लज्जाविहीन राजनीति

लज्जाविहीन राजनीति

'घुमीफिरी रुम्जाटार' ओखलढुंगाको रुम्जाटार गाउँको भौगोलिक सुन्दरता र जताबाट हेरे पनि रुम्जाटार देखिने हुँदा स्थानीय जनताले उखानको रूपमा यसको प्रयोग गर्ने गर्छन् । घुमीफिरी रुम्जाटार वर्तमान राजनीतिको पनि यथार्थ बिम्ब बनेको छ । संविधानअनुसार २०७४ माघ ७ भित्र स्थानीय, प्रान्तीय र केन्द्रीय संसद्को निर्वाचन भइसक्नुपर्नेछ । दलहरूबीचको विवाद हेर्दा अबको १३ महिनाभित्र यी तीनै तहको चुनाव सम्भव देखिँदैन ।

ठूला तीन दल मिले भने पनि मधेसी दलहरूसँग कुरा मिल्ने सम्भावना झन्झन् क्षीण हुँदै गएको छ । संविधान संशोधनको विरोधमा रहेको एमालेलगायतका दलहरू पनि झन् कठोर भएका छन्, संशोधन हुन नदिनमा । मधेसी दलहरूको माग सम्बोधन गर्न सरकारद्वारा संसद्मा प्रस्तुत विधेयकबाट मधेसी मात्र होइन, प्रदेश नम्बर ५ मा व्यापक जनअसन्तुष्टि ल्याएको छ ।

सरकारले प्रदेश नम्बर ५ टुक्र्याउने गरी संविधान संशोधनको निर्णय गर्ना साथ सामाजिक सञ्जालमा यो यसरी भाइरल भयो । पाल्पा, गुल्मी, अर्घाखाँची, प्युठान, रूपन्देही, कपिलवस्तु र रोल्पाका जनता विद्रोहमा उभिए । यो विरोध कुनै दलविशेषको नभई सर्वसाधारण जनताको स्वतस्फूर्त आक्रोशको रूपमा प्रस्फुरण भयो । आन्दोलनको कुरा गर्ने मान्छेसँग बीपी कोइराला बारम्बार भन्ने गर्नुहुन्थ्यो, 'मैले जहिले पनि आन्दोलनको निर्णय लिँदा जनताको नाडी छाम्ने गरेको छु । जनताको नाडीको धड्कनअनुसार म कार्यक्रम तय गर्छु ।'

हाल बुटवल, गुल्मी र पाल्पा आदि जिल्लामा भइरहेको बन्द र विशाल असन्तुष्टिको जनसागर हेर्दा जनताको नाडी यतिबेला तातेर आएको छ । धड्कन बढेको छ । यस्तो अवस्थामा राजनीति गर्ने कुनै पनि व्यक्ति वा दल आन्दोलनबाट अलग रहन सक्दैन । जो अलग रहन्छ, त्यो जनताको मनबाट सदाका लागि फ्याँकिन्छ ।

अहिले त्यो क्षेत्रमा जनता अघिअघि र दलका नेता-कार्यकर्ता पछिपछि छन् । बुटवल, गुल्मी र पाल्पाको विरोधले जनसाधारणलाई ०६२÷६३ को जन आन्दोलनको स्मरण गराएको छ । आन्दोलन जति लम्बिँदै जान्छ, आन्दोलनमा ऐंजेरु पनि उम्रन थाल्नेछन् । यो आन्दोलनको चरित्र नै हो । हिजोसम्म मधेसी मोर्चासँगसँगै रहेको लिम्बुवान मुक्ति मोर्चाले पूर्वका नौ जिल्ला अचानक बन्द गरेर त्यो संकेत दिइसकेको छ ।

एकातिर २०७४ माघ ७ भित्र चुनाव गराइसक्नुपर्ने संवैधानिक बाध्यता र अर्कोतर्फ अहिले प्रमुख तीन दल कांग्रेस, एमाले र माओवादी केन्द्रबीचको बेमेल र मधेसी दलको माग हेर्दा जसरी पनि संविधान कार्यान्वयन गर्ने भनी स्थानीय निकाय चुनाव गराउने विषयमा दलहरू अनौपचारिक रूपमा सहमत देखिएका छन् ।

'नहुनु मामाभन्दा कानु मामा निको' भने झैं चुनाव नै नहुनुभन्दा स्थानीय निकाय चुनाव हुँदा मधेसकेन्द्रित दललाई पनि जनमत बुझ्ने अवसर हुनेछ । स्थानीय निकाय चुनाव भयो भने मधेसी मोर्चाभित्रकै एउटा घटक सद्भावना पार्टीका महामन्त्री मनिश सुमनले बारम्बार उठाएको पहिले संसद्को चुनाव हुनुपर्छ भन्ने माग सम्बोधनको बाटो खोल्नेछ । स्थानीय निकाय चुनावको प्रसंगमा मधेसी मोर्चाले उठाएको स्थानीय निकायको निर्वाचन दलविहीन हुनुपर्छ भन्ने विषय विशेष मननीय छ । दलीय राजनीतिले जुन विकृति र विसंगति ल्याएको छ, त्यस दृष्टिबाट यो महत्त्वपूर्ण विषय हो ।

हिजोको पञ्चायत निर्दलीय मात्र होइन, निरंकुश पनि थियो । जनताका मौलिक अधिकार खोसिएका थिए । आजको निर्दलीयतामा जनता अधिक मुखरित बन्नेछन्, आफ्नो हक र अधिकार स्थापित गर्न । दलहरू र आम सर्वसाधारण पनि बेखुसी हुनुपर्ने कुनै कारण देखिँदैन । स्थानीय निकाय दलगत नहुँदैमा हिजोको पञ्चायतजस्तो जनताका मौलिक हक अधिकारविहीन हुने छैन । आखिरमा भारतमा पनि ग्राम पञ्चायतको चुनाव दलविहीन नै हुने गरेको छ ।

वर्तमान संविधानको अक्षर र भावना हेर्ने हो भने पुनर्संरचना आयोगले तयार गर्ने प्रतिवेदनअनुसार स्थानीय तहको चुनाव हुनुपर्ने हो । तर जनसंख्याको झन्डै ५० प्रतिशत भाग ओगट्ने मधेसका आठ जिल्लामा पुनर्संरचना आयोग पुग्नै सकेन । त्यहाँबाट प्रतिनिधित्व गर्ने सांसदहरूसँग आयोगले छलफल गर्दा पनि एउटा टुंगोमा पुग्न नसकेपछि संविधानको भावना र अक्षर यसै धुमिल हुन गएको छ ।

पुनर्संरचना आयोगको सट्टा स्थानीय निकायको निर्वाचन भनेको मृत्युशड्ढयामा पुगेको बिरामीलाई चिकित्सकले 'शक ट्रिटमेन्ट' गरेजस्तै हो । खतरा मोलेर ट्रिटमेन्ट गर्दा बिरामी बाँचिहाल्छ कि ? भनेर गरिने खतरनाक उपाय हो यो । ०७४ माघ ७ गतेभित्र तिनै तहको चुनाव भएन भने विश्वको सर्वोत्कृष्ट भनी दाबी गरिएको संविधानले स्वतः मृत्युवरण गर्नेछ । त्यसपछि यो संविधानलाई कुनै डाक्टर वा कम्पाउन्डरले बचाउन सक्ने छैनन् ।

हाम्रो नीतिशास्त्रमा पनि भनिएको छ 'सर्वनाशे समुत्पन्ने अर्धंत्यजन्ति पंडिता' सम्पूर्ण विनाश हुनुभन्दा बुद्धिमानहरूले आधा छोडेरै भए पनि विनाशबाट बचाउँछन् । मुलुकमा जनताले चुनेका कुनै निकाय नहुनुभन्दा जनताले चुनेको स्थानीय निकायका प्रतिनिधिमार्फत काम हुनु उपयुक्त हुनेछ । बाहिर नभने पनि स्थानीय विकास मन्त्रालयले भित्रभित्रै स्थानीय निकायको चुनाव तयारी गरेको अहिले देशव्यापी रूपमा गाउँ परिषद्को बैठक भइरहेछ । गाउँपालिका वा नगरपालिकाको चुनाव गर्ने हो भने गाउँ परिषद् गर्नुको कुनै तुक छैन ।

स्थानीय निकाय भएको भए भूकम्पपीडित जनताको यो बिचल्ली हुने थिएन । जनताको दैनिक पहुँचमा जनताप्रति जवाफदेही निकाय हुँदो हो त पीडित जनताले यो हदसम्म दुःख पाउने थिएनन् । जनताबाट निर्वाचित सांसद पीडित जनताको पक्षमा बोल्दैनन् । जनताले कहाँ जाने र कोसँग पीडा पोख्ने ? दुई वर्ष हुन लाग्यो भूकम्प गएको अहिलेसम्म तीन प्रतिशतले मात्र घर बनाएका छन्, बाँकी ९७ प्रतिशत पाल र टिनको छानामुनि जीवन गुजारा गर्न बाध्य छन् ।

सरकारको नालायकीपन र पुनर्निर्माण प्राधिकरणका 'बाबुहरू' को जनताप्रतिको संवेदनहीनताले जनता पिल्सिएका छन् । खटाइएका प्राविधिकहरू प्राधिकरणले सहयोग गरेन भन्दै आन्दोलनमा उत्रेका छन् । कत्रो विडम्बना ! गरिब नेपाली जनतालाई सित्तैमा दिन भनी मित्रराष्ट्रले दिएको तेल खान नहुने गरी सडेको छ, चामल सरकारी गोदाममा ढुसी परेर थन्किएको छ । विदेशीले दिएको अनुदान र ऋण गरिब नेपाली जनताको हितको निम्ति खर्च नभएर दाताहरू चित्त दुखाएर बसेका छन् । तिनै पीडित जनताको मतबाट चुनिएर आएका माननीय सांसदहरू यसमा मौन छन् । भूकम्पपीडितमध्ये केकतिले सहयोग पाए पाएनन् ?

यो दुई वर्षमा एक दिन पनि संसद्मा छलफल भएन । राजनीति लज्जाविहीन भएपछि त्यो नांगो हुन्छ । अहिले नेपालमा लज्जाविहीनहरूको नांगो नाच चलेको छ ।

स्थानीय तहको ठाउँमा स्थानीय निकाय चुनाव हुनु भनेको वर्तमान संविधान असफलताको बाटोतर्फ जानु हो । संविधानअनुसार राष्ट्रिय सभा गठन हुन स्थानीय तह नगरपालिका र गाउँपालिकाका प्रमुख र उपप्रमुखले चुनेका व्यक्ति राष्ट्रिय सभाका सदस्य हुनेछन् जब स्थानीय तह नै गठन हुँदैन भने राष्ट्रिय सभा गठन हुने कसरी ? यदि स्थानीय निकायका प्रमुख, उपप्रमुखलाई राष्ट्रिय सभा सदस्य निर्वाचन गर्ने मतदाता बनाउने हो भने संविधान संशोधन हुनुपर्नेछ, अहिले एउटा प्रदेश टुक्र्याउने गरी संशोधन गर्न खोज्दा यो हालत भएको छ भने व्यवस्थाको आधारभूत तहमा नै परिवर्तन गर्दा के त्यो सम्भव होला ?

आफ्नो राजनीतिक अभीष्ट पूरा गर्न एमाले एकातिर आन्दोलनमा उत्रेको छ भने त्यसको ठीक विपरीत कोणबाट मधेसवादी दल आन्दोलनमा छन् । दुवै आन्दोलनको तारो संविधान भएको छ । एमाले र मधेसवादी दलहरू एउटा ठाउँमा नउभिने हो भने संविधान कागजको खोस्टा मात्र रहनेछ ।

यो समस्या नआएको भए पनि अहिलेको संविधान लागू हुन कठिन छ । अहिले प्रस्ताव गरिएका सातवटा प्रदेश आर्थिक रूपमा धान्न कठिन हुने अर्थविद्हरूले दिएको चेतावनीप्रति नेताहरूले ध्यान दिएका छैनन् । प्रदेश बनेपछि प्रशासनिक खर्च ह्वात्तै बढ्नेछ । कतिपय प्रदेशको आयले प्रशासनिक खर्च धान्नै मुस्किल पर्नेछ भने विकास निर्माणका काम गर्न केन्द्रको सहायतामा निर्भर रहनुपर्नेछ । केन्द्रले नै विकास निर्माणका काम जिम्मा लिने हो भने त्यस्तो संघीयता कसरी चल्ला ?

संविधान संविधानवादको आधारमा नबनाई विभिन्न राजनीतिक दलहरूको स्वार्थमा सम्झौता गरी बनाइएकाले यो एक कुरूप संविधान आएको छ । एकातिर समाजवादउन्मुख भनिएको छ भने अर्को धारामा खुला अर्थतन्त्रको कुरा गरिएको छ । विश्व प्रसिद्ध संविधानविद्हरूले यसमा राखिएका मौलिक अधिकार हेरेर व्यंग्य गरेका छन् ।

यो संविधान लागू भयो भने नेताहरूले भनेजस्तै यो विश्वको सर्वोत्कृष्ट संविधान नै हुनेछ र अन्य प्रजातान्त्रिक राष्ट्रहरूका निम्ति पनि नेपालको संविधान अनुकरणीय बन्नेछ । तर हर कुरामा भागबन्डा खोज्ने आजको नेपालको राजनीतिक यथार्थको धरातल हेर्ने हो भने यो संविधान लागू हुन सक्ने स्थिति देखिँदैन ।

राजनीतिमा लज्जा भए भने त्यो कति विकृत हुन्छ भन्ने कुराको प्रमाण हो– एमाले र माओवादी केन्द्रको अग्रसरतामा अख्तियार दुरुपयोग अनुसन्धान आयोगका प्रमुख लोकमान कार्कीविरुद्ध संसद्मा दर्ता भएको महाभियोग प्रस्ताव । एमाले र माओवादी केन्द्रले आफ्ना सांसदहरूलाई पनि थाहा नदिई खालि कागजमा सही गराएर पछि व्यहोरा राखी महाभियोग प्रस्ताव रातारात दर्ता भयो । संसद्को सबभन्दा ठूलो दल नेपाली कांग्रेसलाई थाहासम्म दिइएन ।

दर्ता भएपछि मात्र कांग्रेसले थाहा पायो । अहिले यो प्रस्ताव अलपत्र परेको छ । प्रस्ताव दर्ता गर्ने एमाले नै यो प्रस्ताव छलफल गरेर टुंगोमा पुर्‌याउने पक्षमा देखिँदैन । प्रस्तावमाथि छलफल गर्न संसद्को कार्यसूचीमा राखिन्छ, तर मुख्य प्रस्तावक एमाले नै संसद् चल्न दिइरहेको छैन । यही हविगत संविधान संशोधन प्रस्तावको भएको छ । संविधान संशोधन गर्न प्रस्ताव मन्त्रिपरिषद्ले निर्णय गर्नासाथ एमालेको नेतृत्वमा संसद् चल्न दिइएको छैन ।

एमालेले दाबी गरेजस्तै संशोधनको निम्ति आवश्यक दुईतिहाइ मत पुग्दैन भने संसद्बाट अस्वीकृत गराए भयो । प्रस्ताव नै संसद्मा प्रवेश गर्न नदिने एमालेको निर्णय सरासर अधिनायकवादी चरित्र हो । यद्यपि प्रस्तावको विरोधमा एमालेलगायतका दलहरू मात्र होइन, यतिबेला पाँच नम्बर प्रदेश नै अस्तव्यस्त छ । यो प्रस्तावको विरोधमा जनता जसरी संघर्षमा स्वतस्फूर्त रूपमा उत्रेका छन्, यसलाई पारित गर्ने लिडेढिँपीमा कांग्रेस माओवादी रहनु जनताको भावनाविरुद्ध हुनेछ ।

प्रजातन्त्रमा जनभावनाभन्दा ठूलो शक्ति केही हुँदैन, जनताको भावनाको सम्मान गर्दै प्रस्ताव फिर्ता लिनुको विकल्प छैन । यो एक मात्र प्रजातान्त्रिक चरित्र हुनेछ । आन्दोलन लम्बियो भने अवाञ्छित तत्व घुसेर हिंसात्मक रूप दिनेछ ।

माओवादीभित्रकै मोहन वैद्य र नेत्रविक्रम चन्द विप्लवहरूले हिंसालाई पूर्णरूपमा परित्याग गरेका छैनन् । उनीहरू मौकाको खोजीमा छन् । शान्तिपूर्ण विरोधको सम्मान हुँदैन र जनताको आवाज सुनिँदैन भने आन्दोलनले हिंसात्मक रूप लिन्छ । विश्वमा अहिलेसम्म भएका आन्दोलनले यही पाठ सिकाएको छ ।

आफ्नो राजनीतिक अभीष्ट पूरा गर्न एमाले एकातिर आन्दोलनमा उत्रेको छ भने त्यसको ठीक विपरीत कोणबाट मधेसवादी दल आन्दोलनमा छन् । दुवै आन्दोलनको तारो संविधान भएको छ । एमाले र मधेसवादी दलहरू एउटा ठाउँमा नउभिने हो भने संविधान कागजको खोस्टा मात्र रहनेछ । ११ वर्षदेखिको प्रयत्न खेर जानेछ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.