मामाघरको मोह

मामाघरको मोह

मामाको घरमा हुर्कें, खेलेँ, रमाएँ औधि । मामाघर मेरो जीवन । विगत, वर्तमान मेरो । म जे भएँ र छु मामाघरबाटै भएछु । भन्नुहोला, लेखकीय जीवन मामाघरबाट कसरी ? बुवालाई मामा विज्ञानबहादुर मल्ल/विज्ञान पाजुले मनग्य सम्झाउनुभएथ्यो मेरैसामु, यसरी, ‘उसले जे गरेको छ ठीक गरेको छ ।

उसको भविष्य त्यसैले निर्माण गर्छ ।' लागेको विचार बाँडचुँड गर्न मन पथ्र्यो सानै उमेरदेखि मलाई । बोल्नु एक माध्यम थियो । दोस्रो, माध्यम लेख न । दुवैलाई अँगालेँ । तेस्रो माध्यम बन्यो मेरो सच्चा-ठीक मानिस सम्पर्क । सच्चा र ठीक मानिस सच्चाइ गर्छ । सच्चाइले भरिएको मानिस मात्र ठीक गर्छ । ठीक गर्नु सच्चाइ गर्नु हो ।

जहाँ ठीकठीक सच्चाइ हुन्छ त्यहीँ लाखापाखा विहीन/निष्पक्ष सही कार्य सम्पादन हुन्छ । ठम्याएर संगत गर्छु, भेट्छु, आमन्त्रण गर्छु । रमाउँछु मनलाई पोखेर, पस्काएर । उनीहरू पनि उस्तै पस्काउँछन्- मन । मनमनका स्वाद चाखेर आँट भर्छौ आपसमा मनग्य सन्तोष भरेर !

२०७३ माघ ९ गते बिहान । रेडियो नेपालमा युवा कार्यक्रम सुन्दै थिएँ । मामाघरको सन्दर्भ चलिरहेथ्यो । मामाघर प्रसंगले मनै मोहक तुल्यायो । मगनमस्त भएर सुन्दै गरेँ । मामाघर त नयाँ घर निर्माण अभियान पो रहेको पाएँ । ‘आमा कि मामा' हाम्रो माझिएको लोक उक्ति । झसंग सम्झेँ । मामाको महिमा उत्तिकै महान् ! जतिकै जन्मदात्री आमाको । जन्म दिने आमा ! पुनर्जन्म दिने मामा । मानिसको दुई जन्म ।

एक जन्म गर्भाशयबाट जन्मनु ऐहिक-दैहिक जन्म ! दोस्रो जन्म शैक्षिक, दीक्षित जीवन-जन्म । जन्मनु जति सार्थक छ त्यसभन्दा बढी सार्थक शिक्षित-दीक्षित जीवन ! मामाघर आँगन जीवनको मेरो बिहानी-चुली/ब्याँहा चुली/ प्रभातफेरी ! एकचित्त सुन्दै गरेँ- मामाघर कार्यका प्रसंग ! मनमा लाग्यो ‘रेडियो नेपालको युवा कार्यक्रम त राष्ट्रिय दैनिकहरूका शनिबारे- ‘फुर्सद', ‘कोसेली' आदि जस्तै, उस्तै !

‘मामाघर' एक अभियान रहेछ । अभियानकै नाम रहे, बनेछ- हेटौंडाका कुनै बस टर्मिनल या बस बिसाउनी सेरोफेरो । त्यो स्थान यकिन छैन अहिले । किटान गर्न सक्दिनँ । हेटौंडा नपुगेको लामो अवधि भइसकेको छ । उहिले गए, पुगेको हेटौंडा उहिलेकै जस्तो नहुनु स्वाभाविक हो । भौतिक निर्माण र पुनर्निर्माणले दिन परदिन भूसतहमा ठूलो परिवर्तन ल्याइराखेको छ ।

सबै सतही भूस्वरूपमा ल्याइने परिवर्तन विकास हुन सकोइन । विकासका आफ्नै रूपसहितका आधार हुन्छन् । विकासका आफ्नै दिगो आधारभूत स्वरूप हुन्छन् । दिगो विकासले निरन्तर अभियान भर्छ, भरिरहन्छ ।

परन्तु, सबै सतही भूस्वरूपमा ल्याइने परिवर्तन विकास हुन सकोइन । विकासका आफ्नै रूपसहितका आधार हुन्छन् । विकासका आफ्नै दिगो आधारभूत स्वरूप हुन्छन् । दिगो विकासले निरन्तर अभियान भर्छ, भरिरहन्छ । भूसतहमा गरेका ल्याइएका परिवर्तनलाई दिगो बनाउने केही आर्थिक आर्जन हुने क्रियाकलाप निरन्तर अगाडि बढाउँछ, बढाइरहन्छ । आर्थिक उपलब्धिका आधारहरू खास एक या अनेक व्यावसायिक क्रिया-कर्महरू हुन् ।

त्यस्ता व्यावसायिक क्रियाकर्मका खेती-किसानी, बजार व्यवसाय-पसल आदि पर्न सक्छन् । अरू कुनै साना-ठूला सामूहिक÷कर्पोरेट उद्योग व्यवसाय आदि पनि पर्न सक्छन् । अचेलभरि त अन्तर समुदाय, अन्तरस्थान, अन्तर्राष्ट्रिय सहअस्तित्वपूर्ण सहभागितामा पर्ने उद्यमहरू पनि पर्छन् । अचेल कम्प्युटर इन्जिनियरिङसम्बन्धी व्यवसाय, सामाजिक सञ्जाल आदि मूलक कार्य उद्यम पर्छन् ।

पर्यटकीय प्रवद्र्धन अवसरयुक्त स्थानमा त्यस उन्मुख कार्यहरू निरन्तर रूपमा चल्न सक्छन् । हजारौं नयाँ सम्भावनायुक्त क्षितिज नयाँ निर्माण व्यवसायमूलक आकाशमा उघ्रिरहेका छन् । सम्भावनाका अवसरहरूलाई राम्ररी दोहन गर्न सक्दा भूसतहगामी विस्तार र परिवर्तनले दिगोपन हासिल गर्नसक्ने हुन्छ, भइरहन्छ ।

मामाघरको महत्व र ममता मेरो आफ्नै अन्तरचेतमूलक जीवन प्रसंग रहे, बनेको छ । मलाई ‘मामाघर' अभियानले छोयो, सुम्सुम्यायो औधि । अर्पण पराजुली- ३० ले आफ्नो युवा अवस्थामै आफ्ना जीवन-अभियान मनाएको एउटा आयामिक अभियान भन्न मन पराएछु । नयाँ अभियान यस निमित्त भन्न मन पराएँ कि यसले क्रमिक तवरले सबैको चित्ताकर्षण गर्न सफल हुनेछ । जतिजति ‘मामाघर'ले चित्रवृत्तिहरूलाई आफूतिर आकर्षण गर्नेछन् त्यति नै यसका थप आयामहरू खुल्दै रहनेछन् ।

मामाघर एक अभियान- टुहुरो बनेबनाइएका बालबालिकाको कल्याणमुखी अभियान कार्यक्रम ! जतिजति नयाँ चेतहरू यसभित्र समाहित हुन थाल्नेछन्, त्यतित्यति नै यसले तिनीहरूबाट वैचारिक, आर्थिक, उपकरण आदि मूलक वस्तुतत्वहरू उपलब्ध हुन सक्नेछन् । प्रत्येक सहयोगका अन्तरस्वरूप सद्भाव या संवेदनाका अञ्जुली हुन् र बन्छन् । ‘मामाघर' प्रयोगबाट परियोजना बन्न पुग्छन् ।

परियोजना बन्दा यिनको सोच सम्भारका क्षितिज अरू व्यापक बन्नेछन् । यसका तात्कालिक, अल्पकालिक, दीर्घकालिक रूप-स्वरूपका योजनाहरू तयार हुनेछन् । प्रत्येक आवधिक योजनाका आआफ्नै स्वरूप, आकार, क्षमता, ग्रहणशीलता, कार्यदक्षता, व्यावसायिकपन, व्यवस्थापन पद्धतिहरू निर्माण र विनिर्माण हुँदै जानेछन् ।

अर्पण पराजुलीका युवा सामुदायिक कल्याणका सोच सामूहिक सोचका ‘खर्पण' बन्नेछ । ‘खर्पण' नेपाल भाषाको एक वस्तुपरक शब्द । आफ्ना वा अरूका उत्पादनहरू दुवै चाक्लो पाटामा राखी बोक्ने साधन सामग्री नाम-संज्ञा वाचक शब्द । सबैजसोले नै अर्पणका विचार-भावबाट निस्केको ‘मामाघर' अभियान बहुजनको ‘खर्पण' बन्ने अभिलाषा बोक्छन् ।

अन्तरक्रिया कार्यक्रममा युवा अर्पण पराजुलीसित रेडियो नेपालका ‘युवा कार्यक्रम' प्रसारणका क्रममा उनले भनेका प्रसंग अरू थप रोचक बने । अहिले एक सय ३४ जति बालबालिका यस ‘मामाघर'मा बसोबास गर्छन्। उनीहरूलाई शिक्षादीक्षा दिने स्कुल र विद्यालयहरूका व्यवस्थापन भएका छन् । यो व्यवस्थापनका आधारभूत उदाहरण बन्छ ।

नियमित आयस्रोतका निमित्त सानै भए पनि केही न केही सौपचास मासिक संकलन व्यवस्थापन हुनु रहेको बताएको उत्साहवद्र्धक छ । यस्ता कार्यमा अरू निरन्तर अरू कार्यक्रममा थप आयाम खुल्दै गर्नेछन्, जानेछन् । पटके सहयोगहरू पनि पाउँदै गरेको पनि मानवीय संवेदनाका अरू थप पात्रहरू संयोजित हुँदै गर्नुको नमुना बन्छन् । यो कार्यक्रममा ‘मामाघर' अरू सार्थक अभियान बन्ने भविष्यवाणी हुन् भन्न मन पराएँ ।

‘मामाघर'का बालबालिका सामाजिकीकरण भइरहेको अर्को आभास पाएँ । अर्पण पराजुलीका घरका मातापिताले समेत अब ती केटाकेटीले खाए कि खाएका छैनन्, चासो लिने गरेका बताएथे । दसैंमा अर्पणका आमाबुबाले ‘मामाघर'का भान्जाभान्जीलाई टीको सगुन दिने परम्परागत संस्कार मण्डित संस्कृतिमा समाहित गर्ने गरेका रोचक प्रसंग राखेथे । संस्कार दिन सके नै संस्कृति संरक्षण हुन्छ ।

संस्कार मण्डित संस्कृतिसित चिनारी दिन, गर्न नसक्दा संस्कृति विलय हुन पुग्छ । अर्पणका पारिवारिक त्यो टीको प्रथाका वर्णन सुन्दासुन्दै मनमा लाग्न थाल्छ कि हाम्रा स्कुल, कलेज र युनिभर्सिटीहरूले पनि प्रत्येक विजया दसैंको शुभ-अवसरमा आआफ्ना कक्षा शिक्षक-शिक्षिकाबाट कक्षाकोठामा टीका लगाउने संस्कार रोप्ने गरे कसो होला ? यी सबै प्रसंग संस्कृतिमूलक संस्कार हुर्काउने सेरोफेरोका चासो हुन्, प्रवृत्तिमूलक धारणा जगाउने । शैक्षिक संस्था जति कामयाबी प्रभाव उत्पन्न गर्नसक्ने सबल र सक्षम संस्था सायद अरू कुनै हुन सक्लान् ?

‘मामाघर' स्वयं एक वरद र विशाल मानवीय बटवृक्ष हुन् र बन्नसक्ने क्षमतावान् सार्वजनिक आयाम बोक्नसक्ने, बन्ने गर्भधारण गर्दछ । अहिले एकजना संवेदनशील स्थानीय जग्गाधनी महानुभावबाट तीन कट्ठा जग्गा प्राप्त भएको विवरण पनि रेडियो नेपालले सञ्चालित युवा कार्यक्रमको २०७३ माघ ३ को बिहानै जानकारी पाएँ ।

रेडियो नेपालको युवा कार्यक्रमको शृंखला रोचक-सूचना-सन्देशमूलक मानेँ । जग्गा प्रदान गर्ने महानुभावको त्यो अर्पण, अर्पण पराजुलीको उदात्त अभियानमा अरूका पनि अर्पण अगाडि सरून् कामना बोकेको अन्तरतरंगका टिङटिङ सुन्छु श्रवणेन्द्रीय आफैंभरि ।

‘मामाघर' प्रणेता अर्पणका नामै परिवर्तन भई सबैका मामा बनेको थाहा भएछ । मनमा लाग्न थाल्छ, मानिसको नाम त कामले पो बन्दो रहेछ । मान्छे नामका निमित्त के के गर्छन्, गर्छन् ! परन्तु, यथेष्ट सार्थक नाम बन्छ बन्दैन थाहा छैन । नाम त सार्थक कामले आफैं डोर्‍याउँदो रै'छ । सुन्दासुन्दै युवा कार्यक्रम लाग्न थाल्यो अर्पण अब आफैं अर्पेर पनि जीवनका महत्वपूर्ण समय ‘अर्पण' नरही ‘मामा' हुन पुगेछ ! यी तरंगहरूमा तरंगिँदै मनमा एक तरंग तरंगिन थाल्छ ।

एकपटक उडेरै भए पनि मामाघर हेटौंडा टुपुल्किऊँ ! तर, मनको लड्डु घ्यूसित खाइँदो रहेनछ । न लड्डु नै खान हुने अवस्था छ... न त घिउ नै... ! न त मेरो मनको लड्डु साँच्चैको लड्डु रहेछ । न त घिउ नै खान लाउन सकिने स्थानीय साधन बनेछ... ! ‘मामाघर' पुग्ने उत्सुकता उत्सुकता नै रहेको छ । कुनै बेला आफ्नै सिर्जनात्मक समय, साइतको प्रहर पर्खिरहेछु !

‘मामाघर' हेटौंडा टाढा छैन, नजिकै छ । परन्तु अहिले अवसरमा मामाघर हेटौंडा मलाई नजिकको टाढा र टाढाको नजिक बनिरहेछ । सबै नगद दाम सफा काम बन्दो रहेनछ । शरीर-स्वास्थ्य नै सबै कुराको बन्दो रहेछ- स्टेरिङ... !


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.