हिंसा  ज्यूँका त्यूँ ?

  हिंसा  ज्यूँका त्यूँ ?

हिंसा के हो ? कसैलाई चोट नपुर्याईकन आफूखुसी हुन नसक्नु सामान्य अर्थमा यही हिंसा हो । यही सामान्य अर्थमा विशाल वास्तविकता लुकेको छ । कसले गर्छ महिलामाथि हिंसा ? पुरुषले ? के पुरुष प्रवृत्ति भनेको हिंसात्मक प्रवृत्ति हो ? अवश्य होइन होला ।

आदरभाव, प्रेमपूर्ण भाव, सहनशीलता जस्ता गुण दिएको छ प्रकृतिले महिलालाई यो गुणमाथि पुरुषले कदापि हिंसा गर्न सक्दैन । जब ऊ हिंसामा उत्रिन्छ भने उसले मनुष्यको स्वभावबाट हटेर राक्षसी प्रवृत्ति अपनाएको हुन्छ ।

कुनै देश, कुनै धर्म, कुनै संस्कृति, कुनै भाषामा छैन महिलालाई अन्याय गर्नु भन्ने । महिलाप्रतिको आदर भाव र प्रेमले नै यो संसारको र मनुष्यको सृष्टि भएको हो । पुरुषको, मनुष्य जातिको उद्गम महिलाबाट भयो । आमा, जननी, मातृत्वबाट भयो । पुरुषले आफ्नो उद्गम बिर्सेपछि के हुन्छ ?

उसले बाटो बिराउँछ, विवेक गुमाउँछ अनि प्रेमको साटो हिंसा गर्न तत्पर हुन्छ । महिला, जननी, मातृत्व जसको सृष्टिले जीवन दियो, जीवनमा प्रेम पैदा गरायो, जीवनलाई रूपान्तरण गरायो आमाको रूपबाट, दिदीबहिनी, जीवनसँगिनीको रूपबाट । के महिलाविनाको संसारको कल्पना गर्न सकिन्छ ?

पुरुष मात्र भएको भए यो संसारको स्वरूप कस्तो हुन्थ्यो होला ? खाली कागज स्वरूपको पुरुषको जीवनमा महिलाको आगमनपछि मात्र कविता कोरिन्छ, पुरुषको जीवनमा प्रेरणा थपिन्छ । यसको लागि बाहिरी शिक्षा र बाहिरी चेतनाले मात्र पुग्दो रहेनछ भन्ने उदाहरण बढ्दै गएको महिला हिंसाका उदाहरणले बताउँछन् । बाहिरबाट मनुष्यको आन्तरिक चेतनामा परिवर्तन आउँदैन । जति शैक्षिक स्तर बढ्दै गयो, आधुनिकताले स्थान लिँदै गयो, त्यति हिंसाको प्रकृति बढ्दै गइरहेको छ ।

विश्वमा आजभन्दा झन्डै ६० वर्षपहिले ल्याटिन अमेरिकाको डोमेनिकन गणराज्यका मिरावल परिवारका तीनजना दिदी-बहिनी (पेट्रिया, मिनर्मो र मारिया) को तत्कालीन निरंकुश तानाशाही सरकारले निर्मम हत्या गरेको विरोधमा त्यहाँका जनताले नोभेम्बर २५ को दिनलाई लिंगका आधारमा महिलाविरुद्ध गरिएको राजनीतिक हिंसाको विरोध गर्ने दिवसका रूपमा मनाउन थालेका हुन् ।

पछि त्यसलाई सन् १९९९ डिसेम्बर १७ मा संयुक्त राष्ट्रसंघ महासभाले २५ नोभेम्बरलाई अन्तर्राष्ट्रिय महिला हिंसाविरुद्ध दिवसको रूपमा मनाउने प्रस्ताव सर्वसम्मतिले पारित गरेको हो ।

त्यसयता हरेक वर्षको २५ नोभेम्बरलाई विश्वभर महिला हिंसाविरुद्ध दिवसको रूपमा मनाउने गरिन्छ । यस दिवसलाई नेपालमा पनि सोह्रदिने अभियानको रूपमा २५ नोभेम्बरदेखि १० डिसेम्बरसम्म मनाउने गरिएको छ । शारीरिक, मानसिक, आर्थिक, राजनीतिकलगायत अन्य महिला हिंसाका अनेकन रूप छन् । प्रत्येक वर्ष महिला हिंसाविरुद्धको दिवसलाई महिला अधिकारकर्मीले भव्यरूपमा मनाए पनि र सरकारले विभिन्न प्रतिबद्धता जाहेर गरे पनि महिला हिंसाको अवस्था भने ज्यूँका त्यूँ छन् । किन त ?

महिला हिंसा दिवस मनाउने गरेको अवस्थामा पनि सहरदेखि गाउँसम्मका महिला कुनै न कुनै हिंसाको सिकार भएको देखिन्छ । यी सब घटना पुरुषको घमण्ड र पुरुषको सम्मान जोगाउने नाममा अनि पुरुषप्रधान समाज कायम राख्न खोजिने अमानवीय प्रवृत्तिले मात्र बारम्बार दोहोरिइरहेका छन् ।

किनकि हिंसाका कारण मनोविज्ञानमा खोजिएन, हिंसाका कारण अज्ञानतामा खोजिएन र हिंसाका कारण चेतनाको स्तरबाट हेरिएन । रोगको उपचार हुन रोग पहिचान हुनुपरे जस्तै हिंसाको अन्त्य हुन मानिसको चेतनामा जागरण, शिक्षित र सभ्य समाजको परिकल्पनामा जोड दिइएन ।

महिला हिंसाविरुद्धको अभियानलाई बर्सेनि पर्वको रूपमा मात्र मनाएर हिंसाको प्रवृत्ति अन्त्य हुनेवाला छैन । सहरी क्षेत्र र पहुँचवाला वर्गमा मात्र यो अभियान चलाएर कुनै सार्थकता छैन ।

त्यो असभ्य समाज, अशिक्षित समाज र पिछडिएका महिलालाई शिक्षाद्वारा सशक्तीकरण गर्न सके मात्र हिंसा हराएर जाला । हामी कसैले आवाज उठाउँदैमा पीडित महिलाका पीडा शान्त हुने र हट्ने होइन, तिनी पीडित महिलाले आफ्नो पीडाको आवाज आफैँ उठाउन सक्ने अवस्था सिर्जना गरिदिनु महिला अधिकारकर्मीको दायित्व र भूमिका हो ।

शारीरिक, मानसिक, आर्थिक, राजनीतिकलगायत अन्य महिला हिंसाका अनेकन रूप छन् । प्रत्येक वर्ष महिला हिंसाविरुद्धको दिवसलाई महिला अधिकारकर्मीले भव्यरूपमा मनाए पनि र सरकारले विभिन्न प्रतिबद्धता जाहेर गरे पनि महिला हिंसाको अवस्था भने जस्ताको तस्तै छन् । कानले सुन्नै नसक्ने र आँखाले देख्नै नसक्ने प्रकृतिका घटना (बोक्सीको आरोपमा मलमूत्र खुवाउनु, कुटपिट गर्नु, आँखा फोर्नु, जिउँदै जलाउनु, झाँक्रीको बहानामा आगोले पोल्नु, डाम्नु आदि अमानवीय कार्य महिला हिंसाको चरम रूप हुन् ।

 

समाजमा अभिशापको रूपमा दाइजोका कारण लाखौंको संख्यामा महिला हिंसाको सिकार भएका छन् । तराई-मधेस, पहाड, उपत्यका जताततै यस्ता हिंसाका घटना पाइन्छन् । यस्ता हृदयविदारक घटना दाइजोका कारण दिनप्रतिदिन भइरहेको छ । एक दसकमा भएका दाइजोविरोधी विभिन्न अभियानले यसबाट हुने हिंसामा खासै कमी ल्याउन सकेको छैन ।

यही कारणले कतिपय चेलीले बेचिनुपरेको छ भने कतिपय पति र परिवारको ज्यादतीका कारण सन्तानसमेत छोडी घरवारविहीन भई निस्कनुपरेको छ । कतिपयचाहिँ हत्या र आत्महत्याका सिकार भएका छन् । त्यस्तै कतिपय चेलीले विवाहपछि पनि माइतीकै आ श्रममा बाँच्नुपरेको छ । यस्ता यथार्थको भोगाइ नेपाली समाजमा अहिले पनि विद्यमान छ ।

यौन शोषण र महिला हिंसा आफ्नै परिवारबाटै हुने जस्ता पत्यारै गर्न नसकिने घटना पनि नेपाली समाजमा हुने गरेको देखिन्छ । बालविवाह, बहुविवाह, अनमेल विवाह, गाली बेइज्जती, अपमान, मानसिक यातना जस्ता हिंसा र जघन्य अपराधका घटना पनि महिलामाथि नै हुने गरेका छन् ।

महिला हिंसा दिवस मनाउने गरेको अवस्थामा पनि सहरदेखि गाउँसम्मका महिला कुनै न कुनै हिंसाको सिकार भएको देखिन्छ । यी सब घटना पुरुषको घमण्ड र पुरुषको सम्मान जोगाउने नाममा अनि पुरुषप्रधान समाज कायम राख्न खोजिने अमानवीय प्रवृत्तिले मात्र बारम्बार दोहोरिइरहेका छन् ।

समाजमा हुने यस्ता हिंसाका कारण मनुष्यको चेतनामा खोज्नु जरुरी छ, मनुष्यको मनोविज्ञानभित्र खोजिनु जरुरी छ । त्यसभित्रको पीडा ठीक पार्न, भित्रको प्रेम जगाउन, भित्रको अहिंसाको स्वभावको बोधको लागि थोरै मात्रामा भए पनि आध्यात्मिक ज्ञानको जरुरी छ ।

जुन आध्यात्मिक ज्ञान मनुष्यको स्वभाव हो, त्यो जन्मिदै मनुष्यले लिएर आएको गुण हो । अध्यात्मले प्रेमको मार्ग मात्र प्रस्तुत गर्दछ । आफ्नो स्वभावमा बाँच्न सिकाउँछ स्वतस्फूर्त मनुष्य आफ्नो उद्गम, आफ्नो स्वभावमा फर्किन्छ । भित्री चेतना खुलेको मनुष्य समाजले मात्र अहिंसात्मक क्रान्तिको सुरुआत गर्न सक्छ, जुन तथाकथित कागजी, कानुनी, हिंसाविरुद्धको अभियानभन्दा उच्च गुणको क्रान्ति हुन सक्छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.