प्रेतहरूसँग अब्राहम लिंकन

प्रेतहरूसँग अब्राहम लिंकन

 

अमेरिकी लेखक जर्ज सन्डर्सको पहिलो उपन्यास नै ‘म्यान बुकर’ पुरस्कार जित्न सफल भयो । यस वर्षको बुकर बिजेता ‘लिंकन इन द बार्दो’मा सन्डर्सले अब्राहम लिंकनका छोरा विली लिंकनको मृत्युलाई उपन्यासमा उतारेका छन् ।

rohej-khatiwadaअमेरिकाका १६औं राष्ट्रपतिका रूपमा लिंकन निर्वाचित हुँदा मुलुकमा गृहयुद्ध सुरु भइसकेको थियो । ह्वाइटहाउसको आनन्दभन्दा धेरै युद्धको छटपटीले उनलाई सताएको हुन्थ्यो । यही छटपटीमाथि उनलाई अर्को पीडा थपियो— ११ वर्षका छोरा विलीको मृत्यु । विली लिंकनको मृत्यु कसरी भयो र उनको मृत्युले राष्ट्रपति लिंकनमाथि कस्तो प्रभाव पर्‍यो भन्ने देखाउनु उपन्यासको मूल ध्येय हो ।

सन् १८६२ फेब्रुअरी १९ को राति राष्ट्रपति लिंकनले ह्वाइट हाउसमा रात्रिभोज आयोजना गरेका थिए । कतिपयले मुलुक गृहयुद्धमा फसिरहेका बेला राष्ट्रपति उत्सव मनाउन लागेको भनेर चर्को आलोचना पनि गरेका थिए । ह्वाइट हाउसमा रात्रिभोज चलिरहँदा माथिल्लो तलामा विली ज्वरोले अचेतझैं सुतिरहेका थिए । उनलाई टाइफाइड भएको थियो ।

रात्रिभोजको तामझाम नसकिँदै भोलिपल्ट बिहान, १८६२ फेब्रुअरी २० मा विलीको मृत्यु भयो । सन्डर्सले उपन्यासको केही भाग यही दृश्य उतार्न खर्चिएका छन् । डेढ सय वर्ष पहिलेको त्यो रात्रिभोज, ह्वाइटहाउसको तामझाम, बिरामी विली, उनको मृत्यु र त्यसपछि राष्ट्रपति लिंकनको विह्वलता उनले जीवन्त रूपमा उतारेका छन् । उक्त रातको बारेमा लेखिएका अनेकौं गैरआख्यानलाई उनले सन्दर्भका रूपमा आफ्नो उपन्यासमा प्रयोग गरेका छन् ।

उपन्यासको धेरैजसो कथा विलीको शव राखिएको ओक हिलमा छ । ओक हिल एउटा चिहानघारी हो । सन्डर्सको परिकल्पनामा यहाँ मृत्य भइसकेका तर मृत्युलाई स्वीकार्न नसकेका र जीवनका केही तृष्णा बाँकी रहेका मानिसहरू प्रेतको रूपमा अल्झिरहेका हुन्छन् । उपन्यासको सुरुमा एउटा पात्रले आफ्नो मृत्युको कथा सुनाउँछ, जसलाई सन्डर्सले हान्स भोलम्यान नाम दिएका छन् ।

यो पात्र निकै वर्षदेखि प्रेतका रूपमा अल्झिरहेको हुन्छ । उसले ४६ वर्षको उमेरमा १८ वर्षकी युवतीसँग विवाह गरेको हुन्छ । गरिबीका कारण धेरै उमेरको भए पनि धनी मानिससँग विवाह गरेका उसलाई थाहा हुन्छ । त्यसैले आफ्नी नवविवाहिता श्रीमतीलाई अप्ठ्यारो नहोस् भनेर साथीको रूपमा मात्र व्यवहार गर्ने प्रस्ताव राख्छ । लामो समय आफ्नो यौन चाहना दबाएर सुहागरात स्थगित गर्दै जान्छ ।

उपन्यासको धेरैजसो कथा विलीको शव राखिएको ओक हिलमा छ । ओक हिल एउटा चिहानघारी हो । सन्डर्सको परिकल्पनामा यहाँ मृत्य भइसकेका तर मृत्युलाई स्वीकार्न नसकेका र जीवनका केही तृष्णा बाँकी रहेका मानिसहरू प्रेतको रूपमा अल्झिरहेका हुन्छन् ।

जुन दिन उसले श्रीमतीबाट सुहागरातको प्रस्ताव पाउँछ, दुर्भाग्यवश त्यही दिन छानाबाट खसेको बिमले लागेर उसको मृत्यु हुन्छ । जवान श्रीमतीसँगको रतिरागको तृष्णाले ऊ प्रेतावस्थामा झुन्डिरहेको हुन्छ । सन्डर्सले यस्ता विभिन्न पात्र यहाँ जमघट गराएका छन् । चिहानघारीका अधिकांश कथा हान्स भोलम्यान, रोजर बेभिन्स तीन, दी रिभरइन्ड इभर्ली थोमस लगायतका प्रेतहरूले भनिरहेका हुन्छन् । उनीहरू मृत्युलाई स्वीकार्न नसकेर आफूलाई बिरामी मात्र सम्झिरहेका हुन्छन् । उनीहरू शव राखेको बाकसलाई ‘सिक बक्स’ अर्थात् बिरामी बाकस र मृत शरीरलाई आफ्नो ‘सिक फर्म’ अर्थात् बिरामी स्वरूप भन्छन् ।

lioncon_bookमृत्युपछि विली पनि ओक हिलका प्रेत समूहको सदस्य बन्छ । प्रेतहरू उसलाई राजकुमारझैं व्यवहार गर्छन् । उनीहरू विलीको कुरा सुन्न लालायित हुन्छन्, तर विली प्राय:जसो चुपचाप बसिरहन्छ । विलीका कुरा सुन्न जम्मा भएको प्रेतहरूको भीडमा कसै न कसैले आफ्नो कथा सुनाइरहेको हुन्छ । यसै क्रममा आउँछन्— अमेरिकामा हेपिएका काला जातिका दासहरूको दु:ख, बलात्कृत अश्वेत बालिकाको पीडा, युद्धमा मारिएकाहरूको पीडा ।

विली प्रेतका रूपमा अल्झिनुको कारण बुवा लिंकनको प्रतीक्षा हो । विलीको मृत्यु भएको केही रातपछि लिंकन चिहानमा आउँछन् । छोराको शवलाई अँगालो हाल्छन्, रुन्छन् । यो दृश्य सन्डर्सको कल्पनाको उपज हो, जसलाई प्रेतहरूले भनिरहेका हुन्छन् । मध्यरातमा एक्लै चिहानघारी आइपुगेका लिंकनको शरीरमा प्रेतहरू पस्छन्, उनको दिमागमा पस्छन् र उनको सोचलाई प्रभावित पार्ने प्रयास गर्छन् । लिंकनको दिमागमा पसेपछि मात्रै पुराना प्रेतहरूले थाहा पाउँछन्— लिंकन अमेरिकाका राष्ट्रपति हुन्, देश युद्धमा छ, विली लिंकनको छोरो हो । उनले छोरासमक्ष फेरि आउने प्रतीज्ञा गर्छन् । यही प्रतिज्ञाका कारण विली प्रेतका रूपमा उनलाई पर्खेर बसिरहन्छ ।

अन्तिमपटक चिहानघारी आएपछि लिंकनले महसुस गर्छन्— यो शवमात्र आफ्नो छोरा होइन । आफूले असीम प्रेम गरेको विली जे थियो, त्यो अब छैन । लिंकन यसपछि नफर्कने सोच बनाउँछन् । तर, प्रेतहरू लिंकनले यसरी विलीलाई माया नमारून् भन्ने चाहन्छन् । लिंकनले फेरि नआउने सोच बनाए भने विली यहाँबाट जान्छ भन्ने उनीहरूलाई थाहा छ । त्यसैले, उनीहरू लिंकनलाई रोक्न प्रयास गर्छन् । लिंकनको दिमागमा पसेर उनको सोच बदल्न चाहन्छन् ।

प्रेत र मोक्षको यो अवधारणा सन्डर्सले तिब्बती बौद्ध संस्कृतिबाट लिएका हुन् । तिब्बतीहरू मानव जीवनमा विभिन्न किसिमका ‘बार्दो’हरू हुने विश्वास गर्छन् । ‘बार्दो’ एकबाट अर्को अवस्थामा रूपान्तरित हुँदै गरेकोे अवस्था हो । सन्डर्सले यहाँ प्रयोग गरेको मृत्यु र अर्को जन्मबीचको समय ‘बार्दो थोदोल’ हो । त्यसैले उपन्यासको नाम नै उनले ‘लिंकन इन द बार्दो’ रोजेका छन् ।

कथा लेखनका लागि नाम कमाएका सन्डर्सले यसअघिका कथामा पनि प्रेतहरूलाई पात्र बनाएका छन् । उनी यसै किसिमको लेखनीबाट चिनिएका छन् । यो उपन्यासमा भने इतिहासका वास्तविक पात्रलाई उभ्याउने जोखिम उनले उठाएका छन् । त्यतिमात्रै होइन, उपन्यासको शैलीमा पनि उनले चुनौतीपूर्ण प्रयोग गरेका छन् । यो उपन्यासमा कथावाचनको दुईवटा शैली छ— असाध्य कल्पनाशील र असाध्य यथार्थपरक । पहिलो शैलीमा प्रेतहरूबीचको संवादले सम्पूर्ण कथा भनिरहेका हुन्छन् । प्रेतहरू सबै लिंकनको कल्पनाका उपज हुन् र तिनले भन्ने कथा तथा घटनाको वर्णन पनि ।

चिहानघारीको कथा भन्न सन्डर्सले यो शैलीको प्रभावकारी प्रयोग गरेका छन् । दोस्रो शैली उनले वास्तविक जीवनमा अब्राहम लिंकन र विली लिंकनको स्वभाव चिनाउन, त्यस रातको रात्रिभोज, विलीको मृत्यु र यसपछि लिंकनमा परेको प्रभाव वर्णन गर्न अपनाएका छन् । यसका लागि उनले विभिन्न गैरआख्यानका पुस्तकबाट अंशहरू साभार गरेका छन् । यसरी साभार गरिएका सामग्रीहरूबाट मात्रै उनले आख्यान बुनेका छन् । गैरआख्यानबाट साभार गरिएका वाक्य तथा कतै सिंगा अनुच्छेद एकै ठाउँमा पढ्दा आख्यान पढेको आनन्द दिलाउन सक्नु नै सन्डर्सको सफलता हो । ‘बुकर’ले आख्यान लेखनमा उनले मोलेको जोखिमको सम्मान गरेको छ ।


प्रतिक्रिया दिनुहोस !

Unity

working together is no longer optional-it is a matter of compulsion

Annapurna Media Network has announced the Unity for Sustainability campaign which comes into force from January 1, 2022. The main aim of this campaign is to 'lead the climate change dialogue' working closely with all the stakeholders on sustainable development mode, particulary focusing on climate-change issues.