'श्रीमतीको इच्छा पनि स्वीकार्नुपर्छ'

'श्रीमतीको इच्छा पनि स्वीकार्नुपर्छ'

वैदेशिक रोजगारीले नेपालको सामाजिक, आर्थिक र सांस्कृतिक पाटोमा पारेको प्रभावलाई समेटेर लेखिएको उपन्यास 'रेमिट्ल्यान्ड' सोमबारदेखि बजारमा छ । उपन्यासको विषयमा केन्द्रित रहेर यसका लेखक श्याम सिंघकसँग गरिएको कुराकानी 

उमेरले चार दशक नाघिसकेपछि पो उपन्यास लिएर आउनुभयो त । यत्तिका समय कता हराउनुभयो?

स्कुल पढ्दै कथा, निबन्ध, कविता लेख्थेँ । लेखेका कविता, कथा, निबन्ध बुइँगलको सानो थोत्रो दराजमा थन्क्याउँथेँ । तेह्रथुममा मलाई साहित्यमा डोहोर्याउने, हौसला दिने, सुझाव दिने कोही पनि थिएन । खासमा तेह्रथुमको मेरो अँध्यारो गाउँमा कुनै साहित्यिक माहेल नै थिएन । अनि कसरी थाहा पाउनु क्वालिटी के हो । कसरी लेख्ने, वाक्य कसरी सुन्दर बनाउने भन्ने आइडिया पनि थिएन । त्यसैले वातावरणले नै साथ दिएन मलाई । लेखन, पठनमा टाढासम्म पनि साइनो नभएको मेरो परिवारमा साहित्य लेखिटोपल्ने म आउटसाइडरजस्तो पो भएछु । त्यस्तो गाउँमा हुर्केर पनि एउटा उपन्यास लेखेँ ।

२०६५ सालमा छापिएर आयो पनि । उपन्यासको नाम थियो- 'दलिता' । दलित पृष्ठभूमिको गाउँमा दलित पात्रहरूको सामाजिक संघर्ष उपन्यासको कन्टेन्ट हो । तर, त्यो उपन्यास मैले आफ्नो ओरिजिनल नाममा छापिनँ, सायद भित्र कताकता डर पनि थियो र 'निरव यात्री'को नाममा छपाएँ । तेह्रथुमको एउटा अन्धकार गाउँमा बसेर चुपचाप उपन्यास लेखिबस्ने त्यो ठिटो अर्थात् निरव श्याम सिंघकसँग अहिले प्रश्न गर्छ- के त्यो निरव यात्री मै थिएँ ? त्यहीँ निरव र श्यामबीच च्यापिएको एउटा अर्कै पात्र बनेर यत्तिका वर्ष आत्मविश्वास जुटाउन नयाँ उपन्यासका पात्र र प्लट खोज्दै बसेँ । 'दलिता' मिडियाका पत्रकारलाई दिएँ, तर कसैले वास्ता गरेनन् ।

२०६३ मा श्रीमती कामको खोजीमा इजरायल पुगिन् । उनी उता पुगेपछि मैले आर्थिक टेन्सन व्यहोर्नुपरेन र आफूलाई लेखनमा ढुक्कले लगाउन सकेँ । निकै पढ्न थालेँ । आफूले लेख्ने विषयमा रिसर्च गर्न थालेँ । एउटा जोस र तृष्णा थियो, त्यो तृष्णा लिएर सडकमा भौंतारिएँ । 'दलिता'ले मजस्तो लेख्ने तृष्णा भएको एउटा मानिसलाई गतिलो पाठ पढायो- कम्तीमा रिसर्च गर् र क्वालिटी लेख्ने कोसिस गर् ।

 'रेमिट्ल्यान्ड'को लागि कस्तो खोज गर्नुभयो ? कथा कसरी फेला पार्नुभयो ?

म कामको सिलसिलामा झापाको दूधे भन्ने ठाउँमा बसेँ । मेरो एकजना पुरानो साथी थियो । उसले अन्तकहाँ बस्ने, मेरै घरमा बस भन्यो । दूधेमा शैक्षिक, राजनीतिक र सामाजिक चेतना निकै पिछडिएको पाएँ । दुई÷तीन कठ्ठा जमिन भएको मानिस पनि काम नगर्ने, रमाइलो गरेर हिँड्ने ।

गाउँ नै रेमिट्यान्समा चलेको । कसले को युवतीलाई प्रेम गर्यो भन्ने चर्चामै दिन काट्ने, त्यसैमा गर्व गर्ने । राजमार्गबाट नजिकै भएर पनि गाउँ पूरै वैदेशिक रोजगारीमा आ िश्रत थियो । अनेकखाले एक्स्ट्रा मेरिटल सम्बन्धमा रमाउने मानिस देख्दा मलाई यो भूमिको कथा एउटा राम्रो उपन्यासको प्लट हुन सक्छ भन्ने लाग्यो । त्यहीँ 'रेमिटल्यान्ड' जन्मियो ।

 वैदेशिक रोजगारीका विविध पाटाबारे अनेक कोणबाट व्याख्या हुन्छ । तपाईं यसैमा केन्द्रित हुनुभयो । तपाईंलाई के लाग्छ, वैदेशिक रोजगारले हाम्रो समाजलाई सहयोग गर्यो कि ध्वस्त पार्यो ?

वैदेशिक रोजगार र रेमिट्यान्सले हाम्रो समाजलाई ध्वस्त बनायो भनेर विश्लेषण गरियो भने त्यो एक्स्ट्रिम मिस्टेक हुनसक्छ । यसका साइड इफेक्ट त छन् नै । गाउँमा ठूला स्क्रिनका टेलिभिजन छन्, महँगो मोबाइल भित्रेको छ । धूलो उडाउँदै पल्सर बाइक दौडेका छन् । आर्थिक रूपमा गाउँलेहरू सक्षम भएका छन् । छोराछोरी पढाएका छन् । तर, सँगै त्यसले परिवारमा झगडाको बिउ पनि रोपिदिएको छ।

युवाहरूमा मेहनत नगर्ने बानीको विकास भएको छ । जीवनप्रति कुनै दीर्घकालीन सोच नबन्ने प्रवृत्तिको विकास भएको छ । तर, अर्को विश्लेषण छ- विदेश गएका श्रीमान्का यहाँ रहेका पत्नीहरूलाई थुप्रै सामाजिक लाञ्छनाहरू लगाउन थालिएको छ । श्रीमतीहरू परपुरुषसँग रमाइलो गर्न थालेका खबर आउन थालेका छन् । यति हुँदाहुँदै पनि म वैदेशिक रोजगारको पक्षमा छु । यसले कम्तीमा मानिसको जीवनस्तर त उकासेको छ ।

तपाईं आफैं पनि श्रीमतीको रेमिट्यान्सबाट आ िश्रत एक हिस्सा हुनुहुन्छ नि ?

श्रीमती विदेश नगएको भए म लेखक बन्दिनथेँ । उनैको कारण मैले लेखनमा समय दिन सकेँ । आफूले आफ्नै संसार सिर्जना गर्न सकेँ । मेरो आफ्नै पनि जागिरेजीवन छ । तथापि म श्रीमतीको रेमिट्यान्सबाट आंशिक आ िश्रत पुरुष हुँ नै । यदि उनी विदेश नगएकी भए म परिवारको लागि भौतिक आवश्यकता पूरा गर्दागर्दै बूढो भइसक्थेँ । परिवारलाई बेवास्ता गरेर देवकोटा वा गोपालप्रसाद रिमाल बन्न पनि त सक्दिनथेँ ।

'श्रीमान्को विदेशमा सास्ती, श्रीमतीको नेपालमा परपुरुषसित मस्ती'को थिममा 'छक्का-पञ्जा' भन्ने फिल्म बन्यो । वैदेशिक रोजगारीले नेपाली समाजमा पारेको प्रभावको असली तस्बिर यही हो त ?

सकेसम्म श्रीमान्- श्रीमती एकअर्काप्रति निकै इमानदार हुनुपर्छ । तर, पनि यौन शारीरिक आवश्यकता हो । श्रीमती यौनआनन्दकै लागि परपुरुषसँग लागिन् नै भने पनि उनलाई अपराधीजस्तो व्यवहार गर्नु हुँदैन । ठीक छ, मैले त आफूलाई जोगाएर राखेको छु र श्रीमतीबाहेक कसैसँग दैहिक सम्बन्ध छैन । तर, सम्बन्धमा आएको तनावकै कारणले धेरै घरबार बिगे्रका छन् । श्रीमतीलाई टर्चर दिने, मार्नेसम्मका हर्कत समाजमा देखिन्छ । यसले समाजलाई आपराधिक बनाउँदै लगेको सत्य हो । तर, रेमिट्यान्सको अर्को पाटो पनि छ- यसले मुलुकलाई समृद्धितिर डोर्याएको छ । त्यसैले रेमिट्यान्सलाई पीडाकै रूपमा मात्र लिनुहुन्न । यसले समाजलाई सुख पनि दिएकै छ, आर्थिक रूपले ।

 रेमिट्यान्सका प्रभावबारे केही आख्यान लेखिएका पनि छन् । 'रेमिटल्यान्ड' पनि ती अरू किताबकै निरन्तरता त हो नि है ?

यो किताब लेख्न मैले निकै किताब पढेँ । रेमिट्यान्ससँग सम्बन्धित साहित्यमा विदेशको रोदन, विलाप नै बढी लेखिएको भेटेँ । श्रीमान् विदेशमा दुःख गर्ने, श्रीमती नेपालमा पैसा उडाउने र अरूसँग हिँड्ने भन्ने कथा बढी लेखिए । धेरैले श्रीमतीको अतृत्पता, अश्लीलता लेखे । तर, रेमिट्यान्सले मानिसको आर्थिक स्तर बढाएको, मानिसले घरजग्गा जोडेको, बैंक ब्यालेन्स गरेको, मानिसको जीवनस्तर उकासिएको प्रसंग लेखिएन । मैले यसमा सन्तुलन कायम गर्ने प्रयास गरेको छु । यो अरू किताबकै निरन्तरतो होइन । यो रेमिट्यान्ससँगै मानिसको प्रेमकथा पनि हो । विदेश जाने सबैका श्रीमती पोइल गएका पनि छैनन् ।

परिवार सबैको भत्केको पनि छैन । हाम्रो साहित्यमा सन्तुलित मनोविज्ञान लेखिएन । श्रीमान् वा श्रीमती साथ नहुँदा पनि मानसिक रूपमा मानिसले कसरी आफूलाई जोगाउन सकेका छन्, मैले त्यही लेखेँ । मैले वैदेशिक रोजगार ८० प्रतिशत राम्रो, २० प्रतिशत नराम्रो भनेर लेखेँ । रेमिट्यान्सले हाम्रो समाजमा कस्तो प्रभाव पारेको छ र हामीमा कस्तो मनोविज्ञान निर्माण गरेको छ भन्ने कथा नै उपन्यास-कन्टेन्ट हो ।

 अरू विषयमा पनि त लेख्न सक्नुहुन्थ्यो । रेमिट्यान्सकै मुद्दा उठाउनुपर्ने कुनै घटना विशेष पो छ कि?

मेरो पात्र मरुभूमिको उच्चाट हावापानीमा बस्यो र यहाँ आउँदा रमायो, वर्षामा उसको मन चञ्चल भयो । त्यसैले म किताबको नाम 'मनसुन' राख्न चाहन्थेँ । त्यसबेला मैले हावापानीबारे थुप्रै पढेँ । तर, त्यो नामको किताब पहिल्यै आइहाल्यो । किताब लेख्न मैले खाडी मुलुक गएर आएका मानिस भेट्नु थियो ।

उनीहरूको कथा टिप्नु थियो । विदेश गएर फर्केको एकजना साथी भेटेँ । उसले विदेशमै हुँदा श्रीमतीको नाममा किनेको जग्गाको अहिले करोडौं भाउ छ । जग्गा श्रीमतीको नाममा छ, तर ऊ अरू कुनै परपुरुष छानेर, दुई छोरा छोडेर पोइल हिँडी । तर, ऊ पोइल गएकी श्रीमतीलाई कति माया गर्छ भने घरको भित्तामा श्रीमतीसँगको ठूलो फोटो टाँसेको छ । एल्बममा श्रीमतीका फोटोहरू बडो हिफाजत गरेर राखेको छ । श्रीमतीले प्रयोग गर्ने सामान, कपडालाई जतनसाथ राखेको छ । श्रीमती पनि उसलाई प्रेम त गर्थी।

तर, प्रेम एकजनासँग मात्र नहुन सक्छ । उसको शारीरिक आवश्यकता पनि सायद पूरा भएन र ऊ पोइल गई । यसलाई पनि म नराम्रो मान्दिनँ । श्रीमतीको इच्छा पनि स्वीकार्नुपर्छ कुनै केसमा । श्रीमती कुनै वस्तु त होइन नि यार । उसका पनि अनेक इच्छा हुन्छन् । मानिदिनुपर्छ । छोरालाई जे गर्न पनि छुट, छोरीलाई चाहिँ जेमा पनि बन्देज लगाउने ? मेरो उपन्यासमा बारम्बार आइरहने एउटा चिटिक्क परेको कम्पाउन्ड भएको घर त्यही साथीको घर हो । उसकै कथाले मलाई उपन्यास लेखायो ।

 त्यसो भए रेमिट्यान्सले हाम्रो परिवार विखण्डनमा सहयोग पुर्याउँछ ? रेमिट्यान्स विषालु भयो है ?

होइन । यसरी मात्रै हेर्नुहुन्न । मैले माथि नै भनिसकेँ, यसले नेपाली समाजलाई समृद्ध बनाएको छ । गरिबीको चोट डरलाग्दो हुन्छ । आर्थिक रूपमा सबल भएमात्रै जीवन सबल हुन्छ । र, रेमिट्यान्सले मानिसलाई मल्हमपट्टि लगाएको छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.