ओखती कवितामा एकफेर

ओखती कवितामा एकफेर

माइत जाने बाटो । यसो भन्दा म पुरुषले कि मावली गएको सम्झिन्छु कि त ससुराल । आमा माइत जाँदा म मावल जान्थें, आपा (बुवा) ससुरालतिर । श्रीमती माइत जाँदा म ससुराली गएको हुन्छु, छोरो मावल । अहिलेचाहिँ म कवि सुनीता गिरीको कविता कृति ‘माइत जाने बाटो’मा रहेका ३२ थान सिर्जनाको यात्रामा छु, एउटा पाठक मन लिएर । नेपाल क्लब हङकङ प्रकाशक रहेको यो कृति ‘सपनामा आमा’बाट सुरु भई ‘धरहरासँगै ढलेको धरहरामा’ पुगेर ७८ पृष्ठमा समेटिन्छ ।

यी कवि हङकङ साहित्यिक साझा शृंखलाकी उपसंयोजक हुन् । उनको यही कविता–कृतिलाई नेपाली भाषा तथा साहित्य परिषद् हङकङले पारिजात पुरस्कार हङकङ प्रदान गर्‍यो । लेखक खगेन्द्र संग्रौला हङकङ पुगेर पुरस्कार हस्तान्तरण गरे । कवि सुनीताले हालै यो कृतिको दोस्रो संस्करण प्रकाशन गर्न लागेको सुनाइन् । कतिपय प्रकाशकले कविता संग्रह बिक्री हुँदैन भन्दै कविलाई पन्छाउने गरेको सुनिन्छ । उनीहरूले उपन्यास (आख्यान)लाई प्राथमिकता दिन्छन् भनिन्छ । नत्र सेलिब्रिटी या अवकाशप्राप्त हाकिमका आत्मकथा रोज्छन् । बजार प्रवद्र्धन पनि उसैगरी गर्छन् । यस्तो अवस्थामा कविताको दोस्रो संस्करण आउनु कविताप्रेमीका लागि सुखद खबर हो ।

माइत जाने बाटो कस्तो होला ? चील गाडी चढेर जानुपर्छ कि हिँडेर ? या त मोटरमा गुडेर ? कि पुग्नुपर्ने हो शब्दको बाटो भएर ? मलाई त याद छ, मेरी आमा थुन्से या हात–बुना झोलामा कोसेली बोकेर माइत गएको । दिदी र भाउजूहरूको अवस्था पनि उस्तै हो । माइतीको सम्झना मनभरि कति–कति होला ? आमा–आपासँगको बिछोड त खपिनसक्नु होला । भोग्नेहरूलाई थाहा हुन्छ । आमासँगको बिछोडपछि उनले कवितालाई नजिकको साथी बनाएकी रहेछन् । यिनै कवितालाई उनले आमाको प्रतिरूप बनाएकी रहेछन् । हुन त आमाको ठाउँ लिन सक्ने आमाबाहेक अर्को कोही हुन्न भनिन्छ । तर, आमा नै नरहेपछि के गर्न सकिन्छ र ? पहाडले थिच्दा मुक्ति मिल्ला बरु पीडाको पहाडले थिच्नु नजाती ।

‘साहित्यलाई प्रेम गर्न थालेदेखि कविता मेरो सबैभन्दा नजिकको साथीजस्तो भएको छ । जुन साथीत्व त्यस बेलादेखि आफैं प्रगाढ बन्यो जब मेरी ममतामयी आमाको देहावसान भयो’, सुनीताले लेखेकी छन्, ‘जुन दिन मैले आमाको साथ र ममता सधैंलाई गुमाएँ, त्यही समयदेखि मभित्र पोलिरहने आमाको गहिरो माया र अधुरा सम्झनाहरूको ओखती यिनै कविताहरू भए ।’ उनले आमाकै सम्झनामा यस्तो लेखेकी छन्—

अनायास

मेरो कोमल छातीमा

थपक्क खस्यो आमाको शिरको फूल

त्यही फूलको स्पर्शले

म झल्याँस्स ब्यूँझिएँ ।

              (सपनामा आमा, पृष्ठ ३)

यस्ता थुप्रै कविता छन्, जसलाई कविले भावना र विचारका सप्तरंगी रङ भरेकी छन् । उनले ‘मृत्युलाई पत्र’मा विद्रोह बोलेकी छन् । ‘नारी र स्वतन्त्रता’मा नारीवादी स्वर गुन्जिएको छ । ‘बिर्सिएका याद’हरूमा प्रवासको पीडा पोखिएको आभास हुन्छ । उनले हङकङ, युङलन पार्क र गे्रटवाललाई कविता बनाएकी छन् । प्रेम–प्रणयको विषय छ । समग्रमा विषयगत विविधता छ यो कृतिमा ।

म तिम्री छोरी

म तिम्रै रगत

तिम्रै समाधिछेउमा

उभिएकी छु यति खेर

मेरो हातमा छ

तिमीलाई मनपर्ने एक थुंगा फूल

दोधारमा छु

यो फूल

तिम्रो शिरमा चढाऊँ कि पाउमा ?

              (समाधिमा एक थुँगा फूल, पृष्ठ २४)

कविताका प्रकार, यसका तत्वलगायत लेखनमाथि बहस चल्दै आएको छ । ‘माइत जाने बाटो’का कविता शैली, शिल्प, संरचनाका हिसाबले कुन कोटिका हुन् ? यस्ता कुरा समालोचकले खुट्याऊन् । रस, अलंकार, दृष्टिबिन्दुहरू पनि सिद्धान्तकारलाई नै जिम्मा । पाठकलाई मन पर्‍यो कि सकियो । कविताका तत्व भएरै पाठकको मन छुने हो ।

माइत जाने बाटोबाट

टाढा देखिएका पहाड

माइतीजस्तै लाग्छन्

माइत जाने बाटोबाट

माथि देखिएको आकाश

माइतीघरको आँगनजस्तै लाग्छ

              (माइत जाने बाटो, पृष्ठ ५९)

हङकङमा रहेका नेपालीसँगको सहकार्य दशक नाघेको छ । ‘सनराइज पोस्ट’ साप्ताहिक सम्पादनदेखि इलाम समाजसम्म सहकार्य भएको छ । साहित्यिक पत्रिका ‘साइनो’ प्रकाशन÷सम्पादन गर्दा पनि हङकङका नेपाली साहित्यकारसँग सहकार्य भयो । ‘साइनो’का अतिथि सम्पादक गजलकार अशोक राई हङकङमा क्रियाशील थिए । हामीले पत्रिकामा हङकङका सिर्जनालाई ठाउँ दियौं । म त्यही ‘साइनो’ लिएर ‘सनराइज पोस्ट’का लागि लेख माग्न २०६५ असोजमा धर्मेन्द्र नेम्बाङसँग खगेन्द्र संग्रौलाकहाँ पुगेको थिएँ । पछि इमेलमा उनले ‘हाङयुग अज्ञातसँग तिहीँनेर हग्दै’ शीर्षक लेख पठाइदिए । कम्ता खुसी लागेन । तर, उनले पत्रिका नै हङकङे सम्झिएछन् । यसरी काम गरिरहँदा हङकङमा क्रियाशील नेपालीका सिर्जना पढ्ने÷बुझ्ने मौका मिलेको थियो । मेरो ‘माङखिम’ प्रकाशनमा हङकङबाटै सहयोग जुट्यो । रेखा कविता, भयवाद, समुच्च विचारजस्ता काव्यिक अभियान पनि हङकङबाट चलेको हो । त्यही सेरोफेरोमा आएको हो, ‘माइत जाने बाटो ।
 


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.