नयाँ संविधान हेर्ने दृष्टिकोण

नयाँ संविधान हेर्ने दृष्टिकोण

नेपालको संविधान २०७२ बारे विभिन्न मतभेद बाहिर सतहमा मात्रै आएका छैनन्, यसविरुद्ध यो दिनलाई कालो दिवसका रूपमा लिने र उत्सवका रूपमा मनाउने दुईथरी विचार सार्वजनिक भएका छन् ।

हामी सबैलाई थाहा छ, नेपालको संविधान २०७२ को घोषणा गरिएपछि त्यसलाई लिएर देशभित्र र देशबाहिर धेरै असन्तुष्टि आएका थिए र यो अझै सेलाएको छैन ।

यसैलाई लिएर मधेसका केही भागमा आन्दोलनको आगो बल्यो र त्यसैमा एउटा छिमेकीले त नेपालमाथिको नाकाबन्दीद्वारा आफ्ना असन्तुष्टि प्रदर्शन गर्‍यो । यो उसको नेपालमाथिको हैकमवादी प्रवृत्तिको नांगो प्रदर्शन थियो । तैपनि उसले यसलाई नेपालभित्रका खासगरी केही मधेसी नेताहरूको कभरअपमा आफूलाई राख्न सफल भएको छ ।

हुन त नेपालभित्रका थारू, मधेसी, आदिवासी जनजाति, मुस्लिम, महिला, दलित आदिद्वारा आआफ्ना असन्तुष्टि प्रदर्शन नगरेका होइनन् र त्यसको निरन्तरता कायमै छ । भारतले खासगरी मोदी सरकारले निरन्तर रूपमा मधेसी, थारू तथा जनजाति, मूलतः मधेसीका माग सम्बोधन गर्न नेपाल सरकारमाथि दबाब दिइरहेको छ । यही दबाबको एउटा कडीका रूपमा नेपालमा सरकार परिवर्तनसमेत गरियो भन्नेहरूको पनि कमी छैन ।

यही प्रक्रियाबाट नेपालको प्रधानमन्त्री बनेका भनिएका पुष्पकमल दाहाल दिल्ली भ्रमण सकेर फर्किएका छन् । तर भारतले अहिले पनि मधेसी दलहरूको मागका सम्बन्धमा लिएको उसको अडानमा सैद्धान्तिक रूपमा कुनै परिवर्तन आएको देखिएको छैन ।

दाहालले भारतीय पक्षलाई संविधानको स्वागत गर्न आग्रह गरे पनि भारतीय पक्ष त्यसमा तयार देखिएन । हुन त स्वयं दाहालको पनि यस संविधानबारे स्पष्ट दृष्टिकोण देखिएको छैन ।

असन्तुष्टहरूसित भेट्दा संविधानमा आफ्नै पनि असन्तुष्टि भएको बताउन उनी चुक्दैनन् । नेपाली कांग्रेस र एमालेसित भेट्दा संविधान कार्यान्वयनमा जोड दिने गर्छन् । संविधानको आधिकारिक स्वामित्व कसले लिने ? सबैले लिने, कसैले पनि नलिने जस्तो अवस्था देखिएको छ । यस्तो अवस्थामा नेपालका दलहरू देखिएका छन् कि दिल्लीको लागि नेपालको राजनीतिमा खेल्ने सुअवसर मिलेको छ ।

माओवादी आन्दोलन र मधेस आन्दोलन वर्तमान संविधानका आधिकारिक राजनीतिक दलहरू मानिन्थे तर यसैका कारण वा अन्य कारणमा यी दुवै राजनीतिक शक्ति विभाजित भएर दोस्रो संविधानसभा निर्वाचनमा नराम्रो हार खाए । परिणाम नेपालको राजनीतिका यथास्थितिवादी शक्ति कांग्रेस र एमाले संविधानसभामा र वर्तमान संसद्मा पहिलो र दोस्रो दलका रूपमा छन् ।

तैपनि दिल्लीको आशीर्वादले संसद्को तेस्रो शक्ति माओवादी केन्द्रको नेतृत्वमा कांग्रेससित मिलेर सरकार बनेको छ तर एमालेको समर्थनविना संविधानमा संशोधन असम्भव छ । भनिन्छ, एमालेमा फेरि महाकाली सन्धिको अवस्था दोहोरिन पनि सक्नेछ, एमालेमा संविधानको संशोधनमा एकमत भएन भने । दिल्ली एमालेमा विभाजन ल्याएर भए पनि उसको चाहनाअनुसारको संविधानमा संशोधन गराउने रणनीतिमा छ । मधेसवादी दलहरूमा त खासै दृष्टिकोण छैन । उनीहरूको दृष्टिकोण भनेको नै अहिल्यै दिल्लीको दृष्टिकोण बन्न गएको छ ।

हुन त अहिले जे भने पनि वर्तमानको माओवादी केन्द्र, एमाले र कांग्रेसले यो संविधानलाई ‘महान् ऐतिहासिक उपलब्धि’ तथा ‘युगान्तकारी परिवर्तन’ भनेका थिए । यही संविधानलाई संस्थागत र सुदृढ गर्ने नीति पनि लिएका छन् । माओवादी केन्द्रले यो संविधानबारे जनतामा केही भ्रम सिर्जना गर्ने दुश्प्रयास पनि गर्दैछ ।

खासगरी संसदीय व्यवस्था के हो भन्नेमै उसले भ्रम छर्ने प्रयास गरेको छ । वर्तमान संविधानले देशको शासनसत्ता मन्त्रिमण्डलनात्मक हुने भनेको छ, त्यसैले यो संसदीय व्यवस्था भयो, हामी त त्यसका विरोधी हौँ, त्यसैले देशको शासनसत्ता अध्यक्षात्मक हुनुपर्छ भनिएको छ ।

यहाँनेर के स्पष्ट हुनु जरुरी छ भने देशको शासनसत्ता मन्त्रिमण्डलनात्मक भएमा संसदीय व्यवस्था हुने र शासनसत्ता अध्यक्षात्मक भएमा संसदीय व्यवस्था नहुने होइन । यो उसको गलत व्याख्या मात्रै हो ।

अहिलेसम्म नयाँ संविधानलाई हेर्ने सवालमा मूलतः निम्न दृष्टिकोण अगाडि आएका छन्ः पहिलो, परम्परावादी दृष्टिकोण हो, जसको प्रतिनिधित्व कांग्रेसले गरेको छ ।
दोस्रो, मध्यपन्थी दृष्टिकोण जसभित्र एमालेलगायत उसका वरिपरि रहेका अन्य केही कम्युनिस्ट पार्टी पर्छन् । तेस्रो, दिल्लीको विस्तारवादी दृष्टिकोण जसको नेपालभित्रको प्रतिनिधित्व मधेसवादी दलका नेताहरूले गर्दै आएका छन् । चौथो, वर्तमान सरकारको नेतृत्व गरेको माओवादी केन्द्र, जसको हरेक निर्णय पार्टीभन्दा त्यसका अध्यक्ष दाहालले गरिरहेका छन् ।

उनी अविचलित दृष्टिकोण भएका नेता होइनन् भन्ने सबैको ठम्याइ छ । उनी कुन बेला के भन्ने हुन् र के गर्ने हुन्, उनको आफ्नै प्रचण्ड लीला छ । पाँचौं, नयाँ शक्ति जसको नेतृत्व बाबुरामले गरेका छन्, उनको दृष्टिकोण मधेसवादी दलका नेताहरूको दृष्टिकोणसित मेल खान्छ । त्यो भनेको दिल्लीको दृष्टिकोण नै हो ।

अन्तर्यमा छैटौं दृष्टिकोण वर्तमानमा नेकपा (क्रान्तिकारी माओवादी) ले लिएको दृष्टिकोण हो । मूलतः यो दसबर्से जनयुद्धले अपनाएको दृष्टिकोण हो । जनयुद्धले नेपाली मजदुर, किसान, महिला, दलित, आदिवासी जनजाति, मधेसी, मुस्लिम, पिछडिएका क्षेत्रसहित उत्पीडित वर्ग र समुदायका राजनीतिक, आर्थिक तथा साँस्कृतिक हकअधिकारका मूल पक्षसहित राष्ट्रियता, जनतन्त्र तथा जनजीविकाका आधारभूत समस्याहरूको सम्बोधन गर्न र ती सबै उत्पीडित वर्ग तथा जनसमुदायलाई राज्यसत्ताको मालिक बनाउने उद्घोष गरेको थियो, त्यसैलाई अहिले पनि उसले आफ्नो राजनीतिक लक्ष्य र उद्देश्य राखेको छ र त्यसकै आधारमा संविधान २०७२ लाई हेर्ने सवालमा आआफ्नो दृष्टिकोण अगाडि सारेको छ ।

यो संविधानले पहिलो, माथि भनेझैं नेपाली मजदुर, किसान, महिला, दलित, आदिवासी जनजाति, मधेसी, मुस्लिम, पिछडिएका क्षेत्रसहित उत्पीडित वर्ग र समुदायका राजनीतिक, आर्थिक तथा साँस्कृतिक हकअधिकारका मूल पक्षसहित राष्ट्रियता, जनतन्त्र तथा जनजीविकाका आधारभूत समस्याको सम्बोधन गर्न र ती सबै उत्पीडित वर्ग तथा जनसमुदायलाई राज्यसत्ताको मालिक बनाउन असफल बनेको छ ।

नेपालको संविधान २०७२ लाई हेर्ने दृष्टिकोण मूलतः दुई पक्ष यथास्थितिवादी तथा क्रान्तिकारी र अग्रगमनकारी स्पष्ट दुई कित्तामा बाँडिएको छ ।

दोस्रो, नेपालको सिंगो सामाजिक आर्थिक व्यवस्था र राज्यसत्ताको वर्गीय चरित्रमा कुनै गुणात्मक, क्रान्तिकारी तथा आधारभूत परिवर्तन हुन सकेको छैन् । नेपाली कम्युनिस्टहरूले निश्चित गरेको नेपाली जनवादी क्रान्तिका दुई कार्यभारमध्ये गणतन्त्रको स्थापना भए पनि अर्धसामन्ती स्थितिको मूलतः अन्त्य भएको छैन । साथै अर्ध (नव) औपनिवेशिक अवस्था त झन् घनीभूत बन्दै गएको छ ।

त्यसैले साम्राज्यवादी तथा विस्तारवादी उत्पीडन अन्त्य गर्ने कार्यभार त शतप्रतिशत नै बाँकी छ । वर्तमान राज्यसत्ता दलाल तथा नोकरशाही पुँजीपति एवं सामन्तवर्गकै राज्यसत्ता हो । अझ यसलाई माक्र्सवादी भाषामा भन्ने हो भने प्रतिक्रियावादी राज्यसत्ता नै हो । जसको अन्त्य माओवादी केन्द्र, एमाले वा अन्य कम्युनिस्ट समूहहरूले लिएको मार्गबाट सम्भव छैन ।

त्यो माक्र्सवादी लेनिनवादी माओवादी दृष्टिकोणमा आधारित वर्ग संघर्षद्वारा मात्रै सम्भव छ । यो दृष्टिकोणले यो संविधानको अन्त्य चाहन्छ । यसमा संशोधन वा पुनर्लेखन होइन, बरु जनवादी क्रान्तिद्वारा पुरानो राज्यसत्ताको अन्त्य र नयाँ जनवादी राज्यसत्ताको स्थापनाद्वारा लेखिने संविधानको आवश्यकताको व्याख्या गर्छ ।

नयाँ संविधान २०७२ ले सारमा साम्राज्यवाद र विशेषतः भारतीय विस्तारवादद्वारा निर्देशित तथा परिचालित रहिआएका नेपालभित्रका दलाल तथा नोकरशाही पुँजीपति एवं सामन्त वर्गको प्रतिनिधित्व गर्छ । त्यसैले यो एउटा प्रतिक्रियावादी व्यवस्था हो र यही सेरोफेरोमा नेपालको संविधान २०७२ लाई हेर्ने दृष्टिकोण नेकपा (क्रान्तिकारी माओवादी) को रहेको छ ।

यसरी विभिन्न दृष्टिकोण समेटेर कसरी सबैलाई चित्त बुझ्ने एउटा जनपक्षीय संविधानको निर्माण हुन सक्नेछ ? यो एउटा गम्भीर प्रश्न हो । यसको सजिलो र सीधा खालको मार्ग त छैन तर पनि यसका लागि निम्न दुइटा विषयमा बहसलाई केन्द्रित गर्दा तुलनात्मक रूपले केही सहजताको अवस्था आउन सक्ला ।

पहिलो योभन्दा पनि अगाडि अभ्यास गर्ने प्रयास गरिएको सर्वपक्षीय, सर्वदलीय गोलमेच सम्मेलन र दोस्रो नेपालका सबै राजनीतिक दलहरूले आम सहमतिमा निर्माण गरिएको अन्तरिम संविधान २०६३ को आधारमा संविधानको पुनर्लेखन ।

हुन त राजतन्त्रवादीको एउटा पक्षले २०४७ सालको संविधान ब्युँताउने कुरा पनि नगरेको होइन । समग्रमा नेपालको संविधान २०७२ लाई हेर्ने दृष्टिकोण मूलतः दुई पक्ष यथास्थितिवादी तथा क्रान्तिकारी र अग्रगमनकारी स्पष्ट दुई कित्तामा बाँडिएको छ । मूल पक्ष भनेको देशभित्रका राष्ट्रवादी तथा प्रगतिशील शक्तिहरूबीचको एकता नै हो । बाह्य पक्षलाई गौण बनाउन पनि यी पक्षबीचको एकताले महत्व राख्छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.