माओवादी प्रतिगमन

माओवादी प्रतिगमन

हतियार उठाई मुलुकमा १७ हजारको हत्याको नराम्रो र अविस्मरणीय कारक बनेको माओवादीले २०६३ को राजनीतिक परिवर्तनको केन्द्र र कारकसमेत रहेको दाबी गर्दै आएको छ । राजनीतिक परिवर्तनमा आन्तरिक र बाह्य कारण दुवै छन् र माओवादीको महत्वपूर्ण भूमिका थियो त्यो परिवर्तनमा भनी नकार्न मिल्दैन ।

माओवादी कति राष्ट्रिय स्वाधीनता र मुलुकको सार्वभौम हैसियत सुदृढ गर्न लागिपरेको थियो त्यसताका र कति सत्ताको लागि बाह्य शक्तिको कठपुतली बनेको थियो, त्यो अहिले निरन्तर बहसको विषय बनेको छ र भावी इतिहासले त्यसको सत्यतथ्यबारे वस्तुनिष्ठ निष्कर्ष निकाल्नेछ । यी विवादास्पद विश्लेषण र आरोप-प्रत्यारोपबीच पनि माओवादीलाई उसले मात्र हैन, नेपाली कांग्रेस र एमालेले पनि ‘प्रगतिशील', ‘अग्रगामी' र ‘क्रान्तिवादी' शक्तिको रूपमा स्वीकार गर्दै आएका छन् ।

माक्र्सवाद र माओवादी दर्शनलाई स्वीकार गरेको र त्यसै आधारमा वर्गीय संघर्षलाई उक्त सशस्त्र विद्रोहको निर्देशक सिद्धान्तका रूपमा प्रस्तुत गर्दै आएको माओवादीमा अहिले चिन्तन र चरित्रको विचलन स्पष्ट रूपमा देखा पर्न थालेको छ । जात र जातीयताका आधारमा संगठनात्मक कार्यविधि अघि बढाउन माओवादी केन्द्रले परिपत्रका रूपमा पार्टीभित्र सञ्चार गरेको छ । सम्भवतः त्यसले पार्टीभित्र नीतिगत र संरचनात्मक स्वरूप लिनेछ छिट्टै ।

जात, जातीयता नै नेपालको सन्दर्भमा वर्ग र वर्गीयताका आधार मानेर माओवादीले उसले अपवित्र र अस्वीकार्य मान्दै आएको हिन्दु वर्णा श्रमलाई निरन्तरता दिने अराजनीतिक र अवैज्ञानिक निर्णय सम्भवतः राजनीतिक संगठनका रूपमा माओवादी विचलन र पतनको सबभन्दा महत्वपूर्ण कारण बन्नेछ ।

सामाजिक, आर्थिक, शैक्षिक तथा केही हदसम्म जातीय आधारमा समाजका सबभन्दा कमजोर, उपेक्षित र पछाडि परेकाहरूको लागि सकारात्मक विभेद नीतिअन्तर्गत विशेष अवसर प्रदान गर्नु कुनै पनि कल्याणकारी राज्यको दायित्व हो ।

तर जातकै आधारमा मात्र पद र प्रतिष्ठा ओगट्ने राजनीति प्रतिगामी हो । अन्ततः त्यसले जातीय असहिष्णुतालाई प्रोत्साहित गर्ने मात्र हैन, ‘जातीय शुद्धता' या ‘रक्तको सुनिश्चितता' को लागि अन्तरजातीय विवाहलाई समेत निषेध गर्नेछ । अन्तरजातीय विवाहबाट उत्पन्न सन्तानलाई माओवादी या उसको कानुनले कसको जातमा राख्ला ? बाको कि आमाको ?

नेपाल दुई विशाल छिमेकीबीच अवस्थित हुँदा सानो लाग्छ, भौगोलिक आधारमा । तर सांस्कृतिक, जातीय, भौगोलिक र भाषिक हिसाबले ऊ भारतजतिकै विविधतायुक्त छ र ती विविधताबीचको सहयोग, सहिष्णुता र समन्वय नेपाली पहिचानको मौलिक पक्ष बनेको छ । नेपाली पहिचानलाई अझ फराकिलो बनाई सबैको सम्मानजनक अस्तित्व सुनिश्चित गर्नु आजको चुनौती हो ।

तर जातीय जनसंख्याको अनुपातमा दलीय संरचनाको निर्माण, जातीय बाहुल्य आधारमा राज्य, राजनीतिक संगठन तथा दलहरूको निर्माणले राजनीतिलाई अधोपतनमा लैजान्छ । माओवादी दल क्रान्तिको आवरणमा प्रतिगामी बन्न जान्छ ।

यसले समाजलाई जातीय विद्वेषको अखडामा समेत परिणत गर्नेछ । माओवादीले वर्गीय सिद्धान्त अस्वीकार गरेको हो भने उसको अस्तित्व अर्थहीन सावित हुनेछ छिट्टै ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.