।’ राप्ती सोनारी गाउँपालिकाको राप्ती पारीका फत्तेपुर, बिनौना लगायतका गाउँहरुमा भने सखिया नाचको एकछत्र राज छ ।

 तराईका थारु बाहुल्य बस्तीमा दसैं भरी मादल नबजेको दिन नै हुँदैन । खाना खाइसकेपछि उनीहरु हरेक दिन बस्ती अनुसारको नाचगान गरेर मनोरञ्जन गर्छन् । नाचगानमा थारु निकै व्यवस्थित छन् । उनीहरु कुन बेला कस्तो नाच्ने भन्नेमा पनि सचेत छन् । थारु बस्तीमा बाह्रैमास नाचगान भने हुँदैन । देउताको पुजा गरेर मादल बजाउने वा बन्द गर्ने हुन्छ । खास गरी थारु बस्तीमा भदौको दोस्रो सातादेखि कार्तिक महिनासम्म झन्डै दुई महिना निकै मनोरञ्जन गरिन्छ ।

तराईका बाँके, बर्दियालगायत जिल्लाका दंगाली थारु बस्तीमा सखिया, देसउरे थारु बस्तीमा हुर्रदगंवा र देउखुरे थारु बस्तीमा झुम्रा नाच दशैंभरी नै चल्छ ।

 ‘जेठ महिनामा रोपाइँको दिन कलुवा (खाना) खाएर बन्द गरिएको मादल भदौको पहिलोदेखि दोस्रो साता हरेरी पुजा गरेर मात्र खुल्छ । कृष्णजन्माष्टमीदेखि तिहारसम्म थारु बस्तीमा निरन्तर नाच हुन्छ’, थारु संस्कृतिका जानकार सुशील चौधरी भन्छन्, ‘मादल बन्द गर्दा पनि ननाच्ने भनेर देउतालाई मनाइन्छ । देउता बसालेर नाच बन्द हुन्छ । अर्को वर्ष फेरि यही समयमा नाच हुन्छ ।’ 

हुर्रदंगवा नाचमा पुरुष महिलाको भेषमा हुन्छन् । महिलाले लगाउने लेहेंगा, चोली र गहनामा सजिन्छन् । मादल बजाउने पनि पुरुष नै हुन्छ । मादल बजाउने एकभन्दा बढी पनि हुन्छन् । दौना (एक प्रकारकाे फूलको पात) को बास्नादार माला, सेतो धोती र कमिज लगाएका युवाहरुले नाचमा साथ दिंदै हुक्कै हुक्कैै भन्छन् । यो नाचमा अधिकांश पुरुष नै सहभागी हुन्छन् । कतिपय बस्तीमा त हरेक फरक फरक घरदैलोमा पुगेर पनि नाच्ने चलन छ । यसरी नाच्न आउनेहरुलाई जाँडले मात्र स्वागत गरिन्छ ।

सखिया नाच महिलाले नाच्ने नाच हो । मादल भने पुरुषले नै बजाउँछन् । नाचमा सघाउने पनि सबै महिला नै हुन्छन् । थारू समुदायले शिव पार्वती, कृष्णलगायत आफ्ना अरु देवीदेउतालाई गीतको माध्यमले प्रार्थना गरी शान्ति एवं रक्षाको माग गर्ने चलन रहिआएको छ । यो नाचका लागि कम्तीमा चार/पाँच जना मादल बजाउने युवा हुन्छन् ।

१५/२० जना सखिया नाच्ने युवतीले सेतो रङको फरिया र रातो रङको चोलिया रातो रङको रिबन लगाउने गर्छन् । युवाले भने सेतो रङको धोती र रुचि अनुसारको कमिज लगाएर मादल भिरेका हुन्छन् । सखिया नाचमा ५२ खोट मादलको तालसँगै तीन खण्डमा नाच्ने गरिन्छ ।  

सुशील र चन्द्र दुबै विगतमा जस्तो दसैंको नाचको रौनकता हराउँदै गएको स्वीर्काछन् । दुबैै भन्छन्, ‘लोक संस्कृति लोपोन्मुख अवस्थामै त पुगेको होइन । पहिले जस्ताो हरेक बस्तीमा हुँदैन । घट्दो क्रममा छ । यसको संरक्षण गर्नुपर्छ ।’

‘थारु संस्कृति लोक वार्ता भएकाले युनेस्कोको अमूर्त संस्कृतिको सम्पदा सुचीमा सूचीकृत गरेर संरक्षणको पहल थाल्नुपर्छ’, सुशीलको सुझाव छ, ‘यो लोक महाकाव्य हो । कृष्ण चरित्रमा आधारित गीत हुन्छ । जसमा ६ हजारदेखि ८ हजार श्लोक हुन्छन् । झन्डै डेढ महिनासम्म निरन्तर गाइन्छन् ।’

थारुका बड्का नाच, झर्रा, मुंगरौवा जस्ता नाच लोप हुन थालेका छन् । गीत गाउने र नाच्न सक्ने व्यक्तिको पनि अभाव हुन थालेको छ । नयाँ पुस्ताको संस्कृतिमा भन्दा सूूचना प्रविधिमा बढी लगाव देखिन्छ । त्यसैले थारु संस्कृति लोपोन्मुख अवस्थामा गइरहेकोमा थारुहरु चिन्तित छन् ।  


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.