मातृभूमि चाहिंदैन भन्नेलाई...

मातृभूमि चाहिंदैन भन्नेलाई...

‘हामीले नेपालको नागरिकता त्यागिसक्यौं । छोराछोरीले पनि त्यागिसके । यहीँ हुर्किए, बढे, पढे । अब सधैं यहीँ बस्छन् । हामी पनि यहीँ बस्छौं । यहाँको सुखसुविधा छोडेर को जान्छ नेपाल ? जहाँ बस्यो त्यहीँ हो हाम्रो देश । अब किन चाहियो नेपाल ? ’

एक व्यक्ति, जो झन्डै बीस वर्षदेखि अमेरिका बसेका छन्, उनले भनेका कुरा हुन् यी । उनका कुराले मभित्र निकै ठूलो भुइँचालो ल्यायो ।
धेरैअगाडि लेखेको एउटा गीत सम्झिएँ-
सिमानामा मात्र हैन, भावनामा पनि हुन्छ देश
छामी हेर आफ्नै छाती, त्यहीँभित्र हुन्छ देश ।

हामी नेपाली अथवा नेपाली मूलका मान्छे अहिले अमेरिकालगायत मूलतः युरोप, क्यानडा र अस्ट्रेलियामा मात्रै बीस लाखभन्दा बढी छौं होला ! यीमध्ये यस्तो सोचाइ राख्ने कति होलाऔं ?

प्रश्नले प्रश्न उब्जायो । मनमनै लाग्यो, यो सोचको आयतन पक्कै कम सानो छैन । यो एक आमप्रश्न पनि हुनसक्छ !

नेपाल फर्किनैपर्छ भन्ने छैन तर ‘अब हामीलाई नेपाल किन चाहियो ? ’ भन्ने प्रश्न अहम् लाग्यो । हुन त सहती रूपमा हेर्दा प्रश्न नाजायज पनि हैन ।
तर मलाई लाग्छ, बिहेबारी गरेर हिँडेपछि मातापिता चाहिँदैन भन्नु र विदेश बस्न थालेपछि मातृभूमि चाहिँदैन भन्नु एकै हो । जुनसुकै बेला चाहिन सक्छ, मातृभूमि । समय सधैं एकनास हुँदैन । भोलि के हुन्छ कसलाई के थाहा ? कसले देखेको छ ? कसले जानेको छ ?

‘मातृभूमि नेपाल’ हाम्रो मूलघर हो । थाँत-थलो हो । रस्ती-बस्ती हो । जहाँ पुर्खाको इतिहास हुन्छ । आमा-बाको आर्जन हुन्छ, बसोबास हुन्छ । सुख हुँदा नसम्झे नि दुःख पर्दा बिर्सन नसकिने देवता हुन् आमा-बा । तिनै देवताको मन्दिर हो, मातृभूमि । हामी जहाँ बसौं, भावनामा पनि बाँच्नुपर्छ देश ।
आज हामी विदेशको सुखसुविधामा रमाएका होलाऊँ । शान्तिसुरक्षा होला तर भोलि फरक हुनसक्छ । त्यति बेला चाहिनसक्छ, त्यो देश । वर्ष, १० वर्ष, ५० वर्ष, सय वर्ष वा हजार वर्षपछि चाहिनसक्छ । आफूलाई नचाहिए पनि सन्तान-दरसन्तानलाई चाहिन सक्छ । स्वजनता र मानवताका नाता र कारणले पनि चाहिन सक्छ, मातृभूमि ।

के सोचेका थिए होलान् त्यो देशबाट नेपाली मूलका ती भुटानी नागरिकले त्यसरी एकाएक खेदिनुपर्छ भनेर ? भुटानमा नेपाली मूलका नागरिक बस्न थालेको झन्डै चार सय वर्षको इतिहास छ । कसरी रातारात खेदिनु प¥यो यति लामो इतिहास बोकेको त्यो समुदायले ? कहाँबाट कसरी आए खराब दिन ?
विस्थापित हुन बाध्य भएपछि कसले आ श्रय दियो उनीहरूलाई ? तीनतिरबाट भुटान घेरेर बसेको पहिलो छिमेकी भारतले ती शरणार्थीलाई आफ्नो भूमिमा एकरात बस्न त हैन ‘पानी पिउन र पिसाब फेर्न’समेत दिएन । ट्रकमा खाँदेर रातारात मेची किनारमा खँदार्‍यो । बन्दुकका नाल तेस्र्याएर मेची कटायो । त्यही मेचीका जिउँदा आँखा साक्षी छन्,

अन्ततः तिनको आ श्रयस्थल नेपाल भयो । नेपाल पितापुर्खाको थाँतथलो थियो । नेपालसँग ती भुटानी शरणार्थीको पुख्र्यौली नाता थियो । नेपाल नहुँदो हो त कहाँ जाँदा हुन् ती शरणार्थी ? परिवारसहित टिष्टामा हामफाल्नुभन्दा अर्को उपाय नहुन सक्थ्यो !

भारतले एक रात पनि शरण नदिँदा संसारको कुन मुलुक बोल्यो ? खै शरणार्थीसम्बन्धी संयुक्त राष्ट्रसंघको सन् १९५१ महासन्धि र सन् १९७६ प्रोटोकलको पालना ? सानो भएर हैन, सामथ्र्य नभएर नेपाल हेपिएको हो । नेपालभन्दा सयौं गुना सानो ‘भ्याटिकनको एउटा झिँगो’ मरियोस् त संसारमा ‘हंगामा’ हुन्छ ।

असम, मेघालय, मणिपुरमा नेपाली मूलका बासिन्दाको इतिहास झन्डै दुई सय वर्ष लामो छ । अहिले पनि बेलाबेलामा त्यहाँबाट ती नागरिकालाई नांगेझार पारेर लखेट्ने गरिन्छ । विगतमा जस्तै धेरैजसो तिनले नेपालमै आ श्रय लिने गरेका छन् । नेपाललाई नै आफ्नो संरक्षक ठानेका छन् ।

वर्षौंदेखि असमबाट विस्थापित भएर नेपालमा आ श्रय लिनेको संख्या पनि कम छैन । राजनीतिक कारणले मात्र असममा लगभग सात प्रतिशत नेपाली खेदिएको बताइएको छ ।

नेपाली मूलका नेपालीभाषीलाई मणिपुरबाट लखेटिन थालेको पनि धेरै भइसकेको छ । एक तथ्यांकअनुसार सन् १९७८ देखि १९८३ भित्रमा मात्र झन्डै ४० हजार नेपाली मूलका नागरिक मणिपुरबाट विस्थापित हुन बाध्य भए ।

गत वर्षमात्र मणिपुर राज्य सरकारले नेपालीभाषीलाई लक्षित गरेर नागरिकतासम्बन्धी आईएलपी (इनर लाइन परमिट) विधेयक पारित गरेको छ । हजारौं नेपालीलाई विस्थापित गराउने योजनाबमोजिम तर्जुमा गरिएको त्यो विधेयक कार्यान्वयमा ल्याउन जोड दिइरहेका छन् ।

भोलिको त्रास लिएर बसेका छन् त्यहाँ नेपाली मूलका नागरिक । मणिपुरका अनेकौं उग्रवादी संगठन र व्यक्तिका पनि तारो बन्दै आएका छन् ती नागरिक । भोलि विस्थापित हुनु पर्‍यो भने धेरैको आ श्रयस्थल फेरि पनि नेपाल नै हुन्छ । कारण त्यही हो, नेपालसँगको पैतृक सम्बन्ध । नेपालसँगको स्वजनता र मानवताको नाता । त्यही सम्बन्ध र नाताका कारण नेपालका व्यक्तिविशेष र सम्बन्धीले पनि आ श्रय र सहयोग गर्ने गरेका छन् ।

लगायत युरोपमा यहुदीहरूले बसोबास गर्न थालेको तीन हजार वर्षभन्दा लामो इतिहास थियो । यति लामो इतिहास बोकेको एउटा ठूलो समुदाय सम्पूर्ण युरोपबाट एकाएक कसरी लखेटिन बाध्य भयो ? कहाँबाट कसरी हिटलरको उदय भयो ? कसरी जिउँदै पुरिए लाखौंलाख यहुदी हिटलरले खनेका चिहानमा ? कसरी मारिए लाखौंलाख यहुदी हिटलरको ग्यास च्याम्बरमा ?

हिटलरको उदयसँगै सारा युरोपभरिबाट हजारौं वर्षपछि हजारौंहजार यहुदी हजारौं माइल टाढा रेहेको जेरुसेलम खोज्दै जान बाध्य भए । भोकैनांगै रातारात हिँडेर जेरुसेलम पुगे । पितापुर्खाको थाँतथलो जेरुसेलममा शरण लिएर ज्यान बचाए ।

संसारका जुनसुकै ठाउँमा जतिसुकै बेला हिटलरहरू जन्मिन सक्छन् । त्यति बेला जोसुकैले यहुदीको नियति भोग्नुपर्ने हुन सक्छ । त्यति बेला कहाँ जाने ?
अमेरिकाकै कुरा गर्ने हो भने कसले जानेको छ यहाँको भोलि ? नियम, कानुन र सरकार भनेको मानुन्जेल हो, मान्छेले मान्न छोडेपछि यिनको केही लाग्दैन । परिस्थिति नियन्त्रणभन्दा बाहिर जान्छ । निकम्मा हुन्छन् सबै ।

यसपटकको राष्ट्रपतिका एक बलिया उम्मेदवार डोनाल्ड ट्रम्पको उदयसँगै अमेरिकी राजनीति नयाँ मोडमा मात्र पुगेको छैन, एउटा कठिन मोडमा उभिएको छ । भोलि के हुन्छ भन्ने त्रासको बादल अमेरिकी आकाशमा मडारिँदै छ ।

डोनाल्ड ट्रम्पले आप्रवासीका बारेमा बोलेका कठोर शब्दलाई सतही रूपमा बेवास्ता गर्नु भूल हुनसक्छ । ती शब्द ट्रम्पका मुखबाट निस्किए तर लाखौं कन्जरभेटिम अमेरिकीभित्र गुम्सिएर बसेको आगोको धुवाँको मुस्लोका रूपमा निस्किएका शब्द हुन् ती । मुखमात्र उनको हो, शब्द अमेरिकीहरूकै हुन् । यसको पुष्टि उनको यहाँसम्मको यात्राले नै गरेको छ ।

वास्तवमा महाशक्ति राष्ट्र अमेरिकाको राष्ट्रपतिको उम्मेद्वार चयन हुनु नै ट्रम्पका लागि वियजी हुनुजस्तो भएको छ । कहिल्यै रिपब्लिकनलाई मतदान नगर्ने कयौं मतदाता यसपटक ट्रम्पलाई मतदान गर्ने मुडमा छन् । कारण, आप्रवासीप्रति उनको नीति । उनी आप्रवासीप्रति जति कठोर हुँदै आए, अमेरिकाभित्र उनको लोकप्रियता उति चुलिँदै आयो ।

आप्रवासीलाई हेर्ने कठोर दृष्टिकोणले अब अमेरिकी राजनीतिको केन्द्रमा खुल्लमखुला प्रवेश गरेको छ । भोलि पनि यो विषय उठ्नेछ र झन् पेचिलो बन्दै जानेछ । काला र गोरा जातिबीचको विभेदको खाडल झन् फराकिलो हुँदै जाने सम्भावना बढ्दैछ । त्यति बेला हाम्रो पक्षमा बोल्ने को ? रक्षा गर्ने को ? त्यसमाथि हाम्रो समुदाय सानो । प्रायशः सानो नै सबैभन्दा पहिला किचिने, पिल्सिने र मासिने हुन्छ ।


बिहेबारी गरेर हिँडेपछि मातापिता चाहिँदैन भन्नु र विदेश बस्न थालेपछि मातृभूमि चाहिँदैन भन्नु एकै हो । जुनसुकै बेला चाहिन सक्छ, मातृभूमि । समय सधैं एकनास हुँदैन । भोलि के हुन्छ कसलाई के थाहा ?

आप्रवासीबारे युरोपलगायतका कयौं विकसित मुलुकहरू कठोर बन्दै गएको बेला अमेरिकीहरू झन् कठोर बन्दैछन् । आप्रवासीले आफ्नो भाग खोसेको, आफ्नो पारि श्रमिकबाट काटेर उनीहरूलाई पाल्नु परेको, निःशुल्क औषधि उपचार र आवासको व्यवस्था गर्नु परेको, अपराध बढेकोजस्ता कुरा अहिले सहतमा आइसकेका छन् । यस्ता विचारले अमेरिकी राजनीतिको मूलधारमा प्रवेश पाइसकेको छ । बहसका विषय भएका छन् ।

‘फ्रिडम एन्ड अप्परच्युनिटी’ अमेरिकी ड्रिम हो । हालै एक अध्ययनले लेखेको छ, ‘आप्रवासीका कारणले अमेरिकाका लागि अब यो ड्रिम खतरनाक ड्रिम हुनेछ ।’

यसै पनि संसारको सबैभन्दा अशान्त मुलुक बन्ने खतरा पनि अमेरिकामा त्यत्तिकै बढ्दैछ । आज नहोला, भोलि नहोला तर कालान्तरमा यहाँ बस्न नसक्ने अवस्था आयो भने कहाँ जाने हामी ? कहाँ जाने हाम्रा सन्तती ? कसले दिन्छ शरण र सुरक्षा ?

हामीसँग यस्ता विषयमा मनग्गे चिन्तन गर्ने चाहना पनि छैन र समय पनि छैन । भए पनि त्यो समय जमघट र फेसबुके देखावटी समाजसेवामा खर्च गर्छौं । राजनीतिका ठूल्ठूला डिङ मार्छौं । हातमा गिलास लिएर रातरातभर राष्ट्र निर्माण गर्छौं । नेतालाई गाली गर्छौं । भ्रष्ट भन्छौं तर तिनै भ्रष्टलाई अमेरिका भ्रमणको निम्तो दिन्छौं । टिकट खर्च दिन्छौं । पाकेट खर्च दिन्छौं । तिनैको पाउपूजनमा अपनत्वलाई विसर्जन गरिदिन्छौं । नेपालको नागरिकता त्यागेर पनि नेपालकै घृणित राजनीतिक तिकडममा सहभागी हुन्छौं ।

विदेश बस्ने हामीले आफूलाई सुधार्न आफ्नैविरुद्ध लड्न नसक्नुको परिणाम हो, यो । नदीले स्वच्छता बचाउन र प्राणीले निष्ठाको बाटो हिँड्न कठिन हुन्छ । पतनको बाटोजस्तो छोटो र सजिलो छैन, निष्ठाको बाटो । चन्दन लगाउँदैमा चरित्र शुद्ध हुँदैन । सत्य र निष्ठाको शपथ खाँदैमा हुने भए नैतिक शून्यताको घृणास्पद प्रतिमान बन्ने थिएनन् नेताहरू । सिंहदरबार छिरेर कलंकित र पतीत नहुने छँदै छैनन् भन्दा पनि हुन्छ । कथित नेतृत्वको ‘कोर भ्यालु’ समाप्त भइसकेको छ तर विदेशमा समेत तिनै नेताको जयजयकार गर्छौं ।

त्यस्ता नेता, हाम्राजस्ता सायद संसारमै छैनन्, जो जति पनि तल गिर्न सक्छन् । मान्छे, मर्नकै लागि बाँच्नुपर्छ तर बाँच्नका लागि बारम्बार मर्नु हुँदैन, हाम्रा नेता र धेरै सांसदहरूजस्तो । मार्क ट्वाइनले त्यसै भनेका हैनन्, ‘नेता र डाइपर परिवर्तन गर्नैपर्छ, दुवैको कारण एउटै हो ।’ तर अझै हामी ती दुर्गन्धित डाइपर फेर्न तयार भएका छैनौं ।

यिनैका कारणले देश अहं, कलंक र लोभको सिकार भएको छ । अविवेकपूर्ण राजनीतिक यात्राको क्रूर यातना भोगिरहेको छ, देशले । संकटमा छ देश, बचाउनुपर्छ ।

देश बाँच्नका लागि विवेकशील समाज निर्माण जरुरी हुन्छ । विवेकशील समाजका लागि राष्ट्र सभ्य र समुन्नत हुनुपर्छ । पापाचार र दुराचारबाट मुक्त राष्ट्रमात्र सभ्य र समुन्नत बन्नसक्छ । सभ्य र समुन्नत राष्ट्रमात्र बाँच्न सक्छ ।

हामी विदेश बस्नेले आफ्ना लागि नभए पनि सन्तान दरसन्तानका लागि पनि मातृभूमिको रक्षा गर्नुपर्छ । जहाँबाट जसले सकिन्छ, मनसा, वाचा, कर्मणा मातृभूमिको रक्षाका लागि सकेको गर्न जरुरी छ । देश बाँचेमात्र हामी विदेश बस्नेका लागि ‘म नेपाली हुँ’ भन्ने वाक्य बाँचिरहन्छ ।
निष्ठा नै हो नैतिक बल र साहसको स्रोत तर त्यो नै पतनोन्मुख छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

लोकप्रिय

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.